B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Belfast
Vak: -
Forumreacties: 20.754
Reg.: 6 februari 2000
Favoriete opstelling: geen
Is de pandemie geen nood? Moeten we niet zo snel en stabiel mogelijk van herhaaldelijke lockdowns af?
Is het niet zo dat hoe meer verspreiding, hoe meer en sneller we schadelijke varianten gaan zien?
Is dat dan niet een overduidelijke reden om niet alleen de 'risico groep' (zover die al is vast te stellen tov een diversiteit van nog niet rondgaande varianten) in te enten?
Iedereen in de wereld inenten gaat niet lukken en hoeft ook niet. Er zitten zeker hele belangrijke en moeilijke vragen aan in hoeverre we mensen die besluiten niet inge-ent te willen worden gaan uitsluiten van delen van de maatschappij; let's have that discussion. Maar ik snap de redenering van 'alleen de risisco groep' niet. Het is m.i. een recept om voorlopig niet van een pandemie af te komen.
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
open/sluit de onderstaande quote:
Is de pandemie geen nood? Moeten we niet zo snel en stabiel mogelijk van herhaaldelijke lockdowns af?
open/sluit de onderstaande quote:Is het niet zo dat hoe meer verspreiding, hoe meer en sneller we schadelijke varianten gaan zien?
open/sluit de onderstaande quote:s dat dan niet een overduidelijke reden om niet alleen de 'risico groep' (zover die al is vast te stellen tov een diversiteit van nog niet rondgaande varianten) in te enten?
open/sluit de onderstaande quote:Maar ik snap de redenering van 'alleen de risico groep' niet. Het is m.i. een recept om voorlopig niet van een pandemie af te komen
Fan van PSV
Mister PSV
https://www.ad.nl/binnenland/eerste-nederlandse-sterfgeval-na-astrazeneca-prik-zorgt-voor-nieuwe-hoofdbrekens~a7e5cf6c/link
Zeg eens eerlijk, zijn hier mensen die pro vaccinatie zijn die hier geen ernstige bedenkingen door krijgen over in dit geval dit specifieke vaccin?
En wat rechtvaardigt om nu vol gas (met name vrouwen onder 60 die verder gezond zijn) aan dit vaccin bloot te stellen?
Wie??
Tsja dit zou mensen wel aan het denken moeten zetten idd...
Toch al een hoop commotie (terecht) vanwege de korte termijn effecten. Ook al wordt steeds wel erg snel 'bewezen na onderzoek' dat het zogenaamd niets met het vaccin te maken heeft. Zal nu ook wel weer gebeuren.
Ik maak me juist eerder zorgen om de lange termijn effecten. Die kunnen onmogelijk bekend zijn na een testperiode van 2 maanden in de trials.
FlorisTHFC
Legende
Winnaar Algemeen Klassement PSV Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Relatief Klassement PSV Netwerk VoVo 2011/2012
Winnaar PSV Netwerk VoVo 2008/2009
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Europees Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Uit: Philips Stadion
Vak: Oost - V
Forumreacties: 10.231
Reg.: 22 juni 2008
Dit was toch al een tijd lang volstrekt duidelijk? AstraZeneca is een vaccin met gebreken. Dat heeft niets te maken met voor of tegen de vaccinatiecampagne zijn maar met gezond verstand. De kans dat je iets krijgt zal niet groot zijn, maar het risico is er. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken, maar onder geen beding dat ik AZ neem. Als je lang genoeg wacht, valt er vanzelf iets te kiezen.
Fan van PSV
Mister PSV
https://www.parool.nl/wereld/coronablog-verband-dode-door-longembolie-en-vaccin-astrazeneca-onderzocht~b2f20cbf/link
Staat een hoop over dit specifieke vaccin en deze bijwerking geschreven, in een aantal landen, lees zelf maar
open/sluit de onderstaande quote:Sommige landen beperken het gebruik van het AstraZenecavaccin echter wel vanwege het mogelijke risico. Zo heeft de Duitse regering uit voorzorg besloten het vaccin alleen nog te geven aan mensen van 60 jaar en ouder.
open/sluit de onderstaande quote:Het EMA verwacht eind volgende week, tussen 6 en 9 april, met nieuwe conclusies en aanbevelingen te komen
open/sluit de onderstaande quote:De Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), praat volgende week weer over het vaccin. Eerder deze week zei het bureau dat er geen bewijs is gevonden voor een verband tussen het vaccin en de klachten, maar dat dit ook nog niet wordt uitgesloten.
open/sluit de onderstaande quote:De voordelen van het vaccin in de strijd tegen de corona-uitbraak wegen ook zwaarder dan de kans op zulke klachten, aldus de waakhond.
Fan van PSV
Mister PSV
Zo hoort het!!
Vanwege tromboses
Nederland stopt voorlopig met vaccin AstraZeneca bij mensen onder de 60
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5223287/astrazeneca-vaccin-nieuw-advies-60-plussers-bijwerkingen-tromboselink
Ben heul benieuwd naar hoe de EMA dit gaat handelen.
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
open/sluit de onderstaande quote:B O M M E L schreef op 02 april 2021 om 12:55:
Iedereen in de wereld inenten gaat niet lukken en hoeft ook niet. Er zitten zeker hele belangrijke en moeilijke vragen aan in hoeverre we mensen die besluiten niet inge-ent te willen worden gaan uitsluiten van delen van de maatschappij; let's have that discussion. Maar ik snap de redenering van 'alleen de risisco groep' niet. Het is m.i. een recept om voorlopig niet van een pandemie af te komen.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:B O M M E L schreef op 31 maart 2021 om 21:42:
Schetters zegt voor een gepromoveerde wel wat vreemde dingen hoor:
Hier ( https://youtu.be/aWrZxCx6L6glink ) op min 12.10
“Hie komt het nou dat bijna iedereen, alle gezonde mensen, gewoon, die geinfecteerd raken met corona, immuun zijn en niet doodgaan of niet heel ernstig ziek worden.”
en tegen het einde:
"Dit wil ik meegeven aan beleidsmakers: laten we teruggaan naar wat ik normaal noem. Blijf thuis als je ziek bent.”
En welke zelfrespecterende prof gaat, zonder slag of stoot akoord dat Flavio Complotuino je punt even verder toelicht mbv een videofragment van bewezen oplichter Andrew Wakefield (!!!)
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Met name over het laatste aspect "meer schadelijke variaties "zijn dus wederom de meningen zeer verdeeld!
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Waaruit valt het vertrouwen te halen dat het zo zal gaan? “Het meeste vertrouwen valt te halen uit de evolutieleer, de survival of the fittest van Darwin. Extreem agressieve virussen waaraan mensen snel doodgaan, zijn niet de fittest, want die sterven snel uit. De sterkste virussen zijn zij die hun gastheer zo mild behandelen dat hij kan blijven rondlopen en verspreiden. Onder druk van de leer van Darwin is de kans groot dat Sars-Cov-2 een verkoudheidsvirus wordt. Ik acht dat veel aannemelijker dan dat het zich ontwikkelt tot iets zeer agressiefs.”
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Dat zegt alleen maar dat op den duur de virussen die gaan overleven hoogst waarschijnlijk de minder agressieven zullen zijn. Op de langere termijn waarschijnlijk een belangrijk facet.
Maar weet je hoe wel veel varianten van covid er mogelijk zijn? Het evolutie principe biedt geen enkele garanties op korte termijn. O.a. de Britse variant (bewezen als meer dodelijk) toont aan dat het op korte termijn alle kanten kan. Met dat gegeven kun je m.i. niet om het principe heen dat een veel grotere verspreiding op korte termijn ook een veel grotere kans op meer schadelijke varianten op korte termijn; dat betekent dat je de kans die we nu hebben om het virus naar veel lagere verspreiding te krijgen verspeelt. Waarom zou je dat willen? (ik vermoed dat voor sommigen het 'm zit in dat hun opvattingen gevormd in tijden zonder een grote crisis anders te veel in het gedrang / onder de loep komen).
'Maar je kunt het virus niet kapotslaan' (i.e de R waarde overal naar nul) is geen reden om de R waarden niet overal proberen naar een veel lagere waarde onder 1 te brengen (een voorwaarde om herhaaldelijke lockdowns te vermijden).
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:O.a. de Britse variant (bewezen als meer dodelijk)
open/sluit de onderstaande quote:4. Kun je zieker worden van coronamutaties? Daar lijkt het nu niet op. In het geval van de Britse variant is er volgens verschillende wetenschappers nog geen bewijs voor dat hij je zieker maakt. Volgens het RIVM is er bij de Zuid-Afrikaanse variant ook tot nu toe niets bekend over een anders of ernstiger ziekteverloop.
open/sluit de onderstaande quote:'Maar je kunt het virus niet kapotslaan' (i.e de R waarde overal naar nul) is geen reden om de R waarden niet overal proberen naar een veel lagere waarde onder 1 te brengen (een voorwaarde om herhaaldelijke lockdowns te vermijden).
Nog een video over het vaccin:
https://www.youtube.com/watch?v=5eV-BS1c8jQ&feature=youtu.be&ab_channel=pierrecapel
Mis alleen dit soort tegengeluiden wel in de mainstream media. Daar komen alleen de 'experts' die claimen dat het 100% veilig is. Doet me denken aan de klimaatdiscussie, er mag maar 1 geluid worden gebracht in de media. Zeer kwalijke zaak..
En RIVM geeft aan dat het hosannabericht van gisteren nogal wat voorbarig was:
https://nos.nl/artikel/2375183-rivm-amerikaanse-studie-bewijst-niet-dat-vaccins-overdracht-van-virus-tegengaan.html
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Let even wel, ik zie heel veel tegenstrijdige berichtgeving, dus ik wil hier niet beweren dat iets nu al onomstotelijk bewezen is noch de ene noch de andere kant op.
Maar ik vind het verbazingwekkend. op zijn zachtst gezegd, dat juist mensen die steeds de wetenschap omarmen, nu wel al mee gaan in hele snelle conclusies.
Het veel gememoreerde FTM artikel gaf aardig duiding over (specifiek ook de stelling dat de Britse variant zoveel gevaarlijker zou zijn) hoe voorzichtig je moet zijn met zo snel al dit soort conclusies te trekken en waarom je dat zou moeten zijn.
Het probleem is wel dat blijkbaar voortgeborduurd wordt op de "aanname" en daar vervolgens beleid op wordt gemaakt.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:En het plan om het virus vrije loop te laten onder de 'non-risico groep' is niet gebaseerd op "aanames"? Het 'doen zoals we met de griep deden' is geen enorm experiment, ondanks het gegeven dat covid-19 onomstotelijk een heel ander, nieuw epidemilogisch probleem is
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 april 2021, 14:38:32.
Fan van PSV
Mister PSV
Inmiddels zijn we dus al zover dat Virologen op de stoel van medici gaan zitten
Viroloog relativeert kans op trombose met AstraZeneca-vaccin
Marion Koopmans, hoogleraar virologie aan het Erasmus MC in Rotterdam, relativeert het risico op het krijgen van een bloedstolsel na vaccinatie met het veelbesproken vaccin van AstraZeneca. Ze wijst er op Twitter op dat de kans op trombose na een AstraZeneca-vaccinatie tussen de kans op overlijden door een aanval door een hond en de kans op overlijden door bliksem in zit.
JesperPSV
Legende
Uit: Westerhoven
Vak: Noord - U
Forumreacties: 1.896
Reg.: 22 juni 2007
Het is een groot circus en mensen geloven er nog steeds in, geniaal plan wat is uitgekiend. Kijk alleen al eens op de de site van EHV AirPort waar bijna alleen nog maar vluchten vertrekken/landen uit Oostbloklanden. Landen waar Links niet regeert en waar men niet zo nauw kijkt naar het klimaat. En nogmaals als dierbare zijn overleden aan dit virus, mijn oprechte medeleven maar we kunnen niet de hele wereld nog een jaar stil laten staan vanwege deze geringe sterftecijfers.
Fan van PSV
Mister PSV
https://www.1limburg.nl/venlose-vrouw-58-kreeg-trombose-na-astrazenecapriklink
Even Koopmans bellen wat zij als Sachverstandige er van vindt.
Klumpke, voor je het vraagt, ja ik en mijn volltallige gezin is inmiddels al van een ding overtuigd, AstrZenaca vaccin accepteren wij geen van allen.
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Is de lijn in de sterfte niet in lijn met het aantal besmettingen en wil ik graag bewijs zien waaruit op te maken valt dat de Britse variant inderdaad zoveel dodelijker is!
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 april 2021, 09:13:03.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona