Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 167 168 169 170 171

Nee ik ben ondernemer en adviseer andere ondernemers. De steunmaatregelen zijn aangekondigd tot 30 juni. Dit was om ondernemers duidelijkheid te geven voor de wat langere termijn. Overigens wordt de steun de komende tijd afgebouwd.
Hoe het na 30 juni zal gaan met de steunmaatregelen weet niemand, dat zal afhankelijk zijn van de Corona situatie op dat moment.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 november 2020 om 21:08:

Nee ik ben ondernemer en adviseer andere ondernemers. De steunmaatregelen zijn aangekondigd tot 30 juni. Dit was om ondernemers duidelijkheid te geven voor de wat langere termijn. Overigens wordt de steun de komende tijd afgebouwd.
Hoe het na 30 juni zal gaan met de steunmaatregelen weet niemand, dat zal afhankelijk zijn van de Corona situatie op dat moment.


En dat is het punt , er wordt afgebouwd. Persoonlijk vind ik het onterecht want de sector waar ik in opereer (horeca) Heeft 0.0 perspectief. mijn grootste zorg is dan ook als er in het jaar 2021 wederom een stijging gaat plaats vinden ,wij wederom als eerste worden gelockt.

Ja en en dan weet ik het niet meer....

 

+1/-0

Ik vind het echt buitenproportioneel hoe de horeca wordt aangepakt met de lockdowns.
Als je in acht neemt dat minder van 2% van de besmettingen plaats vindt in de horeca, als je in acht neemt hoeveel horecaondernemers hebben geïnvesteerd hun bedrijf in te richten op covid-regels, als je ziet hoe ( enkele uitzonderingen daargelaten) zij toe hebben gezien op naleving van de regels....
dan begrijp ik niet waarom de overheid juist deze groep nu zo hard aanpakt.
je houdt de groep 16-26 jarigen echt geen jaar lang aan moeders tafelpoot gebonden. Die zoeken elkaar, begrijpelijk, toch weer op.
Daarmee verschuif je dus het probleem vanuit de horeca naar de huiselijke sfeer en maakt het alleen maar nog minder controleerbaar.

 

+1/-1

Symboolpolitiek. Zodra cijfers oplopen roept "iedereen": we moeten ingrijpen, en dan is een puur luxegoed als de horeca een eenvoudig slachtoffer.

Ondertussen vliegen we natuurlijk nog gewoon door voor spotprijzen.

 

+1/-2

De meeste maatregelen zijn er puur op gericht het aantal contactmomenten terug te brengen. Ik denk niet dat de horeca een 'makkelijk slachtoffer' is en ik denk ook niet dat de horeca wordt aangepakt omdat ze hun best niet gedaan hebben om zich aan te passen.

Maar de horeca is een plek waar mensen samen komen. Waar mensen naartoe reizen, waar vrienden elkaar ontmoeten en waar het, met een drankje erbij, gezellig wordt. Als je de horeca dicht gooit, neem je een significant deel van het aantal contactmomenten weg. En dat is waar het in mijn ogen om gaat.

Ik vind het zelf ook heel jammer en had het fijn gevonden als restaurants wel open hadden mogen blijven, maar ik kan wel begrijpen dat dit soort besluiten genomen worden. Er is nu in ieder geval duidelijkheid en de maatregel is te handhaven.

 

+3/-0

Wat Bas zegt klopt helemaal. @Greggo ik denk dat als de horeca volgend jaar opnieuw dicht zou moeten het steunpakket wel weer aangepast gaat worden, dus met extra steun. Het zou ook logisch zijn bepaalde sectoren extra te compenseren zoals horeca en evenementen.

 

+1/-0

Helemaal eens dat horecasluiting een disproportionele symboolmaatregel is. Je verplaatst het probleem naar de thuissituatie die veel minder controleerbaar is en al zeker niet te handhaven
Hetzelfde geldt voor dat vuurverkverbod. Politiek misbruik van corona om een wens die al jaren speelt er doorheen te drukken. Wat mij betreft terecht maar met laffe onderbouwing.

Voor beide maatregelen geldt: de 95% die zich toch netjes gedraagt wordt er door 'getroffen'. De 5% die er schijt aan heeft gaat lekker door met feestjes en/of illegaal vuurwerk en handhaving is halve bak wegens gebrek aan capaciteit.

Je ziet nu dat ondanks alle maatregelen de coronabesmettingen op een te hoog niveau stabiliseren en we op deze manier nog maanden in de stront zitten, zie ook de boodschap van Rutte.
Als je dat wilt doorbreken is er maar 1 logische maatregel. Scholen twee weken dicht.
Daar zit m.i. het grote verschil t.o.v. het voorjaar. Je zult nu zien dat er met Kerst geen versoepelingen komen en het aantal besmettingen na de kerstvakantie lager is ondanks meer contactmomenten in privesfeer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 23 november 2020 om 07:31:

Wat Bas zegt klopt helemaal. @Greggo ik denk dat als de horeca volgend jaar opnieuw dicht zou moeten het steunpakket wel weer aangepast gaat worden, dus met extra steun. Het zou ook logisch zijn bepaalde sectoren extra te compenseren zoals horeca en evenementen.


Ja begrijp me niet verkeerd , ik steun elke maatregel die er nodig is om terug dringen van het virus.(ik heb mijn eigen gedachte hier over maar dat terzijde) Maar ik wordt dagelijks geconfronteerd met beelden van plaatsen en organisaties waar er zeker veel meer samenkomst is als in de horeca , en waar uiteindelijk niks aan wordt gedaan. Sterker nog , dit wordt gestimuleerd . Dan krijg je het volgende aspect.Ik onderneem al ruim 15 jaar en ben als ik het mag zeggen redelijk op een goede weg bezig. Maar door de omzet verliezen en het interen op je centjes wordt je wel mur gebeukt . mijn visie ,(uitbreiden naar meerdere zaken) staat in de koel (vries)kast.

Wat ik wil zeggen is dast er door het huidige beleid , elke vorm van toekomst planning tenniet wordt gedaan.

En geloof me , een steunpakket of twee steunpakketten is tzt niet afdoende.

Afschrijvingen lopen door en onderhoud en dergelijke.

Het is een vreemd gegeven om als ondernemer planningen te moeten maken en geen bruto winstmarge berekening te hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 23 november 2020 om 10:23:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 23 november 2020 om 07:31:

Wat Bas zegt klopt helemaal. @Greggo ik denk dat als de horeca volgend jaar opnieuw dicht zou moeten het steunpakket wel weer aangepast gaat worden, dus met extra steun. Het zou ook logisch zijn bepaalde sectoren extra te compenseren zoals horeca en evenementen.


Ja begrijp me niet verkeerd , ik steun elke maatregel die er nodig is om terug dringen van het virus.(ik heb mijn eigen gedachte hier over maar dat terzijde) Maar ik wordt dagelijks geconfronteerd met beelden van plaatsen en organisaties waar er zeker veel meer samenkomst is als in de horeca , en waar uiteindelijk niks aan wordt gedaan. Sterker nog , dit wordt gestimuleerd . Dan krijg je het volgende aspect.Ik onderneem al ruim 15 jaar en ben als ik het mag zeggen redelijk op een goede weg bezig. Maar door de omzet verliezen en het interen op je centjes wordt je wel mur gebeukt . mijn visie ,(uitbreiden naar meerdere zaken) staat in de koel (vries)kast.

Wat ik wil zeggen is dast er door het huidige beleid , elke vorm van toekomst planning tenniet wordt gedaan.

En geloof me , een steunpakket of twee steunpakketten is tzt niet afdoende.

Afschrijvingen lopen door en onderhoud en dergelijke.

Het is een vreemd gegeven om als ondernemer planningen te moeten maken en geen bruto winstmarge berekening te hebben.


Dat snap ik heel goed, ik ken ook meerdere ondernemers met grote problemen, alle mooie plannen de prullenbak in en veel stress en onzekerheid. Logisch ook dat je in jouw situatie de maatregelen van de overheid disproportioneel vind. Hopelijk gaat 2021 de zon weer een beetje schijnen als er een vaccin is, maar de verloren omzet maak je niet meer goed.
Overigens een goed stuk vandaag in het AD over hoe je mensen moet belonen als ze een vaccin halen.

 

+1/-0

Ticketprijs voor een vlucht naar Italie met de kerst een paar weken terug was 19 euro. Man, alsof je een ritje in een taxi maakt. Ik hoor vanuit China dat daar steden zijn met amper restricties. In Shanghai bijvoorbeeld dragen mensen zelfs geen maskers meer. Ik denk er zelfs over na om een week of 8-10 in China te gaan zitten (mits toegestaan uiteraard).

 

+2/-0

Ondanks alle maatregelen en verscherpingen, lopen de gevallen nu niet terug. Komt dat door die paar overtredingen en incidentjes door "egoïstische mensen"? Zijn die niet allang besmet dan? Komt dat door besmettingen op school en werk? Of helpen de maatregelen gewoon niet?

Ook Duitsland dat altijd gedisciplineerd is wordt niet gespaard.

Zijn Steven Kruijswijk en al die voetballers ook naar illegale feestjes geweest?

Als je de maatregelen langs de cijfers legt, is er vrijwel geen verband. Als je de temperatuur erlangs legt is het verband veel duidelijker.

Ik zie veel minder overtredingen de laatste tijd. Vooral rond pasen was het veel erger en overal druk, maar zonder gevolgen.

Is het heel raar om zo te denken? Ben ik nu een viruswappie :p ?

 

+1/-0

Jij stelt terechte vragen en kijkt kritisch naar wat er om je heen gebeurt. Dat doen inmiddels veel meer mensen waaronder en ook feitelijk onderbouwd. Wat ze gemeen hebben is dat ze nagenoeg geen aandacht krijgen van media en beleidsmakers en/of worden weggezet als complotdenkers. Als een kritische, rationele blik je een 'viruswappie' maakt dan is het wat mij betreft een compliment.

We leven inmiddels 9 maanden in deze coronahysterie. Overheden zitten wereldwijd in een echo chamber gevoed door witte jassen en aandachtsgeile virologen die er continue naast zitten met hun doemscenario's.

Het begon met een intelligente lockdown om de druk op de IC's beheersbaar te houden en groepsimmuniteit op te bouwen. Inmiddels horen we beide termen nooit meer en gaat het alleen nog maar om het totaal ondefinieerbare begrip besmetting, een vaccin als enige oplossing en zelfs dan kunnen we de 'maatregelen' slecht langzaam afbouwen.

Ondertussen moeten we keer op keer horen dat het toch echt allemaal aan ons ligt om we ons niet aan de maatregelen houden. Opeenvolgend:
- de mensen die in het voorjaar naar stranden of parken gingen
- de mensen die in in de zomer naar het buitenland gingen
- de jongeren
- de horeca
- de mensen die in de stad gaan gaan winkelen

De overeenkomsten: 1) het mag/mocht allemaal conform de maatregelen 2) ieder doemscenario over volle ziekenhuizen is tot op heden totaal niet uitgekomen.

Ondertussen staat Rutte klaar met zijn volgende hamer. Dit keer om het MKB de definitieve genadeklap te geven met een sluiting tijdens de belangrijkste dagen van het jaar. Net zoals eerder de horeca mogen de ondernemers die het binnen hun bedrijven grotendeels perfect op orde hebben bloeden voor dit wanbeleid.

Het is immers zoals gebruikelijk de overheid die structureel zijn zaken niet of veel te laat op orde heeft. Ziekenhuisbedden, testen, beleid, communicatie, voorspellingen. Stuk voor stuk een groot fiasco en vervolgens staan ze weer op hun infantiele toontje met het vingertje te wijzen.

Rutte, De Jonge, Kuijpers, Bruls, Jorritsma. Ik ben ze stuk voor stuk kotsbeu.
Zo'n Bruls die weer staat te verkondigen dat we Duitsland maar moeten volgen omdat de Duitsers hier kerstinkopen komen doen. Roep dan godverdomme op om de grenzen dicht te houden of houd je eigen stad dicht voor Duitsers in plaats van je eigen bevolking en middenstand weer te slachtofferen. Doen die handhavers ook nog eens wat nuttigs.

Overal horen we dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden en vervolgens worden we weer thuis opgesloten en kunnen we inmiddels wel concluderen dat dit circus tot tenminste maart/april voortduurt en waarschijnlijk langer. De vaccinatiebereidheid moet immers ook nog omhoog en dat kan alleen maar door de maatregelen zo lang aan te houden dat mensen hun spuitje alsnog gaan halen.

Inmiddels hebben we tientallen miljarden in de put geflikkerd terwijl dit alles te voorkomen was met een investering in een aantal noodziekenhuizen en gerichte maatregelen om kwetsbare groepen beter te beschermen.

Ga er ondertussen maar uit dat we in heel 2021:
- geen voetbal in volle stadions zien
- niet ouderwets naar het café gaan
- geen concerten en festival zien

En dat alles voor een virus met een sterftecijfer wat nog steeds nauwelijks hoger ligt dan een normale griep.

 

+3/-3

https://www.youtube.com/watch?v=xX9V9cVNtFclink

Is zich iemand bewust geweest van deze situatie destijds?

De discussie over het aantal bedden wil ik ook in het licht plaatsen van het feit dat juist de laatste paar jaar het aantal ziekenhuizen wat gesloten is, significant is!

Je kon er de klok op gelijk zetten dat er in deze periode, zoals elk jaar, een toename van het aantal ziekenhuispatiënten als gevolg van infectieziektes plaats vindt.

In plaats van nu 5 weken het hele land lam leggen, had er al lang en breed geanticipeerd moeten zijn met noodziekenhuizen.
Het leger is aardig geëquipeerd, zet ze dan in als het nodig is.
Verder weet ik uit eerste hand dat de 2 grote ziekenhuizen hier in Zuid Oost Brabant de corona-afdelingen juist aan het afschalen zijn!!!!

Iedereen weet dat wanneer je het over vaccinaties hebt, je pas in de zomer echt effect zult zien voor het eerst.
Dus we gaan nou in totale lockdown, na 18 januari weer open...en dan?
Hebben we het probleem voor ons uitgeschoven, niet opgelost1

Tenslotte. het is bekend dat de voornaamste bron van besmettingen de thuissituatie is.
Als men werkelijk denkt dat mensen met kerst en oud en nieuw, en vooral ook de jeugd zich dan aan een stoelpoot laat binden, dan wens ik ze een fijne wedstrijd en mooie dromen.

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 14 december 2020 om 19:22:

Iedereen weet dat wanneer je het over vaccinaties hebt, je pas in de zomer echt effect zult zien voor het eerst.
Dus we gaan nou in totale lockdown, na 18 januari weer open...en dan?
Hebben we het probleem voor ons uitgeschoven, niet opgelost1

Tenslotte. het is bekend dat de voornaamste bron van besmettingen de thuissituatie is.
Als men werkelijk denkt dat mensen met kerst en oud en nieuw, en vooral ook de jeugd zich dan aan een stoelpoot laat binden, dan wens ik ze een fijne wedstrijd en mooie dromen.



Vanaf april maakt het geen ruk meer uit wat je doet, kijk maar naar de cijfers van vorig jaar. Als het weer in de lentestand gaat kun je gewoon BLM protesten doen en er gebeurt niets met de besmettingen.

En inderdaad, jeugd gaat elkaar zoeken en vinden. Als je denk dat tegen te houden is verdien je niet om premier te zijn.

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 14 december 2020 om 19:22:

https://www.youtube.com/watch?v=xX9V9cVNtFclink

Is zich iemand bewust geweest van deze situatie destijds?

De discussie over het aantal bedden wil ik ook in het licht plaatsen van het feit dat juist de laatste paar jaar het aantal ziekenhuizen wat gesloten is, significant is!

Je kon er de klok op gelijk zetten dat er in deze periode, zoals elk jaar, een toename van het aantal ziekenhuispatiënten als gevolg van infectieziektes plaats vindt.

In plaats van nu 5 weken het hele land lam leggen, had er al lang en breed geanticipeerd moeten zijn met noodziekenhuizen.
Het leger is aardig geëquipeerd, zet ze dan in als het nodig is.
Verder weet ik uit eerste hand dat de 2 grote ziekenhuizen hier in Zuid Oost Brabant de corona-afdelingen juist aan het afschalen zijn!!!!

Iedereen weet dat wanneer je het over vaccinaties hebt, je pas in de zomer echt effect zult zien voor het eerst.
Dus we gaan nou in totale lockdown, na 18 januari weer open...en dan?
Hebben we het probleem voor ons uitgeschoven, niet opgelost1

Tenslotte. het is bekend dat de voornaamste bron van besmettingen de thuissituatie is.
Als men werkelijk denkt dat mensen met kerst en oud en nieuw, en vooral ook de jeugd zich dan aan een stoelpoot laat binden, dan wens ik ze een fijne wedstrijd en mooie dromen.



Precies hetgeen wat Maurice de Hond ook stelt in een stuk dat wel goed onderbouwd is. Dat in tegenstelling tot dit losse flodder beleid van die charlatan in het torentje.
https://www.maurice.nl/2020/12/14/foute-beslissingen-op-verkeerde-data/link

(Zijn interview met Marcel Levi is ook een aanrader. Een zorgbestuurder die wel visie heeft en zelfkritisch is)

En let maar op: die avondklok voor oud op nieuw komt er alsnog. Niet dat het gaat helpen want dat gaat 1 grote teringzooi worden.

Straks zijn we vijf weken verder en weten we nog geen ene moer. Ja, het aantal besmettingen zal lager zijn maar niemand die dadelijk zeggen wat deze krimp veroorzaakt omdat er wederom voor lomp beleid wordt gekozen.
Gevolg: we zitten tot eind maart in deze ellende en in het voorjaar is zoals Sir Tinus terecht stelt het virus net zo snel weg als de temperaturen stijgen.
Eens kijken hoeveel horecabedrijven en kleine middenstanders dan definitief de deuren hebben gesloten met dank aan de voormalige ondernemerspartij
Hopelijk zijn ze dit op 17 maart niet vergeten als die verkiezingen überhaupt doorgaan.

V.w.b. die noodziekenhuizen: Grotendeels eens. Had deze vraag in de zomer bij een aantal private partijen neergelegd en het was geregeld. En dat voor een fractie van de kosten die we nu maken aan steunpakketten, EU-fondsen etc.
Vertrouwen dat de overheid dit voor elkaar had gekregen is er bij mij totaal niet.

 

+1/-3

lekker gelul weer , zaak nu al meer als 6 maanden dicht,,,,Hoe wil de hebben dat ik ooit wat geld ga verdienen kutje Rutte.

Als alle politici nou gewoon 50% van jaarsalaris inleveren komt het wel goed met de horeca denk ik.

Stelletje kut neuzen zijn het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 14 december 2020 om 20:42:

lekker gelul weer , zaak nu al meer als 6 maanden dicht,,,,Hoe wil de hebben dat ik ooit wat geld ga verdienen kutje Rutte.

Als alle politici nou gewoon 50% van jaarsalaris inleveren komt het wel goed met de horeca denk ik.

Stelletje kut neuzen zijn het.


Als alle mafklappers zich aan de regels gehouden hadden en niet Jan den Hollander hadden uitgehangen met de grote bek was dit niet nodig geweest.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 december 2020 om 20:48:

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 14 december 2020 om 20:42:

lekker gelul weer , zaak nu al meer als 6 maanden dicht,,,,Hoe wil de hebben dat ik ooit wat geld ga verdienen kutje Rutte.

Als alle politici nou gewoon 50% van jaarsalaris inleveren komt het wel goed met de horeca denk ik.

Stelletje kut neuzen zijn het.


Als alle mafklappers zich aan de regels gehouden hadden en niet Jan den Hollander hadden uitgehangen met de grote bek was dit niet nodig geweest.




Maar dat wil niet zeggen dat Ik het wel heel kut vind. Ook al het heel Nederland er lak aan, wie betaald mijn verlies he.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 14 december 2020 om 20:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 december 2020 om 20:48:

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 14 december 2020 om 20:42:

lekker gelul weer , zaak nu al meer als 6 maanden dicht,,,,Hoe wil de hebben dat ik ooit wat geld ga verdienen kutje Rutte.

Als alle politici nou gewoon 50% van jaarsalaris inleveren komt het wel goed met de horeca denk ik.

Stelletje kut neuzen zijn het.


Als alle mafklappers zich aan de regels gehouden hadden en niet Jan den Hollander hadden uitgehangen met de grote bek was dit niet nodig geweest.




Maar dat wil niet zeggen dat Ik het wel heel kut vind. Ook al het heel Nederland er lak aan, wie betaald mijn verlies he.


Ik mag toch hopen dat je niet denkt dat je de enige bent greggo1. Iedereen is de lul en door wie ? Hele bedrijven dreigen kapot te gaan. Ik ben het niet altijd eens met Rutte maar dat kun je hem niet verwijten . Er is regelmatig gewaarschuwd dat als we zo door zouden gaan het verkeerd zou gaan lopen en eerlijk is eerlijk , dat had jij toch ook gezien? Rutte de schuld geven is kort door de bocht. Moet je toch eigenlijk met me eens zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 14 december 2020 om 20:48:

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 14 december 2020 om 20:42:

lekker gelul weer , zaak nu al meer als 6 maanden dicht,,,,Hoe wil de hebben dat ik ooit wat geld ga verdienen kutje Rutte.

Als alle politici nou gewoon 50% van jaarsalaris inleveren komt het wel goed met de horeca denk ik.

Stelletje kut neuzen zijn het.


Als alle mafklappers zich aan de regels gehouden hadden en niet Jan den Hollander hadden uitgehangen met de grote bek was dit niet nodig geweest.



Ga toch weg man. Welke regels? Wiens schuld is het nu weer? De mensen in de winkelstraat op Black Friday of hebben we weer andere slachtoffers gevonden om met het vingertje te wijzen zoals Rutte en zijn kliek ook continue doen.

Al die verwijten slaan helemaal nergens op uitgezonderd de zeer kleine groep die nog steeds feestjes met tientallen mensen organiseert. En zelfs daar is dit kabinet voor een groot deel verantwoordelijk voor met hun totaal onzinnige beslissing om horeca te sluiten en daarmee de bijeenkomsten naar de thuissituatie te verplaatsen.
Het continue vingertje wijzen gecombineerd met het geblunder vergroot alleen maar de tegenstellingen en vermindert het draagvlak.

Het overgrote deel houdt zich keurig aan de meeste maatregelen om vervolgens weer op een infantiel toontje te horen krijgen dat het niet genoeg is.

Het is wanbeleid om een heel land plat te leggen voor paar honderd IC-bedden. Compleet krankzinnig.

 

+2/-4

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona