BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Skipper, ik heb de samenvatting van Ajax gezien en daar zat toch een duidelijk shot in dat die bal echt over de lijn was. Bij de 5-0 snap ik enerzijds dat de VAR de scheidsrechter steunt, maar was het toch beter geweest als Nijhuis gewoon gefloten had. Het was gevaarlijk inkomen van Mazraoui, ook al speelde hij wel de bal.
Bij Feyenoord ook 2 terechte VAR-intercepties met betrekking tot de rode kaart en de 0-4.
Ik heb niet alle andere samenvattingen bekeken, dus ik weet niet of er nog opvallende momenten zijn geweest in de kleinere wedstrijden, maar anders ben ik niet ontevreden over het openingsweekend.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Nederbelg
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Antwerpen
Vak: Oost - W
Forumreacties: 2.028
Reg.: 12 januari 1999
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 16 augustus 2021 om 11:03:
Skipper, ik heb de samenvatting van Ajax gezien en daar zat toch een duidelijk shot in dat die bal echt over de lijn was. Bij de 5-0 snap ik enerzijds dat de VAR de scheidsrechter steunt, maar was het toch beter geweest als Nijhuis gewoon gefloten had. Het was gevaarlijk inkomen van Mazraoui, ook al speelde hij wel de bal.
(...)
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Bobbobsebob
Fan van PSV
Sterspeler WK
Vak: -
Forumreacties: 466
Reg.: 23 mei 2011
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Alvarez mag Sadilek van achteren slaan? Was het niet hard genoeg? Volgens Higler maakt Klaassen een elleboogstoot terwijl het spel stil ligt, maar het blijft bij geel (was uiteraard niet al te ernstig). Misschien moeten wij tegen Ajax ook maar gaan slaan en schoppen. Dat buitenspel van Vlap was vrij nipt. Had de actie even afgewacht volgens de instructies.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
Kleine1
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 375
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:Albert Trestena schreef op 22 augustus 2021 om 12:56:
Alvarez mag Sadilek van achteren slaan? Was het niet hard genoeg? Volgens Higler maakt Klaassen een elleboogstoot terwijl het spel stil ligt, maar het blijft bij geel (was uiteraard niet al te ernstig). Misschien moeten wij tegen Ajax ook maar gaan slaan en schoppen. Dat buitenspel van Vlap was vrij nipt. Had de actie even afgewacht volgens de instructies.
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 22 augustus 2021 om 13:09:
We gaan weer tellen! Vorig seizoen bleef de teller op 7 niet gegeven rode kaarten steken. Nu staan we na anderhalve wedstrijd dus alweer op één.
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 22 augustus 2021 om 13:30:
Ga je nu ook al rode kaarten verzinnen dat je op 7 bent gekomen? Ik dacht dat alleen de wonderlijke Tirzah op dit forum dingen verzint die er niet zijn geweest.
Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
Nederbelg
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Antwerpen
Vak: Oost - W
Forumreacties: 2.028
Reg.: 12 januari 1999
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 22 augustus 2021 om 12:56:
Ik zet net Ajaks op en ik zie die Alvarez een klap geven aan Sadilek ... duidelijk te zien door iedereen ... en de VAR doet helemaal niets?? BELACHELIJK!!
Heppie Berrie
Mister PSV
Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: Zuid - FF
Forumreacties: 1.511
Reg.: 10 mei 2000
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
open/sluit de onderstaande quote:Nederbelg schreef op 22 augustus 2021 om 15:03:
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 22 augustus 2021 om 12:56:
Ik zet net Ajaks op en ik zie die Alvarez een klap geven aan Sadilek ... duidelijk te zien door iedereen ... en de VAR doet helemaal niets?? BELACHELIJK!!
Reacties in de media:
AD: "En dan mocht Ajax nog van geluk spreken dat het niet net als tegen PSV al voor rust in ondertal verder moest. De tik die Edson Álvarez van achteren in de nek van Michel Sadilek verkocht, ontging arbiter Dennis Higler en – verwonderlijker nog – werd door de VAR ook niet als overtreding bestempeld."
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/slordig-ajax-ziet-af-tegen-fc-twente-en-laat-punten-liggen-in-enschede~a9e0f9f9/
De huisktant van 020 laat het bij: "In een chaotische openingsfase met veel overtredingen en de nodige onderlinge irritaties, waren de kleine kansjes voor de thuisploeg. Ugalde kopte naast uit een hoekschop, terwijl Queensy Mening een schot in de handen van Stekelenburg plaatste. Ajax kwam er amper door en dat uitte zich in frustraties bij zowel Davy Klaassen als Edson Álvarez. Eerstgenoemde ontving hiervoor een gele kaart."
https://www.telegraaf.nl/sport/595136014/zwak-ajax-lijdt-eerste-puntenverlies-op-bezoek-bij-fc-twente
Wat vond Kenneth er deze keer van?
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler EK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Forumreacties: 2.508
Reg.: 23 juni 2013
Hendrikus
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Forumreacties: 224
Reg.: 16 januari 2021
Haha zelfs met een black out van de VAR verspelen ze nog punten. Of kunnen ze misschien de goal van Twente nog met terugwerkende kracht ongeldig maken?
En wat te denken van de handsbal van Cambuur gisteren, arm horizontaal langs het lichaam?? Alhoewel, Mauro stond natuurlijk ook gewoon in de baan van het schot bij de 2-0.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Die regels die ze nu hanteren laten echt veel te veel ruimte over voor (niet bestaande) interpretatie. Nu ook Higler weer dat er niet voldoende kracht was bij die beweging van Alvarez en het daarom dus absoluut geen rood is.
Nu ga ik absoluut niet mee met die Tirzah-onzin dat het allemaal is om een club bewust te bevoordelen en ze per se kampioen moeten worden. Zolang je bij de regels echter zo'n enorm grijs gebied blijft houden zullen de discussies alleen maar groter gaan worden.
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
Heb het nog even voor alle zekerheid opgezocht in de regels van onze geweldige bond;
Gewelddadige handeling
Een speler maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling als hij buitensporige inzet of geweld gebruikt, of
probeert te gebruiken, ten opzichte van een tegenstander, zonder dat dit in strijd om de bal is, of ten opzichte van
een medespeler, teamofficial, wedstrijdofficial, toeschouwer, of enig ander persoon, ongeacht het feit of er sprake
is van contact.
Daaraan toegevoegd: een speler die, niet in strijd om de bal, opzettelijk een tegenstander of enig ander persoon,
op het hoofd of in het gezicht slaat met zijn hand of arm, maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling,
tenzij de hoeveelheid kracht die werd gebruikt verwaarloosbaar is.
Verwijdering
Overtredingen die met een verwijdering moeten worden bestraft zijn o.a. (maar zijn hiertoe niet beperkt):
• de hervatting van het spel door de tegenpartij vertragen door bijv. de bal vast te houden, de bal weg te
trappen, een speler te blokkeren;
• het bewust verlaten van de instructiezone om:
- ontevredenheid te tonen of in discussie te gaan met een wedstrijdofficial;
- te handelen op een provocerende of opruiende wijze;
• de instructiezone van de tegenstander betreden op een agressieve of confronterende wijze;
• opzettelijk een voorwerp op het speelveld gooien of trappen;
• het speelveld betreden om:
- een confrontatie aan te gaan met een wedstrijdofficial (geldt ook in de rust en aan het eind van
de wedstrijd);
Regel 12 Overtredingen en onbehoorlijk gedrag
61
- het spel, een tegenstander of een wedstrijdofficial te beïnvloeden.
• het betreden van de VOR;
• fysiek of agressief gedrag (inclusief bijten en spuwen) tegen een tegenstander, wisselspeler,
teamofficial, wedstrijdofficial, toeschouwer of enig ander persoon (bijv. ballenjongen/meisje, veiligheidsof competitieofficial etc.;
• het ontvangen van een tweede waarschuwing in dezelfde wedstrijd;
• het gebruiken van grove of beledigende taal en/of handelingen;
• het gebruiken van niet toegestane elektronische of communicatie apparatuur en/of zich gedragen op een
ongepaste wijze ten gevolge van het gebruiken van elektronische of communicatie apparatuur;
• gewelddadig gedrag.
Voila. Maar er toch bij blijven dat dit geen rood was.
De toon is kennelijk alweer gezet.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
PSV Forum » Nederlandse competities » VAR