romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Laagste aantal patiënten in ziekenhuizen sinds half november Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is donderdag voor de derde dag op rij gedaald, tot minder dan 1900. In totaal liggen er nu nog 1857 patiënten met Covid-19, het laagste aantal sinds 13 november. Dat zijn er 108 minder dan woensdag, zo valt op te maken uit de recentste cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voor de kerst lagen er geruime tijd meer dan 2000 covidpatiënten in de ziekenhuizen. Op de intensive cares liggen momenteel 492 mensen met corona, 23 minder dan een dag eerder. De laatste keer dat er minder dan 500 coronapatiënten op de ic's lagen was 23 november. Op de verpleegafdelingen liggen nog 1365 mensen met de longziekte, 85 minder dan woensdag. In de afgelopen 24 uur zijn er 19 nieuwe patiënten met corona opgenomen op de ic's. Op de verpleegafdelingen werden 137 nieuwe covidpatiënten binnengebracht.
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.364
Reg.: 23 december 2000
Van alle minklikkers zou ik graag horen of ze nog 2/3/4 jaar zo zouden willen leven als nu. Hoe kunnen we in godsnaam blijven leven van lockdown naar lockdown zonder enig perspectief zolang de regering het echte probleem niet aan pakt?
Zouden jullie dit echt serieus nog jaren accepteren? Nog 2/3/4 jaar geen PSV, stapavond enz? Ik vind dat echt onverteerbaar. En ja, mijn boosterafspraak heb ik ook al weer uit staan…
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:SouBavaria schreef op 30 december 2021 om 15:42:
Van alle minklikkers zou ik graag horen of ze nog 2/3/4 jaar zo zouden willen leven als nu. Hoe kunnen we in godsnaam blijven leven van lockdown naar lockdown zonder enig perspectief zolang de regering het echte probleem niet aan pakt?
Zouden jullie dit echt serieus nog jaren accepteren? Nog 2/3/4 jaar geen PSV, stapavond enz? Ik vind dat echt onverteerbaar. En ja, mijn boosterafspraak heb ik ook al weer uit staan…
Fan van PSV
Mister PSV
Als we dan gewoon dat deel van de samenleving wat bang is en blijft; zichzelf laten afzonderen en de rest weer gewoon het leven laten leven?!
Lijkt me een hele simpele en pragmatische oplossing waarin ieder dat krijgt wat hij verlangt.
En ja, ik meen het serieus!
Het virus verdwijnt niet meer, met die zekerheid moeten we dealen.
Vaccins zijn beschikbaar voor wie wil. We kunnen de hele samenleving niet blijven gijzelen voor mensen met een verhoogd risico of mensen die angstig zijn.
Ipv de hele samenleving steeds in lockdown te gooien, is het aan ieders persoonlijke vrijheid om zelf te besluiten tot een privé lockdown.
Gommers heeft gisteren de bal bij de jeugd gelegd. Kom met oplossingen.
Maar de jeugd heeft geen probleem, dat erkent Gommers ook zelf.
Hoe zo moet de jeugd dan bloeden, hoe zo moet de jeugd oplossingen aandragen.
Het gaat hier om management by exception. Laat beleid gemaakt worden op de kleine minderheid met een verhoogd risico. Lever maatwerk oplossingen voor hen.
En laat de rest van de samenleving, leven.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:SouBavaria schreef op 30 december 2021 om 15:42:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 december 2021, 17:27:34.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:die groep waar jij maatwerk voor voorstelt, is veel te groot. De groep ouderen & kwetsbaren is zo groot dat die het hele zorgsysteem lam kan leggen als corona vrij rond kan gaan
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederlandopen/sluit de onderstaande quote:In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
@BasArnhem: Ik pak een paar elementen uit jouw post.
'Waaróm worden al die moties voor uitbreiding van de zorg afgeschoten? Is dat omdat de beleidsbepalers het niet belangrijk vinden? Of hebben zij een ander plan om de gewenste situatie te bereiken?'
Het zou dan onderhand eens tijd worden voor uit uitleg waarom die moties worden afgeschoten OF een plan om de gewenste situatie te bereiken. Vooralsnog horen we ze alleen maar over 2G en vaccineren. 2G is inmiddels langs alle kanten afgeschoten en van vaccineren is inmiddels ook duidelijk dat het slecht beperkt helpt om de situatie in de zorg beheersbaar te houden maar meer ook niet.
Het onderdeel 'maatwerk' afschieten heb ik nooit gesnapt en ik vind de onderbouwing nog steeds mager. Moeten wij dan 90% 'straffen' omdat we van 10% geen eigen verantwoordelijkheid durven te vragen? Een groot deel van die groep die blijkbaar steeds voor lockdowns, 2G en andere generieke maatregelen is heeft een enorme hoeveelheid boter op het hoofd. Vraag met name de ouderen uit die groep eens om zich in de situatie van hun kinderen en kleinkinderen te verplaatsen. We deden het toch zogenaamd allemaal samen?
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Ik hoor van mijn generatie (rond de 50) en van mijn ouders alleen maar medelijden met de jongeren van nu. Maar die vallen niet in jouw doelgroep. Die is volgens mij vrij leeg.
Er is ook nauwelijks iemand te vinden die daar allemaal klakkeloos voor is en als die er al zijn zitten die in vrijwel iedere generatie.
Engeland
18 december: 735 mensen naar het ziekenhuis.
Gister: 1.751 mensen naar het ziekenhuis.
Vandaag: 2.082 mensen naar het ziekenhuis.
Totaal in ziekenhuis:
18 december: 6.287
Vandaag: 11.452
Gaat toch wel gestaag omhoog, nog steeds.
En dan te bedenken dat de piek in nieuwe gevallen nog niet eens bereikt is, of misschien nu is. Dan krijg je dus nog zeker twee weken aan stijging.
Armada Sur
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 89
Reg.: 14 oktober 2017
Ik denk dat niemand verwacht dat politici onfeilbaar zijn en ook niet dat al hun besluiten in zoiets onvoorspelbaars als een pandemie goed uitpakken. Om draagvlak te houden onder de bevolking is het dan des te belangrijker om openheid en eerlijkheid te betrachten, zeker dit kabinet dat de schijn op dat gebied al flink tegen heeft na de debacles in Groningen en met de toeslagenaffaire.
Laat ze gewoon eens antwoord geven op simpele vragen als:
- Waarom in bijna twee jaar tijd geen extra zorgcapaciteit gecreëerd?
- Waarom met alle geweld 2G willen invoeren terwijl overduidelijk is dat gevaccineerden net zo hard andere mensen besmetten?
- Hoe kan het dat in vergelijking met vorig jaar rond deze tijd de besmettingscijfers zijn verdubbeld en ziekenhuisopnames vrijwel hetzelfde zijn, terwijl 85% van de volwassen bevolking gevaccineerd is en ons effectiviteitspercentages van rond de 90% waren voorgespiegeld?
- Waarom verkondigt Hugo de Jonge eerder dit jaar dat vaccinatie geheel vrijblijvend is, maar staat ie onlangs met verbeten mondhoeken te blaffen dat hij zich er niet neer bij neerlegt dat mensen ook daadwerkelijk gebruik maken van hun recht om zich niet te laten prikken?
- Hoe kan het dat er in augustus nog werd gesproken over het volledig loslaten van alle maatregelen in het najaar en zitten we nu vier maanden later weer in een volledige lockdown?
Maar in plaats van open en eerlijk de dialoog met de bevolking aan te gaan en begrip en draagvlak te creëren, kiezen Rutte en co liever voor verdeel en heers. De lockdowns zijn de schuld van de ongevaccineerden, mensen die zich een keer niet aan de regels houden zijn aso’s (behalve dan als ze lid zijn van datzelfde kabinet of het koningshuis), bij kamervragen van de oppositie kijken de heren en dames verveeld op hun telefoon of lopen gewoon weg bij het debat. Met hun onlogische maatregelen, tegenstrijdige berichtgeving en arrogante en elitaire houding hebben ze er voor gezorgd dat een groot deel van de gematigde middengroep (waar ik mezelf ook toe reken) inmiddels compleet is afgehaakt en blijft in ieder geval bij mij vooral het idee hangen dat we hier niet bezig zijn met een pandemie bestrijding maar met het inrichten van een controle maatschappij en het nog rijker en machtiger maken van de big pharma.
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.364
Reg.: 23 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:Armada Sur schreef op 30 december 2021 om 22:17:
Ik denk dat niemand verwacht dat politici onfeilbaar zijn en ook niet dat al hun besluiten in zoiets onvoorspelbaars als een pandemie goed uitpakken. Om draagvlak te houden onder de bevolking is het dan des te belangrijker om openheid en eerlijkheid te betrachten, zeker dit kabinet dat de schijn op dat gebied al flink tegen heeft na de debacles in Groningen en met de toeslagenaffaire.
Laat ze gewoon eens antwoord geven op simpele vragen als:
- Waarom in bijna twee jaar tijd geen extra zorgcapaciteit gecreëerd?
- Waarom met alle geweld 2G willen invoeren terwijl overduidelijk is dat gevaccineerden net zo hard andere mensen besmetten?
- Hoe kan het dat in vergelijking met vorig jaar rond deze tijd de besmettingscijfers zijn verdubbeld en ziekenhuisopnames vrijwel hetzelfde zijn, terwijl 85% van de volwassen bevolking gevaccineerd is en ons effectiviteitspercentages van rond de 90% waren voorgespiegeld?
- Waarom verkondigt Hugo de Jonge eerder dit jaar dat vaccinatie geheel vrijblijvend is, maar staat ie onlangs met verbeten mondhoeken te blaffen dat hij zich er niet neer bij neerlegt dat mensen ook daadwerkelijk gebruik maken van hun recht om zich niet te laten prikken?
- Hoe kan het dat er in augustus nog werd gesproken over het volledig loslaten van alle maatregelen in het najaar en zitten we nu vier maanden later weer in een volledige lockdown?
Maar in plaats van open en eerlijk de dialoog met de bevolking aan te gaan en begrip en draagvlak te creëren, kiezen Rutte en co liever voor verdeel en heers. De lockdowns zijn de schuld van de ongevaccineerden, mensen die zich een keer niet aan de regels houden zijn aso’s (behalve dan als ze lid zijn van datzelfde kabinet of het koningshuis), bij kamervragen van de oppositie kijken de heren en dames verveeld op hun telefoon of lopen gewoon weg bij het debat. Met hun onlogische maatregelen, tegenstrijdige berichtgeving en arrogante en elitaire houding hebben ze er voor gezorgd dat een groot deel van de gematigde middengroep (waar ik mezelf ook toe reken) inmiddels compleet is afgehaakt en blijft in ieder geval bij mij vooral het idee hangen dat we hier niet bezig zijn met een pandemie bestrijding maar met het inrichten van een controle maatschappij en het nog rijker en machtiger maken van de big pharma.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Op sommige vragen weet je het antwoord heus wel. De vaccins zijn niet zo effectief als gehoopt, vooral niet op iets langere termijn. Dat is echt niet de schuld van de Nederlandse regering.
Vraag 2 is overigens zeer dubieus: Het is waarschijnlijk niet net zo hard maar minder hard (maar dan wel weer inderdaad meer dan de verwachtingen die gewekt waren).
Fan van PSV
Mister PSV
Een nieuw fenomeen dient zich aan
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5277572/coronavirus-omikronvariant-lockdowns-besmettingen-quarantaine
Al die tijd werd er (in mijn ogen) heel gemakkelijk gesproken over de impact van covidmaatregelen op de economie.
Maar nu cruciale infrastructuur in gevaar dreigt te komen door diezelfde covid maatregelen, ben ik eens heel benieuwd hoe nu de bordjes gaan draaien.
In een consequente wereld zijn ook dan de regels de regels en moeten we dan de nevenschade ook maar accepteren. Of.....zien we de dingen dan ineens heel anders?
Ik wil best een poging wagen, maar dan zou ik het waarderen als het niet direct wordt afgedaan met een "ja, maar", maar dat je het echt de kans geeft om je erdoor te laten overtuigen:
- zorgcapaciteit: je kunt wel "extra bedden" willen, maar een bed behandelt geen patienten, mensen doen dat. Die mensen moet je eerst aannemen, en vervolgens opleiden. Als ik het nieuws een beetje volg, is het eerder zo dat er mensen afhaken door de enorme druk op de zorg.
Verder heb je misschien al die stakingen en demonstraties meegemaakt van zorgpersoneel. Zo'n aantrekkelijk werkveld is het niet.
Roepen dat er meer bedden komen is dan leuk, maar zo werkt het niet. Je moet dan namelijk de zorg vanaf de fundamenten anders gaan opbouwen.
2G: het gaat om de zorg, en dat die kan blijven draaien. Vaccins verminderen drastisch de kans het ziekenhuis in te geraken, het aandeel ongevaccineerden is simpelweg groter. Dat is dus de reden om hier beleid op te maken, het gaat niet om het aantal besmettingen, maar om het in leven houden van het zorgsysteem. Verder is er toch helemaal geen 2G, misschien straks slechts op bepaalde plekken.
- besmettingscijfers verdubbeld: op zich een hele goede vraag. Wat een reden zou kunnen zijn, is dat er veel meer en beter getest wordt.
- ziekenhuisopnames: een groot aandeel is ongevaccineerd, dus de kans is er, dat met 100% vaccinatiegraad het al een hoop scheelt. Wat wel zo is, is dat de eerste piek in 2020 bijna twee keer zo hoog was qua aantallen dagelijkse opnames, maar mede door de harde lockdown zakte dat ook snel weer terug.
Als je het totale aantal opnames van deze winter vergelijkt met vorige winter (najaar en voorjaar), dan ligt dat nog veel lager. Kan nog komen door omikron, maar vooralsnog kun je niet zeggen dat ze even hoog zijn.
- Effectiviteit vaccins: beperkte data, en beperkte werking van die dingen, zouden logische verklaringen kunnen zijn. Verder ben ik niet in die onderzoeken gedoken, maar iets zegt me dat die met weinig kwetsbare mensen zijn uitgevoerd.
- Hugo: dat hij ergens op hamert, omdat het in zijn taakomschrijving staat ervoor te zorgen, zegt niet dat je wettelijk verplicht bent. Verder moet je er strategie in teruglezen. Soms doen ze good cop, soms bad cop. Ik vind er ook wat van, maar goed.
- lockdown in augustus: misrekening van de mannen aldaar. RIVM waarschuwde toch ook dat het te snel was? En toen kwam ook nog eens een misschien wel 10x meer besmettelijke variant om de hoek kijken, die in een paar weken dominant werd.
Verder zou je kunnen denken dat het virus gevaarlijker is in de winter. Drie grote pieken zaten in 2020, 2021, 2022 winters. Dus in de zomer ziet de situatie er ongetwijfeld beter uit.
Ik geloof er niet in dat ze per se een controlesysteem willen. Mij is niet duidelijk wat ze daaraan hebben. Even los van de pandemie, maar de suggestie wordt gewekt dat het daar los van staat. Wat hebben mensen eraan te weten waar iedereen is, en wat iedereen doet, als dat allemaal al in data online en in talloze systemen staat? Als ik toch grondwetten met voeten zou willen betreden, zou ik niet een suffe app met qr codes bouwen, maar een systeem wat in het geniep op basis van alle data die al opgeslagen wordt, alles aan elkaar knoopt om iedereen in de gaten te houden. Veel effectiever, lijkt mij 😅.
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 31 december 2021 om 09:03:
Een nieuw fenomeen dient zich aan
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5277572/coronavirus-omikronvariant-lockdowns-besmettingen-quarantaine
Al die tijd werd er (in mijn ogen) heel gemakkelijk gesproken over de impact van covidmaatregelen op de economie.
Maar nu cruciale infrastructuur in gevaar dreigt te komen door diezelfde covid maatregelen, ben ik eens heel benieuwd hoe nu de bordjes gaan draaien.
In een consequente wereld zijn ook dan de regels de regels en moeten we dan de nevenschade ook maar accepteren. Of.....zien we de dingen dan ineens heel anders?
Fan van PSV
Mister PSV
Hoewel je niet op mij reageert wil ik met jouw goedkeuring er toch een paar zaken uitlichten. Die zijn m.i elementair
open/sluit de onderstaande quote:- zorgcapaciteit: je kunt wel "extra bedden" willen, maar een bed behandelt geen patienten, mensen doen dat. Die mensen moet je eerst aannemen, en vervolgens opleiden. Als ik het nieuws een beetje volg, is het eerder zo dat er mensen afhaken door de enorme druk op de zorg. Verder heb je misschien al die stakingen en demonstraties meegemaakt van zorgpersoneel. Zo'n aantrekkelijk werkveld is het niet
open/sluit de onderstaande quote:Roepen dat er meer bedden komen is dan leuk, maar zo werkt het niet. Je moet dan namelijk de zorg vanaf de fundamenten anders gaan opbouwen
open/sluit de onderstaande quote:G: het gaat om de zorg, en dat die kan blijven draaien. Vaccins verminderen drastisch de kans het ziekenhuis in te geraken, het aandeel ongevaccineerden is simpelweg groter. Dat is dus de reden om hier beleid op te maken
open/sluit de onderstaande quote:besmettingscijfers verdubbeld: op zich een hele goede vraag. Wat een reden zou kunnen zijn, is dat er veel meer en beter getest wordt.
open/sluit de onderstaande quote:ziekenhuisopnames....
open/sluit de onderstaande quote:Effectiviteit vaccins
Hugo is gepasseerd station. Beter ook! Zijn misselijke manouvre met het rapport van de Raad van de Rechtspraak is de druppel! Totaal onbetrouwbare manipulatieve jokkebrok.open/sluit de onderstaande quote:Hugo:
open/sluit de onderstaande quote:lockdown in augustus: misrekening van de mannen aldaar
open/sluit de onderstaande quote:Ik geloof er niet in dat ze per se een controlesysteem willen
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 31 december 2021 om 09:07:
Ik geloof er niet in dat ze per se een controlesysteem willen. Mij is niet duidelijk wat ze daaraan hebben. Even los van de pandemie, maar de suggestie wordt gewekt dat het daar los van staat. Wat hebben mensen eraan te weten waar iedereen is, en wat iedereen doet, als dat allemaal al in data online en in talloze systemen staat? Als ik toch grondwetten met voeten zou willen betreden, zou ik niet een suffe app met qr codes bouwen, maar een systeem wat in het geniep op basis van alle data die al opgeslagen wordt, alles aan elkaar knoopt om iedereen in de gaten te houden. Veel effectiever, lijkt mij 😅.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 31 december 2021 om 11:25:
OK, Nikiforov. Als over een jaar , of twee, ofzo de QR codes verleden tijd zijn, kom je dan hier zeggen dat je paranoia was of heb je dan een andere theorie?
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona