Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 167 168 169 170 171

Iedereen in blijde afwachting van de volgende persconferentie?

Benieuwd hoe ze het nu weer in gaan kleden. 'Proficiat, u heeft zich twee weken braaf aan de maatregelen gehouden en als beloning hebben we de lijst met wat u niet mag nog wat uitgebreid en kunt u nog twee maanden extra genieten van uw eigen woning'. Nog twee weekjes geduld en we hebben de Eredivisie ook stil gelegd zodat u nog meer van kostbare tijd met uw naasten door kunt brengen. Het is ondanks jarenlange miljardeninvesteringen in de zorg, de zomerse uitbreiding van ziekenhuiscapaciteit en Hugo's succesvolle test en bron- en contactonderzoek immers niet gelukt omdat u niet met uw eigen verantwoordelijkheid om kon gaan. Gelukkig is er ook goed nieuws te melden. Als we de rest van het jaar allemaal braaf thuisblijven halen we wellicht de klimaatdoelen en zijn gedoogpartner Jesse en Bolle Frans in Brussel weer blij'

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2023713822/planbureau-alleen-nieuwe-lockdown-helpt-kabinet-klimaatdoel-te-halenlink
https://www.pbl.nl/nieuws/2020/klimaat-en-energieverkenning-2020-behalen-urgenda-reductiedoel-2020-onzeker-kabinetsdoel-2030-nog-niet-in-zichtlink

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 november 2020 om 20:45:

Iedereen in blijde afwachting van de volgende persconferentie?

Benieuwd hoe ze het nu weer in gaan kleden. 'Proficiat, u heeft zich twee weken braaf aan de maatregelen gehouden en als beloning hebben we de lijst met wat u niet mag nog wat uitgebreid en kunt u nog twee maanden extra genieten van uw eigen woning'.


Eh? Ben jij uberhaupt wel buiten geweest afgelopen 2 weken? In de winkelcentra is het nog steeds hartstikke druk, vooral afgelopen weken met het soms redelijk goede en zelfs warme weer. Gisteren ging ik naar de Hornbach en stond de freaking parkeerplaats zo goed als vol (en moest men in de rij wachten). Daarnaast heb je nog steeds mensen die geen mondkapjes aandoen in bv supermakten. Er nog steeds feesten met honderden mensen zijn etc. Om nog maar niet te spreken over de eencelligen die corona een "griepje" vinden en zich uberhaupt niet aan welke maatregel dan ook houden.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 november 2020 om 20:45:
Nog twee weekjes geduld en we hebben de Eredivisie ook stil gelegd zodat u nog meer van kostbare tijd met uw naasten door kunt brengen. Het is ondanks jarenlange miljardeninvesteringen in de zorg, de zomerse uitbreiding van ziekenhuiscapaciteit en Hugo's succesvolle test en bron- en contactonderzoek immers niet gelukt omdat u niet met uw eigen verantwoordelijkheid om kon gaan.


De eigen verantwoordelijkheid. Juist. En daarom zitten we dus in deze shit. Een gedeelte van de bevolking dacht dat het voorbij was (of dacht zelfs dat het allemaal onzin was). Uiteindelijk is dat de oorzaak dat ik nu niet bij een voetbalwedstrijd kan zitten.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 november 2020 om 20:45:
Gelukkig is er ook goed nieuws te melden. Als we de rest van het jaar allemaal braaf thuisblijven halen we wellicht de klimaatdoelen en zijn gedoogpartner Jesse en Bolle Frans in Brussel weer blij'

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2023713822/planbureau-alleen-nieuwe-lockdown-helpt-kabinet-klimaatdoel-te-halenlink
https://www.pbl.nl/nieuws/2020/klimaat-en-energieverkenning-2020-behalen-urgenda-reductiedoel-2020-onzeker-kabinetsdoel-2030-nog-niet-in-zichtlink


Wtf hebben klimaatdoelen nou weer voor zin in een discussie over coronamaatregelen en waarom breng je dat sarcastisch naar voren als een azijnargument voor je cynische betoog?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 november 2020, 21:42:32.

 

+4/-1

Mooi gezegd Nikiforov, en ondanks de cynische ondertoon en het sarcastisch karakter van je betoog durf ik de voorspelling wel aan dat de waarheid niet zo ver van dit scenario af ligt. Vorige week wilde ze niet harder ingrijpen omdat ze in afwachting waren van nieuwe 'positieve' cijfers en nu zijn we aan het afbuigen en wordt alsnog gezocht naar dingen die vorige week al hadden moeten worden aangekondigd. Ik heb geen horeca of een of meerdere belangen in de horeca, maar als ik dat had dan voelde ik me als een prostituee op de knietjes in een hotelkamer met een team beschonken basketballers.

Firma te laat en co gaat morgen weer met het vingertje wijzen terwijl ze zelf weer te laat zijn. Dit had allemaal een maand geleden al gemoeten dan hadden we nu de vruchten kunnen plukken. Nu is de IC bezet door 636 Corona patiënten en dat duurt nog minimaal 8 weken voordat dat door de helft is, en met het 'maatregelenpakket' van dit kabinet waarschijnlijk 12 a 14.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 21:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 november 2020 om 20:45:

Iedereen in blijde afwachting van de volgende persconferentie?

Benieuwd hoe ze het nu weer in gaan kleden. 'Proficiat, u heeft zich twee weken braaf aan de maatregelen gehouden en als beloning hebben we de lijst met wat u niet mag nog wat uitgebreid en kunt u nog twee maanden extra genieten van uw eigen woning'.


Eh? Ben jij uberhaupt wel buiten geweest afgelopen 2 weken? In de winkelcentra is het nog steeds hartstikke druk, vooral afgelopen weken met het soms redelijk goede en zelfs warme weer. Gisteren ging ik naar de Hornbach en stond de freaking parkeerplaats zo goed als vol (en moest men in de rij wachten). Daarnaast heb je nog steeds mensen die geen mondkapjes aandoen in bv supermakten. Er nog steeds feesten met honderden mensen zijn etc. Om nog maar niet te spreken over de eencelligen die corona een "griepje" vinden en zich uberhaupt niet aan welke maatregel dan ook houden.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 november 2020 om 20:45:
Nog twee weekjes geduld en we hebben de Eredivisie ook stil gelegd zodat u nog meer van kostbare tijd met uw naasten door kunt brengen. Het is ondanks jarenlange miljardeninvesteringen in de zorg, de zomerse uitbreiding van ziekenhuiscapaciteit en Hugo's succesvolle test en bron- en contactonderzoek immers niet gelukt omdat u niet met uw eigen verantwoordelijkheid om kon gaan.


De eigen verantwoordelijkheid. Juist. En daarom zitten we dus in deze shit. Een gedeelte van de bevolking dacht dat het voorbij was (of dacht zelfs dat het allemaal onzin was). Uiteindelijk is dat de oorzaak dat ik nu niet bij een voetbalwedstrijd kan zitten.

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 02 november 2020 om 20:45:
Gelukkig is er ook goed nieuws te melden. Als we de rest van het jaar allemaal braaf thuisblijven halen we wellicht de klimaatdoelen en zijn gedoogpartner Jesse en Bolle Frans in Brussel weer blij'

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2023713822/planbureau-alleen-nieuwe-lockdown-helpt-kabinet-klimaatdoel-te-halenlink
https://www.pbl.nl/nieuws/2020/klimaat-en-energieverkenning-2020-behalen-urgenda-reductiedoel-2020-onzeker-kabinetsdoel-2030-nog-niet-in-zichtlink


Wtf hebben klimaatdoelen nou weer voor zin in een discussie over coronamaatregelen en waarom breng je dat sarcastisch naar voren als een azijnargument voor je cynische betoog?



Ik was de afgelopen hoofdzakelijk thuis aan het werk, zoals de overheid mij vroeg.
Ik vind de maatregelen complete onzin en word strontchagrijnig van het thuiswerken, maar dat is geen reden om me er niet aan te houden. Ik had namelijk de naïeve hoop dat dit bij zou dragen aan een enigszins leuke decembermaand. Inmiddels is duidelijk dat Pinokkio en co. iets anders in de planning hebben. Helaas, jammer voor mij.
Maar fijn dat jij naar de Hornbach bent gegaan om vast te stellen dat anderen zich niet aan de maatregelen houden. Jouw boodschap was ongetwijfeld belangrijker dan die van de anderen op de freaking parkeerplaats.

Eigen verantwoordelijkheid? Iedereen heeft hier blijkbaar een verantwoordelijkheid behalve ons kabinet wat al maandenlang faalt met werkelijk alles. Zorgcapaciteit, testen, bron- en contactonderzoek, tijdig instellen van maatregelen enz.
En de eindverantwoordelijke voor dit wanbeleid zit vrijdag bij Jinek gezellig een potje gitaar te spelen met Nick en Simon. Je krijgt het toch niet verzonnen...

Wat klimaatdoelen ermee te maken hebben? Artikeltje gelezen? Een overheidsorgaan dat op haar eigen website aangeeft dat een verlengde lockdown wel aardig uitkomt om de klimaatdoelen te halen. En dat in de weken dat ons wordt verteld dat we de rest van het jaar primair thuis zitten. WTF, dat is idd wat ik dacht toen ik dat stuk las.
Lockdowns als nieuw middel om de klimaatdoelen te halen.
Ik leg de verbanden niet, dat doen deze overheid gewoon zelf. Connecting the dots...

Dit bericht is gewijzigd op 2 november 2020, 23:35:44.

 

+5/-2

Dat staat er toch niet? Een mooie bijkomstigheid is geen doelbewust middel.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 03 november 2020 om 21:49:

Dat staat er toch niet? Een mooie bijkomstigheid is geen doelbewust middel.


Lange Frans is ook heel goed in Connecting the dots..
Een doelbewust middel is het zeker niet. Wel is het klimaat uiteindelijk prioriteit nr.1 voor de wereld waar we in leven.

 

+2/-0

Persoonlijk vind ik het schandalig dat deze crisis niet aangepakt wordt om wat klimaatmaatregelen er versneld door te krijgen.

Oproepen om niet te reizen slaan nergens op, maak het duurder. Zeker vliegreizen, gewoon europees accijns heffen op kerosine en landingsheffingen invoeren.

 

+3/-1

https://www.nu.nl/economie/6088064/afm-economie-zit-in-stilte-voor-de-storm-klap-van-coronacrisis-komt-nog.htmllink We zitten straks waarschijnlijk met 1,5 miljoen werklozen in Nederland in plaats van de gebruikelijke 400.000. En dat allemaal om een, met alle respect, paar duizend 80 plussers gemiddeld een jaar langer te laten leven. Een soort omgekeerde survival of the fittest, miljarden sterken laten bloeden om een paar zwakkeren te redden. Met de langdurige lockdowns redden we nu in de wereld zo’n 4 miljoen mensen, terwijl we niks deden toen er 1,5 miljoen stierven bij een zwaar influenza seizoen. De halve wereldeconomie lijkt te klappen, in Spanje is een kwart van de economie al geklapt. Daardoor zullen honderden miljoenen mensen straks gebrek aan basisvoorzieningen, zorg en zelfs voedsel krijgen. Alles lang op slot gooien zal in de toekomst op worden terug gekeken als een van de grootste historische blunders aller tijden. Het paniekvoetbal omtrent corona is echt rampzalig. Korte, strenge lockdowns kunnen, en in de EU zou dat alleen een redelijk tot goed effect kunnen hebben als alle landen mee doen. Maar langdurige lockdowns gaan een crisis veroorzaken die zijn weerga niet kent. Er is nu tunnelvisie: Alleen oog voor corona slachtoffers, en een blinde vlek voor de lange termijn schade. Zelfs bij het WHO zeggen ze nu dat er gestopt moet worden met langdurige lockdowns, want die wurggreep gaat meer ravage aanrichten dan voorkomen. We moeten natuurlijk zoveel mogelijk mensen redden, maar bepaalde maatregelen (langdurige lockdowns) zullen uiteindelijk meer schade aanrichten dan voorkomen. Uiteindelijk meer doden, (psychische) ellende en de grootste economische ramp uit de wereldgeschiedenis.

Dit bericht is gewijzigd op 4 november 2020, 04:29:08.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 03 november 2020 om 22:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 03 november 2020 om 21:49:

Dat staat er toch niet? Een mooie bijkomstigheid is geen doelbewust middel.


Lange Frans is ook heel goed in Connecting the dots..
Een doelbewust middel is het zeker niet. Wel is het klimaat uiteindelijk prioriteit nr.1 voor de wereld waar we in leven.



Mooie bijkomstigheid bij de destructie van complete bedrijfstakken. Bedrijf failliet, baan kwijt maar wel 'lekker een klimaatdoelstelling gehaald'.
En wie gaat die onzinnige klimaatmaatregelen betalen als straks complete sectoren kapot zijn gemaakt en honderdduizenden banen verdwenen zijn? Dan heb je het alleen nog maar over NL.

Ooit over nagedacht hoeveel mensen wereldwijd afhankelijk van zijn bv. het toerisme voor hun dagelijkse inkomen. Die mogen blijkbaar creperen van de honger omdat het Westen in zonodig lockdown moet en hun klimaatagenda uit moeten voeren.
Complete waanzin.

Dit hele coronafiasco bewijst wederom dat we zijn overgeleverd aan de incompetentie en angst van overheden en politici. Dat is niet nieuw, de mate waarin wel.

Dit bericht is gewijzigd op 4 november 2020, 08:26:19.

 

+3/-1

Correlatie is nog geen causaliteit. Je had twee maanden geleden ook kunnen stellen dat de lockdowns een vooropgezet plan zijn om vakantie in eigen land te promoten. Of nog twee maanden eerder dat de lockdown een plan was het aantal geslaagde scholieren omhoog te krikken. Het lijkt me alleszins logischer dat de klimaatdoelen worden gehaald door de lockdown, dan dat de lockdown wordt georganiseerd om de klimaatdoelen te halen.

 

+4/-0

De lockdowns zijn op de lange termijn juist desastreus voor duurzaamheid, alleen op de korte termijn niet.

 

+2/-1

Waarom?

 

+2/-1

Het vertrouwen in de coronatesten is nu gedaald tot 0,0 . Niet vreemd dat mensen zich gaan verzetten. Hoeveel besmettingen hebben we nu werkelijk ? Dit geneuzel rondom Ajax gaat wel de wereld over. Ten Hag heeft wel gelijk dat dit richting competitievervalsing gaat.

 

+1/-0

Klompje, voor de korte termijn is het positief (minder auto’s rijden, minder vliegtuigen vliegen). Op de lange termijn zakt de economie als een kaartenhuis in elkaar. Een van de eerste zaken waar dan op bezuinigd zal gaan worden zal duurzaamheid zijn. Dat is de eerste reden. Daarnaast zal door de economische ramp ook de bevolkingsgroei in Afrika minder snel afnemen. Als Afrika zich zeer snel ontwikkeld, hebben we rond 2100 ongeveer 8 miljard mensen op aarde. Als Afrika zich zeer traag ontwikkeld, hebben we rond 2100 ongeveer 16 miljard mensen op aarde. En tegen die tijd zal ook de gemiddelde Afrikaan een veel groter bestedingspatroon en daarmee veel hogere co2 uitstoot produceren, tenzij er technologisch zeer grote doorbraken zullen zijn (maar daar kunnen we niet vanuit gaan en op gokken). Afrika is momenteel het enige continent waar mensen nog 4,5 kind gemiddeld krijgen. De bevolking is daar in iets meer dan een eeuw tijd vertienvoudigd, van 120 miljoen naar 1,3 miljard. Zet die groei voort, dan krijgen we nog een bevolkingsgroei explosie de komende decennia. Alleen arme landen hebben een explosieve bevolkingsgroei. In ontwikkelingslanden is extra kinderen namelijk extra inkomsten op korte termijn, de kinderen werken daar al op jonge leeftijd mee. Elk land waarin het (vrouwen)onderwijs een flinke investering kreeg, heeft uiteindelijk de bevolkingsgroei zien kelderen. In de Westerse wereld krijgt de gemiddelde vrouw nog maar 1,5 kind gemiddeld. Willen we een duurzame planeet, dan zijn allerlei maatregelen dweilen met de kraan open zolang de wereldbevolking hard blijft toenemen.

 

+3/-1

Vandaag dus een enorme reactie op de aankondiging van Pfizer mbt de ontwikkeling van een vaccin. Ik ben uiteraard benieuwd wat er gebeurt. Meestal ben ik (te) optimistich, maar ik vrees dat dit nieuws wat doorslaat.

 

+1/-0

Pfizer zou dit jaar enkele honderden miljoen vaccins kunnen produceren, en in de loop van 2021 nog eens 1,3 miljard. Dat klinkt als een gigantisch aantal (en dat is het natuurlijk ook), maar er lopen 7,6 miljard mensen op deze aardkloot rond. Als elk vaccin gebruikt kan worden voor een persoon, zit je aan het eind van 2021 op een vijfde deel van de wereldbevolking.

Uiteraard spelen er 10.000 andere factoren mee, en is mijn bierviltjesberekening eigenlijk weinig waard. Maar dat er bijna een vaccin is, betekent niet dat nu ook binnen afzienbare tijd iedereen ingeënt is.

 

+1/-0

Pas in de loop van 2021 is er binnen de EU genoeg voorraad. Het wachten is ook op anderen zoals Astra Zeneca. Maar het zou wel geweldig zijn als we tzt de economisch meest vervelende maatregelen kunnen afschaffen. Hopelijk hebben we dan medio 2021 het ergste gehad. Wel zullen we nog wel langer daarna met dit virus en sommige maatregelen moeten leven.

 

+1/-0

Waarop baseer je 'pas in de loop van 2021 is er binnen de EU genoeg voorraad.' Heb jij hier toevallig al meer over gelezen? Zo ja, dan ben ik zelf ook wel benieuwd naar het nieuws.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 09 november 2020 om 15:44:

Waarop baseer je 'pas in de loop van 2021 is er binnen de EU genoeg voorraad.' Heb jij hier toevallig al meer over gelezen? Zo ja, dan ben ik zelf ook wel benieuwd naar het nieuws.


Stond op RTL nieuws. Zie ook deze link: https://www.knvm.org/vaccinologie/covid-19link

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 09 november 2020 om 16:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Super Mario schreef op 09 november 2020 om 15:44:

Waarop baseer je 'pas in de loop van 2021 is er binnen de EU genoeg voorraad.' Heb jij hier toevallig al meer over gelezen? Zo ja, dan ben ik zelf ook wel benieuwd naar het nieuws.


Stond op RTL nieuws. Zie ook deze link: https://www.knvm.org/vaccinologie/covid-19link


Thanks! Flink artikel zo te zien, dus die ga ik op een later moment even doorlezen.

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona