Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 24 25 26 27

Pfff, wat een etappe. Het halve peloton rijdt alweer gehavend rond. Als men als dacht dat Ineos 4 man zou kunnen gaan uitspelen, dan kan daar al een voorzichtig streepje door. Hart (die ik toch al niet serieus verwachtte als uitdager) kan sowieso al een hele dikke streep door, en Porte heeft zijn bijna gebruikelijke portie pech ook alweer gehad. Opvallend dat Carapaz nog wel een paar seconden verloor vandaag. Niet schokkend, maar is het een teken dat hij ook (nog) niet top is, en in de koers moet groeien?
Jumbo Visma zal in de breedte zijn wonden moeten gaan likken (Martin, Teunisse, Kuss), en Kruijswijk is voor de concurrenten nu ook al geen schaduwkopman meer.
Ook Pogacar rijdt nu rond met flink gehavende knechten...

Laat ik het positieve dan maar inzien van deze ellende. De grote ploegen lijken wat aangetast vandaag, dan kan wel eens goed uitpakken voor de koers, wat minder gecontroleerd.

Indrukwekkend wat Alaphilippe liet zien. Hij was natuurlijk al 1 van de favorieten voor vandaag. Maar dit was me wel even een staaltje macht zeg!

@B O M M E L: Yates zal het een zorg zijn dat hij tijd heeft verloren, net als Poels, en iets mindere mate Buchmann. Geen van hen zou voor het klassement gaan deze Tour (alhoewel Bora wel het plan had Buchmann wat langer kort te houden, voor het geval Kelderman weer eens pech tegen zou komen).

 

+1/-0

Wat een machtsvertoon van van der Poel.

De eerste keer de Mur op versnellen voor de bonus seconden. De 2e keer Quintana terughalen en dan een onantwoordbare versnelling.

Etappe winst + geel.

 

+1/-0

Ja, bizar inderdaad hoe hij energie heeft voor die dubbele sprint!

Ik heb die crash met dat kartonnen bordje gisteren nog eens tot in den treure herhaald, maar ik krijg toch sterk de indruk dat Martin daar de fout in gaat. Hij stopt met trappen en maakt een rare beweging, al voor de impact. Zo'n stukje karton komt hard aan, maar weegt niets en schiet gelijk weg. Maar misschien heb ik er geen verstand van ;)

 

+1/-0

Er zat natuurlijk wel een stevige Duitse mevrouw achter die dat bordje vasthield:). Maar hoorde het commentaar op tv ook dat Martin niet helemaal vrijuit ging, hoewel ik niet het idee had dat hij veel naar links kon uitwijken.

 

+1/-0

Treurige dag gisteren. Ewan, Haig en Gesink naar huis. Verder zal het afwachten zijn of deze valpartijen nog meer slachtoffers gaan eisen.

Vandaag wederom een sprintersritje, laten we hopen dat valpartijen uitblijven.

 

+1/-0

Nou, gisteren helaas niet veel beter wat betreft de valpartijen:\(

 

+1/-0

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 11:23:

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.



Grootste probleem is inderdaad de grootte van het peleton: er rijden nu maar lieft 228 renners mee. In 2000 waren dit er bijvoorbeeld nog 'slechts' 177. Die 50 man extra moeten ergens blijven en dat zorgt voor veel onrust.

Vwb de valpartij: ik denk wel dat hij het zelf beter had kunnen doen, maar doordat er een stuk arm bijzat een valpartij onvermijdelijk is. Het achterlijke gedrag van de vrouw in kwestie is de oorzaak van deze valpartij; zo heb ik ook altijd een hekel aan het gedrag bergop van toeschouwers: midden op de weg staan of heel dicht bij de renner meerennen. Ik hoop dan altijd op een vliegende tackel van een andere toeschouwer. Helaas is ook het gedrag tegenwoordig van het publiek ook extremer: men doet er alles aan om in beeld te komen en geeft eigenlijk geen reet om het wielrennen zelf. Uiteindelijk kun je moeilijk 200km elk dag met hekken afzetten dus zal het wel van het gedrag van mensen moeten komen.

 

+1/-0

Die cijfers kloppen niet helemaal, omdat er dit jaar 184 renners aan de start stonden. De afgelopen drie jaar waren dat er 176 omdat ze toen van 9 naar 8 renners per ploeg waren gegaan. Dit jaar zijn ze van 22 naar 23 ploegen gegaan en zijn er logischerwijs 8 renners bijgekomen.

Alleen halverwege de jaren '80 heb je twee keer 200+ renners aan de start gehad. Deze eeuw waren het er op zijn meest 198 als er 22 ploegen met 9 renners voor de dag kwamen. Al was dat wel pas vanaf 2011, daarvoor was het (muv 2003) steeds 21 ploegen en dus 189 renners.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 29 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 11:23:

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.



Grootste probleem is inderdaad de grootte van het peleton: er rijden nu maar lieft 228 renners mee. In 2000 waren dit er bijvoorbeeld nog 'slechts' 177. Die 50 man extra moeten ergens blijven en dat zorgt voor veel onrust.

...



177? Dat is 3 * 59, dat lijkt me onwaarschijnlijk ;). Er zijn er nu 184.

Dat is wellicht een misverstand met de rugnummers. Je hebt 0-22 voor de teamnummers met 1-8 voor de renners. Het is al verkleint van 9 naar 8 renners per ploeg, maar meer ploegen. 23 * 7 zou misschien rustiger zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 29 juni 2021 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 juni 2021 om 11:23:

Inderdaad zat er wel een stuk arm bij. Maar toch deed hij er niet alles aan om niet te vallen, ondanks dat de val zelf misschien onvermijdelijk was. Wel goed dat er nu werk van gemaakt wordt om die persoon aan te pakken.

Die Jumbo en Ineos mannen zitten toch vaak voorin het peloton zonder echt op kop te rijden en zijn relatief vaak betrokken bij valpartijen. Ik snap wel dat dat irratatie opwekt. Het gedrag van de ploegen is de kern van het probleem naar mijn mening. Met allerlei regelveranderingen los je dat niet op, tenzij je met hele kleine teams gaat rijden. Als de weg breder is, is het peloton ook breder en is het probleem niet minder. Die laatste grote valpartij in de 1e etappe was op een kaarsrechte en brede weg. Het is toch niet nodig om met het hele team op een rij te hangen. Het lijkt tot nog toe juist averechts te werken. MvdP zonder ploeg voor hem komt er steeds goed van af, terwijl Roglic gehinderd wordt door zijn ploegmaten.

Wel interessant om te zien hoe het nu verder gaat. Met Ewan eruit en Roglic met wondjes is de tour wat onthoofd. Pogacar is nu uiteraard dik favoriet, maar we zijn pas drie etappes onderweg. Démare en Cavendish moeten even laten zien of ze de Alpacins nog kunnen kloppen in een eerlijke sprint.



Grootste probleem is inderdaad de grootte van het peleton: er rijden nu maar lieft 228 renners mee. In 2000 waren dit er bijvoorbeeld nog 'slechts' 177. Die 50 man extra moeten ergens blijven en dat zorgt voor veel onrust.

...



177? Dat is 3 * 59, dat lijkt me onwaarschijnlijk ;). Er zijn er nu 184.

Dat is wellicht een misverstand met de rugnummers. Je hebt 0-22 voor de teamnummers met 1-8 voor de renners. Het is al verkleint van 9 naar 8 renners per ploeg, maar meer ploegen. 23 * 7 zou misschien rustiger zijn.




Sorry, ik had dit jaar inderdaad alleen naar de rugnummers gekeken :B maar in 2000 waren het er echt 177 (volgens mij waren er 20 ploegen met 9 man maar zijn er door omstandigheden 3 man niet van start gegaan):

De 87e editie van de Ronde van Frankrijk ging van start op 1 juli 2000 in Futuroscope. De ronde eindigde op 23 juli in Parijs, op de Champs Élysées. Er stonden 177 renners verdeeld over 20 ploegen aan de start. [1]

Mij lijkt me een kleiner peleton beter, dus óf terug naar 7 renners, óf een of twee teams minder.

 

+1/-0

Geen idee hoe het aantal valpartijen het beste ingedamt kunnen worden. Het lijkt vooral bij de TDF vaak raak in de eerste week; meer dan in de Giro of Vuelta. Misschien een grote berg in elke rit van de eerste week zetten, zodat het veld al gedeeld wordt in groepen?

Carapaz slaat wel een slagje gister. Eens kijken in de tijdrit morgen hoe de favorieten zich manifesteren.

Kelderman lijkt me iig in prima vorm deze eerste week.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 29 juni 2021 om 13:41:

Geen idee hoe het aantal valpartijen het beste ingedamt kunnen worden. Het lijkt vooral bij de TDF vaak raak in de eerste week; meer dan in de Giro of Vuelta. Misschien een grote berg in elke rit van de eerste week zetten, zodat het veld al gedeeld wordt in groepen?

Carapaz slaat wel een slagje gister. Eens kijken in de tijdrit morgen hoe de favorieten zich manifesteren.

Kelderman lijkt me iig in prima vorm deze eerste week.



Kappen met die sprintetappes die in de laatste kilometers door veel te smalle straatjes gaan voor de mooie foto's of de tijd voor het klassement al veel eerder leggen, zodat de klassementsploegen niet meer vooraan hoeven te rijden. Je hebt nu rond de 10 ploegen die tot de laatste 3 kilometer vooraan willen rijden. De helft om hun kopman te beschermen voor de klassement, de helft omdat hun kopman de etappe wil winnen. Dat kan op die brede wegen vrij probleemloos, maar niet op die smalle dorpspaden die ze voor gisteren bedacht hadden.

In de gehele Vuelta van vorig jaar zijn er twee valpartijen geweest waarbij één renner uiteindelijk heeft moeten opgeven. Na drie etappes zitten we nu al op zes valpartijen en zeven renners die hebben moeten opgeven. De Tour gaan rijden met een ploeg minder of zeven ipv acht renners gaat dat probleem niet opeens oplossen.

 

+2/-0

Het hele idee van een massasprint heeft mij nooit zo heel erg geboeid, dus prima idee.

Vandaag een klassement veldslag. Roglic flink weggezakt. Zeg ik iets absurd als ik opper van Aert als kopman ergens best GC kansen heeft? Die reed de vorig jaar dacht ik heel aardig door de Alpen - als meesterknecht.

Afijn, we zullen morgen zien hoe de kanshebbers over de eerste echte bergen komen.

 

+1/-0

We gaan het zien denk ik, want Roglic en Kruiswijk staan al te ver en Vingegaard gaat nergens tijd winnen op Pogocar.
Wel benieuwd of Roglic gaat knechten voor Wout.

 

+1/-0

Zelf zegt van Aert daar niet klaar voor te zijn (en iets te zwaar). Toch zie ik hem in staat om in het geel te staan vanavond.

Ik verwacht dat Roglic afstapt (gezien de fysieke problemen), but let'see.

Ik verwacht MvdP eigenlijk wel weer in de vluchtgroep. De enige kans om geel te behouden is met minuten voorsprong aan de Romme/Colombiere beginnen. And he is very single-minded.

 

+1/-0

Van Aert laat VDP niet rijden. En Pogocar van Aert niet.

 

+1/-0

Goed. GC = done. Zonder teamgenoten zou het Pogacar nog lukken.

Wie wordt er tweede en derde? is nu de grote vraag. Kelderman staat er best goed bij, dicht bij de anderen. Die tweede tijdrit zal heel goed moeten zijn voor een podiumplek. Carapaz en Uran lijken me de favorieten voor de podium, maar wie weet.

En wie pakt de bolletjestrui & groene trui?

 

+1/-0

Ik denk dat het voor groen vooral erom gaat of Cavendish het kan uitrijden. Matthews kan wellicht nog wat punten op hem pakken, maar het gat is al groot.
De bolletjestrui ligt nog aardig open.

Wel opvallend wat een minuten er af en toe gegund worden, terwijl morgen de rustdag is. Benno Connor loopt nu wat uit, maar ook W Martin krijgt de derde plek in de schoot geworpen. Of kunnen de Jumbo, Ineos, Astana, etc., niet zoveel meer dan ze nu doen?

Dit bericht is gewijzigd op 4 juli 2021, 17:23:49.

 

+1/-0

Als Cav nog 1 of 2 vlakke ritten wint is het mogelijk wel beslist ja. Jammer ergens dat je relatief zo veel punten krijgt voor eerste in een vlakke etappe. M.i. iets te veel. Een etappe winnen is op zich al een giga beloning. De groene trui is m.i. net iets leuker als je meer moet sprokkelen.

Als Colbrelli nog wat tussensprints in de berg etappes kan pakken, en de aankomst in Nimes kan benutten om punten te pakken, heeft ie wellicht een kans. De derde plek gister iig fenomenaal goed voor een 'sprinter'.

Voor polkadots: Eens kijken hoe Poels zich straks op de Ventoux weet te profileren. Wordt een lastige kluif.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 24 25 26 27

PSV Forum » Andere sporten » Wielrennen