Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Haal stefan de vrij goedkoop op in Italië.

Bekijk anders of sanchez niet te huren is met koopoptie.

Heeft onze Braziliaanse en Mexicaanse connecties geen goede verdedigers beschikbaar misschien.

Duurt allemaal zo lang en tijd dringt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johntejong schreef op 26 augustus 2024 om 14:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Barman schreef op 26 augustus 2024 om 14:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Johntejong schreef op 26 augustus 2024 om 13:31:

Ik begin nu toch beetje het gevoel te krijgen dat Psv veel te hoog heeft ingezet met spelers die achteraf niet haalbaar zijn.
Ik had er vertrouwen in en dacht zijn een paar goeie onderweg.
Ze zijn nu volgens mij met 3 en 4de keus bezig en dat wordt al moeilijk.
Je kan wel spelers willen van topclubs in Europa of iig spelers in competities waar ze miljoenen salaris verdienen.
Maar dan kom je net als Ajax paar jaar geleden salarissen aan het betalen van 5 miljoen per jaar..zoals berghuis.. Bergwijn.. Tadic etc.
Het is nu keer gelukt met Schouten maar waarom zou een braziliaan die 10 miljoen per jaar verdient naar psv komen of een pool die international is en bij As Roma speelt naar Psv willen komen?
Dat je een soort speler als buitenkansje pakt op laatste dag dat transfermarkt sluit zoals toen Mario gotze.. kan ik me inkomen maar een club als Psv zal ook gewoon 'onbekende' spelers moeten scouten.



Oprechte vraag; heb jij een redelijk beeld van de dag-tot-dag werkzaamheden van MT-leden?

Zo nee; hoe denk je dat het werk van een TD er ongeveer uit ziet? Hoe ziet volgens jou een proces eruit van het het absolute beginpunt tot een handtekening?


Het zal best wel moeilijk zijn in deze tijd met een losgeslagen voetbalwereld en als Psv zijnde om goede spelers aan te trekken die een meerwaarde zijn.
En door de transferzomer van vorig jaar krijgt Stewart alle krediet van mij.
Maar ik blijf erbij dat een club als Psv ook beter moet kunnen scouten door spelers eerder te halen en beter een oog voor talent te hebben.
Wij zijn niet de club om elk jaar spelers van 10 tot 15 miljoen te contracteren met miljoenen salarissen.
Er is in mijn ogen nog veel meer voordeel te halen door spelers eerder te scouten en verhuur ze dan 1 of 2 jaar als ze niet meteen goed genoeg zijn.
Maar ik hoop dat we deze week verrast worden want met de juiste nieuwe spelers heeft Psv alles in zich om weer kampioen te word of 2de dit seizoen met alle positieve financiële consequenties tot gevolg.



Dit is geen antwoord op mijn vraag. Je doet ontzettend veel aannames, zonder dat je weet hoe het binnen de club werkt;

1. 'PSV moet beter kunnen scouten'. Hoe scout PSV nu dan?
2. 'We zijn niet de club om elk jaar spelers van 10 tot 15 miljoen te contracteren met miljoenen salarissen'. Hier heb je werkelijk geen idee van (al zou je een eind kunnen komen met het jaarverslag maar ik ben er zeker van dat je deze niet gelezen hebt).
3. 'Er is meer voordeel te halen door spelers eerder te scouten' (zie punt 1, je hebt werkelijk geen idee hoe het specifiek in zijn werk gaat).

Met andere woorden; ik vind dat je heel populistisch redeneert. Denk je nu werkelijk dat je het ei van Columbus gevonden hebt door te roepen dat 'PSV eerder zou moeten scouten en een beter oog voor talent zou moeten hebben'?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

che89 schreef op 26 augustus 2024 om 18:37:

We kunnen pas op 3 September de balans opmaken, maar je kunt nu toch wel al concluderen dat het een mislukking is. Daar heb je geen inkijk achter de schermen voor nodig. We spelen nu paniekvoetbal, dat is duidelijk(leg me anders uit waarom je tot de laatste week wil wachten om nog 3 spelers te halen).

De verdediging is al jaren de zwakke schakel. We wisten al voor het EK dat we vers bloed nodig hadden. Zeker met het aandeel aflopende contracten. Om dan vol te hopen op vd Berg is naïef gebleken, en we hadden blijkbaar bar weinig opties erachter om door te schakelen. Een misrekening omdat (naar het nu blijkt) de alternatieven basisspeler zijn, en die week je niet los 4 dagen voor het einde van de transferperiode. Dat lange wachten werkt goed bij overbodige spelers, maar probeer nu nog maar een basisspeler los te weken.

Positief vind ik het dat we mikten op een hoger niveau, echter hebben we daar niet de portemonnee voor willen trekken, en hadden we te weinig alternatieven achter de hand. Daarnaast kan je je vraagtekens zetten bij het contractbeleid. Blij dat we niet meer eeuwig verlengen van middelmaat, maar nu slaan we wellicht iets teveel door met de verschillende contracten van basisspelers die in 2025 aflopen. Maar dat is voor mij meer bijzaak.


De verdediging is niet al jarenlang de zwakke schakel. Afgelopen seizoen krijgen we 5 minder tegen dan Feyenoord en 15 minder dan Twente. Dat is gewoon onzin. Benitez, Dest, Boscagli, Ramalho en Teze zijn prima spelers voor PSV. Alleen nu we ze niet allemaal meer hebben, moet er goede vervanging komen. Er zal vast wat spelen. En anders hebben we nog maar 39 wedstrijden te gaan met 4 punten voor op Feyenoord. Dan maar zorgen dat er geen verdediging nodig is.

 

+2/-0

De vraag is natuurlijk met wie PSV deze week nog op de proppen gaat komen. De namen die nu gedropt worden, kunnen ook spelers zijn die aangeboden worden of die uit de duim van een journalist komen. Ik heb nog niemand bij PSV horen zeggen dat ze in een bepaalde speler geïnteresseerd zijn, uitgezonderd VD Berg.

De namen die nu langskomen, zijn inderdaad weinig verrassend en getuigen van een niet-zo creatieve scouting afdeling. Van de andere kant: we hebben nu gewoon een keiharde kwaliteitsimpuls nodig, en dat zijn meestal niet de onbekende pareltjes.

Van Ewijk hadden we natuurlijk al eerder kunnen ophalen bij ADO of Heerenveen, maar we moeten ook niet vergeten dat er in het verleden andere keuzes zijn gemaakt, waardoor er in vorige jaren weinig ruimte is geweest om "aanstormende talenten" te halen. We hadden zelf al Sambo, Teze, Obispo en Oppegard in huis. En als je dan vorig jaar bijna gratis Dest kan huren of Van Ewijk moet kopen, dan is de keuze voor Dest ook te billijken.

Feit is dat PSV in de "lange termijn planning" van de verdediging, zwaar tekort geschoten is. Een situatie waarbij tegelijkertijd 3 verdedigers uit contract lopen, en 2 nog een eenjarig contract hebben (en weg willen) had niet mogen voorkomen.

Nu zit je met de gebakken peren en kun je, als je je ambitie wilt waarmaken (het succes van vorig jaar evenaren/continueren), niet veroorloven om géén zwaargewichten aan te trekken. En 3 à 4 van die jongens halen in de laatste week van de transfermarkt, dat is nauwelijks te doen. Zeker niet omdat, terecht, alle verkopende clubs geen afstand willen doen van de jongens die we willen ophalen.

Tel daarbij op dat de Eredivisie de aantrekkingskracht van een stuk rotte vis heeft... en je kunt je enigszins voorstellen dat Stewart een hele lastige maand augustus heeft.

En stel, stel dat het zou lukken om bijv. Van Ewijk, Itokura, Nagale en Lodi te halen... Dan heb je straks een Aziaat, een Afrikaan en een Braziliaan naast elkaar staan in de verdediging. Hoe gaat dat samen? Over een maand spelen we de eerste CL wedstrijd. Ik mag daarom hopen dat de uitgaande transfer van Boscagli niet doorgaat. Zijn aanblijven is misschien wel meer waard dan 10 miljoen. Als je hem houdt, dan kun je met 2 à 3 goede aankopen een CL-waardig elftal op de been brengen.

 

+2/-0

Laat dan misschien maar weg. Voor 10 miljoen en in de huidige situatie zou ik Boscagli nooit weg doen.

 

+2/-0

Schouten ziet de bui ook al hangen om weer een jaar in de verdediging te moeten spelen in de Champions League

 

+1/-0

Je had alle goede spelers wel eerder kunnen halen voor minder. Het gaat erom of het nu een goede deal is, niet of het eerder een betere deal was. Schouten was ook voor weinig te halen bij Excelsior. Maar ten eerste hebben dergelijke spelers veel geleerd op hun avontuur en ten tweede is Schouten alsnog een gouden deal geweest. Wie weet geldt dat voor zo'n Van Ewijk evenzeer.

 

+2/-0

PSV wil zorgen dat de nieuwe Wieffer bij PSV komt te spelen. Vraag is of er op dit moment zo'n speler in Nederland rond loopt en die voor een bescheiden bedrag is op te halen.

 

+1/-0

Onderstaand de sluitingsdatum per land;

Ik zie voor ons ook echt nog wel mogelijkheden.
Toplanden sluiten 3 dagen eerder dan wij.
In die dagen zijn de buitenkansjes op te halen... (geldt uiteraard ook voor de clubs uit de landen die nog langer open zijn dan wij).

Competitie: Markt open tot en met:
Frankrijk 30 augustus 2024
Engeland 30 augustus 2024
Spanje 30 augustus 2024
Duitsland 30 augustus 2024
Italië 30 augustus 2024
Schotland 30 augustus 2024
Nederland 2 september 2024
Portugal 2 september 2024
Noorwegen 2 september 2024
Saoedi-Arabië 2 september 2024
Oostenrijk 5 september 2024
België 6 september 2024
Tsjechië 8 september 2024
Zwitserland 9 september 2024
Turkije 13 september 2024
Griekenland 14 september 2024

 

+1/-0

Het Eindhovens Dagblad geeft aan dat PSV (zonder verkopen) nog ongeveer 25/30 miljoen ruimte heeft om te besteden aan versterkingen.

We wachten het allemaal gewoon af! :)

 

+2/-0

Maar @vaio, als de markt gesloten is en de clubs geen vervangers kunnen halen, wie laten ze dan nog gaan? Alleen de jongens waar ze écht graag vanaf willen, en die geen rol gaan spelen het komende seizoen bij hun club. Ik denk dat er maar weinig spelers in die categorie zijn die wedstrijdfit zijn en PSV direct sterker maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 27 augustus 2024 om 09:06:

Maar @vaio, als de markt gesloten is en de clubs geen vervangers kunnen halen, wie laten ze dan nog gaan? Alleen de jongens waar ze écht graag vanaf willen, en die geen rol gaan spelen het komende seizoen bij hun club. Ik denk dat er maar weinig spelers in die categorie zijn die wedstrijdfit zijn en PSV direct sterker maken.



Clubs als City, ManU, Real, Bayern hebben zulke grote selecties, daar vallen altijd spelers buiten de boot. Daar moeten we denk ik geluk mee hebben.. dus ik hoop dat je ernaast zit ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 27 augustus 2024 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 27 augustus 2024 om 09:06:

Maar @vaio, als de markt gesloten is en de clubs geen vervangers kunnen halen, wie laten ze dan nog gaan? Alleen de jongens waar ze écht graag vanaf willen, en die geen rol gaan spelen het komende seizoen bij hun club. Ik denk dat er maar weinig spelers in die categorie zijn die wedstrijdfit zijn en PSV direct sterker maken.



Clubs als City, ManU, Real, Bayern hebben zulke grote selecties, daar vallen altijd spelers buiten de boot. Daar moeten we denk ik geluk mee hebben.. dus ik hoop dat je ernaast zit ;)



Dan wordt het wel huren van spelers, want die spelers hebben een veel te hoog salaris. Een huurling als linksback is oke en begrijpelijk gezien het terugkomen van Dest. Maar verder vind ik dat PSV echt in staat moet zijn om een goede centrale verdediger te kopen voor de continuïteit in de verdediging. Al jaren baart de verdediging zorgen. Nu komt het op de laatste dagen aan of het gaat lukken. Erg benieuwd naar de ontwikkelingen die nu gaande zijn en nog komen. Renan Lodi schijnt wel rond te komen als ik de geruchten mag geloven. Dat is een prima linksback. Hopelijk is ie ook een beetje fit.

 

+2/-0

Volgens elferink heeft psv 25 tot 30 miljoen te besteden. Waarom moet die gast dit vertellen, hij vertelt volgen mij veelste veel. Kijk naar feyenoord en Twente, die hebben beiden een verdediger gehaald, zonder dat de media hiervan af wist.Psv had intresse in van den berg en meneer moet het gelijk brengen, itakaura en weer elferink, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Elferink is een soort van paard van troje.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 27 augustus 2024 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 27 augustus 2024 om 09:06:

Maar @vaio, als de markt gesloten is en de clubs geen vervangers kunnen halen, wie laten ze dan nog gaan? Alleen de jongens waar ze écht graag vanaf willen, en die geen rol gaan spelen het komende seizoen bij hun club. Ik denk dat er maar weinig spelers in die categorie zijn die wedstrijdfit zijn en PSV direct sterker maken.



Clubs als City, ManU, Real, Bayern hebben zulke grote selecties, daar vallen altijd spelers buiten de boot. Daar moeten we denk ik geluk mee hebben.. dus ik hoop dat je ernaast zit ;)




En natuurlijk Chelsea niet te vergeten … die hebben +\- 47 spelers teveel …

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 27 augustus 2024 om 13:50:

Volgens elferink heeft psv 25 tot 30 miljoen te besteden. Waarom moet die gast dit vertellen, hij vertelt volgen mij veelste veel. Kijk naar feyenoord en Twente, die hebben beiden een verdediger gehaald, zonder dat de media hiervan af wist.Psv had intresse in van den berg en meneer moet het gelijk brengen, itakaura en weer elferink, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Elferink is een soort van paard van troje.



Verklaart misschien wel waarom we van Elfrink de afgelopen week niet zoveel gehoord hadden. Hij was bezig met de briefjes te tellen in de kluis van PSV. Ergens is hij blijkbaar alleen wel de tel kwijtgeraakt, want een marge van 5 miljoen is toch aardig wat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 27 augustus 2024 om 13:50:

Volgens elferink heeft psv 25 tot 30 miljoen te besteden. Waarom moet die gast dit vertellen, hij vertelt volgen mij veelste veel. Kijk naar feyenoord en Twente, die hebben beiden een verdediger gehaald, zonder dat de media hiervan af wist.Psv had intresse in van den berg en meneer moet het gelijk brengen, itakaura en weer elferink, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Elferink is een soort van paard van troje.


Dat is zijn rol als journalist / clubwatcher. Als hij nieuws ontvangt mbt PSV, wat relevant is voor de buitenwereld om te delen, dan moet hij dat doen. Hij is niet in dienst bij PSV, en hoeft de belangen dus ook niet mee te nemen in zijn overweging iets naar buiten te brengen (tenzij het echt schadelijk is).
Dat dat voor PSV niet (altijd) goed uit komt is een tweede. Maar dat moet niet zijn probleem zijn, maar het probleem van het lekken vanuit PSV en/of omgeving van de club of spelers...

 

+2/-0

OAndere bronnen maken melding van Kurzawa. Dat was 5 jaar geleden een prima back maar die gast heeft al jaren niet echt meer gespeeld. Ik laat mij graag verrassen maar Opvallende / vreemde optie? Dan zal er wel een echte RB komen en mag hij als stop-gap fungeren op LB

Edit: lijkt nu te worden ontkent door PSV. Mooi

Dit bericht is gewijzigd op 27 augustus 2024, 21:15:59.

 

+2/-0

Ondertussen staat Fey op het punt een verdediger van Juve te halen. Moet zeggen dat dat toch wel een beetje steekt. Ik ken hem niet, maar kan me zo voorstellen dat dit ook een potentiële versterking voor ons zou zijn geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psv-freak schreef op 27 augustus 2024 om 22:11:

Ondertussen staat Fey op het punt een verdediger van Juve te halen. Moet zeggen dat dat toch wel een beetje steekt. Ik ken hem niet, maar kan me zo voorstellen dat dit ook een potentiële versterking voor ons zou zijn geweest.


Nee, matig serie-B seizoen vorig jaar, geen speeltijd ooit op enig hoogste niveau. Geen reden om aan te nemen dat hij beter is dan Dams of Bresser.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25