Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 ... 167 168 169 170 171

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/minder-coronapati%c3%abnten-in-ziekenhuis/ar-AATwIJi?ocid=msedgntp

Ik vind het knap waardeloos dat de praktijk zich niet wenst te houden aan de onfeilbare modellen van Jaap van Dissel en zijn consorten!

 

+2/-1

https://www.nu.nl/coronavirus/6182501/kuipers-blijft-3g-beleid-noodzaak-vinden-ondanks-sceptici-en-kritische-kamer.html
De TU Delft

open/sluit de onderstaande quote:

Hoofdonderzoeker bij de TU Delft Niek Mouter erkende eerder deze week in gesprek met NU.nl dat het effect van de maatregel sindsdien mogelijk nóg verder is gedaald. Epidemiologen zien zelfs mogelijkheden om het beleid af te schaffen. Die discussie kan in ieder geval volgens hen worden gevoerd.


Maar Kuipers
open/sluit de onderstaande quote:

Kuipers schrijft aan de Kamer dat hij de conclusies van het rapport "in grote lijnen onderschrijft". Hij stipt echter aan dat het onderzoek enkele onzekerheden bevat en sommige "corona-effecten" niet meegenomen konden worden.


follow the science...zolang de sceince maar levert wat wij graag willen zien.
Anders lullen we er net zolang een puntje aan tot wij ons gelijk toch weer kunnen halen.
Allemaal prima...ware het niet zo dat dit soort maatregelen diep ingrijpen in de maatschappij en mensen hun (persoonlijke) vrijheden

De petitie gaat intussen als een raket!
Niet vergeten tekenen zou ik zeggen :ja
https://petities.nl/petitions/brede-coalitie-voor-het-onmiddellijk-afschaffen-van-het-coronatoegangsbewijs?locale=nl

 

+3/-2

Die Kuipers deugt helaas ook voor geen meter, jammer.

"ik heb gezegd wat ik heb gezegd". De studie van TU Delft lijkt mij en ook de journalisten zeer duidelijk. Maar we willen iets in de gereedschapskist houden. Laat me niet lachen. Ik had zaterdag de petitie al getekend Romario, no worries :)

Alsof dat testen nu nog zoveel zin heeft met 100k besmettingen per dag. Laat gewoon lopen en leef gewoon en gooi die QR van je telefoon.

 

+4/-1

Staat gewoon in de link in de replies


quote:
Hello,

Thank you for your message. The data in our repository is by date of report rather than date of event. It appears that the Israeli COVID-19 dashboard published inflated values to the total death count the past two days that have now been resolved (there has been a drop in total deaths from 9238 to 9080 at 5AM EST this morning). We're working to correct the data errors published the past two days as quickly as we can.
[/Quote]

En dan ook nog

[Quote]
The Ministry of Health did not report 9238 at any stage (and thus there was no such drop). Rather, in the updates on Feb. 2nd and 3rd, some of the data contained duplicates of seven days (Jan. 2-7 & 9, 2021). The daily death counts were affected by this duplication, and the total death count for those seven days was 225 deaths. The reported death count on the last update on Feb. 3rd was indeed 9013, exactly 225 less than 9238: to get 9238 one would have to add up all the daily values (including duplication), but this is not the way the dashboard reported it.

The reported totals can be found in the json linked by Yuval above in the "countDeathCum" field for the last day (currently 9111, and was 9080 this morning and 9013 yesterday eve), as well as in a more specific json in the "total" field. Using these values directly should be more robust than summation over daily values, as temporary duplicated dates do occur in the data from time to time (in the past it was not uncommon for the current day to be duplicated, in particular).

Both jsons also contain the daily information (by date of event), under the "countDeath" and "amount" fields, respectively.

 

+1/-1

Een vergelijk.
Zuid Afrika, hele lage vaccinatiegraad
https://covid19.who.int/region/afro/country/za
Versus Israel met inmiddels de 4e vaccinatieronde
https://covid19.who.int/region/euro/country/il
Zuid Afrika is inmiddels al ruim over haar piek in besmettingen heen en het aantal doden is relatief laag.
In Israel blijven de besmetting hoog, maar gaan de sterftecijfers ondanks al die gevaccineerden omhoog.

Hoe leg je dat uit?

 

+2/-0

Bevolkingsopbouw, obesitas en suikerziekte.

 

+1/-1

Vind je dat nou zelf in alle eerlijkheid ook niet flauw?

 

+2/-0

Beetje.
Heb je zelf al naar de grafieken gekeken eigenlijk?

Zuid Afrika laatste piek 1000 doden per 150.000 gevallen.

Israel: 300 doden op 400.000 . Dat is bijna 10x MINDER!

 

+2/-1

Iets zegt me dat er daar in Afrika minder strak geregistreerd wordt. Dus dat kan zowel groter als kleiner verschil betekenen.

 

+1/-0

Vind je dat zelf niet een beetje flauw?

 

+2/-1

Ik? Het maakt mij geen fluit uit. Ik vind de discussie met Romario hartstikke leuk, maar je moet niet het idee hebben dat je hem van gedachten kunt laten veranderen.

 

+3/-0

Het maakt mij ook niet uit. Ik vind de cherry picking ook vermakelijk. Zonder meer duiding (variant, bevolkingsopbouw, sterfgevallen per vaccinatiestatus) kun je met statistiek alle kanten op. De sterftepercentages per vaccinatiestatus voor Belgie heb ik hier al eens gepost. Die zijn heel duidelijk. Dan kun je wel het hele internet afstruinen naar statistieken op quotes die het anti booster riedeltje ondersteunen, maar dan moet je wel met iets sterkers komen om mij van gedachten te laten veranderen. Voor de duidelijkheid wil ik mijn standpunt in het vaccinatieverhaal nog wel eens opschrijven:

1) Vaccins en boosters werken
2) De eerste vaccinatiecampagne was veeeeel eerder uitgewerkt dan dat gehoopt werd
3) De grootte van het effect van de booster op Omicron is onduidelijk.
4) Het blijven boosteren van gezonde mensen is geen lange termijn strategie
5) De vraag is of het in deze fase van de pandemie zelfs nog wel nuttig is voor deze groep gezonde mensen
6) Het is natuurlijk wel handig als je wil reizen, naar het voetbal wil of naar een restaurant
7) Maar het CST zou ook zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft
8) Of je zelf wel of geen booster neemt is je eigen keuze. Ik vind het niet immoreel om het niet te doen.
9) Sterker nog: Dankzij mijn besmetting in december ben ik CST gedekt Juni. Ik weet niet of ik een booster neem voor die tijd (en dus ook niet na die tijd)
10) Maar boosters werken wel.

 

+7/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ik vind de discussie met Romario hartstikke leuk, maar je moet niet het idee hebben dat je hem van gedachten kunt laten veranderen.


Makkelijke en onterechte framing Tijn.
In deze discussie bijvoorbeeld ben ik van zeer sceptisch over vaccinatie; na nader onderzoek tot de overtuiging gekomen dat in die fase de vaccins zinvol waren en heb dat hier, maar ook IRL met overtuiging uitgedragen.

Klumpke, ik zal nog eens op basis van jouw punten mijn standpunten uiteenzetten
open/sluit de onderstaande quote:

1) Vaccins en boosters werken


Grundsätzlich ja. Maar er zijn in dit geval een aantal belangrijke kanttekeningen te maken. Daar kom ik zo meteen op terug.
open/sluit de onderstaande quote:

2) De eerste vaccinatiecampagne was veeeeel eerder uitgewerkt dan dat gehoopt werd


Want inderdaad, daar benoem je zelf het eerste aspect al.
Ze waren heel snel uitgewerkt. Maar nog belangrijker, het argument dat ze een belangrijke bijdrage zouden leveren aan het terugdringen van de virusoverdracht was ook een argument wat in de praktijk bleek weg te vallen.
Dit was voor mij echter een fundamenteel argument. Persoonlijk was ik niet bang voor het virus maar wilde wel een bijdrage leveren aan collectief de verspreiding plat slaan.
open/sluit de onderstaande quote:

3) De grootte van het effect van de booster op Omicron is onduidelijk.


Je kunt daar volgens mij veilig het volgende over zeggen:
De booster levert met name een bijdrage voor de risicogroepen.
En daar begon bij mij de schoen te wringen.
Onze adviesorganen gaven pas veel te laat het advies te gaan boosteren. Daardoor liepen we hier achter de feiten aan en besloot men met een noodgreep (de lockdown) tijd te winnen om het boosteren op gang te brengen.

Dat was een grote fout, maar er stapelde zich daarop vervolgens weer een fout, een belangrijke.
De signalen dat Omicron vele malen minder schadelijk (b)leek én dat de booster op omicron veel minder grip had werden ontkend danwel weggeschoven. Daarbij kwam dat men toen al wist dat omicron razendsnel dominant zou worden en dit (mi bewust) niet in de modellen werd meegenomen.(dwz wel de hogere besmettelijkheid maar niet de veel lagere gezondheidsimpact)
Dit is geen achteraf gelul. Je kunt er mijn posts hier van die periode op terug slaan.
Ik heb toen een warm pleidooi gehouden om zsm de risicogroepen te boosteren maar de samenleving voor de rest (zoals alle landen rondom ons) los te laten en daarmee omicron rond te laten gaan. Met name onder de kinderen en hun jonge ouders die vrijwel geen gevaar liepen bouwde je samen met de boosters voor de risicogroepen heel snel een mooie immuniteitsmuur, feitelijk het scenario wat de meeste landen rondom ons deden

Een booster is bewezen, vele vele malen minder effectief dan natuurlijk opgebouwde immuniteit.
Kinderen tot een booster dwingen en ze daarmee het recht te ontzeggen natuurlijke immuniteit op te bouwen is zelfs crimineel in mijn ogen!! Je morrelt aan het feit dat juist in die leeftijd het immuniteitssysteem op eigen kracht moet ontwikkelen door training.
Ik zou dit punt wederom veel verder uit kunnen diepen, maar ik hoop dat het punt duidelijk is. Namelijk, ik ben niet tegen boosters maar wel getriggerd.
open/sluit de onderstaande quote:

4) Het blijven boosteren van gezonde mensen is geen lange termijn strategie


Neen! Want reeds nu blijkt dat effect en zeker duur van de booster tegen omicron maar zeer matig is. En dus is de route om, zeker nu al best even echt bewezen is dat Omicron van een andere orde is, met boosteren en lockdowns en maatregelen juist de zaak onnodig gerekt is.
open/sluit de onderstaande quote:

5) De vraag is of het in deze fase van de pandemie zelfs nog wel nuttig is voor deze groep gezonde mensen


Sterker nog, de vraag stellen is hem beantwoorden, dat is het niet!!
Waarom dan toch zo pushen?
open/sluit de onderstaande quote:

6) Het is natuurlijk wel handig als je wil reizen, naar het voetbal wil of naar een restaurant


Handig? Is dat het medisch- ethische argument? We dwingen jou een medische ingreep te ondergaan die voor jou eigenlijk geen gezondheidsvoordeel oplevert maar we dwingen je toch want tja…anders kun je niet naar een voetbalwedstrijd!
Hoe kunnen wij dit onderhand normaal vinden? Hoever zijn we dan gezakt in ons kritisch denken en ons kuddegedrag??
open/sluit de onderstaande quote:

7) Maar het CST zou ook zo snel mogelijk moeten worden afgeschaft


Precies!Geen enkel argument om het nog in stand te houden.
En dus ben ik redelijk fel in het te bevechten.
open/sluit de onderstaande quote:

8) Of je zelf wel of geen booster neemt is je eigen keuze. Ik vind het niet immoreel om het niet te doen.


Zijn we het daar volledig over eens
open/sluit de onderstaande quote:

9) Sterker nog: Dankzij mijn besmetting in december ben ik CST gedekt Juni. Ik weet niet of ik een booster neem voor die tijd (en dus ook niet na die tijd)


En als die keuze dan betekent dat je daarmee jezelf meteen vrijheidsbeperkingen laat opleggen? Hoe denk je dan over het een...en het ander?
open/sluit de onderstaande quote:

10) Maar boosters werken wel.


Maar onvoldoende en onnodig voor het overgrote deel van de samenleving.
Laat de kwetsbaren en zij die het willen zich steeds opnieuw laten boosteren.
Maar laat de rest van de mensen de vrije keuze, zonder prikplicht.

 

+3/-2

Volgens mij zijn we het eigenlijk op vrijwel alle fronten eens. Alleen denk ik wat minder zwart wit in kwetsbare groepen. Misschien ben ik met ernstige hooikoorts en een verleden als astmapatiënt ook wel een risicogroep.

Ook wat betreft het niet werken met betrekking tot overdracht ligt het genuanceerder. Je haalt het terecht aan trouwens, want er wordt inderdaad te makkelijk overheen gestapt . Maar het is wel duidelijk dat het virus minder / minder lang overdraagbaar wordt met een vaccin. Dat het daarmee aanmerkelijk aan kracht verliest als instrument tegen de pandemie ben ik ook met je eens.

Wat betreft punt 9:Ik heb weinig zin om overal activistisch in te zijn. Ik vind het heel kut dat lokale kleine handelaars het moeilijk hebben maar ik doe veel aankooen bij de appie of online. Ik doe ook niet dramatisch over een prikje extra maar misschien sta ik er half juni wel anders in.
Nu ben ik niet deskundig genoeg om zeker te zeggen dat boosteren of de qr code al geen nut hebben. Ik ga ervan uit dat het in juni helemaal geen issue meer is.

 

+1/-0

Punt 9, als jij je niet laat boosteren, je groene vink daarom verloopt en je zou om die reden niet naar het voetbal mogen. Niet mogen uit gaan eten. Niet op vakantie mogen??!

 

+1/-0

Geen enkel probleem mee. Ben ingeënt, geboosterd, gepokt en gemazeld. Nergens last van.

 

+2/-1

Leuk voor je.
En jij vind dat wie dat weigert, ook met de kennis van nu, dan maar uitgesloten moet worden van heel veel zaken?

EDIT
https://www.bndestem.nl/breda/horeca-wil-geen-politieagent-meer-spelen-stop-met-de-coronapas~ab4698f2/
Geweldig! En de nachthoreca rebelleert ook al!
Het land gooit het juk en de angst van zich af. Geweldig!

Dit bericht is gewijzigd op 8 februari 2022, 22:00:30.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 08 februari 2022 om 21:53:

Leuk voor je.
En jij vind dat wie dat weigert, ook met de kennis van nu, dan maar uitgesloten moet worden van heel veel zaken?

EDIT
https://www.bndestem.nl/breda/horeca-wil-geen-politieagent-meer-spelen-stop-met-de-coronapas~ab4698f2/
Geweldig! En de nachthoreca rebelleert ook al!
Het land gooit het juk en de angst van zich af. Geweldig!




Rare gevolgtrekking.
Zoals ik al zei weet ik nog niet wat ik zou doen. Mocht ik niet besmet zijn geweest zou ik nu een booster nemen ja. Omdat ik gewoon weer door wil met mijn leven.
Dat wil niet zeggen dat ik het met die maatregel eens ben. Ik vind ook dat we teveel geld geven aan defensie en toch betaal ik belasting.

 

+2/-0

Mijn vraag ging niet over of je wel of geen booster zou nemen, dat is een vrije keuze die ik van harte aan ieder persoonlijk over laat.
Mijn vraag ging over het feit dat wanneer je zou besluiten de booster niet te nemen, jij dan ook zou vinden dat het daarmee terecht zou zijn dat jij van een belangrijk deel van het sociale leven uit gesloten zou worden.
Dat is van een heel andere orde dan politiek besluiten die geld kosten waar je het niet mee eens bent.

 

+3/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona