Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19

Karsdorp en waarschijnlijk Nagalo. Dat lijkt het te worden. Dan is het te hopen dat Mauro snel weer terug is en heel blijft tot Dest weer (volgens schema) terug is. Als Oppegard al herhaaldelijk schlemielig in de fout gaat in de Eredivisie, wat gaat dat dan niet voor Comedy Caper-achtige onzin opleveren in de CL?

+1/-0

Vijf verdedigers weg en er komen er 2 bij zoals het er nu naar uit ziet.
Stewart kreeg het voordeel van de twijfel maar dit is toch wel echt onkunde

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 30 augustus 2024 om 22:46:

Vijf verdedigers weg en er komen er 2 bij zoals het er nu naar uit ziet.
Stewart kreeg het voordeel van de twijfel maar dit is toch wel echt onkunde

Als je 25 tot 30 miljoen hebt en dan maar 2 verdedigers haalt, is dit heel erg mager. Er moet nog een verdediger bij die eventueel ook linksback kan spelen.
De achterhoede was vorig seizoen sterker dan met Karsdorp en Nagalo. Karsdorp is niet beter dan Teze. Nagalo ken ik simpelweg niet, dat is een gok.
Ik zou wel graag een speler als Doekhi erbij willen zien.

+1/-0

Ik hoop en verwacht dat er dit weekend nog een extra verdediger bij komt. Kan me niet voorstellen dat Stewart / Brands / Bosz het risico nemen om met een incomplete verdediging het seizoen verder in te gaan. Kan een afvaller van een van de topclubs zijn of bijv. van Aanholt, maar iets zal er toch nog wel bijkomen.

+1/-0

Ik kan er met mijn pet niet bij dat Van Aanholt zo makkelijk aan de kant gezet is. Ervaring, wilde graag blijven, was tevreden met een rol als reserve voor wanneer Dest terugkomt, ligt goed in de groep, transfervrij. Enige reden die ik me kan bedenken, is dat ie te veel salaris wilde, maar zelfs daar had lijkt me wel een mouw aan gepast kunnen worden. Iets met een bonus per gespeelde wedstrijd ofzo. Ik vind het echt niet slim.

+1/-0

Den dat ze hem niet beter achten dan Oppegard ( op dit moment) en dan moet je het ook gewoon niet doen. Laat Oppegard en Dams dan maar lekker meters maken( tegen de wat mindere clubs)

+1/-0

We hebben zulke mooie opties op het middenveld en in de aanval. Ook de keepers zijn prima op orde. Maar de verdediging, jeetje. Dat lijkt nu toch wel een beetje het lelijke eendje / ondergeschoven kindje hoor. Ook met Karsdorp en Nagalo :nee
Itakura had ik echt een zekerheidje gevonden en de nieuwe leider van de verdediging.
Maar goed, we geven Stewart het voordeel van de twijfel. En wie weet komt er nog een verrassende toevoeging de komende paar dagen. En wie weet blijken de 2 voorgenoemde verdedigers een schot in de roos. Maar het kan echt alle kanten op, op verdedigend vlak. Maar het vertrouwen is helaas niet bijster groot van mijn kant.
Ik had gehoopt op een next step van PSV. Doorselecteren en tandje beter dan vorig jaar. Dus ja ik ben wel teleurgesteld.

+1/-0

PSV-freak schreef op 31 augustus 2024 om 09:24:

Ik kan er met mijn pet niet bij dat Van Aanholt zo makkelijk aan de kant gezet is. Ervaring, wilde graag blijven, was tevreden met een rol als reserve voor wanneer Dest terugkomt, ligt goed in de groep, transfervrij. Enige reden die ik me kan bedenken, is dat ie te veel salaris wilde, maar zelfs daar had lijkt me wel een mouw aan gepast kunnen worden. Iets met een bonus per gespeelde wedstrijd ofzo. Ik vind het echt niet slim.

Eens. Ik had hem er ook bij gepakt. Gewoon een contract voor één seizoen aanbieden. Eventueel met een optie. Is gewoon beter dan Oppegard.

+1/-0

Gezien het feit dat Bosz / Stewart hem een heel jaar van dichtbij aan het werk hebben gezien moeten wij er maar vanuit gaan dat zij er zo hun redenen voor hebben.

Oppergaard heeft op zich wel wat dus hopelijk komt dat goed. Hij is snel en technisch niet slecht dus iig een aantal goede basis punten voor een back.

Afgezien daarvan: Hoop echt dat Ndala komt. Veel geschreven over allerlei (vaak matige) verdedigers maar deze jongen is echt een aanvallend top talent. Verbaasde mij een beetje dat PSv naar schrijven daar aan het langste eind zou kunnen trekken maar zou een hele mooie transfer kunnen zijn. Fysiek nog wat stappen te maken maar verder wel klaar voor psv 1 zou ik denken.

+1/-0

StephanPSV schreef op 31 augustus 2024 om 12:24:

We hebben zulke mooie opties op het middenveld en in de aanval. Ook de keepers zijn prima op orde. Maar de verdediging, jeetje. Dat lijkt nu toch wel een beetje het lelijke eendje / ondergeschoven kindje hoor. Ook met Karsdorp en Nagalo :nee
Itakura had ik echt een zekerheidje gevonden en de nieuwe leider van de verdediging.
Maar goed, we geven Stewart het voordeel van de twijfel. En wie weet komt er nog een verrassende toevoeging de komende paar dagen. En wie weet blijken de 2 voorgenoemde verdedigers een schot in de roos. Maar het kan echt alle kanten op, op verdedigend vlak. Maar het vertrouwen is helaas niet bijster groot van mijn kant.
Ik had gehoopt op een next step van PSV. Doorselecteren en tandje beter dan vorig jaar. Dus ja ik ben wel teleurgesteld.

Begrijp wat je bedoelt maar de realiteit is helaas dat we in Nederland spelen. Een competitie met veel clubs die bedroevend slecht van niveau zijn waar je als topspeler niet beter van wordt. De 'top' spelers die een zekerheid zijn komen niet naar de eredivisie. Die leren meer bij een training van hun huidige club dan een wedstrijd tegen Almere City. Itakura heeft zich ook nog niet bewezen bij de top. Deed het aardig bij een middenmoter in Duitsland. PSV had hiervoor 20 miljoen (met bonus) voor over, had dat in juni meteen geboden voor Van den Berg bij Liverpool en dan had je misschien kans gehad.

Zekerheidsjes die komen helaas niet meer naar Nederland.

+1/-0

Is die Poolse speler Zalewski nog in beeld?
Die is jong en multifunctioneel. Roma had het bod toch geaccepteerd maar de speler zelf twijfelde nog.

+1/-0

Als er niks meer bijkomt vind ik de back posities toch mager bezet.
Karsdorp en Mauro jr hebben een verleden van blessures.
En Oppegard en Dams, Ledzema komen van wat ik tot nu heb gezien te kort.
Adamo-nagalo kan volgens mij ook back spelen.
De posities voorin zijn ook allemaal waardig dubbel bezet.
Waarom achterin dan niet?
Of kan mij iemand overtuigen dat we met deze spelers achterin met gerust hart seizoen mee inkunnen?

+1/-0

Neem aan dat ze Flamingo dan als backup zien voor RB Links heb je met Mauro en Oppergaard in principe wel bezetting tot Dest terugkomt. Obispo als vervanger van Boscagli en Flamingo : Nagalo : Schouten RCV

Tenslotte: waar blijft Ndala. Was een tijdje geleden rond (Romano), vrijwel rond (vi / Ed) en nu al een hele tijd niets meer. Zie die jongen zo graag komen …

Dit bericht is gewijzigd op 2 september 2024, 08:51:41.

+1/-0

Normaliter wil je alle posities dubbel bezet hebben, maar door multi-functionele spelers in je selectie te hebben, heb je niet per sé 20 spelers nodig om dat doel te bereiken.

Vorig jaar hadden we 9 verdedigers en dus een 'overschot': Teze, Ramalho, Boscagli, Dest, Sambo, Bella-Kotchap, Obispo, Van Aanholt, Mauro Jr.

Dit jaar hebben we er 7: Karsdorp, Nagalo, Boscagli, Mauro Jr., Flamingo, Obispo en Oppegard. Maar omdat Flamingo ook RB kan en Mauro Jr. op beide flanken, heb je toch alle posities dubbel bezet. En je hebt natuurlijk Ledezma nog en Schouten als noodoplossing. En uit Jong PSV nog Dams die de afgelopen weken laat zien niet onder te doen voor Oppegard.

Ik weet niet wanneer de medici Dest weer terugverwachten op het veld, maar zelf heb ik met Dest voor het hele seizoen geen rekening gehouden.

Ik vind de achterhoede kwalitatief daarom wat magertjes. Je hebt flink wat spelers die blessuregevoelig zijn, terwijl Teze en Ramalho altijd fit waren. Oppegard is in mijn ogen geen PSV-materiaal en Dams ook nog niet. Nagalo en Flamingo moeten zich nog bewijzen, zeker in wedstrijden waar de druk erop staat, en het is ook nog maar even afwachten hoe Karsdorp ervoor staat.

Ja, PSV heeft sportief een goede slag geslagen doordat Veerman, Schouten, Bakayoko, Benitez en Boscagli zijn gebleven. Over de middenlinie en de aanval maak ik me dan ook helemaal geen zorgen. Over de defensie ben ik minder zeker. We zijn elke wedstrijd kwetsbaar gebleken. Ook gisteren weer kreeg Go Ahead voor de 1-0 en na de 3-0 diverse kansen die een doelpunt hadden kunnen (of zelfs moeten) opleveren.

Hopelijk geven de 2 aankopen de impuls die we nodig hebben.

Al met al denk ik dat het uitblijven van een grote verkoop iets is waar de directie geen rekening mee had gehouden. Hierdoor was er aan de inkoopkant een stuk minder mogelijk dan vooraf gedacht, terwijl de verdediging wel om grote investeringen vroeg. We krijgen hier natuurlijk vanuit de directie nooit een eerlijk antwoord op, zij gaan dit verhaal vertellen op een manier waarop ze er zo goed mogelijk uitzien.

+1/-0

BasArnhem schreef op 02 september 2024 om 08:57:

Normaliter wil je alle posities dubbel bezet hebben, maar door multi-functionele spelers in je selectie te hebben, heb je niet per sé 20 spelers nodig om dat doel te bereiken.

Vorig jaar hadden we 9 verdedigers en dus een 'overschot': Teze, Ramalho, Boscagli, Dest, Sambo, Bella-Kotchap, Obispo, Van Aanholt, Mauro Jr.

Dit jaar hebben we er 7: Karsdorp, Nagalo, Boscagli, Mauro Jr., Flamingo, Obispo en Oppegard. Maar omdat Flamingo ook RB kan en Mauro Jr. op beide flanken, heb je toch alle posities dubbel bezet. En je hebt natuurlijk Ledezma nog en Schouten als noodoplossing. En uit Jong PSV nog Dams die de afgelopen weken laat zien niet onder te doen voor Oppegard.

Ik weet niet wanneer de medici Dest weer terugverwachten op het veld, maar zelf heb ik met Dest voor het hele seizoen geen rekening gehouden.

Ik vind de achterhoede kwalitatief daarom wat magertjes. Je hebt flink wat spelers die blessuregevoelig zijn, terwijl Teze en Ramalho altijd fit waren. Oppegard is in mijn ogen geen PSV-materiaal en Dams ook nog niet. Nagalo en Flamingo moeten zich nog bewijzen, zeker in wedstrijden waar de druk erop staat, en het is ook nog maar even afwachten hoe Karsdorp ervoor staat.

Ja, PSV heeft sportief een goede slag geslagen doordat Veerman, Schouten, Bakayoko, Benitez en Boscagli zijn gebleven. Over de middenlinie en de aanval maak ik me dan ook helemaal geen zorgen. Over de defensie ben ik minder zeker. We zijn elke wedstrijd kwetsbaar gebleken. Ook gisteren weer kreeg Go Ahead voor de 1-0 en na de 3-0 diverse kansen die een doelpunt hadden kunnen (of zelfs moeten) opleveren.

Al met al denk ik dat het uitblijven van een grote verkoop iets is waar de directie geen rekening mee had gehouden. Hierdoor was er aan de inkoopkant een stuk minder mogelijk dan vooraf gedacht, terwijl de verdediging wel om grote investeringen vroeg. We krijgen hier natuurlijk vanuit de directie nooit een eerlijk antwoord op, zij gaan dit verhaal vertellen op een manier waarop ze er zo goed mogelijk uitzien.

Volledig eens met je analyse. Verdediging is voor mij ook een vraagteken. Is vooral erg jong versterkt, zie bijvoorbeeld Flamingo en Nagalo. Voor mij zou een Itakura meer zekerheid bieden, omdat hij al wat kilometers op de teller heeft op het hoogste niveau in Duitsland. Dat helpt toch sneller waarde toe te voegen. Zie ook eerder Lang (via Club Brugge) en Schouten (via Bologna). Karsdorp valt af te wachten hoe snel ie wedstrijdfit is en hoe zijn fysiek zich dan houdt.
Het enige zekerheidje in de defensie is voor mij Boscagli. De rest is ofwel talentvol en is af te wachten ofwel blessuregevoelig of in het verleden geen eerste keus geweest. Dat is voor mij voldoende op Eredivisie-niveau, maar te weinig op Champions League niveau.

+1/-0

Joel Ndala zal spoedig speler van PSV zijn. De speler wordt in eerste instantie gehuurd van Manchester City.
PSV huurt de buitenspeler dus in eerste instantie, maar heeft een - onder voorwaarde - verplichte optie tot koop, zo meldt The Athletic. Die optie bedraagt 7 miljoen euro, die nog verder op kan lopen tot 10 miljoen in totaal.

Manchester City heeft een terugkoopclausule bedongen. Tevens heeft de club ook een aanzienlijk doorverkooppercentage op Ndala. Onder andere AC Milan had ook serieuze interesse in de aanvaller.
🚨 Joel Ndala doing medical today before joining PSV Eindhoven from Man City. Loan + conditional buy obligation. If criteria met ~€7m rising to ~€10m on 4yr contract. #MCFC buyback & significant sell-on. #PSV beat #ACMilan + others to 18yo @TheAthleticFC https://t.co/0RYAe8wO46link

— David Ornstein (@David_Ornstein) September 2, 2024

Super mooi als dit lukt. Engelse jongen dus als het ook maar enigszins lukt kan je hier financieel ook nog eens wat moois mee doen.

Dit zijn gave transfers. Grote talenten op deze leeftijd oppikken.

+1/-0

StephanPSV schreef op 02 september 2024 om 13:08:

BasArnhem schreef op 02 september 2024 om 08:57:

Volledig eens met je analyse. Verdediging is voor mij ook een vraagteken. Is vooral erg jong versterkt, zie bijvoorbeeld Flamingo en Nagalo. Voor mij zou een Itakura meer zekerheid bieden, omdat hij al wat kilometers op de teller heeft op het hoogste niveau in Duitsland. Dat helpt toch sneller waarde toe te voegen. Zie ook eerder Lang (via Club Brugge) en Schouten (via Bologna). Karsdorp valt af te wachten hoe snel ie wedstrijdfit is en hoe zijn fysiek zich dan houdt.
Het enige zekerheidje in de defensie is voor mij Boscagli. De rest is ofwel talentvol en is af te wachten ofwel blessuregevoelig of in het verleden geen eerste keus geweest. Dat is voor mij voldoende op Eredivisie-niveau, maar te weinig op Champions League niveau.

Ik heb toch echt het gevoel dat men er van overtuigd was dat er 1 grote verkoop zou gaan plaatsvinden met danwel Bakayoko danwel Veerman. Als dat was gebeurd, dan was er financieel ruimte gekomen om echt te investeren in de verdediging, zowel qua transfersom als qua salaris. Nu is dat niet gebeurd en is het afwachten of de verdediging kwalitatief en kwantitatief voldoende is om het succes van vorig jaar voort te zetten.

Achteraf is het makkelijk praten, en keuzes maken moet je heel vaak op momenten dat je niet alle informatie voorhanden hebt. Toch denk ik dat het voor het elftal NU beter was geweest als Tillman niet gehaald was, en in plaats daarvan wel in juli doorgepakt was met VD Berg of Itakura.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Tillman een fantastische voetballer en ben heel blij dat we hem gecontracteerd hebben, maar met 4 uitstekende middenvelders onder contract was de toegevoegde waarde van 1 echt goede aankoop in de verdediging, vroeger in het seizoen, groter geweest. Plus nu kun je eigenlijk besluiten om Babadi een seizoen te verhuren, want die gaat weinig kansen krijgen dit seizoen.

Nu heb je qua middenveld / aanval misschien wel de beste selectie ooit, maar is er heel veel onzekerheid met betrekking tot de verdediging. Hopelijk kan Peter Bosz er wat van maken, maar de eerste 5 wedstrijden van het jaar hebben aangetoond dat er heel wat werk aan de winkel is.

De inkomende transfer van Joel Ndala is natuurlijk wel weer heel goed nieuws! Met een vertrekkende Lozano, en een Lang + Bakayoko die hun plafond niet in Eindhoven zien, moet je toch zorgen dat je al wat andere jongens in huis hebt die het over kunnen nemen.

+1/-0

Begrijp wat je zegt maar transfer van Tillman echt meer dan prima. 21 jaar, fysiek goed, technisch sterk, neusje voor de goal etc etc. Daar gaat PSV nog veel plezier aan beleven

+4/-0

Nu heb je qua middenveld / aanval misschien wel de beste selectie ooit, maar is er heel veel onzekerheid met betrekking tot de verdediging. Hopelijk kan Peter Bosz er wat van maken, maar de eerste 5 wedstrijden van het jaar hebben aangetoond dat er heel wat werk aan de winkel is.

Eens, al vind ik dat niet alleen aan de kwaliteit van de spelers in de verdediging liggen.

Er werd gisteren weer vanuit het middenveld vrijwel niet meeverdedigd en ook Bakayoko liet (weliswaar net zoals vaak vorig seizoen) gewoon zijn man gaan zodat Ledezma steeds tegen 2 kwam te staan. Veerman staat na 4 eredivisiewedstrijden, waaronder 2 potten als controleur op precies nul onderscheppingen, nul geblokte schoten en in totaal over die 4 wedstrijden 7 gewonnen grondduels van de 20.

Dit soort statistiek helpen de verdediging niet bepaald en ook dat zal er echt uit moeten, ook in de wedstrijden dat spelers zich misschien minder uitgedaagd voelen.

+5/-0

Er zijn heel veel mitsen en maren die er voor moeten zorgen dat de verdediging mee kan op niveau. Voorlopig zitten we daar nog niet van in de buurt. Achteraf gezien vind ik het toch wel jammer dat Bakayoko niet naar Saudi Arabië is vertrokken. Voor de jongen zelf is het natuurlijk een uitstekende beslissing, volledig genomen met het sportieve in gedachten. Maar hij staat wat mij betreft wel redelijk stil in zijn ontwikkeling en meer dan die 50 miljoen ga je niet voor hem krijgen. Zeker niet als het allemaal zo plichtmatig en tam blijft. Zo'n back van Go Ahead moet je willen vernietigen, maar het was weer erg magertjes.

Ik ben in ieder geval blij dat ook aankomend seizoen de eerste twee plekken recht geven op CL. Dat je dat niet zou halen lijkt ondenkbaar, maar goed, de eerste paar wedstrijden hebben aangetoond dat er nog genoeg werk is voor Bosz.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25