Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 04 augustus 2021 om 21:39:
Mooie vraag van iemand die juist een vurig pleidooi houdt om precies dat te doen waar je hier tegen ageert!

Coronawappies (personen die bv corona ontkennen of vaccins gentherapie noemen) mogen wat mij betreft best hun onzin verkondigen hoor, maar dan graag in 1 topic en niet bij de nieuwsberichten op de hoofdpagina.

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 04 augustus 2021 om 21:39:
Ook fijn dat hier op het forum gemodereerd wordt voor meningen die op you tube en weet ik wat voor andere fora geuit worden.


Die sites en fora laten zien waar discussies over corona in kunnen uitmonden en hoe verpest nieuwsberichten of nieuwsvideos hierdoor worden. Het eerdergenoemde besluit van de moderators hier vind ik dan ook een goed weloverwogen besluit omdat het nu nog niet zo erg is geëscaleerd zoals op andere social media.

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 04 augustus 2021 om 21:39:
Gelukkig krijg je in beide gevallen je zin, geen discussies! Klaar!
De basis onder het succes van de wederopstanding van dit forum!
:slaap


Wow serieus? De wederopstanding van dit forum hangt af van dit topic of een niet-voetbal-gerelateerd onderwerp? :denk

 

+3/-1

Ik vind niet dat PSV Corona moet halen, Madueke en Gakpo zijn voldoende.

En verder:
forumillustratie

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Coronawappies (personen die bv corona ontkennen of vaccins gentherapie noemen) mogen wat mij betreft best hun onzin verkondigen hoor, maar dan graag in 1 topic en niet bij de nieuwsberichten op de hoofdpagina.


Ik heb dat soort uitingen hier nog niet gezien. Zullen dan wel allemaal gewist zijn. Ik weet wel dat er volstrekt genuanceerde posts verwijderd zijn zonder opgaaf van reden.
open/sluit de onderstaande quote:

ie sites en fora laten zien waar discussies over corona in kunnen uitmonden en hoe verpest nieuwsberichten of nieuwsvideos hierdoor worden. Het eerdergenoemde besluit van de moderators hier vind ik dan ook een goed weloverwogen besluit omdat het nu nog niet zo erg is geëscaleerd zoals op andere social media.


Als je een besluit neemt kun je dat tenminste communiceren en al zeker als er gewoon netjes om gevraagd wordt in het relevante topic.

open/sluit de onderstaande quote:

Wow serieus? De wederopstanding van dit forum hangt af van dit topic of een niet-voetbal-gerelateerd onderwerp?


Onder andere.
En jij kunt wel vinden dat het niet voetbal gerelateerd is, mag, is jouw mening.
Maar als er in een topic over stadionbeleid gesteld wordt dat het heel vreemd is dat er 23000 mensen bij elkaar mogen zitten zonder problemen maar dat de bovenste ringen dan leeg moeten blijven; en dat dit een niet te snappen maatregel is, dan raakt corona en coronamaatregelen het voetbal. Zoals het op dit moment bijna alles raakt.

Dat over dat soort zaken bij het relevante nieuwsbericht niet gesproken mag worden omdat jij verwacht dat daar you tube gekkies op afkomen vind ik een symptomatisch voorbeeld van een beleid wat hier gevoerd wordt wat totaal maar dan ook totaal niet meer in relatie staat tot de inmiddels gedecimeerde groep posters.

Als je de zaak hier weer wat levendig wilt krijgen zul je in mijn ogen gewoon iets meer ruimte moeten laten.

 

+2/-2

Ben je de gekkies al vergeten Romario? Ze waren er wel degelijk.

Misschien dat de communicatie beter had gekund maar nu worden de posts niet meer weggehaald maar verplaatst zodat de discussie centraal op het forum gevoerd kan worden.
Hoe dat de doodsteek van datzelfde forum kan zijn is me een raadsel. Maar misschien had onder het nieuwsbericht dan moeten staan dat alle reacties direct in dit topic zouden komen. Lijkt me niet nodig om deze handmatig te verplaatsen misschien.

 

+3/-1

Ze zijn mij in ieder geval niet opgevallen als groep, maar de criteria om mensen uit discussies te weren en of discussies te stoppen vind ik inderdaad killing.
Ik bedoel, ik vind Ajax supporters gekkies. Gelukkig zijn die niet hier zou je dus volgens deze methodiek kunnen zeggen.
Het forum was eens groot met veel posters. Dat je toen een ontzettend strak beleid voerde kon ik wel volgen.
Maar nu alles tot achter de komma willen modereren en geen ruimte te laten voor mensen die een extreme mening hebben, vind ik slecht ja.
En als je zo strak wilt regeluren dat alleen en uitsluitend over het betreffende onderwerp gesproken mag worden , dan kun je idd de boel wel opdoeken.
Ik bedoel, wat zou er erg zijn wanneer in een discussie over (pak em beet) Denzel Dumfries gesproken zou worden over diens opvolgers en of hij voldoende vervangen is zo?
of mag dat wel zolang er maar geen gekkies komen die Denzel afzeiken?

Evenzeer nu deze topic, die gaat ook allang niet meer over het onderwerp.
Maar ik denk dat het een goede zaak is dat de discussie toch gevoerd wordt!
Wat is daar mis mee? Laat ons even eerlijk zijn, dit forum is dusdanig gedecimeerd dat er echt geen servers beginnen over te koken wanneer die paar posters die hier posten eens een discussie voeren die niet strak on the subject is.
Juist dat beetje ruimte gunnen triggert het animo om te posten.

of ben ik nou ook een gekkie dat ik dat beweer?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 05 augustus 2021 om 06:42:

Ze zijn mij in ieder geval niet opgevallen als groep, maar de criteria om mensen uit discussies te weren en of discussies te stoppen vind ik inderdaad killing.
Ik bedoel, ik vind Ajax supporters gekkies. Gelukkig zijn die niet hier zou je dus volgens deze methodiek kunnen zeggen.
Het forum was eens groot met veel posters. Dat je toen een ontzettend strak beleid voerde kon ik wel volgen.
Maar nu alles tot achter de komma willen modereren en geen ruimte te laten voor mensen die een extreme mening hebben, vind ik slecht ja.
En als je zo strak wilt regeluren dat alleen en uitsluitend over het betreffende onderwerp gesproken mag worden , dan kun je idd de boel wel opdoeken.
Ik bedoel, wat zou er erg zijn wanneer in een discussie over (pak em beet) Denzel Dumfries gesproken zou worden over diens opvolgers en of hij voldoende vervangen is zo?
of mag dat wel zolang er maar geen gekkies komen die Denzel afzeiken?

Evenzeer nu deze topic, die gaat ook allang niet meer over het onderwerp.
Maar ik denk dat het een goede zaak is dat de discussie toch gevoerd wordt!
Wat is daar mis mee? Laat ons even eerlijk zijn, dit forum is dusdanig gedecimeerd dat er echt geen servers beginnen over te koken wanneer die paar posters die hier posten eens een discussie voeren die niet strak on the subject is.
Juist dat beetje ruimte gunnen triggert het animo om te posten.

of ben ik nou ook een gekkie dat ik dat beweer?


Er worden ni toch geen posts meer gewist? De Corona discussie wordt nu centraal gevoerd op het forum ipv onder verschillende nieuwsberichten.

 

+2/-1

En dus mag er onder een nieuwsbericht van (bijvoorbeeld) de stadionbezetting tgv coronamaatregelen alleen hier gediscussieerd worden, maar is het als het straks over de wedstrijd van zaterdag gaat het wel geoorloofd op de voorpagina onder dat bericht over specifieke Ajax spelers te spreken?
Of gaan die berichten dan hier naar het Ajax forum en blijven onder het nieuwsbericht van de wedstrijd alleen berichten staan die sec over de wedstrijd gaan?

Als dat zo is, snap ik het beleid.
Vind dat dan nog steeds veel te rigide maar dat is dan een keuze van de forumleiding.

Als het echter zo is dat in dat soort topics wel allerhande zijstappen mogen maar als het onderwerp corona ter sprake komt, is dat verder overal taboe?
Dan snap ik dat in ieder geval niet!
Los van de inhoud, maar puur op het principe.

Maar misschien kan de admin het eens helder uitleggen zodat het te snappen valt?!

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 04 augustus 2021 om 21:03:

Onzinargumenten moet je niet zomaar laten staan maar altijd tegenargumenteren.



Volledig eens en dat is juist hetgeen wat op alle fronten onvoldoende gebeurt. Tegenstellingen worden alleen maar verder uitvergroot en kritische meningen worden massaal op een hoop gegooid met termen als 'wappies' en 'complotdenkers'.

@Asmo: ik zie inderdaad voldoende (naar mijn mening) bagger voorbij komen op allerlei platforms. Dat is echter wel waar die platforms ooit voor bedoeld waren. Net zoals een forum zoals hier naar mijn mening een plek is waar je in openheid met elkaar discussieert. Dat daar wordt gemodereerd en excessen worden verwijderd is terecht. Ik ben het echter 100% met de Wethouder eens dat op dit forum bijzonder willekeurig wordt ingegrepen zonder duidelijke onderbouwing en richtlijn.

Ik vind het een bijzonder onwenselijke ontwikkeling dat platforms als Twitter, YT, FB en LI bijdragen en accounts verwijderen van artsen, wetenschappers en politici die onderbouwd kritisch zijn op het coronabeleid. Net zoals de labels die worden geplakt totaal contraproductief zijn, een aantal voorbeelden:
- iemand die zich om moverende redenen niet laat vaccineren is, is niet meteen een 'antivaxxer'
- iemand die tegen lockdowns en vaccinatiepaspoorten is, is niet meteen een 'wappie'
- iemand die vindt dat corona minder ernstig is dan ons wordt voorgespiegeld is niet meteen een 'corona-ontkenner'

Door dit soort labels wordt iedere discussie onmogelijk gemaakt. Volgens mij kun je na ruim anderhalf jaar coronamaatregelen constateren dat meerdere meningen die vorig jaar nog in de complothoek zaten inmiddels (deels) realiteit zijn of worden:
- goed onderbouwde wetenschappelijke stukken dat lockdowns contraproductief zijn en meer schade aanrichten dan ze voorkomen
- de vaccinatiepaspoorten en verplichte vaccinatie als toegang tot de maatschappij waren een complottheorie en zijn inmiddels realiteit in meerdere landen
- de vaccins blijken toch niet de ultieme oplossing. Gevaccineerden blijken toch besmettelijk en kunnen nog steeds flink ziek worden. Landen met zeer hoge vaccinatiegraad koersen weer op nieuwe lockdowns af.

Kortom voldoende reden om met elkaar in gesprek te blijven en terughoudend te zijn met labels. Zo niet worden de tegenstellingen alleen maar groter en daar wordt het voor niemand leuker door.

 

+7/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 05 augustus 2021 om 10:10:


Net zoals een forum zoals hier naar mijn mening een plek is waar je in openheid met elkaar discussieert. Dat daar wordt gemodereerd en excessen worden verwijderd is terecht. Ik ben het echter 100% met de Wethouder eens dat op dit forum bijzonder willekeurig wordt ingegrepen zonder duidelijke onderbouwing en richtlijn.

Ik vind het een bijzonder onwenselijke ontwikkeling dat platforms als Twitter, YT, FB en LI bijdragen en accounts verwijderen van artsen, wetenschappers en politici die onderbouwd kritisch zijn op het coronabeleid. Net zoals de labels die worden geplakt totaal contraproductief zijn, een aantal voorbeelden:
- iemand die zich om moverende redenen niet laat vaccineren is, is niet meteen een 'antivaxxer'
-



Geheel eens met wat je hier een "onwenselijke ontwikkeling" noemt. Je mag wat mij betreft ook nog het adjectief "griezelig" aan die ontwikkeling toevoegen.

Ik hoor van een bekwaam filosoof , Ad Verbrugge, dat de NRC redactie een corona kritisch artikel van hem doodleuk censureerde. En dat heet dan kwaliteitskrant.

En zo blijkt dat een epidemioloog als Dick Bijl in geen praatprogramma welkom is omdat hij een - prima onderbouwde en op feiten gebaseerde - mening verkondigt die een aantal mensen blijkbaar niet zint. Hij is namelijk enigszins terughoudend over het idee 7 miljard gezonde mensen allemaal te gaan vaccineren.

Ook constateer ik met romario4wethoudervanjuine dat er steeds minder mensen actief zijn op dit forum , mede doordat in diverse topics trouwens, posts gewist worden waar niets mis mee is.
Zo krijg je eenheidsworst en een steeds kleiner groepje gebruikers die allemaal ongeveer hetzelfde te melden hebben.Weg discussie.
Dan gaat de aardigheid om hier over een onderwerp van gedachten te wisselen er gauw van af.

 

+3/-1

Wat ik mij afvraag, en ik heb het niet uitgezocht, is hoe de vaccinaties de ontwikkeling van resistente varianten beinvloedt. Ik ben daar wel bezorgd over, aangezien er normaal gesproken niet gevaccineerd wordt gedurende een pandemie.

De tendens is verder duidelijk, je komt er straks zonder vaccin niet meer in. Merkel is de boel aan het voorkoken, en Rutte zal ongetwijfeld volgen wanneer Merkel haar plannen uitvoert.

Reizen zonder vaccinatie is geen pretje. Iedere keer moet je ervoor zorgen dat je tijdig je neus laat uitboren zodat je weer een vliegtuig mag boarden. Die antigeentesten met 48h geldigheid zijn een uitkomst, maar wat je dus krijgt is dat mensen op zaterdagochtend zich laten testen en vervolgens op zaterdagavond los gaan om zondag in het vliegtuig te stappen. Als je flight gecancelled wordt, dan moet je weer een nieuwe test halen. Ik zwijg nog verder over alle (online) formulieren die je moet invullen en persoonlijke informatie die je moet overhandigen aan diverse autoriteiten. Enfin, ik heb me laten vaccineren en ik mag nu weer vogeltje vrij vliegtuigen instappen, social distancing rules aan mijn lars lappen etcetera. Het contrast is bizar, en ik kan nog steeds mensen besmetten!

 

+2/-0

De mainstream media en social media speelt inderdaad een kwalijke rol door al anderhalf jaar lang bijna uitsluitend het overheidsnarratief uit te dragen in plaats van een kritisch, onafhankelijk geluid. Ze vallen totaal door de mand in hun zelfbenoemde rol als controleur van de macht. Gelukkig zien we nu in Duitsland een positieve ontwikkeling met Bild dat excuses maakt aan kinderen en jongeren voor de rol die zij hebben gespeeld in de paniekzaaierij en onder meer Die Welt dat zeer kritisch is op de nieuwste ronde maatregelen die daar is uitgelekt.

Het is een begin maar wat mij betreft nog lang niet genoeg. We gaan al anderhalf lang in sneltreinvaart richting een totalitaire controlestaat met een mate van vrijheidsbeperking die niemand begin 2020 ooit voor mogelijk had gehouden. Angst doet rare dingen dingen met mensen. De combinatie van overheidsmaatregelen, Big Tech censuur en digitale controle is een gevaarlijke cocktail waar een hoop ellende van gaat komen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

FlorisTHFC schreef op 05 augustus 2021 om 20:58:

Wat ik mij afvraag, en ik heb het niet uitgezocht, is hoe de vaccinaties de ontwikkeling van resistente varianten beinvloedt. Ik ben daar wel bezorgd over, aangezien er normaal gesproken niet gevaccineerd wordt gedurende een pandemie.




Over het risico van resistente varianten als gevolg van massavaccinatie

https://www.geertvandenbossche.org/post/a-last-word-of-caution-to-all-those-pretending-the-covid-19-pandemic-is-toning-downlink

 

+2/-2

1 woord: kut
En nee dit is niet te kort

 

+2/-2

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!


We moeten wel realistisch blijven. Nederland scoort zeer hoog op vaccinatie bereidheid vergeleken andere landen in Europa.

Voor mij is het vrij simpel. Je gunt iedereen de tijd om twee prikken + 2 weken pauze te nemen. Daarna ga je weer terug naar normaal. Mensen die geen vaccinatie willen? Helemaal prima. Maar daar kunnen we geen rekening mee houden.

 

+7/-0

Een grote wassen neus, als deze maatregel al werkt, dan alleen als je stoeltjes vrij laat. Niet als Oost stampvol staat (waar ik zelf totaal geen moeite mee heb, begrijp me goed) en andere vakken half gevuld zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arnemmer schreef op 13 augustus 2021 om 21:30:

Als iedereen nu die prikjes had gehaald waren we er al lang van af !!!!



Hier geloof ik dus echt helemaal geen moer van. :B

 

+1/-0

Ik heb niets vernomen vanuit PSV, dus ik ga ervan uit dat ik zaterdag gewoon naar mijn stoeltje kan en dat ik niet bang hoef te zijn dat ik tot 1 oktober 2 of meerdere wedstrijden moet overslaan.

Overigens hebben we ieder jaar een 25% bezetting op de IC met mensen die in het griep seizoen zo ziek zijn dat ze op de IC terecht komen dus dat zal aankomend seizoen (eind september- eind maart) niet anders zijn. Als daar nog 500 mensen tegelijk bij komen dan is het weer code zwart en er zijn nog steeds 1,8 miljoen mensen kwetsbaar. Als je nu de teugels los laat dan gaat het zo knetter hard verspreiden dat we weer naar lockdowns ga. Sterker nog, de lockdown is niet te voorkomen want mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn met alle voordelen, beperkingen, vakantiemogelijkheden en gemak die gaan ook de komende maanden niet prikken.

 

+1/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona