Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 14 november 2021 om 19:06:

Leuk statistiekje,
Er zijn 116 ziekenhuizen in Nederland en er liggen 330 patiënten op de ic.
Dus nog geen 3 per ziekenhuis en de zorg is zwaar overbelast.
Ligt dit dan aan de ongevaccineerde (terwijl het merendeel gevaccineerd is wat er ligt) of gaat er op overheid niveau iets mis?




Even aanvullen: er zijn ongeveer 60 ziekenhuizen met een enigszins redelijke IC. MMC Veldhoven heeft ongeveer 8 IC bedden en 24 voor normale Corona-patiënten. MMC Eindhoven is kleiner en het CZE zal vergelijkbaar zijn met Veldhoven. Kortom: nog geen 100 bedden in totaal voor ALLE Corona-patiënten in voor vrijwel het gehele verzorgingsgebied Eindhoven.

Dit zijn dus FEITEN, geen aannames. Ik trek dan de conclusie dat een ziekenhuis in Nederland dus echt NUL tegenslag kan opvangen met deze aantallen.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

eindhovian schreef op 15 november 2021 om 07:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 15 november 2021 om 01:26:

open/sluit de onderstaande quote:




Als je vindt dat het aan de onngevaccineerden ligt en je wellicht ook bang voor ze bent met je dubbele vaccinatie, moet je maar in je kelder gaan zitten met een helm op en elke 6 maanden je even laten boosteren. Ik denk dat je dan wel veilig bent.

Vorig jaar hadden we 1500 coronapatienten op de IC en was dat code zwart. Nu hebben we er 300 liggen en is het weer code zwart? We praten hier over 2 bussen vol met mensen om een heel land weer plat te leggen. Echt waanzin.



Compleet gestoord inderdaad, selectieve verontwaardiging. De kans dat je de loterij wint is ondertussen ongeveer even groot als de kans dat je nog sterft aan corona. Maar politici kiezen voor de makkelijke weg, want als er dertig mensen geen zorg kan worden geboden staan daar 500 camera’s op. Op problemen die een factor 10.000 erger zijn waar geen 500 camera’s op staan, maken politici zich weer niet druk. Zegt in mijn ogen genoeg.



Er sterven dagelijks 20+ mensen, hoeveel winnen er de loterij?

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 15 november 2021 om 01:26:

open/sluit de onderstaande quote:




Als je vindt dat het aan de onngevaccineerden ligt en je wellicht ook bang voor ze bent met je dubbele vaccinatie, moet je maar in je kelder gaan zitten met een helm op en elke 6 maanden je even laten boosteren. Ik denk dat je dan wel veilig bent.

Vorig jaar hadden we 1500 coronapatienten op de IC en was dat code zwart. Nu hebben we er 300 liggen en is het weer code zwart? We praten hier over 2 bussen vol met mensen om een heel land weer plat te leggen. Echt waanzin.




Ik ben niet bang voor ongevaccineerden. Slaat nergens op deze manier van discussieren. Het is heel duidelijk dat een gedeelte van het probleem wordt veroorzaakt door ongevaccineerden, is al heel vaak uitgelegd en kun je prima zelf doorrekenen. Het is natuurlijk wel redelijk shitty dat de lange termijneffecten van de vaccins nu vooral blijkt te zijn dat ze al snel minder goed werken. Maar ook de lange termijn effecten zijn al lang weerlegd: De kans dat die er zijn is vrijwel nihil en indien ze er zijn, zijn ze minder gevaarlijk dan long covid.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 november 2021, 11:35:11.

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 november 2021 om 21:45:

Er gaat al een jaar lang van alles mis en ik denk dat de gevaccineerden en ongevaccineerden het over één ding in ieder geval eens zijn, en dat is dat het belachelijk is dat de zorg niet opgeschaald is.
Ik wilde die prik ook eerst voor de ander halen, solidair zijn. Maar toen kreeg ik het dus en was dat niet meer nodig. En maar goed ook want je kunt anderen nog steeds besmetten en mijn moeder belde me net op, ze heeft corona met 2 Pfizers in haar lijf. Best ziek ook.
Ook wat betreft de vaccins komen ze iedere keer op beloftes terug. 2 Prikken was voldoende, 70% dekking en we zijn er vanaf en je kunt andere niet meer besmetten. Ze weten niet eens wat het op korte termijn doet (Jansen is al wel klaar nu, daar kom je straks Oostenrijk al niet meer mee in), laat staan op de lange termijn.
Als mijn herstelbewijs verloop kies ik er voor om iemand op te zoeken die het heeft in plaats van te prikken als ik het nu mag zeggen. Voor mij stelde het niks voor en ik blijf dan liever een paar dagen binnen.



Ik weet niet hoe oud je moeder is, maar je snap zelf toch ook wel dat je moeder misschien wel eens in het ziekenhuis beland zou zijn of zelf overleden zonder haar 2 prikken? Daarom is het des de vreemder dat je juist haar ziekte gebruikt als argument om niet te meer vaccineren.

Verder dat vaccins na bepaalde tijd 'minder goed werken' wil niet zeggen 'niet meer werken'. Bescherming tegen overlijden of ziekenhuisopname is nog altijd ruim voldoende, bescherming tegen ziek worden is wat afgenomen ja. Voor vrijwel alle medicijnen die er beschikbaar zijn in de wereld geldt dat ze minder goed werken na verloop van tijd, dat is vrij normaal.

 

+5/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 november 2021 om 11:25:


Ik ben niet bang voor ongevaccineerden. Slaat nergens op deze manier van discussieren. Het is heel duidelijk dat een gedeelte van het probleem wordt veroorzaakt door ongevaccineerden, is al heel vaak uitgelegd en kun je prima zelf doorrekenen. Het is natuurlijk wel redelijk shitty dat de lange termijneffecten van de vaccins nu vooral blijkt te zijn dat ze al snel minder goed werken. Maar ook de lange termijn effecten zijn al lang weerlegd: De kans dat die er zijn is vrijwel nihil en indien ze er zijn, zijn ze minder gevaarlijk dan long covid.



Het is helaas wel zo dat veel mensen nu zo bang zijn gemaakt voor het virus en voor ongevaccineerden dat er sowieso een verscheurde maatschappij gaat ontstaan. Dat is heel erg vervelend. Dat zag je dit weekend ook weer bij Sinterklaas intochten. Kinderen van ongevaccineerde ouders die achter een geblinddeerd hek buitengesloten werden om uberhaupt maar een glimp van Sinterklaas te mogen opvangen. Wat mij betreft is de maatschappelijke schade veel groter dan de schade die word veroorzaakt door een virus....niet eens door een virus, maar door de overheid want die zaait bewust tweespalt wat nergens voor nodig is.

 

+4/-7

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 november 2021 om 11:25:

Ik ben niet bang voor ongevaccineerden. Slaat nergens op deze manier van discussieren. Het is heel duidelijk dat een gedeelte van het probleem wordt veroorzaakt door ongevaccineerden, is al heel vaak uitgelegd en kun je prima zelf doorrekenen. Het is natuurlijk wel redelijk shitty dat de lange termijneffecten van de vaccins nu vooral blijkt te zijn dat ze al snel minder goed werken. Maar ook de lange termijn effecten zijn al lang weerlegd: De kans dat die er zijn is vrijwel nihil en indien ze er zijn, zijn ze minder gevaarlijk dan long covid.



Jij vindt 300 mensen op de IC een probleem. De schuld daarvan ligt bij het kabinet die verzaakt heeft de IC zorg op te schalen. Vorig jaar waren bij de eerste winterse dag 3000 mensen met botbreuken die naar het ziekenhuis moesten. Jij lijkt te streven naar een samenleving die dan verbiedt naar buiten te gaan bij sneeuw?

Jouw laatste zin dat lange termijn bijwerkingen minder gevaarlijk zijn dan long Covid zou door geen enkele arts in de wereld gezegd durven worden. Volgens mij is de pijp uitgaan minder erg dan long Covid.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 15 november 2021 om 14:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 15 november 2021 om 11:25:

Ik ben niet bang voor ongevaccineerden. Slaat nergens op deze manier van discussieren. Het is heel duidelijk dat een gedeelte van het probleem wordt veroorzaakt door ongevaccineerden, is al heel vaak uitgelegd en kun je prima zelf doorrekenen. Het is natuurlijk wel redelijk shitty dat de lange termijneffecten van de vaccins nu vooral blijkt te zijn dat ze al snel minder goed werken. Maar ook de lange termijn effecten zijn al lang weerlegd: De kans dat die er zijn is vrijwel nihil en indien ze er zijn, zijn ze minder gevaarlijk dan long covid.



Jij vindt 300 mensen op de IC een probleem. De schuld daarvan ligt bij het kabinet die verzaakt heeft de IC zorg op te schalen. Vorig jaar waren bij de eerste winterse dag 3000 mensen met botbreuken die naar het ziekenhuis moesten. Jij lijkt te streven naar een samenleving die dan verbiedt naar buiten te gaan bij sneeuw?

Jouw laatste zin dat lange termijn bijwerkingen minder gevaarlijk zijn dan long Covid zou door geen enkele arts in de wereld gezegd durven worden. Volgens mij is de pijp uitgaan minder erg dan long Covid.



Beetje nuance is misschien wel goed... het gaat niet om 300 patiënten op de IC en de in totaal nu 2000 patiënten in het ziekenhuis. Als dit alles was, dan kon de vlag uit. Doordat het dagelijkse aantal besmettingen zodanig is opgelopen in deze golf, gaat het aantal patiënten in de ziekenhuizen echter nog aardig doorstijgen de komende dagen / weken. Als we het aantal besmettingen niet terug zouden brengen, dan gaat dat situaties opleveren die we niet aan kunnen.

En ja, het is enerzijds een beetje vreemd dat we vorig 5x zoveel mensen in het ziekenhuis hadden en dat we nu bij veel lagere aantallen al in de stress schieten. Maar die piek vorig jaar zag men minder goed aankomen. En blijkbaar is er nu minder zorgpersoneel beschikbaar, en gaat de reguliere zorg nog zoveel mogelijk door. Ook allemaal fijn.

Daarom word ik ook zo moe van eindhovian die steeds maar blijft herhalen dat miljoenen mensen moeten lijden om 100 mensen te redden van een COVID-dood. Hoe kan het nou nog niet duidelijk zijn dat een vastgelopen zorg veel meer schade oplevert? Ernstig zieke COVID-patiënten worden niet meer geholpen, maar daarnaast een stop op de reguliere zorg, geen IC-capaciteit meer voor mensen die anders nog gered hadden kunnen worden, chaos in de ziekenhuizen, chaos die zorgt voor werkdruk wat zorgt voor voorkombare fouten. De maatregelen zijn niet gericht op het redden van 100 COVID-patiënten, maar op een belangrijke steunpilaar van onze Nederlandse samenleving: een toegankelijk zorgstelsel.

Ik baal ontzettend van de maatregelen, want iedereen voelt op zijn klompen aankomen dat het met 3 weken niet gedaan is en dat de kans groot is dat we weer tot maart in de ellende zitten. Hetzij voor ons allemaal, hetzij vooral voor het ongevaccineerde deel van de samenleving. En hoewel het een keuze is om je wel/niet te laten vaccineren, is het natuurlijk bovenal voor iedereen een heel ellendige situatie waar niemand om gevraagd heeft. Wat dat betreft steun ik de oproep van Zondebok en Nikiforov van harte.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 15 november 2021 om 12:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 november 2021 om 21:45:

Er gaat al een jaar lang van alles mis en ik denk dat de gevaccineerden en ongevaccineerden het over één ding in ieder geval eens zijn, en dat is dat het belachelijk is dat de zorg niet opgeschaald is.
Ik wilde die prik ook eerst voor de ander halen, solidair zijn. Maar toen kreeg ik het dus en was dat niet meer nodig. En maar goed ook want je kunt anderen nog steeds besmetten en mijn moeder belde me net op, ze heeft corona met 2 Pfizers in haar lijf. Best ziek ook.
Ook wat betreft de vaccins komen ze iedere keer op beloftes terug. 2 Prikken was voldoende, 70% dekking en we zijn er vanaf en je kunt andere niet meer besmetten. Ze weten niet eens wat het op korte termijn doet (Jansen is al wel klaar nu, daar kom je straks Oostenrijk al niet meer mee in), laat staan op de lange termijn.
Als mijn herstelbewijs verloop kies ik er voor om iemand op te zoeken die het heeft in plaats van te prikken als ik het nu mag zeggen. Voor mij stelde het niks voor en ik blijf dan liever een paar dagen binnen.



Ik weet niet hoe oud je moeder is, maar je snap zelf toch ook wel dat je moeder misschien wel eens in het ziekenhuis beland zou zijn of zelf overleden zonder haar 2 prikken? Daarom is het des de vreemder dat je juist haar ziekte gebruikt als argument om niet te meer vaccineren.

Verder dat vaccins na bepaalde tijd 'minder goed werken' wil niet zeggen 'niet meer werken'. Bescherming tegen overlijden of ziekenhuisopname is nog altijd ruim voldoende, bescherming tegen ziek worden is wat afgenomen ja. Voor vrijwel alle medicijnen die er beschikbaar zijn in de wereld geldt dat ze minder goed werken na verloop van tijd, dat is vrij normaal.



Misschien is de werking van de vaccins wel te rooskleurig voorgespiegeld. Uiteraard reduceert het vaccin de kans op ziekenhuisopname en overlijden, maar het verbaast me niets als de mate waarin het risico vermindert, gekoppeld is aan de leeftijd. Dat wil zeggen dat een 70-jarige gevaccineerde misschien nog altijd een evengroot risico heeft als een 40 of 50-jarige ongevaccineerde (reken me niet af op de leeftijden, die gebruik ik puur als voorbeeld). Dan is het eigenlijk logisch dat je nog altijd een significant aantal ziekenhuisopnames hebt als je rekent dat er meer dan 3,4 miljoen bejaarden zijn waarvan 800,000 boven de 80 zijn.

Ik denk dat het nog een lange rit wordt en dat we de rit volledig uit komen zitten.

 

+2/-0

Zeker als je als regering je act nog steeds niet together hebt. Boosteren, testen, uitbreiding zorgcapaciteit. Allemaal dik onvoldoende. Gelukkig hebben we tegen de kerst een nieuw kabinet! Oh wacht...

 

+3/-0

Ja, hier in de regio kon je afgelopen week niet aanmelden op de site en werd de telefoon ook niet opgenomen. Zo kun je het aantal positieve tests ook limiteren natuurlijk ;p

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FlorisTHFC schreef op 16 november 2021 om 10:12:

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 15 november 2021 om 12:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 14 november 2021 om 21:45:

Er gaat al een jaar lang van alles mis en ik denk dat de gevaccineerden en ongevaccineerden het over één ding in ieder geval eens zijn, en dat is dat het belachelijk is dat de zorg niet opgeschaald is.
Ik wilde die prik ook eerst voor de ander halen, solidair zijn. Maar toen kreeg ik het dus en was dat niet meer nodig. En maar goed ook want je kunt anderen nog steeds besmetten en mijn moeder belde me net op, ze heeft corona met 2 Pfizers in haar lijf. Best ziek ook.
Ook wat betreft de vaccins komen ze iedere keer op beloftes terug. 2 Prikken was voldoende, 70% dekking en we zijn er vanaf en je kunt andere niet meer besmetten. Ze weten niet eens wat het op korte termijn doet (Jansen is al wel klaar nu, daar kom je straks Oostenrijk al niet meer mee in), laat staan op de lange termijn.
Als mijn herstelbewijs verloop kies ik er voor om iemand op te zoeken die het heeft in plaats van te prikken als ik het nu mag zeggen. Voor mij stelde het niks voor en ik blijf dan liever een paar dagen binnen.



Ik weet niet hoe oud je moeder is, maar je snap zelf toch ook wel dat je moeder misschien wel eens in het ziekenhuis beland zou zijn of zelf overleden zonder haar 2 prikken? Daarom is het des de vreemder dat je juist haar ziekte gebruikt als argument om niet te meer vaccineren.

Verder dat vaccins na bepaalde tijd 'minder goed werken' wil niet zeggen 'niet meer werken'. Bescherming tegen overlijden of ziekenhuisopname is nog altijd ruim voldoende, bescherming tegen ziek worden is wat afgenomen ja. Voor vrijwel alle medicijnen die er beschikbaar zijn in de wereld geldt dat ze minder goed werken na verloop van tijd, dat is vrij normaal.



Misschien is de werking van de vaccins wel te rooskleurig voorgespiegeld. Uiteraard reduceert het vaccin de kans op ziekenhuisopname en overlijden, maar het verbaast me niets als de mate waarin het risico vermindert, gekoppeld is aan de leeftijd. Dat wil zeggen dat een 70-jarige gevaccineerde misschien nog altijd een evengroot risico heeft als een 40 of 50-jarige ongevaccineerde (reken me niet af op de leeftijden, die gebruik ik puur als voorbeeld). Dan is het eigenlijk logisch dat je nog altijd een significant aantal ziekenhuisopnames hebt als je rekent dat er meer dan 3,4 miljoen bejaarden zijn waarvan 800,000 boven de 80 zijn.

Ik denk dat het nog een lange rit wordt en dat we de rit volledig uit komen zitten.



Ik ga je natuurlijk wel afrekenen op de inhoud, want volgens mij is dat de kern van de discussie; 'hoeveel minder effectief het vaccin geworden'? Je stelling is inderdaad een voorbeeld, maar één die niet overeenkomt met de huidige gegevens. Er worden frequent internationale onderzoeken gepubliceerd hierover en recent kwam het RIVM met dit onderzoek.

Hier vind je de vaccinatie-effectiviteit op basis van periode 6 september t/m 31 oktober. Conclusie over de effectiviteit in die periode:
Mensen jonger dan 70: 96% effectief tegen ziekenhuisopname, 97% tegen IC-opname.
Mensen boven de 70: 87% effectief tegen ziekenhuisopname, 94% tegen IC-opname.

Bij de laatste groep was de originele effectiviteit 89% effectief tegen ZH-opname en 98% tegen IC-opname. Dus een daling van maar 2% en 4% in effectiviteit. Terwijl op dit forum de indruk wordt gewerkt dat de effectiviteit enorm is afgenomen en zelfs reden is om je niet meer te laten vaccineren. Daar klopt dus niets van. Hoogstens is de ontwikkeling van de effectiviteit van AstraZeneca een aandachtspunt.

Van een vaccin wordt je niet ineens onsterfelijk en de effectiviteit zal afnemen, met name voor de groep die andere onderliggende aandoeningen hebben. Vandaar ook de booster-campagne.

Omdat vaccins niet 100% beschermen en omdat er een groep mensen zijn met onderliggende aandoeningen, ouder zijn of een minder goede gezondheid hebben, belanden er nog altijd mensen in het ziekenhuis of op de IC als de groep besmette mensen groot is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 november 2021, 14:41:33.

 

+1/-1

Waren niet juist de zorgmedewerkers gevaccineerd met Astra? En welke groep kreeg Johnson en Johnson? Ik dacht dat hier relatief veel kwetsbare minderheidsgroepen zaten die slecht bereikbaar waren.

 

+1/-0

Volgens mij wordt dit de winter van de groepsimmuniteit. De maatregelen zijn veel te laat, voor mijn dochter van 4 een afspraak maken om te testen lukt niet, omdat de lijnen overvol zijn (2x 15 minuten aan de lijn gewacht), en het aantal positieve testen gaat door het dak.

Het wordt een ramp voor de medische mensen, maar misschien helpt het ons naar de toekomst.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 november 2021 om 15:21:

Volgens mij wordt dit de winter van de groepsimmuniteit. De maatregelen zijn veel te laat, voor mijn dochter van 4 een afspraak maken om te testen lukt niet, omdat de lijnen overvol zijn (2x 15 minuten aan de lijn gewacht), en het aantal positieve testen gaat door het dak.

Het wordt een ramp voor de medische mensen, maar misschien helpt het ons naar de toekomst.



Waarom zou je een kind van 4 testen? Als die ziek is gewoon thuis houden....Als ik ziek ben dan ga ik nergens heen en zie ik niemand. Ik zou het een kind niet aandoen zich te laten testen. Eigenlijk vooral omdat de kans miniem is dat ze ergens last van krijgt.

 

+1/-2

Je laat je kind testen om te weten welk risico je zelf loopt en dus thuis moet blijven.

Tijn zegt trouwens nergens dat zijn kindje ziek is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 16 november 2021 om 17:16:

Je laat je kind testen om te weten welk risico je zelf loopt en dus thuis moet blijven.

Tijn zegt trouwens nergens dat zijn kindje ziek is.



Als er geen symptomen zijn, want daar lijkt het dan op als je zegt dat ze niet ziek was, dan hoef je toch niet te testen? Misschien als ze op school zat en die gesloten werd vanwege Corona, dan kan ik het me voorstellen...echter dan nog zou ik nooit mijn kind laten testen als er geen symptomen zijn.

Je kunt niet alle risico's uitsluiten.

 

+1/-2

2 jaar corona en je snapt de basisregels nog steeds niet?

Is dat echt onwetendheid of wil je het gewoon niet snappen?

Of ga jij liever braaf met je hele gezin een week in quarantaine zonder te testen want dat is het redelijke alternatief.

 

+4/-0

Als een kind van 4 klachten heeft, lijkt het mij wel normaal om een test te laten doen. Dan weet je of je zelf ook risico loopt (ook al is contact vermijden praktisch niet mogelijk met een kind in die leeftijd) en of andere kinderen in de klas ook risico lopen.

Even een vraag: Mijn vrouw werkt voor één van de grootste telecombedrijven van de wereld, en die participeren aan een expo in de RAI genaamd IBC. Dat is 1 van de grootste events in Nederland van het jaar waar normaal zo'n 50.000 mensen op af komen vanuit de hele wereld. Ook van haar bedrijf worden mensen uit de hele wereld ingevlogen. Zij als hoofd benelux wordt daar ook verwacht, maar ze heeft daar in deze tijden geen zin in (zij heeft gelijktijdig 1 vaccinatie gehad en een coronabesmetting en heeft een hersteld van-code).

IBC zegt op hun website dat het evenement (3 - 6 december) gewoon doorgaat omdat er een "virusvrije" gate/muur :D wordt gemaakt waar mensen hun QR code moeten laten zien. Het is geen geplaceerd evenement, wel een "trade event" dat volgens de organisatie en de RAI buiten de regels valt. Mensen mogen dus gewoon rondlopen en ook zonder mondkapje. Ook worden er meetings (1 on 1) gehouden en het hele event is binnen.

Kan iemand uitleggen waarom ik niet bij mijn dochter haar zwemles mag kijken met mondkapje en 1,5 meter afstand, of dat mensen naar een voetbalwedstrijd buiten mogen kijken, maar dat een event met 50.000 mensen uit de hele wereld gewoon plaats kan vinden, binnen, niet geplaceerd, geen mondkapje??? :huh :huh :huh

Het wordt steeds gekker!

 

+4/-0

Valt niet uit te leggen, is ronduit absurd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 16 november 2021 om 18:17:

2 jaar corona en je snapt de basisregels nog steeds niet?

Is dat echt onwetendheid of wil je het gewoon niet snappen?

Of ga jij liever braaf met je hele gezin een week in quarantaine zonder te testen want dat is het redelijke alternatief.



Nou ik heb het makkelijk, ik ben in mijn eentje en kan thuis werken. Ik zie niet in wat dat met snappen te maken heeft. Dus ja ik blijf dan gewoon thuis.

Heb wel neefjes en zo, maar ben ook gewoon nieuwsgierig, ik kan me natuurlijk niet alle verschillende soorten situaties voorstellen. Het is soms handig om die van anderen te horen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 16 november 2021 om 18:21:

Als een kind van 4 klachten heeft, lijkt het mij wel normaal om een test te laten doen. Dan weet je of je zelf ook risico loopt (ook al is contact vermijden praktisch niet mogelijk met een kind in die leeftijd) en of andere kinderen in de klas ook risico lopen.

Even een vraag: Mijn vrouw werkt voor één van de grootste telecombedrijven van de wereld, en die participeren aan een expo in de RAI genaamd IBC. Dat is 1 van de grootste events in Nederland van het jaar waar normaal zo'n 50.000 mensen op af komen vanuit de hele wereld. Ook van haar bedrijf worden mensen uit de hele wereld ingevlogen. Zij als hoofd benelux wordt daar ook verwacht, maar ze heeft daar in deze tijden geen zin in (zij heeft gelijktijdig 1 vaccinatie gehad en een coronabesmetting en heeft een hersteld van-code).

IBC zegt op hun website dat het evenement (3 - 6 december) gewoon doorgaat omdat er een "virusvrije" gate/muur :D wordt gemaakt waar mensen hun QR code moeten laten zien. Het is geen geplaceerd evenement, wel een "trade event" dat volgens de organisatie en de RAI buiten de regels valt. Mensen mogen dus gewoon rondlopen en ook zonder mondkapje. Ook worden er meetings (1 on 1) gehouden en het hele event is binnen.

Kan iemand uitleggen waarom ik niet bij mijn dochter haar zwemles mag kijken met mondkapje en 1,5 meter afstand, of dat mensen naar een voetbalwedstrijd buiten mogen kijken, maar dat een event met 50.000 mensen uit de hele wereld gewoon plaats kan vinden, binnen, niet geplaceerd, geen mondkapje??? :huh :huh :huh

Het wordt steeds gekker!




Waarschijnlijk levert dat meer geld op. Regels zijn niet logisch...Blijkbaar ontstaan in de thuissituatie de meeste besmettingen dus ventileren is dan de beste optie...maar kabinet zit dichtbij 2G terwijl er geen bewijs is dat het werkt, juist tegenovergestelde effect. (dit is vandaag allemaal langsgekomen in de 2e kamerdebat over 2G) Dus ik vraag me ook erg af of de regels wel om een virus gaan of om invoering van een controle maatschappij....maar goed dat is een andere discussie.

 

+2/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona