Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 14 15 16 17

PSV is toch gewoon aan het wachten tot het einde van de transferperiode? Daarmee neemt het een gecalculeerd risico, omdat we geen voorronde van de CL spelen en het blok tot de interlandperiode relatief eenvoudig is. Dan kan je wachten. De competities gaan beginnen en goede spelers voor PSV nivo gaan bij andere clubs zien dat ze buiten de boot vallen. Dan kunnen wij ze oppikken. Het is een risico, maar hierdoor krijg je spelers als Dest die ergens rond 23 augustus binnen kwam, ten opzichte van een Mwene die al vroegtijdig kwam.

Wat mij betreft in de situatie waar we in zitten een uitstekend beleid. Ik snap dat iedereen wat zenuwachtig wordt, maar Steward kan beoordeeld worden op 2 september.

 

+3/-0

Dit is verdomme de tweede keer. Dit kan gewoon niet.

 

+2/-0

Wat ik niet begrijp is dat ze als we de geruchten moeten geloven uitkomen bij Kenny Tete van Fullham.
28 jarige speler die 15 miljoen moet kosten.. Premier league salaris opstrijkt en geen of weinig restwaarde.
Kan iemand mij uitleggen de logica hiervan?
Waarom zou die interesse hebben in Psv?

Dit bericht is gewijzigd op 18 augustus 2024, 16:16:24.

 

+1/-0

Ik had tete idd ook niet gehaald…. Ik was voor een linksback(Gosens) gegaan en had de transfer vrije karsdorp opgehaald, dest is er voorlopig nog niet weer , maar dat is ook van origine een rechtsback….. ik begrijp het nog steeds niet zo goed, was Teze gebleven, wie wouden ze dan op de linksback zetten in de CL? Mauro? Kom op zeg…. Kan niet….. ik blijf ook van mening dat er een rechter centrale bij moet, flamingo is een 6, ik zag hem als breedte versterking, maar geen basismateriaal, althans, nu nog niet! Mocht Ollie ook nog gaan, kun je ook nog naar een linker centrale op zoek…..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 16 augustus 2024 om 16:53:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 15 augustus 2024 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 15 augustus 2024 om 08:54:

We hoeven helemaal niets te verkopen. Ik weet niet wie dat nu weer de wereld in heeft geholpen, maar dat is helemaal niet waar. Dat heeft Stewart meermaals gezegd, en is deze week wederom bevestigd.




Op 9 mei, nog in de euforie van het kampioenschap, gaf Brandts het volgende aan in een interview:

Dat wil PSV niet volgens Brands. Het doel is namelijk het team te versterken. "Tegenover die afschrijvingen staat dan een transfer."

link: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1198649/brands-over-transferplannen-psv.html




"PSV gaat transferverzoek niet inwilligen: 'Geen noodzaak spelers te verkopen'"

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1219553/psv-gaat-boscagli-niet-verkopen.htmllink

"Marcel Brands heeft gereageerd op de transferperikelen rond Oliver Boscagli. De 26-jarige verdediger wil zijn carrière graag voortzetten bij Brighton & Hove Albion, maar PSV is niet van plan hem te laten gaan. "

"Er is geen noodzaak om spelers te verkopen. Er zal misschien ergens nog een uitzondering voorkomen, maar Boscagli is een speler die we willen behouden."



Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat zijn uitspraken in mei gelogen waren?

Het interview in mei was veel uitgebreider en veel genuanceerder. Als lezer had ik het gevoel dat Brands daar redelijk open kaart speelde. Nu zitten we middenin een transferperiode en wil je niemand wijzer maken dan ie al is. Maar goed, laten we vaststellen dat we niet op één lijn zitten.

Overigens denk ik ook wel dat PSV niet omvalt of in grote problemen komt als we deze zomer géén grote transfer doen. Maar ik denk niet dat we dan nog in staat zijn om te investeren in de verdediging.

Teze levert nu een zakcentje op, maar onze wensenlijstje is op dit moment:
- 1x basiswaardige rechtsback als vervanger van Teze
- 1x basiswaardige rechtscentraal die we vorig jaar hoopten te huren met Bella-Kotchap
- 1x basiswaardige linksback voor de korte termijn, omdat we volgend jaar Dest terug hebben

En als Boscagli vertrekt moet daar natuurlijk weer een basiswaardige linkscentrale verdediger aan worden toegevoegd.

Als je naar een aantal namen kijkt die genoemd worden, zou je kunnen krijgen:

- Van Ewijk --- Van den Berg --- Boscagli --- Gosens -

backups: Flamingo (RB/RCV), Obispo (CV), Mauro Jr. (LB/RB)

Als alternatief voor Van den Berg wordt die Nagalo genoemd, die ik niet ken, maar waarop ik de scouting dan meer even vertrouw dat dat een basiswaardige speler is.

Dan is het op de korte termijn nog steeds wat magertjes i.v.m. de blessures van Obispo en Mauro, al dacht ik gelezen te hebben dat ze beiden alweer individueel trainen. Dan kun je het verder hopelijk opvangen met jongens als Dams en evt. andere spelers van Jong.

Oppegard moet je gewoon zien kwijt te raken, die heeft het PSV-niveau niet en zal het nooit krijgen. Ook Ledezma is uitgebreid gewogen en te licht bevonden. Het is leuk dat we hem nu even kunnen gebruiken op RB, maar ook hij is te licht voor het niveau wat we nu hebben / verwachten.

 

+2/-0

Het is niet op basis van 1 wedstrijd hè? Oppegard pendelt al 4 jaar een beetje heen en weer tussen Jong PSV en PSV1, en in al die momenten heeft hij op mij nog niet de indruk kunnen maken van een toekomstig basisspeler van PSV. Ook zijn uitleenbeurten aan Eagles en Heracles waren nauwelijks noemenswaardig.

Het is nu natuurlijk makkelijk schieten na een aantal potjes waarin hij onnodige penalties veroorzaakt en verder ook niet echt gelukkig speelt. Maar ik schrijf hem niet af op basis van de laatste 3 potjes, maar op het totaalpakket van wat ik gezien heb in de afgelopen 4 jaar.

Oppegard speelt nu omdat de eerste en tweede keus geblesseerd zijn, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij bij PSV een nieuw contract gaat krijgen nadat het huidige volgende zomer afloopt. En natuurlijk, het is een jonge speler, en het is geen schande dat hij het niet redt bij PSV. Hij kan natuurlijk altijd nog uitgroeien tot een prima back die op een heel aardig niveau kan meespelen, en wie weet groeit hij over een paar jaar uit tot een stabiele basisspeler ergens in de subtop van de Nederlandse competitie of de top van de Noorse competitie. Ik gun het hem van harte, want hij werkt altijd hard.

 

+2/-0

Als je het bij een speler van 22 nog niet kan zeggen of hij PSV1-waardig zal gaan zijn, wanneer kun je het dan wel zeggen? Want dan is het wel verdomd lang wachten als een speler van de jeugd doorstroomt naar de senioren... Als je al die gasten tot hun 24e onder contract moet houden om te beoordelen of het wat wordt, dan heb je straks 50 man in je selectie.

 

+2/-0

Op dit moment komt Oppegard gewoon tekort voor ons vlaggenschip en staat hij er bij gebrek aan beter. Natuurlijk kun je nooit helemaal uitsluiten dat hij het niveau uiteindelijk wel aankan, alleen daar kunnen we nu niet op wachten. Maar er zijn inderdaad voldoende voorbeelden die uiteindelijk toch de weg omhoog vinden zoals Ricardo Izecson Santos aangeeft. . Zo zag ik dat Savio gisteren bij City in de basis stond. Die mocht onder Ruud een paar keer invallen, maar werd niet goed genoeg geacht op dat moment voor een basisplaats. In de afgelopen twee jaar heeft hij zich goed verder ontwikkeld. Is dat Ruud of PSV aan te rekenen? Nee...op dat moment voldeed ie niet. Nu is Oppegard wel al wat ouder en snap ik daarom ook de twijfel van BasArnhem maar we kunnen er nu niet op wachten en op bouwen. Gisteren bij de penalty tegen vond ik hem echt voetbalgogme ontberen, tegelijkertijd kun je het ook uitleggen als iemand die te graag wil. Maar hij had hier nooit het risico moeten nemen.

Ik heb daarnaast - kennelijk in tegenstelling tot velen - niet heel onrustig op mijn stoel gezeten gisteren. Ik betrap mezelf een beetje op het Joey Veerman euvel...het komt wel goed. Zeker als we gaan wisselen tegen een dergelijke tegenstander. Daar zit overigens ook meteen onze zwakte en het is goed dat dit door Joey werd uitgesproken en door Bosz waarschijnlijk aanleiding gaat zijn om (nog) scherper te gaan worden. Want dit soort mentaliteit is dodelijk.

Verdedigend moet er wat gaan gebeuren. Ook ik vind dat het lang duurt hoor, dat heb ik ook eerder aangegeven. Vervanger Ramalho (ik zie Flamingo zo niet), back-up rechtsback en linksback wist je al eerder. Verder ga ik mee in de reactie van Haaiturp op dit forum. Waarschijnlijk heeft hij het bij het rechte eind en is PSV inderdaad aan het wachten op spelers die later in de transferwindow alsnog weg mogen. Overigens wordt er gezegd dat het knap is dat het zo stil blijft t.a.v. geruchten. Dat moet nog blijken. Als het straks - en dat sluit ik niet uit - van Ewijk, Gosens en van de Berg worden dan zal niemand verbaasd zijn want die namen zijn wel degelijk in het geruchtencircuit gedropt.

Persoonlijk hoop ik vooral dat Flamingo straks niet meer 'per definitie' speelt maar er een goede centrale verdediger bij komt. Hij is niet complementair aan Boscagli (uitgaande dat die blijft) en beide maken ons verdedigend te kwetsbaar.

 

+1/-0

Savio was gewoon 'te vroeg' bij ons. Die jongen kwam uit Brazilië, had geen tijd om te wennen en moest er staan in een seizoen dat het wat minder lekker liep. Overigens kan ik me een paar acties van hem herinneren in PSV1 en Jong PSV, waarbij je echt wel zag dat hij 'iets' had. Als PSV deze jongen zelf aangetrokken had, dan hadden we denk ik veel meer geduld met hem gehad. Nu huur je hem, en moet je er eigenlijk direct rendement uit kunnen halen. Zelfde geldt voor Zinchenko, al iets langer geleden. Kwam hier als piepjong gastje, en was nog niet klaar voor PSV1-niveau. Terwijl hij nu al jarenlang basisspeler is bij de top van de Premier League.

@Ricardo, je blijft herhalen dat we Oppegard op basis van 3 wedstrijden afserveren. Maar hij maakte 4 jaar geleden al zijn debuut in PSV1 en is ondertussen uitgeleend geweest aan Heracles en Eagles. We kunnen hem dus echt wel beoordelen op basis van iets meer dan 3 potjes. En natuurlijk heb je gelijk dat een speler pas later op zijn top komt, maar voor jeugdspelers uit onze opleiding geldt gewoon dat ze op hun 19e-22e eigenlijk al goed genoeg moeten zijn voor PSV1-niveau, want anders heb je ze 8 jaar bij de selectie voordat ze wellicht goed genoeg zijn.

Wat betreft Flamingo, zie ik tot nu toe een speler met 2 gezichten. Een speler die een inspeelpass durft te geven, en die inzicht / overzicht heeft. Maar daarnaast een speler die af en toe hele domme dingen doet. Vooralsnog heb ik het idee dat hij wel uit zou kunnen groeien tot PSV1 materiaal, maar hij is duidelijk niet klaar om dit jaar als basisspeler van PSV de CL in te gaan. Ik vind dit in principe wel een goede aankoop, omdat het een jongen is die je binnen 1-2 jaar wel als basisspeler zou kunnen gaan inzetten. Die kan nu nog even rijpen. Je had hem eigenlijk alleen al een jaar eerder moeten halen, zodat je ruim 6 miljoen transfersom bespaard had.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 augustus 2024 om 13:36:

Wat betreft Flamingo, zie ik tot nu toe een speler met 2 gezichten. Een speler die een inspeelpass durft te geven, en die inzicht / overzicht heeft. Maar daarnaast een speler die af en toe hele domme dingen doet. Vooralsnog heb ik het idee dat hij wel uit zou kunnen groeien tot PSV1 materiaal, maar hij is duidelijk niet klaar om dit jaar als basisspeler van PSV de CL in te gaan. Ik vind dit in principe wel een goede aankoop, omdat het een jongen is die je binnen 1-2 jaar wel als basisspeler zou kunnen gaan inzetten. Die kan nu nog even rijpen. Je had hem eigenlijk alleen al een jaar eerder moeten halen, zodat je ruim 6 miljoen transfersom bespaard had.



Het scheelt vaak ook langs wie je staat. Als hij tussen Boscagli en een ervaren back komt te staan, zie ik hem dit seizoen best wel wat minuten maken en prima wedstrijden spelen.

Als hij grotendeels langs een onervaren back wordt neergezet, zal dit voor hem ook lastiger worden.

Kortom, als 4e man in een goede verdediging, zie ik hem best prima tot zijn recht komen. In een verdediging met Ledezma, Oppegard en Boscagli is het voor hem (maar zelfs ook voor een spelers als Oliver) aanpoten.

 

+3/-0

Flamingo , mensen…. Kan op rechtsback, centraal rechts achterin, maar hij is een 6….. hij heeft daar nog niet gestaan maar is het van origine wel, men is voor hem gegaan door zijn veelzijdige inzetbaarheid, qua posities, maar nu nog geen basismateriaal, ik zie in hem toekomstige Schouten! Maar moet nog jaar rijpen, minimaal, hij speelt nu veel omdat er niets anders is…. Dat vind ik een stuk onkunde vanuit de TD, voor de rest is gebleken dat zowel oppegard als Ledezma bij ook gebrek aan eigenlijk niets spelen, maar zitten onder psv 1 niveau, en gaan dit ook niet worden! Oppegard kan beter bij atletiek gaan, 100 meter sprint en Ledezma is geen back, mist snelheid en fysiek en kan beter op zijn plekje (middenveld) ergens anders iets zoeken, beiden meermalen verhuurd, komt er niet uit! Al met al, ik ken de portefeuille van stewart niet, maar snel haast maken nu met rechtsback (?) linksback(?) en rechter centrale…. Mocht Ollie alsnog ook nog gaan, kun je op die plek ook nog op zoek…. Ik heb te doen met onze trainer…..

 

+4/-0

Kijk wedstrijd van Utrecht uit vorig jaar maar eens terug….. Jans heeft langer gewerkt met hem dan de mensen bij psv…. Jans gebruikte hem meermaals als 6, ik zelf denk ook dat hij daar op zijn plek staat!

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 augustus 2024 om 15:11:

Bosz vindt hem een centrale verdediger, Stewart vindt hem een centrale verdediger en Flamingo zelf vindt dat hij een centrale verdediger is. Maar nee, hij is een 6 :ja




Misschien kun je ook een x stoppen met altijd maar reageren op Jan en alleman…. Blijft het zoveel leuker joh👍

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 augustus 2024 om 15:56:

Je weet dat een forum bedoeld is dat mensen op elkaar kunnen reageren?




Klopt, maar heb jij wel een mening dan? Ik zie jou enkel ergens altijd een plasje overheen doen(ander woord voor zeikerd) en stop nu ook met reageren op jou, zouden er meer moeten doen!

 

+5/-0

Oppegard moet je inderdaad snel zien kwijt te raken, die komt duidelijk tekort. Als hij nog 18 tot 20 jaar was zou ik hem het voordeel van de twijfel geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 augustus 2024 om 13:36:

Savio was gewoon 'te vroeg' bij ons. Die jongen kwam uit Brazilië, had geen tijd om te wennen en moest er staan in een seizoen dat het wat minder lekker liep. Overigens kan ik me een paar acties van hem herinneren in PSV1 en Jong PSV, waarbij je echt wel zag dat hij 'iets' had. Als PSV deze jongen zelf aangetrokken had, dan hadden we denk ik veel meer geduld met hem gehad. Nu huur je hem, en moet je er eigenlijk direct rendement uit kunnen halen. Zelfde geldt voor Zinchenko, al iets langer geleden. Kwam hier als piepjong gastje, en was nog niet klaar voor PSV1-niveau. Terwijl hij nu al jarenlang basisspeler is bij de top van de Premier League.



Ik begrijp je reactie, maar tegelijkertijd zocht ik naar een voorbeeld. Achteraf niet het beste voorbeeld met Savio realiseer ik me na jouw reactie. Prima dat je daar dan op reageert, maar je begrijpt volgens mij best wel het punt.

En dat punt is dat er wel degelijk spelers zijn die op latere leeftijd opeens toch 'iets' vinden waardoor ze uiteindelijk een mooie carriere hebben kunnen maken. In die zin heeft Ricardo gewoon een punt. Zo speelde Jens Toornstra op zijn 20e nog bij de amateurs en Wout Weghorst was 20 jaar toen hij zijn debuut maakte in het profvoetbal. In het buitenland werd Jamie Vardy op zijn 24e prof en Mathieu Valbuena speelde tot zijn 22e bij de amateurs. Het is dus in theorie mogelijk dat Oppegard zich in zijn verdere carriere nog herpakt. Ik denk echter, net als jij, niet bij PSV. Dus wat mij betreft einde discussie :B

Los van de keuze voor Oppegard valt het mij vooral op dat er dus kennelijk niemand bij jong PSV of onder 19 speelt die linksback speelt en minimaal hetzelfde niveau als Oppegard kan aantikken. Misschien dat Ledezma zich kan ontwikkelen zoals Jason Culina in het verleden, dat was van origine ook geen verdediger. Op basis van de wedstrijd tegen RKC had ik daar nog best een goed gevoel bij, echter na gisteren twijfel ik. Al mag je hem dat wat mij betreft niet direct aanrekenen gelet op de rest van onze verdediging (en hetgeen ze lieten zien of juist niet lieten zien).

 

+1/-0

Volgens mij is Flamingo een speler die op meerdere posities inzetbaar is. Dat vind ik altijd een pré, want als je daar een aantal mensen van hebt, hoef je niet standaard 2 spelers voor elke positie te hebben. Wel ben ik het met Ricardo eens dat er vanuit PSV altijd is gecommuniceerd dat ze Flamingo vooral als centrale verdediger zien. Dat hij dan allicht een keer RB gaat staan, of CVM als Schouten een keer afwezig is, dat kan natuurlijk altijd. En verder is het vooral afwachten hoe de speler zich ontwikkeld. Als hij teveel slechte momenten blijft hebben als gisteren, dan komt hij denk ik niet verder dan centraal op de bank.

En PFL Stein, natuurlijk heb je gelijk en zijn er altijd situaties te vinden dat een speler opeens tóch iets blijkt te hebben, wat eerder niet was opgemerkt. Eigenlijk hoef je niet eens ver over de grens of in het verleden te kijken, want toen Ruud van Nistelrooij opeens gebruik begon te maken van Saibari, zag ik het niet in hem. En vorig jaar was ik dus zeer positief verrast door wat er blijkbaar toch ergens in hem zat. Maar in het geval van Oppegard zie ik het al vier jaar niet echt. En op 18/19 jarige leeftijd krijg je van mij uiteraard het voordeel van de twijfel, maar inmiddels zou het me zeer verbazen als hij mijn ongelijk nog gaat bewijzen. (Al geef ik natuurlijk graag toe als er toch nog een grote ommekeer komt)

Overigens is de linksback van Jong PSV van vorig seizoen, Koen Jansen, transfervrij naar Roda vertrokken. De paar keer dat ik hem zag spelen, had ik ook van die jongen niet de indruk dat hij wel eens bij PSV1 terecht zou kunnen komen.

Ik ga ervan uit dat de directie druk bezig is met de versterkingen. En inderdaad, beter géén versterkingen dan dat er jongens gehaald worden zoals Nieuwkoop of Lopez bij Feyenoord, en Sanchez, Gaaei, Sosa of Avila bij Ajax. Daar word je als elftal namelijk ook niet beter van.

 

+1/-0

Kunnen we Boscagli niet gewoon aan zijn contract houden? 10 mln is een schijntje en te belangrijk om nu weg te doen. Je gaat nooit meer een even goede verdediger vinden. Dan maar gratis weg aan het eind van het seizoen, maar dan wel CL voetbal gehaald.
En dat we hem moeten gaan omdat hij altijd zo loyaal is, is toch ook onzin? PSV is juist loyaal aan hem geweest, toen hij er een jaar uit lag met zijn kruisbandblessure.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 augustus 2024 om 16:58:

Oppegard moet je inderdaad snel zien kwijt te raken, die komt duidelijk tekort. Als hij nog 18 tot 20 jaar was zou ik hem het voordeel van de twijfel geven.



Vind oppergaard altijd een best interessant talent. Hij is snel, fevered over de flank en is technisch redelijk goed. Heeft echter wel wat stil gestaan in zijn ontwikkeling de laatste jaren. Het is niet een basis speler op dit moment maar ik denk wel beter dan menigeen hier uiteenzet. Opperbeste met iets meer vertrouwen zou best nog wel eens interessant kunnen worden.

 

+2/-0

Het lijkt wel of Oppegard met lood in de schoenen voetbalt. Als je dan zo’n Matteo Dams ziet invallen dan word ik daar wel blij van.
Gewoon met lef en flair spelen op de backpositie, terwijl hij eigenlijk liever links centraal speelt. Was me vorig seizoen niet opgevallen in jong, maar maakt nu razendsnel stappen. Zo lijkt het tenminste. Oppegard mist teveel om mee te kunnen in 1 vind ik, maar met Dams zou het wel eens snel kunnen gaan dit seizoen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 14 15 16 17

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25