Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 10 januari 2025 om 11:02:

BasArnhem schreef op 07 januari 2025 om 13:41:

Het is toch wel opvallend dat er nu, binnen no-time, weer onverwachts een talentvolle speler is aangetrokken voor de voorhoede, terwijl er voor de achterhoede nauwelijks iets lijkt te gebeuren.

Ik ben het hier niet mee eens. Sinds de komst van Stewart is er juist duidelijk aandacht besteed aan de verdediging. Zo is Dest afgelopen/ dit seizoen aangetrokken, wat echt een vaste waarde is gebleken. Daarnaast is dit seizoen Flamingo toegevoegd aan de selectie, en ook hij blijkt tot nu toe ook een vaste waarde te zijn.

Als er komende zomer opnieuw een verdediger wordt gehaald die direct een versterking vormt, dan heeft Stewart het voor elkaar gekregen om in één à twee seizoenen tijd drie vaste krachten op vier posities in te passen.

Daarnaast heeft hij met Nagalo en Karsdorp, twee back-ups gehaald die als back-up goed genoeg moeten zijn. En als er hier nog 1 bij komt, zou hij 6 van de 8 posities (inclusief back-ups) hebben aangepakt in 2 seizoenen tijd.

Dan zijn we het niet met elkaar eens. Natuurlijk is er wel íets gebeurd aan de verdediging, maar het blijft in mijn ogen het zorgenkindje van dit elftal. Flamingo is dit seizoen gehaald als "speler voor de toekomst", maar moet al vanaf dag 1 elke wedstrijd spelen omdat er niemand gehaald is die er direct had kunnen staan. Vorig jaar zelfde verhaal. We moesten we het grotendeels doen met Ramalho of husselen met Schouten, omdat PSV er niet in geslaagd was een betere CV te halen.

Dit jaar laten we Teze vertrekken naar Monaco zonder dat we een andere rechtsback beschikbaar hadden. Dan passeren er tig namen de revue en wordt het uiteindelijk zeer last minute de contractloze Karsdorp die, laten we het voorzichtig uitdrukken, nog weinig indruk maakt in Eindhoven. Je noemt hem back-up, maar Karsdorp is uiteraard gehaald als dé rechtsback voor dit seizoen. Dat aanvallende middenvelder met aflopen contract Ledezma hem inmiddels voorbij is in de pikorde, is veelzeggend.

Het huren van Dest was vorig jaar een gouden zet, dat zal ik zeker toegeven. Toen hij kwam, vond ik het nog overdreven omdat we al voldoende verdedigers hadden. Maar Dest was een absolute versterking en hopelijk kunnen we in ieder geval nog anderhalf jaar van hem genieten in Eindhoven.

De opbouw van de verdediging klopte de afgelopen jaren gewoon niet. We hebben geluk gehad dat Boscagli na zijn blessure geweldig is teruggekomen, dat Flamingo een schot in de roos (b)lijkt en dat de cruciale spelers (vorig jaar ook Teze en Dest) altijd beschikbaar zijn geweest. Maar het feit dat we dit jaar regelmatig een beroep moeten doen op Ledezma, Oppegard en Dams komt simpelweg voort uit het feit dat er minder belang is gehecht aan het op sterkte krijgen van de verdediging.

En ja, ik ben heel blij met Schouten, met Tillman, met Pepi, met Lang en al die andere aankopen die kwaliteit in het elftal brengen. Maar blijkbaar is de portemonnee niet diep genoeg om ook de gewenste investeringen in de verdediging te doen.

Hopelijk verandert dit komende zomer. Er zal toch echt een top-CV naast Flamingo moeten komen en ook een back van hoog niveau is een must. We gaan het zien :)

+1/-0

Die Goes van AZ deed het weer prima, kunnen we daar nog wat mee?

+1/-0

Het is gisteren wederom duidelijk geworden dat de verdediging van psv versterkt moet worden deze winter.

Boscagli zit met z'n gedachten bij een transfer en ledezma en dams als backs is onvoldoende. Obispo onbegrijpelijk dat zijn contract verlengt is die is van een zeer bedroevend niveau.

Hopelijk komt dest snel terug van zijn blessure.

Psv kan vooral dams en obispo beter verkopen/verhuren.

Als ze zo blijven spelen wordt psv geen kampioen over CL volgende ronde maar te zwijgen.

+1/-0

Ronaldopsv schreef op 15 januari 2025 om 07:33:

Het is gisteren wederom duidelijk geworden dat de verdediging van psv versterkt moet worden deze winter.

Boscagli zit met z'n gedachten bij een transfer en ledezma en dams als backs is onvoldoende. Obispo onbegrijpelijk dat zijn contract verlengt is die is van een zeer bedroevend niveau.

Hopelijk komt dest snel terug van zijn blessure.

Psv kan vooral dams en obispo beter verkopen/verhuren.

Als ze zo blijven spelen wordt psv geen kampioen over CL volgende ronde maar te zwijgen.

Wat betreft Dams en Obispo; absoluut PSV-onwaardig materiaal. Totaal eens. Over die titel niet in paniek raken, de concurrentie nou ook niet bepaald heel solide he. Volgende week zondag staan we gewoon minimaal 9 punten voor, let maar op.

+1/-0

De verdediging is al vele jaren een ondergeschoven kindje.
Lijken ze niet belangrijk te vinden.
Je huurt wat en is voornamelijk geblesseerd, je koopt een 5e rangs verdediger (zaten er meerdere voor hem die ze wilde) en die blinkt ook uit in blessure's.
Er zal toch wel ergens een betaalbare verdediger rondhuppelen die je als speler absoluut niet wil tegenkomen (type Alex).
Kan die mooi een half jaartje wennen en er na de zomer gelijk staan.(met Flamingo)
Of gaan ze nu eindeloos wachten op Boscagli en er dan achter komen dat hij toch echt niet gaat verlengen (Flashback naar afgelopen zomer).

Enne, niet zo een goeie ervaringen met spelers van AZ . . . .

+1/-0

Deze wedstrijd heeft meteen aangetoond dat drommel niks is veranderd. Door drommel verliest psv bijna deze wedstrijd er was echt helemaal niks aan de hand. Psv was heer en meester. Totdat exelsior een vrijetrap kreeg en drommel weer op zijn drommels uitkwam. Bij elke standaardsituatie ziet drommel er altijd zo bang uit. Stewart moet zsm met benitez verlengen of op zoek gaan naar een nieuwe keeper. Nooit meer drommel opstellen.

+1/-0

Hendrikus schreef op 14 januari 2025 om 20:47:

Die Goes van AZ deed het weer prima, kunnen we daar nog wat mee?

Hij lijkt me verdedigend meer dan prima, maar opbouwend ? Als Boscagli weg is valt er ook heel veel opbouw weg. Verdedigend denk ik zelfs sterker dan Ollie.

+1/-0

DieKaleMan schreef op 15 januari 2025 om 12:58:

De verdediging is al vele jaren een ondergeschoven kindje.
Lijken ze niet belangrijk te vinden.
Je huurt wat en is voornamelijk geblesseerd, je koopt een 5e rangs verdediger (zaten er meerdere voor hem die ze wilde) en die blinkt ook uit in blessure's.
Er zal toch wel ergens een betaalbare verdediger rondhuppelen die je als speler absoluut niet wil tegenkomen (type Alex).
Kan die mooi een half jaartje wennen en er na de zomer gelijk staan.(met Flamingo)
Of gaan ze nu eindeloos wachten op Boscagli en er dan achter komen dat hij toch echt niet gaat verlengen (Flashback naar afgelopen zomer).

Enne, niet zo een goeie ervaringen met spelers van AZ . . . .

Ik vind dat je wel redelijk makkelijk praat over een 'type Alex'. Je hebt het dan over de beste verdediger die ik in mijn leven bij PSV heb gezien, en die we enkel hebben kunnen halen met de hulp van Chelsea, waar we hem maar liefst 4 jaar van hebben mogen lenen. Die haal je dus niet zomaar, en een speler van dat kaliber gaat natuurlijk ook niet een half jaar op de bank zitten.

Ik ben het wel met je eens dat de verdediging al jarenlang een ondergeschoven kindje is en dat het, meer dan eens, behelpen is. Dit jaar hebben we met Flamingo een speler gehaald die hier eigenlijk een jaartje had moeten mogen wennen, maar die echt onmisbaar is voor PSV. Daarnaast hebben we met Nagalo nog een speler gehaald die absoluut geen zekerheidje is, wat tot nu toe ook blijkt gezien zijn blessures en zijn beperkte inbreng. Tot slot verkopen we Teze zonder een vervanger te hebben, en komen we uiteindelijk met het 'project Karsdorp' op de proppen en de langdurige blessure van Dest wordt ook volledig intern opgevangen, ondanks het feit dat Mauro Jr. ook geblesseerd was en sowieso een historie met blessures heeft.

We hebben geluk dat enerzijds Flamingo dusdanig goed blijkt dat hij een redelijk betrouwbare centrumverdediger is, en anderzijds dat zowel Flamingo als Boscagli voorlopig gevrijwaard blijven van blessures. Daarnaast is de rest van het elftal natuurlijk wel van heel hoog niveau, waardoor de schade tot dit moment redelijk binnen de perken blijft en we tot nu toe nagenoeg ongestraft heel veel speelminuten kunnen geven aan Ledezma, Dams en Oppegard.

Voor het volgende seizoen, moet je heel goed heroverwegen of je met Karsdorp door zou willen. Ik vind het tot op heden geen succes, zowel qua beschikbaarheid als kwaliteit. Je hebt dus eigenlijk een nieuwe back nodig die direct meekan met het niveau wat PSV nastreeft. Aan de andere kant moet je hopen dat Dest nog steeds zijn niveau haalt, en indien dat zo is, dat hij deze zomer geen transfer wil maken. Dan ben je Boscagli kwijt en op dit moment zijn de contracten van Ledezma, Mauro Jr. en Dams ook nog niet verlengd.

Hoe zou ik het organiseren voor de verdediging:

RB: Nieuwe aankoop voor de basis en Ledezma verlengen als back-up
RCV: Flamingo voor de basis en Nagalo als back-up
LCV: Nieuwe aankoop voor de basis en Obispo als back-up
LB: Dest voor de basis en Mauro Jr. verlengen als back-up

Dams en evt. andere aanstormende jongens uit Jong PSV zullen hun minuten ofwel bij Jong PSV moeten maken ofwel verhuurd moeten worden aan een andere club in de eredivisie.

Eventueel kun je natuurlijk ook een nieuwe linksback kopen en Dest als rechtsback gebruiken. Als Ledezma en Mauro Jr. niet willen verlengen, zul je dus nog 2 spelers extra moeten aantrekken in de categorie "interessant voor de toekomst". Maar welke spelers die voor PSV écht interessant kunnen zijn voor de toekomst, willen hier een jaar op de tweede viool komen spelen? Mijns inziens is het dus het beste om de 2 huidige back-ups toch te verlengen.

+1/-0

Na psv-liverpool gaat Boscagli vertrekken naar Engeland en komt itakura naar psv. Boscagli is met zijn gedachten al in Engeland en speelt daarom zo dramatisch.

Hopelijk kan Boscagli nog een top cl wedstrijd spelen tegen rode ster zodat psv zich plaats voor de play offs. Liverpool thuis wordt een dikke nederlaag want dat is op dit moment het beste team ter wereld en psv is niet in hun doen.

+1/-0

Zegt jouw glazen bol dat? Of je dikke duim? Of hoop je daarop?

PSV heeft Boscagli in belangrijke wedstrijden keihard nodig, dat heeft Obispo dinsdag tegen Excelsior weer eens aangetoond. Itakura zou een prima speler voor PSV kunnen zijn, maar voor zover ik weet hebben wij niet de financiële middelen om deze speler aan te trekken (anders was het afgelopen zomer wel gebeurd).

+1/-0

Dat hoeft natuurlijk niet. Zo lang je Flamingo en Boscagli hebt, ga je geen verdediger voor bijna 15 miljoen aanschaffen.

+1/-0

Peter bosz krijgt de spelers niet gemotiveerd om 1 of andere reden. Nu weer 1-0 achter.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit qua cl als psv geen resultaat meer boekt liggen ze er dan uit. Stel ze halen een resultaat bij rode ster zijn ze dan door?

+1/-0

Heel matig weer-ik ben bang dat we het met de vorm van de afgelopen weken helemaal gaan weggeven
Dat is dan wel de verantwoordelijkheid van Bosz

+1/-1

psvdebeste23 schreef op 18 januari 2025 om 18:26:

Heel matig weer-ik ben bang dat we het met de vorm van de afgelopen weken helemaal gaan weggeven
Dat is dan wel de verantwoordelijkheid van Bosz

Want? Bosz is een psycholoog of zo, en die moet maar zorgen dat het goed komt te zitten in die koppies??
Beetje kortzichtig he?

+1/-0

Het wordt tijd voor een grote schoonmaak.

Ledezma,Boscagli,bakayoko,benitez, dams en mauro jr weg doen.

Allemaal middelmatige spelers. Wat ze opleveren investeren in gerichte aankopen.

Ledezma = milan van ewijk
Boscagli= wouter goes of stefan de vrij.
Benitez= vast wel ergens betere keeper te vinden over de hele wereld. Kijk eens naar bijv bizot.

Dams, oppergard, mauro jr, obispo zijn ongeschikt.

+1/-0

Laten we iedereen wegdoen van de jongens die dit seizoen met een hele reeks overwinningen begonnen en nog steeds bovenaan staan. Ik denk niet dat het veel zin heeft om heel veel wisselingen te doen deze winter. Je hebt materiaal zat en aankopen mogen toch niet meedoen dinsdag. Zo'n beetje elke speler heeft aangetoond al eerder om goed te kunnen zijn, op Dams, Oppegård na uiteraard, maar die zijn geen basis.

Maar belangrijker is dat de laatste wedstrijden de beste spelers niet thuis geven. Schouten was de beste speler in de Eredivisie, maar gisteren de slechtste op het veld. Veerman is ook niet best sinds zijn terugkeer. Benitez houdt ook weinig meer tegen, maar Drommel is geen beter alternatief. Schiks tegen Rode Ster lijkt me ook geen goed idee.

Met het spel kan een hoop verbeterd worden. Het moet veel eerder richting de goal. Uit breien richting de achterlijn en een voorzet op Luuk en Guus vallen zelden doelpunten. Corners leveren immers ook zelden iets op. Dat soort goals krijgen wij alleen tegen, aangezien onze keepers niet uit mogen komen.

Een vroege voorzet, een schot, een 40/60 steekpass of een dribbel naar binnen leveren gemiddeld veel meer op. Dat zie je ook als we dat in de slotminuten wel proberen.

+1/-0

De voorzetten kwamen gisteren idd niet aan en sinds wanneer zijn de korte corners hip?? Je hebt potdomme de beste kopper van de wereld in je selectie! Samen met Pepi nog meer kopkracht maar wij gaan korte corners geven??

Ook dat voetballen achterin is een drama.... tikke naar voor, en hop bal weer bij de keeper... man man man.

Dit bericht is gewijzigd op 19 januari 2025, 19:59:33.

+1/-0

Hypo666crisy schreef op 19 januari 2025 om 15:18:

De voorzetten kwamen gisteren idd niet aan en sinds wanneer zijn de korte corners hip?? Je hebt potdomme de beste kopper van de wereld in je selectie! Samen met Pepi nog meer kopkracht maat wij gaan korte corners geven??

Ook dat voetballen achterin is een drama.... tikke naar voor, en hop bal weer bij de keeper... man man man.

Helemaal mee eens. ´Mooi' voetballen lijkt tot doel verheven en als dat niet werkt is het zaaddodend om naar te kijken. De vorm die ontbreekt i.c.m. met tegenstanders die het trucje doorhebben betekent dat je eens wat vaker voor Plan B moet kiezen. Diep op Luuk en vanuit zijn sterkte of vanuit de afvallende bal gaan voetballen.

Ik heb zeker niet het idee dat de Bosz formule is uitgewerkt. Wel dat dit seizoen de urgentie van vorig seizoen ontbreekt bij directie, technische staf en spelers.

- directie: we zien nu dat de backposities zeer mager bezet zijn. Dat was vanaf de voorbereiding duidelijk. Doordat Ledezma en Dams het meer dan redelijk invulden en we het seizoen weer geweldig begonnen lijken ze genoegen genomen met het gokje Karsdorp wat tot op heden een behoorlijke miskleun is.

- technische staf: waar we vorig seizoen grotendeels met een vaste ploeg speelden wordt er nu (deels gedwongen door blessures) heel veel gerouleerd. Hierdoor lijkt juist de laatste wedstrijden vastigheid te ontbreken. Daar komt bij het tot op het overdrevene alles voetballend op willen lossen.

- spelers: teveel spelers willen alles met mooi voetbal oplossen. Ik mis de wil om er eens in te kleunen bij spelers als Veerman, Schouten, Boscagli, Lang en Bakayoko.
Gisteren meerdere momenten waar je met 10% extra die bal wel veroverd en/of een aanval van Zwolle eruit haalt door er wel vol in te kleunen.
Uitzondering hierop zijn Mauro, Flamingo, Tillman en Perisic. Het is allemaal te braaf en te vrijblijvend.

Ik ben benieuwd hoe zich dit de komende weken ontwikkelt. Hopelijk richten we ons op in Belgrado zoals tegen Feyenoord en zet het zich dit keer structureel voort.

Deel 1 van de oplossing is m.i. om de komende weken zoveel mogelijk vast te houden aan dezelfde elf om weer vastigheid in het elftal te krijgen. Deel 2 om op te houden met dat gebrei achterin en directer te spelen als de situatie daarom vraagt. Deel 3: een volledige fitte Dest zou ook erg helpen om de dynamiek van vorig seizoen terug te brengen.

+2/-0

Ik haalde het al aan in de wedstrijd tegen Feyenoord, maar ik mis vooral de rust en de precisie. Naast het gegeven dat er momenteel een aantal spelers rond loopt dat minder in vorm is, gaat het nu ook een mentale kwestie worden en daar gaat het niet beter van worden. Op korte termijn moet je resultaat halen. Tegen Rode Ster zou dat helemaal een boost geven, maar dat is lang niet genoeg. In de competitie moet het goede voetbal weer terug komen. Daar zal Bosz dag en nacht mee bezig zijn. Laten we ons maar vast houden aan het feit dat het van de een op de andere dag weg is, maar dat het daarvoor natuurlijk gewoon uitstekend was. Misschien valt het op een gegeven moment weer ineens de andere kant op.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 20 januari 2025 om 08:50:

Ik haalde het al aan in de wedstrijd tegen Feyenoord, maar ik mis vooral de rust en de precisie. Naast het gegeven dat er momenteel een aantal spelers rond loopt dat minder in vorm is, gaat het nu ook een mentale kwestie worden en daar gaat het niet beter van worden. Op korte termijn moet je resultaat halen. Tegen Rode Ster zou dat helemaal een boost geven, maar dat is lang niet genoeg. In de competitie moet het goede voetbal weer terug komen. Daar zal Bosz dag en nacht mee bezig zijn. Laten we ons maar vast houden aan het feit dat het van de een op de andere dag weg is, maar dat het daarvoor natuurlijk gewoon uitstekend was. Misschien valt het op een gegeven moment weer ineens de andere kant op.

Precies, het is dezelfde groep spelers die al anderhalf jaar elk team in Nederland heeft overklast en record na record heeft verbroken. Zelfs nog maar een paar wedstrijden geleden, tegen Feyenoord, speelden ze uitstekend.

Dit talent en deze kwaliteit verdwijnen niet zomaar, en het is onrealistisch om te denken dat deze spelers ineens hun niveau kwijt zijn. Fans van andere clubs vinden het nu misschien leuk om dat te benadrukken en zich overal mee te bemoeien, maar dat verandert niets aan de feiten.

Het moet beter als afgelopen wedstrijden, dat ziet iedereen, ook Bosz. Maar om nu ineens vanuit paniek te roepen dat de halve selectie eruit moet, dat is ook een beetje gek. Diezelfde selectie presteert al 1.5 jaar uitermate goed.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25