Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 167 168 169 170 171

Ik vertel je een verhaal van een hele goede vriend van me, waar ik zelfs net terug mee ben van vakantie. Nee daar is geen onderzoek van, en zo vertel ik het ook helemaal niet. Ik vertel je alleen wat hij vertelt, en zeg ook niet dat het zo is. Daar kun je mee doen wat je wilt, het lijkt me in ieder geval wel iets om rekening mee te houden. Een arts zegt dat ook niet zomaar. Dat krijg je met medicijnen war de bijwerkingen niet van bekend zijn.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:




Meestal ben ik fan van je postings in dit topic Nikiforov, maar ik denk dat de reden dat de UK deze maatregelen meer neemt omdat Boris anders de sjaak is en zich nu snel populair moet maken bij het volk. De beste man had net wat te vaak een feestje tijdens de lockdowns vorig jaar en probeert nu de aandacht een andere kant op te bewegen. Desalniettemin een goede richting wat mij betreft, maar ik denk dat het meer politiek gedreven is dan gezond verstand in dit geval.

 

+3/-1

Week te laat! Maar ja, laten we maar blij zijn dat er weer wat meer mogelijk wordt.

 

+2/-0

https://twitter.com/wol/status/1484824385626247168

Nieuwsuur!

Het OMT en het RIVM in deze vorm en samenstelling zijn (moreel) failliet!

 

+2/-2

Hoe kunnen we morgen die wedstrijd zonder publiek voorkomen ???

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 20 januari 2022 om 16:41:

open/sluit de onderstaande quote:




Meestal ben ik fan van je postings in dit topic Nikiforov, maar ik denk dat de reden dat de UK deze maatregelen meer neemt omdat Boris anders de sjaak is en zich nu snel populair moet maken bij het volk. De beste man had net wat te vaak een feestje tijdens de lockdowns vorig jaar en probeert nu de aandacht een andere kant op te bewegen. Desalniettemin een goede richting wat mij betreft, maar ik denk dat het meer politiek gedreven is dan gezond verstand in dit geval.



Ik vermoed een combinatie van beiden waarbij ik ervan uit ga dat niet alles uitsluitend bepaald wordt door die gesjeesde zuipkop in Downing Street 10.
Dat beleidsmakers wereldwijd schijt hebben aan hun eigen maatregelen is al langer duidelijk. Alleen maar meer reden om het zelf ook met een grote korrel zout te nemen en je gezonde verstand te gebruiken i.p.v. achter de regeltjes aan te lopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 20 januari 2022 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 20 januari 2022 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 20 januari 2022 om 07:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 20 januari 2022 om 01:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Watervlug schreef op 19 januari 2022 om 09:20:

De booster werkt volgens mij pas na een paar dagen optimaal. Dat is wel weer sneller dan na de eerste 2 vaccinaties, waar het na 2 weken optimaal is.

In jouw geval zou je dan net goed zitten...?

Beterschap!



Zeggen dat het erger zou zijn zonder vaccin is een pure gok, dat weet je niet. Ik heb er in ieder geval amper last van gehad en ga me daarom ook nooit laten prikken. Als ik er anderen mee zou helpen zou ik het meteen doen, maar gezien de cijfers van nu is dat de grootste grap ooit.



Educated guess. Bij mijn oma, die daadwerkelijk werd opgenomen, konden ze duidelijk activiteit van het vaccin meten. Wat het effect is, is dan per individu verschillend, maar de wetenschap is vrij duidelijk over de werking van het vaccin. Waarom zou je daaraan twijfelen?



Dat het effect heeft ga ik hier niet ontkennen. Educated guess is realistisch maar ook hier kan sprake zijn van confirmation bias of placebo-effect.
De mate waarin staat wel steeds meer ter discussie. Daarnaast kun je ook feitelijk stellen dat het gros van de bevolking ook zonder vaccin geen enorm risico loopt.

Werd je oma met corona opgenomen? Dan is het fijn dat het vaccin wellicht nog erger heeft voorgekomen. Anderzijds zegt het ook wat over de kwaliteit van het vaccin dat zelfs volledig gevaccineerde mensen nog door/met corona in het ziekenhuis belanden.

Ik ben in ieder geval blij dat de berichten nu wat genuanceerder worden en steeds meer stemmen opgaan tegen het vaccineren/boosteren van niet risicogroepen en met name kinderen. De risicoafwerking tussen voordelen (voorkomen ernstig ziekteverloop) en nadelen (bijwerkingen, immuunsysteem) moeten beter af worden gewogen.

En bovenal: de vrijheid zonder drang/dwang om een individuele keuze te maken.



Misschien is het ook goed voor de nuance dan om dan mee te wegen dat veel van de bijwerkingen ook worden veroorzaakt door het placebo-effect of beter; het nocebo-effect. Mensen ervaren schijnbaar negatieve bijwerkingen van het vaccin zelfs als ze een placebo-prik hebben ontvangen, ofwel een prik waarin geen 'echt' vaccin in zat. Hierdoor zouden zelfs 2/3 van de gerapporteerde bijwerkingen kunnen worden verklaard. Link 1, link 2, bron.

Het klopt dat je inderdaad nog besmettelijk bent na vaccin/booster, maar de besmettelijkheid is nog altijd lager is dan zonder vaccin. Dat hoort dus ook bij de voordelen te staan en dat gaat dus niet alleen over je eigen gezondheid.

Tot slot zet je bij nadelen immuunsysteem, maar dat moet immuun reactie zijn. Bloomberg heeft de inhoud en titel van het artikel wat je eerder daarover postte ondertussen ook aangepast. Onder dat artikel staat nu dit:
"(Changes headline and first two sentences to clarify EMA is referring to the immune response not immune system)"



Late reactie maar je hebt inderdaad gelijk over immuunrespons versus immuunsysteem.
Ik hoorde daar ook nog wat over in een podcast met Malone. Hij gaf aan dat het vaccin een immuunsrespons opwekt op elementen van de eerdere varianten waardoor het een stuk minder effectief is omdat het beperkt reageert op de specifieke elementen uit de huidige varianten (mijn samenvatting als leek).

Dat placebo-effect (of nocebo-effect) klinkt niet onlogisch voor de lichte bijwerkingen maar dat is nog steeds geen verklaring voor de ernstige en langdurige bijwerkingen. Daarbij geloof ik dat het omgekeerde van dat effect ook een flinke rol speelt bij het ziektebeeld na een positieve test. Degenen die bang zijn voor het virus kunnen na een positieve test een angstreactie vertonen waardoor juist die angst ervoor zorgt dat ze veel zieker worden.

 

+1/-0

Een derde van de capaciteit. Wát een onzin. Hopelijk neemt het kabinet dit niet over.
Laat gewoon minimaal alle seizoenkaarthouders erin.

 

+2/-0

Man man man, een derde van de capaciteit, wat een droefheid weer. Iedereen is geprikt of getest, er vinden geen besmettingen plaats in de stadions....

 

+3/-2

Geen uitfans ? Is dat zo gunstig voor Ajax dan ? Op dat spoor denkt de knvb namelijk alleen...

 

+3/-0

Tsja, en dan zie je de beelden uit Engeland en Spanje, mooie volle stadions.
komt er bij mij een Van Gaaltje op:
Zijn wij nou zo slim of . . . . .

 

+3/-1

Wellicht dat over een week meer versoepeld wordt en misschien mag de volledige capaciteit benut worden.
Dit is enige voordeel van de Zuid-Amerikaanse/Aziatische interland weekend voor ons.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DieKaleMan schreef op 24 januari 2022 om 19:32:

Tsja, en dan zie je de beelden uit Engeland en Spanje, mooie volle stadions.
komt er bij mij een Van Gaaltje op:
Zijn wij nou zo slim of . . . . .


Ik snap dat ook niet. In België zijn de kroegen al maanden tot 23:00 open. In Nederland zijn ze al maanden dicht. Het is geen ander coronavirus hoor en het stopt ook niet bij de grens. En kom nou niet met 'die hebben relatief gezien meer IC bedden', want de corona IC bezetting daalt al 6 weken bij ons.

Waar het op neer komt is dat de overheid alleen naar het buitenland kijkt als het ze uitkomt. Dat eigenwijze irriteert me. We kunnen zo veel leren van de landen om ons heen. Vooral ook omdat die continu voor lopen op ons, dankzij onze trage besluitvorming en de mentaliteit dat er geen enkel risico genomen mag worden ('better safe than sorry').

Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2022, 11:15:55.

 

+2/-2

Je doet nu zelf toch ook niet anders dan kijken naar het buitenland als het jou uitkomt? Dat er in België ook geen publiek op de tribunes zit benoem je niet, alleen dat de kroegen open zijn. Geldt overigens ook in Duitsland. Dat beleid is pas fantastisch waar iedere deelstaat de eigen regels heeft.

 

+4/-1

Hoe ik ook mijn best doe, ik begrijp de gedachte van deze mensen niet meer. De hele dag kan ik op Ziggo sport live volle stadions bekijken ( mensen die ook Belgisch voetbal kijken zien wel lege stadions, ik kijk dat zelf niet) Nederland zit dicht en mag nu bij gratie 1/3 open. Dit valt aan een normaal mens toch niet meer uit te leggen?

Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2022, 15:04:18.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

remmie01 schreef op 25 januari 2022 om 14:20:

Hoe ik ook mijn best doe, ik begrijp de gedachte van deze mensen niet meer. De hele dag kan ik op Ziggo sport live volle stadions bekijken en Nederland zit dicht en mag nu bij gratie 1/3 open. Dit valt aan een normaal mens toch niet meer uit te leggen?



100% eens! Daarom heb ik ook besloten dat ik hieraan niet mee ga werken. Ik heb drie prikken gehad en nu nog steeds corona. Als ik met een mondkapje en drie stoelen verwijderd van vrienden en kennissen moet gaan zitten, dan ga ik liever thuis op de bank kijken. Ben er helemaal klaar mee, dan ga ik wel groundhoppen bij kleinere clubjes over de grens. En dat zegt iemand met nu 31 jaar op rij SCC.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

remmie01 schreef op 25 januari 2022 om 14:20:

Hoe ik ook mijn best doe, ik begrijp de gedachte van deze mensen niet meer. De hele dag kan ik op Ziggo sport live volle stadions bekijken en Nederland zit dicht en mag nu bij gratie 1/3 open. Dit valt aan een normaal mens toch niet meer uit te leggen?



Bij Belgische wedstrijden, die ook bij Ziggo te zien zijn, zie ik geen publiek, dus pas je tekst aan naar de waarheid: Bij de Spaanse en Engelse wedstrijden zie ik stadions vol zitten.

Van de Franse wedstrijden kan ik niet herinneren of daar publiek aanwezig is.

Dit bericht is gewijzigd op 25 januari 2022, 14:57:52.

 

+3/-0

In Frankrijk is het maar heel beperkt. Als ik het goed heb maximaal 5000 toeschouwers en sowieso sinds enkele dagen 2G, ook voor de sporters zelf. Real Madrid en Chelsea hebben vanuit de UEFA ook al te horen gekregen dat de ongevaccineerde spelers in de Champions League niet mogen meespelen in de uitwedstrijden tegen PSG en Lille.

In Spanje is er wel publiek, al mogen de stadions daar ook niet vol zitten. Daar ligt het al sinds oktober op 60% capaciteit. De eerste weken van de competitie was er daar geen publiek welkom, toen er hier wel volle stadions waren.

 

+3/-0

In Duitsland mag er vanaf dit weekend ook weer publiek zitten. Maximaal 25% van de stadioncapaciteit tot een maximum van 10.000 toeschouwers.

 

+3/-0

Denemarken volgt UK en zet het leven weer volledig vrij, ook geen coronapas.
We keken toch naar UK en DK werd ons verteld?

 

+2/-1

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona