Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 56 57 58 59 60

Belachelijke penalty die wij kregen tegen ADO. Hoe blind ben je dan als scheidsrechter.

 

+1/-0

Het is toch te belachelijk voor worden dat het tegenwoordig zo'n verschil is tussen welk poppetje de fluit in z'n hand heeft en achter de tv zit voor het verloop van de wedstrijd? Nu was het niet beslissend, maar, met dit soort blunders worden wel wedstrijden en hele competities al jaren beslist... Wat een grap is de Var en het scheidsrechtersgilde in Nederland!

 

+1/-0

Maar volgens Kraay is het dan nu weer gelijk... Het scheelt alleen weer een punt en drie punten ten opzichte van een concurrent

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 01 november 2020 om 19:07:

Belachelijke penalty die wij kregen tegen ADO. Hoe blind ben je dan als scheidsrechter.



Klopt , wel had ik graag de lijnen gezien of de bal over de doellijn was . Vreemd dat men dat niet heeft laten zien omdat diverse spelers al juichten .

 

+1/-0

Die lijnen zijn er dan ook niet, die zijn er alleen bij buitenspel-situaties. Al was het in de herhaling ook wel goed te zien dat de bal niet volledig over de lijn was.

 

+1/-0

Penalty was inderdaad een cadeautje, wat Zahavi na het zien van de beelden ook wel lachend min of meer toegaf. Hoewel de bal die gisteren al dan niet over de lijn was er volgens mij niet helemaal over was, ben ik benieuwd wat er geworden is van de doellijn technologie? Het experiment heeft ons al eens drie punten gekost in de Kuip, maar recent heb ik er helemaal niets meer over gehoord...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 31 oktober 2020 om 21:29:

En een overduidelijke rode kaart voor Neres wordt ook niet gegeven :D Ze doen er niet eens moeite voor om het niet op te laten vallen.



Het is ook niet alleen de VAR / het scheidsrichterskorps wat het doet, de NOS draagt zijn steentje ook weer bij, moment met Neres zat niet in de samenvatting. :kwaad

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 01 november 2020 om 20:41:

Maar volgens Kraay is het dan nu weer gelijk... Het scheelt alleen weer een punt en drie punten ten opzichte van een concurrent


Dat heeft Kraay in mijn ogen niet gezegd. Was meer de uitspraak van Zahavi zelf, waarop Kraay het nog een keer samenvatte en bevestiging vroeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 02 november 2020 om 06:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 31 oktober 2020 om 21:29:

En een overduidelijke rode kaart voor Neres wordt ook niet gegeven :D Ze doen er niet eens moeite voor om het niet op te laten vallen.



Het is ook niet alleen de VAR / het scheidsrichterskorps wat het doet, de NOS draagt zijn steentje ook weer bij, moment met Neres zat niet in de samenvatting. :kwaad



Niet in de samenvatting, maar het werd wel even aangehaald bij Studio Voetbal. Daar werd in elk geval duidelijk door de voetballers aan tafel gezegd dat het rood is.
Wel werd alleen de penalty van PSV eruit gelicht, maar dat is denk ik ook omdat het bij PSV de grootste fout was - daar was precies nul contact - maar het had ze wel gesierd als er tenminste íets gezegd zou worden over stervende zwaan Traoré die zich nu al 2 wedstrijden op rij gewoon laat vallen met 2x een niet ingrijpende VAR.

Dit bericht is gewijzigd op 2 november 2020, 08:11:04.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 02 november 2020 om 06:45:

Penalty was inderdaad een cadeautje, wat Zahavi na het zien van de beelden ook wel lachend min of meer toegaf. Hoewel de bal die gisteren al dan niet over de lijn was er volgens mij niet helemaal over was, ben ik benieuwd wat er geworden is van de doellijn technologie? Het experiment heeft ons al eens drie punten gekost in de Kuip, maar recent heb ik er helemaal niets meer over gehoord...



Die doellijntechnologie is er niet meer. Aanschaf daarvan was veel te duur om dat bij alle clubs te kunnen installeren.

 

+2/-0

Vreemd , ik kreeg de indruk dat Zahavi naar de grond ging door toedoen van Faye ipv Ewijk waar steeds de focus op lag bij de beelden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 november 2020 om 00:34:

Die lijnen zijn er dan ook niet, die zijn er alleen bij buitenspel-situaties. Al was het in de herhaling ook wel goed te zien dat de bal niet volledig over de lijn was.


Knap dat jij dat ziet , ik zie 3 PSV ers juichen.

 

+2/-0

Behalve de VAR zijn er dus blijkbaar ook weer dingen veranderd in de regels. Het tikje van Neres was niet zwaar genoeg voor rood volgens Wiedemeijer. Nu vind ik dat zelf eigenlijk best wel prima. Het was echt een miniem tikje met de punt van de schoen tegen het been van die Fortunees. Als je daarvoor van het veld wordt gestuurd, is dat wel een zware straf (al blijft natuurlijk voorop staan dat je dit soort dingen als speler niet moet doen). Maar dit betekent mijns inziens wél dat deze regel consequent moet worden toegepast. Dat zullen we in de loop van dit seizoen gaan zien. En dan ga je natuurlijk weer de discussie (en het grijze gebied) krijgen...wanneer is een tikje wél zwaar genoeg voor rood en wanneer niet?

Ik moet zeggen dat ik de eerste penalty van Ajax nog het ergste vind. Traoré houdt zelf vast en daarmee is het mijns inziens gewoon van 2 kanten. Dan moet je of vrije trap tegen Traoré fluiten of het hele geval laten gaan.

Wat betreft de handsballen ben je als scheidsrechter natuurlijk gebonden aan de regels. Maar jongens, de straf in zo'n geval staat toch in geen enkel verhouding tot het vergrijp? Als je een bal per ongeluk op je arm komt, krijg je dus gewoon een doelpunt tegen. Dat kan toch niet de bedoeling van het spelletje zijn? Ik hoop dat de IFAB weer heel snel gaat evalueren met betrekking tot de hands-regel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 01 november 2020 om 20:40:

Het is toch te belachelijk voor worden dat het tegenwoordig zo'n verschil is tussen welk poppetje de fluit in z'n hand heeft en achter de tv zit voor het verloop van de wedstrijd? Nu was het niet beslissend, maar, met dit soort blunders worden wel wedstrijden en hele competities al jaren beslist... Wat een grap is de Var en het scheidsrechtersgilde in Nederland!


Hugo Borst legt de vinger op de zere plek in het AD , goede column , ben ik 100% mee eens.

 

+3/-0

De VAR vind ik juist wel een toevoeging, omdat je dan niet krijgt dat scheidsrechters onder druk van bv cokesnuivende Feyenoord supporters of Amsterdamse Media beslissingen in het voordeel van bepaalde clubs doen.

Echter zie je gewoon dat de VAR maar ook de scheidsrechters niet in staat zijn goede (en consequente!) conclusies kunnen trekken. DAT moet je dus aanpakken, die incapabele VAR/scheidsrechters die niet in staat zijn een natrappende beweging van bv Neres te zien. Of niet zien dat Zahavi niet werd geraakt. Dat soort bullshit moet je aanpakken. Het systeem zelf is gewoon goed.

Straks gaan we terug naar de tijd dat wij een wedstrijd verliezen omdat wij een onterechte rode kaart krijgen of een penalty tegen en dat wil je echt niet meer. Natuurlijk gebeurt dat met de VAR nu ook, maar veel minder. En dat dat dus ook nog steeds gebeurt met een VAR, DAT moet je dus aanpakken. En niet de VAR weghalen.

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 02 november 2020 om 12:24:
Hugo Borst legt de vinger op de zere plek in het AD , goede column , ben ik 100% mee eens.


Hugo Borst (net als Dick Advocaat - ook zo'n tegenstander van de VAR) is een ouwe lul die leeft in het verleden en die heel graag loopt de klagen over van alles en nog wat. Kijk maar eens wat Hugo Borst allemaal uitkraamt op TV of in zijn columns. Steevast is het een grote portie azijn wat er uit zijn mond en pen komt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 november 2020, 13:26:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 13:13:

De VAR vind ik juist wel een toevoeging, omdat je dan niet krijgt dat scheidsrechters onder druk van bv cokesnuivende Feyenoord supporters of Amsterdamse Media beslissingen in het voordeel van bepaalde clubs doen.

Echter zie je gewoon dat de VAR maar ook de scheidsrechters niet in staat zijn goede (en consequente!) conclusies kunnen trekken. DAT moet je dus aanpakken, die incapabele VAR/scheidsrechters die niet in staat zijn een natrappende beweging van bv Neres te zien. Of niet zien dat Zahavi niet werd geraakt. Dat soort bullshit moet je aanpakken. Het systeem zelf is gewoon goed.

Straks gaan we terug naar de tijd dat wij een wedstrijd verliezen omdat wij een onterechte rode kaart krijgen of een penalty tegen en dat wil je echt niet meer. Natuurlijk gebeurt dat met de VAR nu ook, maar veel minder. En dat dat dus ook nog steeds gebeurt met een VAR, DAT moet je dus aanpakken. En niet de VAR weghalen.

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 02 november 2020 om 12:24:
Hugo Borst legt de vinger op de zere plek in het AD , goede column , ben ik 100% mee eens.


Hugo Borst (net als Dick Advocaat - ook zo'n tegenstander van de VAR) is een ouwe lul die leeft in het verleden en die heel graag loopt de klagen over van alles en nog wat. Kijk maar eens wat Hugo Borst allemaal uitkraamt op TV of in zijn columns. Steevast is het een grote portie azijn wat er uit zijn mond en pen komt.


Dus als iemand een keer onzin uitkraamt kraamt hij altijd onzin uit ? Kleine wereld houden we dan over toch ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 02 november 2020 om 13:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 13:13:
Hugo Borst (net als Dick Advocaat - ook zo'n tegenstander van de VAR) is een ouwe lul die leeft in het verleden en die heel graag loopt de klagen over van alles en nog wat. Kijk maar eens wat Hugo Borst allemaal uitkraamt op TV of in zijn columns. Steevast is het een grote portie azijn wat er uit zijn mond en pen komt.


Dus als iemand een keer onzin uitkraamt kraamt hij altijd onzin uit ? Kleine wereld houden we dan over toch ?


Natuurlijk was het klassejustitie dat Neres geen rode kaart kreeg (vind ik ook) alleen het probleem bij Hugo Borst is dat hij altijd al tegen de VAR is geweest. Hugo Borst (en anderen) gebruikt dit voorbeeld nu om de VAR aan te vallen.

Echter klassejustitie is geen probleem van de VAR, maar van de mentaliteit van de scheidsrechters en hun incapabliteit om goede correcte en consequente beslissingen te nemen. En dat moet je aanpakken. Het principe videoscheidsrechter is namelijk echt wel een goede toevoeging.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 13:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 02 november 2020 om 13:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 13:13:
Hugo Borst (net als Dick Advocaat - ook zo'n tegenstander van de VAR) is een ouwe lul die leeft in het verleden en die heel graag loopt de klagen over van alles en nog wat. Kijk maar eens wat Hugo Borst allemaal uitkraamt op TV of in zijn columns. Steevast is het een grote portie azijn wat er uit zijn mond en pen komt.


Dus als iemand een keer onzin uitkraamt kraamt hij altijd onzin uit ? Kleine wereld houden we dan over toch ?


Natuurlijk was het klassejustitie dat Neres geen rode kaart kreeg (vind ik ook) alleen het probleem bij Hugo Borst is dat hij altijd al tegen de VAR is geweest. Hugo Borst (en anderen) gebruikt dit voorbeeld nu om de VAR aan te vallen.

Echter klassejustitie is geen probleem van de VAR, maar van de mentaliteit van de scheidsrechters en hun incapabliteit om goede correcte en consequente beslissingen te nemen. En dat moet je aanpakken. Het principe videoscheidsrechter is namelijk echt wel een goede toevoeging.


Inderdaad maar iedereen kan er zijn draai aangeven en zoals het nu gebruikt wordt is het willekeur.

Bovendien Hugo is tegen de VAR en jij voor begrijp ik, dat is toch een verschil van mening ? Het kan toch niet zijn dat hij daarom onzin uitkraamt ?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 13:13:
De VAR vind ik juist wel een toevoeging, omdat je dan niet krijgt dat scheidsrechters onder druk van [...] Amsterdamse Media beslissingen in het voordeel van bepaalde clubs doen.


De VAR is juist een hulpmiddel om Ajax aan de titel te helpen.

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 02 november 2020 om 13:13:

Straks gaan we terug naar de tijd dat wij een wedstrijd verliezen omdat wij een onterechte rode kaart krijgen of een penalty tegen en dat wil je echt niet meer.


De wedstrijden in Almelo en Arnhem alweer vergeten?

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 60 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 56 57 58 59 60

PSV Forum » Nederlandse competities » VAR