Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 167 168 169 170 171

Je moet wel in acht nemen dat dit virus door haar wereldwijde omvang reeds diverse keren gemuteerd is. Zo verwonderlijk is het dus niet dat bepaalde vaccins en dan ook nog eens in bepaalde doelgroepen afneemt.
Ook het "eenvoudige" al decennia onomstreden influenza vaccin is maar relatief kort werkzaam.
Dus, nee, ik deel je observatie op dit punt niet.

 

+2/-0

Dat klopt. Maar bij influenza wordt van jaar tot jaar een 'berekende gok' gemaakt voor de samenstelling van het vaccin. Nu geven we boosters ontwikkeld op Alpha terwijl Delta leading is.
Daarnaast zijn er de nodige experts die onderbouwd aangeven dat het zomaar mogelijk is dat de vaccins juist zorgen voor mutaties en mogelijk zelfs ernstigere mutaties. Onderstaand een artikel met de nodige onderbouwende studies. En dit zijn geen antivaxxers maar wetenschappers die ernstige bedenkingen hebben tegen het wereldwijd gevoerde beleid net zoals de al vaker aangehaalde Geert van den Bossche, Luc Montaignier en Robert Malone. Ik ga hier niet verkondigen dat deze mensen het perse bij het rechte eind hebben maar het zou zinvol zijn als de beleidsmakers ook openstaan voor andere inzichten en deze meningen ook een breder podium krijgen in de publieke discussie. Ik wil kritische mensen en afwijkende meningen aan tafel van een praatprogramma en niet de directeur van Pfizer met een verkoopverhaal.

https://brownstone.org/articles/20-essential-studies-that-raise-grave-doubts-about-covid-19-vaccine-mandates/link

 

+2/-0

2G is wel een beetje raar.
Je beschermt dan die mensen die niet besmet zijn tegen besmette gevaccineerden. Ga dan weer testen voor toegang doen of verplicht die vaccinaties gewoon.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 11 november 2021 om 21:18:

(Is voor mij mede een van de argumenten waarom ik de mensen die nu nog vrezen over lange termijn effecten van de vaccinaties heb gewezen om eens te studeren wat een vaccin is, wat het doet en hoe het eindig is qua werking en effect....)



We weten nog helemaal niks van de lange termijn effecten van een mrna vaccin. De bedenker(!) ervan heeft daar zelf ook twijfels over en raadt het niet aan om aan kinderen te geven. Zegt ook wat.

Over lange termijn: bij lood zie je ook pas na tientallen jaren dat je vergiftigd bent. Asbest hetzelfde.

Andere vaccins zijn al tientallen jaren op de markt en daarmee ook al tientallen jaren getest. Mrna is een geheel nieuwe techniek die nu voor het eerst op grote schaal gebruikt wordt. Niemand kent de lange termijn effecten.

Overigens vind ik het grappig dat de overheid ongevaccineerden wegzet als analfabeet/achterstandswijk/biblebelt. Ik ken praktisch alleen ongevaccineerden die allemaal academisch zijn opgeleid.

Dit bericht is gewijzigd op 12 november 2021, 01:28:07.

 

+2/-2

Naar mijn mening is de oplossing acceptatie. Accepteren dat het virus niet meer weggaat en accepteren dat zware / oude / onderliggend lijden - mensen een kans hebben het niet te overleven. Pech.

Het vaccin is een optie voor zij die dat willen en lijkt net zo slecht te werken als het griepvaccin.

Dat lijkt mij minder schadelijk dan wat nu gebeurt met de economie, de psychische problemen waar mensen mee kampen en alle andere zorg etc die nu niet door kan gaan.

Overigens zijn de grafieken die de NOS gebruikt (de y as) lachwekkend manipulatief.

 

+4/-1

Net nu er meerdere thuiswedstrijden op een rij aankomen, zeer jammer. Helaas rijzen besmettingscijfers de pan uit, dus dit zat er wel aan te komen. Hopelijk helpen de maatregelen.

Edit: in reactie op het artikel op de voorpagina: drie weken geen publiek bij sportevenementen.

 

+1/-0

Pfff nou. Wat een zure dit.

 

+2/-0

Het grootste probleem is momenteel niet zozeer de ongevaccineerden, maar dat een groot deel van de bevolking een zeer ongezonde levensstijl heeft. Zag laatst een plaatje voorbij komen met de tekst “als 80% van de IC-patiënten ernstig overgewicht heeft, moet je dan niet de toegang tot de McDonald’s beperken in plaats van de toegang tot de sportscholen?”

 

+2/-2

De hoge heren in Den Haag gaan dus gewoon door met het nemen van maatregelen voor de Buhne, in plaats van gerichte acties die de risicogroepen beschermen en de zorgcapaciteit vergroten. Een grote schande is het.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

We weten nog helemaal niks van de lange termijn effecten van een mrna vaccin. De bedenker(!) ervan heeft daar zelf ook twijfels over en raadt het niet aan om aan kinderen te geven


Wie is dat, wat zegt hij dan en waar kan ik die info lezen?

Verder gaan we weer voor de buhne ja!
De horeca, waarvan de cijfers al tijden zeggen dat daar slechts minimale besmettingen vandaan komen krijgt de volgende klap! Om 19.00 dicht wil eigenlijk zeggen dat de verdienmomenten wederom aan hun neus voorbij gaan.
Verder zit er imo niet een maatregel bij die echt groot effect sorteert.
En als het "het afgeven van een signaal" is, dan is het wel precies het verkeerde signaal.
Namelijk, of je je nou wel of niet laat vaccineren, het maakt toch geen donder uit.
Ik geloof ansich in vaccins, maar als dit de route is die men wil volgen, dan laat ik de volgende beurt wel aan mij voorbij gaan, en ik ken in mijn persoonlijke kring een hoop mensen die er zo over denken.

Goed signaal omt, en bedankt!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

eindhovian schreef op 12 november 2021 om 06:36:

Het grootste probleem is momenteel niet zozeer de ongevaccineerden, maar dat een groot deel van de bevolking een zeer ongezonde levensstijl heeft. Zag laatst een plaatje voorbij komen met de tekst “als 80% van de IC-patiënten ernstig overgewicht heeft, moet je dan niet de toegang tot de McDonald’s beperken in plaats van de toegang tot de sportscholen?”


Het grootste probleem is dat een stel invloedrijke globalisten met heel veel geld deze zogenaamde corona pandemie aangrijpen om ons leven te veranderen naar een digitale samenleving met een digitaal ID waar al je gegevens aan gekoppeld zijn.
Mensen die denken dat dit nog met covid te maken heeft slapen nog.
De overheid in Nederland zijn puur doorgevers van wat er aan hogere hand wordt beslist.
2g beleid wordt uitgerold na deze aankomende lockdown en dat zal gaan gelden voor de hele retail handel als zullen ze de supermarkten niet zo snel kunnen sluiten voor ongevaccineerde.
Mooie is, is dat ze te snel willen en zichzelf aan het overspelen zijn.
Als dalijk na het 2g beleid,want griepseizoen moet nog beginnen de besmettingen en ziekenhuisopnames nog steeds stijgen dan kun je de ongevaccineerde niet meer de schuld geven.
Als je als overheid echt bezorgd was geweest over het killer virus corona dan was je 2 jaar geleden de zorg gaan opschalen.
Mijn ogen zijn iig geopend en ogen die open zijn gaan ook niet meer dicht.
Hopelijk gaan steeds meer mensen inzien waar dit allemaal naar toe gaat leiden.

 

+4/-3

Lekker dan,dat treft PSV in 3 stevige thuiswedstrijden waar het publiek de 12e man kan zijn.In de eredivisie Vitesse en FC Utrecht , heerenveen is uit. cruciaal is de europa league wedstrijd tegen Sturm graz.Door de onzekere situatie zullen weinigen kaarten voor de bekerwedstrijd tegen Fortuna aanschaffen. Dan blijft Eagles voor de winterstop over. Publiek is bepalend in de moeilijkste wedstrijden.Ajax heeft in het huidige programma besiktas uit staan ,speelt dus mogelijk tegen sporting gewoon weer voor publiek, ze moeten dan enkel tegen WII een potje thuis zonder publiek ,rkc en sparta uit.Daar zit en geen cruciale europese wedstrijd bij,bovendien uit,en een makkelijker programma eredivisie,waarvan ze maar 1 keer thuispubliek missen.Hoe gaat de KNVB dit oplossen.We hebben het al niet meer over de schandalige intrede van het VAR seizoen , het uitstellen en omdraaien van competitieprogramma,en het stilleggen van een competitie.Ook nu weer is dit eigenlijk ook competitievervalsing,en heeft het zelfs ook europees gevolgen.Natuurlijk snap ik het beleid omtrent corona,dat is ook het belangrijkste en dit het gevolg ervan.Tegelijkertijd is PSV een miljoenenbedrijf,die zwaar getroffen kan worden door de maatregelen en invloed en besluitvormingen anderzijds.Dat is al gebleken,en nu kan dit opnieuw voor de 3e seizoen op rij grote gevolgen hebben.

 

+1/-0

Het laatste weekend van januari is vrij, als blijkt dat de wedstrijden de komende drie weken inderdaad zonder publiek moeten worden gespeeld moet de KNVB maar eens beginnen met een van de drie speelrondes die het betreft in zijn geheel naar dat weekend te verplaatsen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 november 2021 om 07:05:

open/sluit de onderstaande quote:

We weten nog helemaal niks van de lange termijn effecten van een mrna vaccin. De bedenker(!) ervan heeft daar zelf ook twijfels over en raadt het niet aan om aan kinderen te geven


Wie is dat, wat zegt hij dan en waar kan ik die info lezen?

Verder gaan we weer voor de buhne ja!
De horeca, waarvan de cijfers al tijden zeggen dat daar slechts minimale besmettingen vandaan komen krijgt de volgende klap! Om 19.00 dicht wil eigenlijk zeggen dat de verdienmomenten wederom aan hun neus voorbij gaan.
Verder zit er imo niet een maatregel bij die echt groot effect sorteert.
En als het "het afgeven van een signaal" is, dan is het wel precies het verkeerde signaal.
Namelijk, of je je nou wel of niet laat vaccineren, het maakt toch geen donder uit.
Ik geloof ansich in vaccins, maar als dit de route is die men wil volgen, dan laat ik de volgende beurt wel aan mij voorbij gaan, en ik ken in mijn persoonlijke kring een hoop mensen die er zo over denken.

Goed signaal omt, en bedankt!



Robert Malone, de man is onder meer op Twitter te volgen.

Verder: hopelijk resulteren deze maatregelen in een collectieve wake-up.
Dit heeft helemaal niets met virusbestrijding te maken: weer jagen we mensen massaal slecht geventileerde binnenruimtes in. We hebben helemaal niets geleerd na 1,5 jaar.
Je zou je bedrijf eens zo moeten runnen. Na drie maanden kun je deuren sluiten.

Ik zal er weer eens een voorzichtige voorspelling aan wagen:
- tot en met maart geen publiek bij sportwedstrijden
- medio december horeca weer volledig dicht en amateursport op slot
- januari weer avondklok

Allemaal voor de volksgezondheid :kots

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 12 november 2021 om 08:13:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 12 november 2021 om 07:05:

open/sluit de onderstaande quote:

We weten nog helemaal niks van de lange termijn effecten van een mrna vaccin. De bedenker(!) ervan heeft daar zelf ook twijfels over en raadt het niet aan om aan kinderen te geven


Wie is dat, wat zegt hij dan en waar kan ik die info lezen?

Verder gaan we weer voor de buhne ja!
De horeca, waarvan de cijfers al tijden zeggen dat daar slechts minimale besmettingen vandaan komen krijgt de volgende klap! Om 19.00 dicht wil eigenlijk zeggen dat de verdienmomenten wederom aan hun neus voorbij gaan.
Verder zit er imo niet een maatregel bij die echt groot effect sorteert.
En als het "het afgeven van een signaal" is, dan is het wel precies het verkeerde signaal.
Namelijk, of je je nou wel of niet laat vaccineren, het maakt toch geen donder uit.
Ik geloof ansich in vaccins, maar als dit de route is die men wil volgen, dan laat ik de volgende beurt wel aan mij voorbij gaan, en ik ken in mijn persoonlijke kring een hoop mensen die er zo over denken.

Goed signaal omt, en bedankt!



Robert Malone, de man is onder meer op Twitter te volgen.

Verder: hopelijk resulteren deze maatregelen in een collectieve wake-up.
Dit heeft helemaal niets met virusbestrijding te maken: weer jagen we mensen massaal slecht geventileerde binnenruimtes in. We hebben helemaal niets geleerd na 1,5 jaar.
Je zou je bedrijf eens zo moeten runnen. Na drie maanden kun je deuren sluiten.

Ik zal er weer eens een voorzichtige voorspelling aan wagen:
- tot en met maart geen publiek bij sportwedstrijden
- medio december horeca weer volledig dicht en amateursport op slot
- januari weer avondklok

Allemaal voor de volksgezondheid :kots


Goedwerkende vaccin ook.. Iedereen die het stadion in mag moet zich houden aan de 3g regel.
Zal straks de 2g regel zijn.
Kom maar op met de boosterprikken.
Wordt een jaarlijkse prik campagne.
Of prikken of nergens meer mogen komen.

 

+2/-2

PSV - Vitesse zonder publiek. Voelt als een thuiswedstrijd voor hun :\(

 

+2/-0

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/factcheck-nee-robert-malone-is-niet-de-uitvinder-van-de-mrna-vaccins/article-longread-1756849.html?cookie_check=1636704172link

Robert Malone is geen uitvinder van het mRNA vaccin. Is een viroloog ja, maar zijn uitspraken zijn al eens gefactchecked en daar blijft dus weinig van staan.

 

+2/-1

Compleet van het padje in Den Haag. Alles wat de zogenoemde wappies hebben gezegd komt gewoon uit. Zolang het het ECHTE probleem, de handjes aan de bedden, niet aan pakken blijf je dit nog JAREN houden.

Benieuwd wat het draagvlak is in de samenleving en hoe de mensen hier op gaan reageren..

 

+4/-0

Deze nieuwe maatregelen zijn een flinke tegenvaller. Ten eerste leek alles erop dat het om 2 weken ging, maar ze hebben er dus een week aan vast geplakt. En ten tweede had ik nooit verwacht (misschien naïef) dat voetbalwedstrijden weer zonder publiek gespeeld zouden worden. Horeca eerder dicht had ik wel verwacht, maar eerder 21:00 of 22:00, geen 19:00.

Weet je wat het is. Deze 3 weken is voor mij helemaal prima. Ik sluit mezelf wel weer op, maar het probleem is dat je van tevoren weet dat het daarmee niet gedaan is. Allerlei 'tijdelijke' maatregelen die ze nu invoeren zijn niet tijdelijk, die worden dalijk weer verlengd.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 12 november 2021 om 09:28:

Deze nieuwe maatregelen zijn een flinke tegenvaller. Ten eerste leek alles erop dat het om 2 weken ging, maar ze hebben er dus een week aan vast geplakt. En ten tweede had ik nooit verwacht (misschien naïef) dat voetbalwedstrijden weer zonder publiek gespeeld zouden worden. Horeca eerder dicht had ik wel verwacht, maar eerder 21:00 of 22:00, geen 19:00.

Weet je wat het is. Deze 3 weken is voor mij helemaal prima. Ik sluit mezelf wel weer op, maar het probleem is dat je van tevoren weet dat het daarmee niet gedaan is. Allerlei 'tijdelijke' maatregelen die ze nu invoeren zijn niet tijdelijk, die worden dalijk weer verlengd.



Ja, ik kan je prima volgen. Ik werk ook wel thuis, mijn kindjes kunnen sporten...maar lees wat je schrijft: Ik sluit mezelf wel weer op...Zo ver zijn we dus al gekomen met elkaar en onze mindset. De hele samenleving wordt zo individualistisch als de pest. Mijn buren werken al anderhalf jaar thuis en zijn schuwe kluizenaars geworden. Ik word er echt triestig van.

 

+4/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona