romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Favoriete opstelling: geen
Ik denk dat de uitspraak van de Raad van de Rechtspraak al hint op het feit dat onze democratie dat niet toe gaat laten hoor Nikiforov.
Omgekeerd zullen de mensen die nu onder de noemer Corona aanpak alles tolereren moeten accepteren dat het virus een blijvertje is en wij niet tot sintjuttemis het hele land maar dicht kunnen blijven gooien.
Laat 2022 het jaar van de common sense worden en de extremen aan beide zijde van het spectrum, alsook de aanpak van problemen, weer naar het gezonde midden komen!
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 31 december 2021 om 09:47:
De commonsense oplossing?
Boosteren van de kwetsbaren elke winter, zoals met de griep.
En verder accepteren dat je niet naar nul risico kunt, onmogelijk!
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 31 december 2021 om 12:09:
Ik denk dat de uitspraak van de Raad van de Rechtspraak al hint op het feit dat onze democratie dat niet toe gaat laten hoor Nikiforov.
Omgekeerd zullen de mensen die nu onder de noemer Corona aanpak alles tolereren moeten accepteren dat het virus een blijvertje is en wij niet tot sintjuttemis het hele land maar dicht kunnen blijven gooien.
Laat 2022 het jaar van de common sense worden en de extremen aan beide zijde van het spectrum, alsook de aanpak van problemen, weer naar het gezonde midden komen!
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Uiteindelijk is de Raad van de Rechtspraak 'maar' een adviesgevend orgaan. Het kabinet laat al zien dat het advies ze niets interesseert
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 31 december 2021 om 11:25:
OK, Nikiforov. Als over een jaar , of twee, ofzo de QR codes verleden tijd zijn, kom je dan hier zeggen dat je paranoia was of heb je dan een andere theorie?
open/sluit de onderstaande quote:De lobby voor een coronapas en een ‘QR-maatschappij’ wordt aangevoerd door de digital identity industry en die boekt resultaat: de Europese Commissie verwacht de coronapas uit te breiden tot een ‘volmaakte digital wallet’.
open/sluit de onderstaande quote:Brussel werkt aan een ID-systeem op basis van blockchain, de techniek die ook door de lobby van grote bedrijven wordt gepromoot.
open/sluit de onderstaande quote:Omdat informatie op blockchain niet verwijderd kan worden, ontstaat een permanent logboek van bewegingen, acties en transacties van alle burgers, vrezen experts. Ze noemen een digitale identiteit op basis van blockchain ‘meer dan dystopisch’. Maar zowel Den Haag als Brussel omarmen dit model omdat het ervoor zou zorgen dat de burger weer ‘baas wordt van de eigen data’.
open/sluit de onderstaande quote:Nederland is voorloper en gaat als eerste Europese land een prototype van een digitaal ID uitproberen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 december 2021, 13:26:08.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 31 december 2021 om 12:04:
OK, Nikiforov. Als over een jaar , of twee, ofzo de QR codes verleden tijd zijn, kom je dan hier zeggen dat je paranoia was of heb je dan een andere theorie?
Ik heb liever geen gelijk en ik geef het dan ook graag toe als dat zo is.
De afgelopen twee jaar zijn echter nogal wat zogenaamde complottheorieën uitgekomen.
Kom jij dan ook zeggen dat je naïef was als we over twee jaar nog steeds met QR-codes rondlopen?
Fan van PSV
Mister PSV
Vliegen is sowieso al van een andere orde.
Daar geef je heel je persoonlijke data al op voorhand prijs.
Ik zie een paar zaken die even uit elkaar getrokken moeten worden.
1) De privacy kwestie.
2) Het nut van de QR code op korte, maar zeker de langere termijn
3) Het effect van maatregelen
Mbt
1) Zitten we op een glijdende schaal. Ik kom nog eens terug op de aanzet die de Raad van de Rechtspraak heeft gegeven, maar daar moet de komende tijd stevig verder naar gekeken worden. Ook binnen de rechterlijke -kaders.
Nu is corona de vrijbrief om de privacy en rechten van mensen aan te tasten. Waar begint, en waar eindigt dat?
Welk is de volgende vrijbrief? Hoe ver gaan vrijbrieven en hoelang gelden ze? Wie schrijft ze uit?
Allemaal heel fundamentele zaken die totaal ondergesneeuwd zijn nu in "the war on covid". Elk middel lijkt geoorloofd so far
2) Het nut van de QR code. Op korte termijn zie ik het als een incentive om mensen te "dwingen" een prik te nemen. Doe je dat niet, mag je dit of dat niet.
Kun je over discussiëren of dat legitieme reden is. Moet je zelfs over discussiëren.
Maar los van die discussie; de QR code bewees zijn nut in, voorbeeld wat ons aanspreekt, het voetbalstadion. Je wist dat mensen die binnen gingen gevaccineerd dan wel getest waren. de fieldlabs wezen uit dat er (mede om die reden) slechts minimale besmettingen plaats vonden bij dit soort events.
Maar, en daar komt dan een van mijn grote grieven; als je vervolgens de horeca (waar hetzelfde gold) de evenementen en wat dies meer zij...waar je ondanks het feit dat ze relatief erg veilig waren door het toepassen van QR check..toch weer in harde lockdown gooit, zoals hier nu gebeurt is....dan is het korte termijn effect dus bewezen waardeloos!
Over het lange termijn effect hoeven we het dan wat mij aangaat al helemaal niet te hebben dus!
3)Pak ik even het vliegen als voorbeeld. We zullen toe moeten naar nieuwe normen tav, met name, luchtcirculatie en zuiveringssystemen.
In vliegtuigen, in openbare ruimtes....dat zijn maatregelen die er echt toe doen!
De wetenschap en de techniek kunnen ons daarbij dienen.
Ik geloof veel meer in smartsolutions dan in lompe lockdowns en andere drastische middelen.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 31 december 2021 om 14:03:
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 31 december 2021 om 12:04:
De afgelopen twee jaar zijn echter nogal wat zogenaamde complottheorieën uitgekomen.
Kom jij dan ook zeggen dat je naïef was als we over twee jaar nog steeds met QR-codes rondlopen?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet helemaal gerust in ben als het over vliegen gaat. Voor wedstrijden bezoeken bijvoorbeeld is dit echt niet houdbaar voor langere termijn.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
@Wethouder:
'Maar los van die discussie; de QR code bewees zijn nut in, voorbeeld wat ons aanspreekt, het voetbalstadion. Je wist dat mensen die binnen gingen gevaccineerd dan wel getest waren. de fieldlabs wezen uit dat er (mede om die reden) slechts minimale besmettingen plaats vonden bij dit soort events.
Maar, en daar komt dan een van mijn grote grieven; als je vervolgens de horeca (waar hetzelfde gold) de evenementen en wat dies meer zij...waar je ondanks het feit dat ze relatief erg veilig waren door het toepassen van QR check..toch weer in harde lockdown gooit, zoals hier nu gebeurt is....dan is het korte termijn effect dus bewezen waardeloos!'
De relevante vraag in dit is of hier daadwerkelijk sprake is een bewezen nut OF van confirmation bias.
FlorisTHFC
Legende
Winnaar Algemeen Klassement PSV Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Relatief Klassement PSV Netwerk VoVo 2011/2012
Winnaar PSV Netwerk VoVo 2008/2009
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Europees Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Uit: Philips Stadion
Vak: Oost - V
Forumreacties: 10.231
Reg.: 22 juni 2008
Het probleem is dat de hoeveelheid data die ze nu hebben nog vele malen groter is indien je vliegt. Vaak moet je een passenger locator form invullen, waarbij je ook aangeeft waar je verblijft gedurende je stay. Dat gaat al een stuk verder dan voorheen, waarbij je louter een vliegticket boekt en je paspoort laat zien. Kortom, het is veel eenvoudiger om je te traceren, big brother is watching you! Ik vind dat wel ver gaan, zeker als je bedenkt dat het de hoeveelheid besmettingen amper vermindert.
Verder is er niks mis met vliegen overigens, ik heb al heel wat vluchtjes gemaakt gedurende de afgelopen 21 maanden en geen enkele keer corona opgelopen (alhoewel je het met asymptomatische besmettingen natuurlijk nooit kunt uitsluiten). Sterker nog, de vluchten zijn dikwijls leger (tenzij je budgetflights neemt in het piekseizoen) en dus aangenamer!
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 31 december 2021 om 14:38:
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 31 december 2021 om 14:03:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet helemaal gerust in ben als het over vliegen gaat. Voor wedstrijden bezoeken bijvoorbeeld is dit echt niet houdbaar voor langere termijn.
Als het er eenmaal is, sluipt het er op steeds meer plekken in. Ook voor dit soort zaken geldt dat het lastig is om het terug te draaien als het eenmaal in gebruik is.
De investeringen zijn gedaan en zowel overheden (controle, belastingen) als bedrijven (controle en omzet) hebben er belang bij. De eerste stap was massaal data verzamelen. De volgende stap is die data gebruiken en vermarkten.
Vergeet niet dat dit soort digitale controlemiddelen altijd eerst als 'handig en gemakkelijk' worden gepresenteerd: je PSV-kaart geïntegreerd in je digitale wallet zodat je geen pasje meer mee hoeft te nemen....
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.364
Reg.: 23 december 2000
open/sluit de onderstaande quote:FlorisTHFC schreef op 31 december 2021 om 14:43:
Het probleem is dat de hoeveelheid data die ze nu hebben nog vele malen groter is indien je vliegt. Vaak moet je een passenger locator form invullen, waarbij je ook aangeeft waar je verblijft gedurende je stay. Dat gaat al een stuk verder dan voorheen, waarbij je louter een vliegticket boekt en je paspoort laat zien. Kortom, het is veel eenvoudiger om je te traceren, big brother is watching you! Ik vind dat wel ver gaan, zeker als je bedenkt dat het de hoeveelheid besmettingen amper vermindert.
Verder is er niks mis met vliegen overigens, ik heb al heel wat vluchtjes gemaakt gedurende de afgelopen 21 maanden en geen enkele keer corona opgelopen (alhoewel je het met asymptomatische besmettingen natuurlijk nooit kunt uitsluiten). Sterker nog, de vluchten zijn dikwijls leger (tenzij je budgetflights neemt in het piekseizoen) en dus aangenamer!
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:De relevante vraag in dit is of hier daadwerkelijk sprake is een bewezen nut OF van confirmation bias.
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 6.153
Reg.: 26 maart 2000
open/sluit de onderstaande quote:Watervlug schreef op 31 december 2021 om 13:13:
Het stuk in 1 minuut:
open/sluit de onderstaande quote:De lobby voor een coronapas en een ‘QR-maatschappij’ wordt aangevoerd door de digital identity industry en die boekt resultaat: de Europese Commissie verwacht de coronapas uit te breiden tot een ‘volmaakte digital wallet’.
open/sluit de onderstaande quote:Brussel werkt aan een ID-systeem op basis van blockchain, de techniek die ook door de lobby van grote bedrijven wordt gepromoot.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 19 december 2021 om 19:54:
kortom, nee, zelfs als het aantal besmettingen significant stijgt, blijkt in het epicentrum van de Omicron- wave niet dat het aantal ziekenhuisopnames of sterftecijfer ook sterk stijgt. Integendeel.
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 01 januari 2022 om 13:20:
Waar lees jij dat ik het vergelijk met een verkoudheid?
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona