Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 167 168 169 170 171

Heel veel mensen zitten thuis. voelen zich verder prima. Maar een test zegt dat ze ziek zijn.
Wereld op zijn kop.
Wanneer wint het gezonde verstand het weer?

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 29 januari 2022 om 13:33:

Heel veel mensen zitten thuis. voelen zich verder prima. Maar een test zegt dat ze ziek zijn.
Wereld op zijn kop.
Wanneer wint het gezonde verstand het weer?


Die mensen zitten nog enigszins terecht thuis, die zijn wellicht besmettelijk. Maar inderdaad, na 3 dagen ofzo zonder klachten zouden ook die weer gewoon buiten moeten mogen.

 

+1/-1

Als je positief test (omdat je huisgenoot positief was en jij je dus ook laat testen) maar je verder volledig klachtenvrij bent kun je gewoon gaan werken.
Gezien het verspreidingstempo van omicron hoeven we ons toch zeker niet meer wijs te maken dat we verspreiding tegen kunnen gaan?
En gezien de ziektecijfers is daar ook geen noodzaak meer toe.
Want om nog even een ander aspect naar voren te halen, al die mensen die gevaccineerd en/of geboosterd zijn kunnen evenzeer nog steeds besmettelijk zijn, maar voor hen die geboosterd zijn geldt geen quarantaine regel meer.
Waar gaat het nu eigenlijk nog over??
Serieuze vraag!

 

+3/-0

Nee klopt, maar het is misschien wel nuttig om niet iedereen tegelijk ziek te hebben.

Ik vind "als je klachten hebt" blijf je thuis wel een blijvertje, en met positief ook. De vraag is wel hoe lang.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 29 januari 2022 om 18:33:

Nee klopt, maar het is misschien wel nuttig om niet iedereen tegelijk ziek te hebben.

Ik vind "als je klachten hebt" blijf je thuis wel een blijvertje, en met positief ook. De vraag is wel hoe lang.


Hoe lang je nog moet blijven testen bedoel je?
Goede vraag! :ja

 

+3/-0

Daar heb je dan ook weer gelijk in.
In ieder geval eigenlijk niet meer zonder klachten. Misschien alleen als je dat zelf wil of in aanraking komt met een risicogroep.

 

+1/-1

Eens! Mensen die willen testen, laten testen. Mensen die er geen behoeft aan hebben niet.
Ik zie veel in het Deense model. Die stoppen met massaal testen. Maar gaan een referentiegroep heel frequent testen. Zo blijven ze altijd kort op de bal spelen als er mutaties opduiken. Maar houden het (maatschappelijk ) beheersbaar.
Denemarken was een referentieland...tot dat wat daar gebeurde ons OMT niet in het narritive paste.
Ik heb het al eerder gezegd, maar de Denen hebben een OMT wat veel breder opgesteld staat qua expertises. Maar ook wat elk half jaar voor de helft van samenstelling wisselt.
Intussen willen onze usual suspects al een lange termijn OMT op gaan tuigen. uiteraard weer met dezelfde poppetjes.

Figuren als Pieter Omtzigt zitten er nu bovenop (ook op de noodwetgeving en de coronapas). En dat soort waakhonden hebben we nodig om niet weer met tunnelgroepjes met teveel macht opgezadeld te worden.

 

+3/-4

Dit is toch the bloody shame!!
Van de week in de discussie over de coronapas heeft niet alleen Kuipers staan te liegen.
Het door de regering zelf gevraagde onderzoek over de coronapas, is in de advisering door het OMT gewoon niet meegenomen! :kots :kots

De reden
https://twitter.com/MarcBonten/status/1487351972613218307?cxt=HHwWhoCz-aOvkaQpAAAA
Geen tijd het te lezen :kots

de opmerkingen aan het adres van OMT lid Bonten spreken boekdelen!
Iedereen die hier nog meent dat wij het OMT maar op hun expertise moeten geloven wens ik welterusten!
Er is een wereld van verschil tussen wappie zijn en corona ontkennen.....of als blinde schapen achter een handjevol experts blijven aanlopen.

Wanneer de basis onder de modellen niet gedeeld wordt door het RIVM.|
Wanneer wetenschappelijke onderzoeken van de TU Delft terzijde worden geschoven, wanneer OMT leden niet eens de moeite nemen er kennis van te nemen...maar wel met ingrijpende adviseringen komen...dan is er iets heel goed mis!

Dat mogen wij als samenleving niet tolereren.

 

+3/-4

Wat ik me dan vooral afvraag: wanneer gaan de eerste kritische journalisten eens vragen wanneer we die QR-code eens massaal van onze telefoon kunnen gaan verwijderen? Of is dat helemaal niet de bedoeling...

 

+4/-4

https://youtu.be/wOQz2yFJqzQ

Het tegengeluid wordt maatschappijbreed steeds luider.
Mensen die nu nog menen dat het een deugplicht is om mee te lopen aan de leiband van een overheid, zullen hopelijk ook steeds meer in gaan zien dat dit zware middel vrijwel nutteloos is in het bestrijden van een pandemie maar wel zwaar maatschappelijk verdelend en discriminerend.

 

+3/-4

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10454515/Psychologists-slam-Governments-nudge-unit-use-grossly-unethical-scare-tactics-Covid.html
Nu het tij begint te keren, komen er meer oproepen als deze die onderzoek zullen aanjagen naar hoe overheden in deze crisis al dan niet- ethisch, proportioneel en binnen de democratische en juridische kaders gehandeld hebben.

 

+1/-4

Voor iedereen die hier nog achter onze "experts" aanloopt..
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1488638401406455818?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Finland en Noorwegen gaan intussen DK achterna. Maar hier...voorzichtig want...over2 weken, en anders wel de week daarna....!! :crap

Iedereen die hier nog kritiekloos achter een paar experts aan lopen die er gewoon structureel hopeloos naast zitten....maar wel een grote stempel drukken op een beleid wat diep ingrijpt in maatschappij en mensenlevens. Iedereen die een regering nog volgt die nu met al wat gebeurt en aan info bekend is, toch weer de noodwet wil verlengen.....is onderhand het moment niet eens gekomen om je open te stellen voor het feit dat we hier echt achter de verkeerde profeten aanlopen?
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1488565724461387777?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

 

+2/-3

Goede bijdrage van Omtzigt, denk dat maar weinigen het oneens kunnen zijn met wat hij hier allemaal zegt. Ik zie ook geen enkele aanleiding om door te gaan met noodgrepen en maatregelen waar geen draagvlak voor is, terwijl het land snakt naar een normaal leven en de ziekte corona (an sich) nu ook geen reden meer lijkt te zijn om het land in wat voor mate dan ook op slot te gooien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 02 februari 2022 om 17:09:

Goede bijdrage van Omtzigt, denk dat maar weinigen het oneens kunnen zijn met wat hij hier allemaal zegt. Ik zie ook geen enkele aanleiding om door te gaan met noodgrepen en maatregelen waar geen draagvlak voor is, terwijl het land snakt naar een normaal leven en de ziekte corona (an sich) nu ook geen reden meer lijkt te zijn om het land in wat voor mate dan ook op slot te gooien.



Helemaal eens!
Helaas heeft de meerderheid in de kamer ingestemd om door te gaan met het 2g/3g circus.

 

+1/-2

Je mag van D66 over alles zelf beschikken, je buik, wanneer je je leven beëindigen wilt. Zolang je maar wel je arm aan hen beschikbaar stelt. Maakt ze niet uit hoeveel dwangmiddelen ze in het leven moeten roepen, maar je moet en je zult....en ja, de andere regeringspartijen zijn net zo schuldig.

Met de ontwikkelingen rond omicron ga ik dus echt (ondanks de zoveelste "uitnodiging" ) die totaal overbodige booster niet halen.
En met mij blijkbaar heel velen.
Eens zien wat er gebeurt als dadelijk een substantieel deel van de Nederlandse bevolking niets meer mag omdat ze niet braaf hun prikplicht hebben vervuld.
Eens zien hoe horeca, evenementen, bioscopen, theaters etc uitkomen als ze een groot deel van hun klanten niet meer binnen mogen laten.
Eens zien hoe mensen die actie van de overheid en het OMT waarderen als ze tegelijkertijd de ziekenhuis- en sterftcijfers zien, zien wat er in andere landen in Europa gebeurt of zelf ervaren hoe mild omicron is.
Eens zien wanneer de eerste parlementaire enquête komt en verantwoordelijken zich mogen komen verantwoorden voor deze ingreep in de democratie en persoonlijke vrijheden terwijl daar geen enkele noodzaak en onderbouwing meer voor was!
En hen dit ook gewoon bekend was.
Eens zien!!

EDIT: intussen is Zweden het volgende land wat UK, Ierland,Spanje, DK, Nooreegen en Finland volgt en alle coronaregels overboord zet!
Fijne wedstrijd gewenst Kuipers! De nachtclubs openen al de aanval. En dat zullen niet de laatsten zijn.

 

+2/-2

Zou het dan toch allemaal om die QR-code en dat Europese digitale paspoort te doen zijn?

Dat Europese digitale paspoort waarvan Rutte als sinds 2014 een aanjager is binnen de EU.
https://www.nporadio2.nl/podcasts/op-zn-kop/65203/46-op-zn-kop-met-voormalig-topambtenaar-astrid-raaphorst-en-onderzoeksjournalist-arno-wellenslink

Waarvoor de plannen al ver voor deze pandemie op de plank lagen.
https://arnowellens.eu/article/57655/qr-code-voor-de-horeca-is-niet-medisch-maar-proef-bedacht-in-2019link

De manier waarop nu krampachtig word vastgehouden aan totalitaire systemen en idiote maatregelen kan maar twee redenen hebben.
- totale onkunde en onwil om het eigen falen eindelijk toe te geven;
- boze opzet

Ik houd het op een combinatie van beiden. One way or the other is er maar 1 manier om er vanaf te komen: een collectieve dikke middelvinger. Weiger die QR te gebruiken, doe dat mondkapje af, stop met collectief testen en doe weer normaal.

 

+4/-3

Dat gaat ook wel gebeuren denk ik. Dit kabinet is nog sneller weg dan omikron.

 

+2/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Als je dan ook nog leest dat de RIVM schrijft: "kwart van nieuwe patiënten niet dóór corona in ziekenhuis, wel mét corona" , dan gaat het eigenlijk al bijna helemaal nergens meer over qua "bedreiging". Mijn coronavinkje verloopt overigens ook morgen, want mijn 1 jarig abonnement wordt verkort naar een half jaar. Eerst werd die verlengd en nu weer verkort, lekker beleid.

 

+3/-2

Haha die van mij ook. Je zou zeggen dat er onderzoek gedaan is naar het feit dat hij een jaar geldig kan blijven, en dan ga je hem vervolgens weer verkorten. Echt bizar beleid. Mocht hij dinsdag verdwijnen ga ik de app ook verwijderen. Dat zou iedereen moeten doen.

 

+4/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona