BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Omdat Dario van den Buijs prima op zijn plek zit bij een club van het niveau RKC Waalwijk...
Natuurlijk mag (en zal) het voor PSV niet als een verrassing komen dat óók Boscagli open staat voor een vertrek. Net als Teze is dat een jongen die al een jaar of 4 bij PSV zit, en op een leeftijd is gekomen dat een overgang naar een grotere competitie een logische vervolgstap is.
Voor PSV is het erg jammer dat je na een kampioensjaar je complete verdediging inclusief back-ups kwijtraakt. Naast de kwalificatie "jammer" zou je ook kunnen zeggen dat de opbouw in dat stuk van de selectie niet goed is geweest. Je verdediging bestond vorig jaar uit 3 huurspelers, 2 spelers met aflopend contract en 4 spelers met een 1-jarig contract. Die blessure van Dest is natuurlijk niet te plannen, maar als dat niet was gebeurd, dan had hij waarschijnlijk ook iets anders verkozen boven een contract bij PSV. Dat Teze en Boscagli na een paar uitstekende jaren in de belangstelling komen van andere clubs met nog 1 jaar contract, zal niemand verbazen.
Het grote probleem hiervan is dat er nu geen natuurlijke vervangers klaar staan voor onze verdedigers. Ervan uitgaande dat zowel Teze als Boscagli nog vertrekt, moet PSV 4 basiswaardige nieuwe verdedigers halen en inpassen. Dat is, op topniveau, voor geen enkele trainer te doen.
Ik hoop van harte dat PSV Boscagli weet te verleiden tot een contractverlenging, met daarbij de belofte komende zomer mee te werken aan een transfer voor een schappelijke transfersom. Dan weet je volgend jaar waar je aan toe bent, kan een speler als Flamingo aan de zijde van Boscagli toegroeien naar het gewenste PSV-niveau en blijft je as verder in stand.
Als zowel Teze als Boscagli vertrekken, dan zie ik het best somber in voor PSV dit seizoen. Zeker in de Champions League.
Hendrikus
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Helmond
Forumreacties: 224
Reg.: 16 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:
Hoezo?
Passievrucht
Fan van PSV
Legende
Uit: Deurne
Forumreacties: 539
Reg.: 17 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 15 augustus 2024 om 11:29:
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 15 augustus 2024 om 08:54:
We hoeven helemaal niets te verkopen. Ik weet niet wie dat nu weer de wereld in heeft geholpen, maar dat is helemaal niet waar. Dat heeft Stewart meermaals gezegd, en is deze week wederom bevestigd.
Op 9 mei, nog in de euforie van het kampioenschap, gaf Brandts het volgende aan in een interview:
Dat wil PSV niet volgens Brands. Het doel is namelijk het team te versterken. "Tegenover die afschrijvingen staat dan een transfer."
link: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1198649/brands-over-transferplannen-psv.html
Johntejong
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Vak: -
Forumreacties: 53
Reg.: 9 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:
Waarschijnlijk omdat je met een verdediger van een degradatiekandidaat op de proppen komt en een paar van je vorige posts lijken ook vooral om bijdehand te doen te zijn geplaatst.
"Komt allemaal goed, komen paar goeie aan hoor".
"Er is er 1 onderweg.. En dat is me er ene"
Het lijkt er in ieder geval op dat je reacties probeert uit te lokken?
Ik zou kunnen leven met het volgende scenario, obv wat in de media wordt genoemd:
- Teze weg > Tete of Van Ewijk. Tete verdedigend sterk, aanvallend minder en Van Ewijk andersom.
- Boscagli weg > Van den Berg of Nagalo (of liever 2 aankopen hier). Beide goed opbouwend.
- Dest geblesseerd > Gosens. Voldoende ervaring, verdedigend in orde en in aanvallend opzicht kan ie zijn steentje bijdragen.
Teze is te overzien. Heeft het aardig gedaan, maar niet cruciaal om te behouden.
Vooral een vertrek van Boscagli zal zich opbouwend laten voelen. Verdedigend is ie weer wat kwetsbaarder. Of weg of verlengen. Transfervrij vertrek is natuurlijk niet wenselijk.
Zit psv gewoon niet te slapen omtrent de rechtsback? Teze weg voor goed geld en karsdorp is voor niets op te halen…. Bosz krijgt hem echt wel weer aan de praat, daar twijfel ik niet over! Kun je geld investeren in gosens wat Teze opbrengt…. Dest is er nog lang niet weer… Word gewoon volgend seizoen, Mark my words….
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Haaiturp
Mister PSV
Uit: Amersfoort
Forumreacties: 1.251
Reg.: 14 augustus 2000
PSV is toch gewoon aan het wachten tot het einde van de transferperiode? Daarmee neemt het een gecalculeerd risico, omdat we geen voorronde van de CL spelen en het blok tot de interlandperiode relatief eenvoudig is. Dan kan je wachten. De competities gaan beginnen en goede spelers voor PSV nivo gaan bij andere clubs zien dat ze buiten de boot vallen. Dan kunnen wij ze oppikken. Het is een risico, maar hierdoor krijg je spelers als Dest die ergens rond 23 augustus binnen kwam, ten opzichte van een Mwene die al vroegtijdig kwam.
Wat mij betreft in de situatie waar we in zitten een uitstekend beleid. Ik snap dat iedereen wat zenuwachtig wordt, maar Steward kan beoordeeld worden op 2 september.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Johntejong
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Forumreacties: 53
Reg.: 9 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Wat ik niet begrijp is dat ze als we de geruchten moeten geloven uitkomen bij Kenny Tete van Fullham.
28 jarige speler die 15 miljoen moet kosten.. Premier league salaris opstrijkt en geen of weinig restwaarde.
Kan iemand mij uitleggen de logica hiervan?
Waarom zou die interesse hebben in Psv?
Dit bericht is gewijzigd op 18 augustus 2024, 16:16:24.
Ik had tete idd ook niet gehaald…. Ik was voor een linksback(Gosens) gegaan en had de transfer vrije karsdorp opgehaald, dest is er voorlopig nog niet weer , maar dat is ook van origine een rechtsback….. ik begrijp het nog steeds niet zo goed, was Teze gebleven, wie wouden ze dan op de linksback zetten in de CL? Mauro? Kom op zeg…. Kan niet….. ik blijf ook van mening dat er een rechter centrale bij moet, flamingo is een 6, ik zag hem als breedte versterking, maar geen basismateriaal, althans, nu nog niet! Mocht Ollie ook nog gaan, kun je ook nog naar een linker centrale op zoek…..
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 16 augustus 2024 om 16:53:
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 15 augustus 2024 om 11:29:
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 15 augustus 2024 om 08:54:
We hoeven helemaal niets te verkopen. Ik weet niet wie dat nu weer de wereld in heeft geholpen, maar dat is helemaal niet waar. Dat heeft Stewart meermaals gezegd, en is deze week wederom bevestigd.
Op 9 mei, nog in de euforie van het kampioenschap, gaf Brandts het volgende aan in een interview:
Dat wil PSV niet volgens Brands. Het doel is namelijk het team te versterken. "Tegenover die afschrijvingen staat dan een transfer."
link: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1198649/brands-over-transferplannen-psv.html
"PSV gaat transferverzoek niet inwilligen: 'Geen noodzaak spelers te verkopen'"
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1219553/psv-gaat-boscagli-niet-verkopen.htmllink
"Marcel Brands heeft gereageerd op de transferperikelen rond Oliver Boscagli. De 26-jarige verdediger wil zijn carrière graag voortzetten bij Brighton & Hove Albion, maar PSV is niet van plan hem te laten gaan. "
"Er is geen noodzaak om spelers te verkopen. Er zal misschien ergens nog een uitzondering voorkomen, maar Boscagli is een speler die we willen behouden."
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Laten we inderdaad voor de zoveelste keer een speler die net 22 is maar meteen afschrijven. Nu komt hij inderdaad tekort voor het niveau van PSV, maar gaan beweren dat hij dat niveau nooit gaat krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Legio voorbeelden, ook zelfs in de huidige selectie, waar dat ook over werd geschreven en dat niveau uiteindelijk wel werd gehaald.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Het is niet op basis van 1 wedstrijd hè? Oppegard pendelt al 4 jaar een beetje heen en weer tussen Jong PSV en PSV1, en in al die momenten heeft hij op mij nog niet de indruk kunnen maken van een toekomstig basisspeler van PSV. Ook zijn uitleenbeurten aan Eagles en Heracles waren nauwelijks noemenswaardig.
Het is nu natuurlijk makkelijk schieten na een aantal potjes waarin hij onnodige penalties veroorzaakt en verder ook niet echt gelukkig speelt. Maar ik schrijf hem niet af op basis van de laatste 3 potjes, maar op het totaalpakket van wat ik gezien heb in de afgelopen 4 jaar.
Oppegard speelt nu omdat de eerste en tweede keus geblesseerd zijn, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij bij PSV een nieuw contract gaat krijgen nadat het huidige volgende zomer afloopt. En natuurlijk, het is een jonge speler, en het is geen schande dat hij het niet redt bij PSV. Hij kan natuurlijk altijd nog uitgroeien tot een prima back die op een heel aardig niveau kan meespelen, en wie weet groeit hij over een paar jaar uit tot een stabiele basisspeler ergens in de subtop van de Nederlandse competitie of de top van de Noorse competitie. Ik gun het hem van harte, want hij werkt altijd hard.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Als je het bij een speler van 22 nog niet kan zeggen of hij PSV1-waardig zal gaan zijn, wanneer kun je het dan wel zeggen? Want dan is het wel verdomd lang wachten als een speler van de jeugd doorstroomt naar de senioren... Als je al die gasten tot hun 24e onder contract moet houden om te beoordelen of het wat wordt, dan heb je straks 50 man in je selectie.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Iedereen die een beetje voetbal volgt, weet dat een speler rond zijn 27ste normaal gesproken op zijn best is. Nergens beweer ik dat je iemand tot zijn 24e onder contract moet houden, maar gaan beweren dat je nu al kan zeggen dat dit nooit materiaal voor het eerste kan worden als hij nu drie wedstrijden in de basis heeft gespeeld slaat werkelijk nergens op.
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
Uit: Stein
Forumreacties: 1.430
Reg.: 31 augustus 2003
Op dit moment komt Oppegard gewoon tekort voor ons vlaggenschip en staat hij er bij gebrek aan beter. Natuurlijk kun je nooit helemaal uitsluiten dat hij het niveau uiteindelijk wel aankan, alleen daar kunnen we nu niet op wachten. Maar er zijn inderdaad voldoende voorbeelden die uiteindelijk toch de weg omhoog vinden zoals Ricardo Izecson Santos aangeeft. . Zo zag ik dat Savio gisteren bij City in de basis stond. Die mocht onder Ruud een paar keer invallen, maar werd niet goed genoeg geacht op dat moment voor een basisplaats. In de afgelopen twee jaar heeft hij zich goed verder ontwikkeld. Is dat Ruud of PSV aan te rekenen? Nee...op dat moment voldeed ie niet. Nu is Oppegard wel al wat ouder en snap ik daarom ook de twijfel van BasArnhem maar we kunnen er nu niet op wachten en op bouwen. Gisteren bij de penalty tegen vond ik hem echt voetbalgogme ontberen, tegelijkertijd kun je het ook uitleggen als iemand die te graag wil. Maar hij had hier nooit het risico moeten nemen.
Ik heb daarnaast - kennelijk in tegenstelling tot velen - niet heel onrustig op mijn stoel gezeten gisteren. Ik betrap mezelf een beetje op het Joey Veerman euvel...het komt wel goed. Zeker als we gaan wisselen tegen een dergelijke tegenstander. Daar zit overigens ook meteen onze zwakte en het is goed dat dit door Joey werd uitgesproken en door Bosz waarschijnlijk aanleiding gaat zijn om (nog) scherper te gaan worden. Want dit soort mentaliteit is dodelijk.
Verdedigend moet er wat gaan gebeuren. Ook ik vind dat het lang duurt hoor, dat heb ik ook eerder aangegeven. Vervanger Ramalho (ik zie Flamingo zo niet), back-up rechtsback en linksback wist je al eerder. Verder ga ik mee in de reactie van Haaiturp op dit forum. Waarschijnlijk heeft hij het bij het rechte eind en is PSV inderdaad aan het wachten op spelers die later in de transferwindow alsnog weg mogen. Overigens wordt er gezegd dat het knap is dat het zo stil blijft t.a.v. geruchten. Dat moet nog blijken. Als het straks - en dat sluit ik niet uit - van Ewijk, Gosens en van de Berg worden dan zal niemand verbaasd zijn want die namen zijn wel degelijk in het geruchtencircuit gedropt.
Persoonlijk hoop ik vooral dat Flamingo straks niet meer 'per definitie' speelt maar er een goede centrale verdediger bij komt. Hij is niet complementair aan Boscagli (uitgaande dat die blijft) en beide maken ons verdedigend te kwetsbaar.
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 24/25