Uit: Utrecht
Vak: Zuid - CC
Forumreacties: 216
Reg.: 1 januari 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 21 juli 2025 om 12:14:
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 21 juli 2025 om 10:14:
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 21 juli 2025 om 10:02:
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat de artikelen in de (voetbalgerelateerde) media zo spreken van een 'koopwoede' van PSV en het feit dat we zo daadkrachtig zijn. Natuurlijk ben ik blij met de slagvaardigheid van de afgelopen 2 weken, maar in mijn ogen zijn we (tot nu toe) nog niet slagvaardig genoeg geweest.
Er zijn 10 spelers vertrokken: Benitez, Drommel, Ledezma, Karsdorp, Malacia, Boscagli, Tillman, Lang, Bakayoko en Luuk de Jong.
We hebben er 6 terug gehaald: Olij, Kovar, Sildillia, Gasiorowski, Plea en Van Bommel.
Netto resultaat: -4.
Dan kun je zeggen dat we dit opvangen door jeugdspelers als Kuhn, Babadi, Land en Bajraktarevic een prominentere plek in de selectie te geven, maar dan moeten ze wel in staat zijn om die noodzakelijke stappen omhoog te kunnen maken. Zeker bij Kuhn heb ik daar mijn twijfels bij.
Al met al zou ik nog zeker 3 toevoegingen aan de selectie willen zien voordat je kan zeggen dat we qua selectie goed én breed genoeg zijn om een nieuw seizoen in te gaan. De geluiden zijn er natuurlijk dat we nog een extra verdediger, een vervanger voor Tillman en een vervanger voor Baka gaan halen. Maar ik zou ze het liefst de komende 2 weken zien en niet in de laatste dagen voor 1 september.
PSV heeft deze zomer bewust gekozen voor multifunctionele spelers, waardoor het niet per se nodig is om elke positie dubbel bezet te hebben.
Sildillia kan zowel centraal als op rechtsback spelen, en Gasiorowski kan uit de voeten als centrale verdediger én als linksback. Bovendien hebben we vorig jaar nauwelijks iets aan Dest gehad, dus wat mij betreft mag je hem dit seizoen als een extra optie meetellen ten opzichte van vorig jaar.
Persoonlijk zou ik nog een kwaliteitsverdediger aantrekken en Obispo verhuren of verkopen. Al is dat qua aantallen niet per se noodzakelijk. Wat mij betreft zou een talent als Eus Waaijer ook prima mogen doorschuiven als derde optie centraal achterin.
Verder verwacht ik nog een extra buitenspeler én een aanvallende middenvelder. Bosz houdt ervan om in die linies veel te rouleren, en juist daar kun je vaak het verschil maken – zeker in aanvallend opzicht.
Tot slot wordt het ook tijd om knopen door te hakken rond Babadi. Als je nog iets met hem wilt, moet je hem nú perspectief bieden. In de oefenwedstrijden viel hij in elk geval weer positief op. Als je nu een aanvallende middenvelder koopt, kan je eigenlijk Babadi afschrijven imo...
Ik ben het met je eens dat multifunctionaliteit ervoor zorgt dat je met een iets krappere selectie uit kan. Maar de belasting is natuurlijk wel fors. Straks spelen we weer midweeks CL-wedstrijden, vliegt een groot deel van de spelers uit voor interlands en heb je nauwelijks nog een periode waarin je goed kunt trainen. Om spelers fit te houden en blessures te kunnen opvangen, heb je ook een bredere groep nodig.
Ik ben het met je eens dat we verdedigend met 7 man, die in principe allemaal een bepaald basisniveau hebben, voldoende bezet zouden moeten zijn. Obispo lijkt, zeker door zijn blessuregevoeligheid, de zwakste schakel van de 7 maar die is natuurlijk nog steeds ruim goed genoeg als back-up. Maar voor de doorstroming is het wel leuk als je zo'n speler als Young er al bij kunt nemen, zodat die aan het niveau kan ruiken, af en toe zijn minuten mee kan pikken, en volgend jaar in de pikorde kan stijgen als Dest verkocht wordt.
Ik ben het ook met je eens m.b.t. Babadi en (misschien in iets mindere mate) Land. Deze jongens moeten kansen krijgen om te groeien. Kansen die ze vorig seizoen te weinig hebben gekregen (/afgedwongen). Maar nu weten we eigenlijk nog steeds niet of Babadi in staat is om zich in een druk programma staande te houden in PSV1. Ik vind het risico om geen vervanger voor Tillman te halen eigenlijk veel te groot. Hij was onze beste speler, en de periode zonder hem was schrikbarend qua resultaten. Dat was natuurlijk niet alleen door zijn afwezigheid, maar het was toch wel erg fijn toen hij weer terug kwam. Stel dat je Babadi de kans geeft, en dat hij keihard door de mand valt, dan heb je met Schouten, Veerman, Saibari en Til eigenlijk slechts 4 spelers voor de 1e seizoenshelft, tenzij je natuurlijk weer gaat schuiven met Flamingo of Plea ofzo.
Dus 1 basiswaardige middenvelder en een geweldige buitenspeler zijn mijns inziens echt een must. Van Driouech en Bajraktarevic heb ik ook nog te weinig gezien om het idee te hebben dat zij een belangrijke rol in een kampioensploeg aan kunnen.
Ik vind dat de verdediging op dit moment te jong is.
Allemaal begin twintig
Sildillia, Dest en Mauro jr hebben dan wat meer ervaring.
Flamengo 1 jaar cl en deed het goed.
Obispo das geen basis denk ik maar die is wat ouder.
Goede multifunctionele verdediger van 28 of zo zou niet misstaan.
In van bommel zie ik het ook niet zitten op korte termijn.
Hopelijk komen er nog een 2 a 3 echte versterkingen bij.
1 verdediger
1 middenvelder
1 aanvaller.
Dat zal ook wel gebeuren want die jongens die nu van Jong psv meetrainen daar komt het denk ik nog te vroeg voor.
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 juli 2025 om 16:14:
Ik vind dat de verdediging op dit moment te jong is.
Allemaal begin twintig
Sildillia, Dest en Mauro jr hebben dan wat meer ervaring.
Flamengo 1 jaar cl en deed het goed.
Obispo das geen basis denk ik maar die is wat ouder.
Goede multifunctionele verdediger van 28 of zo zou niet misstaan.
In van bommel zie ik het ook niet zitten op korte termijn.
Hopelijk komen er nog een 2 a 3 echte versterkingen bij.
1 verdediger
1 middenvelder
1 aanvaller.
Dat zal ook wel gebeuren want die jongens die nu van Jong psv meetrainen daar komt het denk ik nog te vroeg voor.
Dit bericht is gewijzigd op 22 juli 2025, 08:02:16.
GunnerBoer2
Fan van PSV
Basisspeler PSV
Vak: -
Forumreacties: 1
Reg.: 19 januari 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:GunnerBoer2 schreef op 22 juli 2025 om 12:43:
Tijd om Obispo + 5 miljoen te ruilen voor Itakura en voor een miljoentje of 8 Stroeykens te halen. Dan zijn we klaar voor het nieuwe seizoen.
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 736
Reg.: 17 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 22 juli 2025 om 13:00:
open/sluit de onderstaande quote:GunnerBoer2 schreef op 22 juli 2025 om 12:43:
Tijd om Obispo + 5 miljoen te ruilen voor Itakura en voor een miljoentje of 8 Stroeykens te halen. Dan zijn we klaar voor het nieuwe seizoen.
Missen we voor de rechtervleugel dan niet een speler met snelheid en diepgang?
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Aan "waarschijnlijk" hebben we niets. Het is bittere noodzaak. Als we geen aanvallende middenvelder halen, dan vertrouwen we er blijkbaar op dat Babadi, na een jaar zonder speeltijd, nu opeens wel een belangrijke spil in een kampioenselftal gaat zijn. Ik hoop dat natuurlijk van harte, maar de vraag is of dat een realistische verwachting is. Aan de andere kant: wie had voor vorig seizoen van Milambo gehoord? Die deed het natuurlijk ook best aardig bij Feyenoord. Van de andere kant: "best aardig" is weer bij lange na niet voldoende om de inbreng van Tillman te vervangen.
Het nieuwste gerucht gaat over Paul Wanner, waar we eerder ook al wel eens interesse in hebben gehad. Is 19 jaar, wordt een van de grootste talenten van Duitsland genoemd, maar was desondanks voornamelijk bankzitter op het recente EK onder de 21. Heeft in de afgelopen seizoenen uitleenbeurten gehad in de 2e Bundesliga en (vorig jaar) in de Bundesliga bij Heidenheim. Ik waag het te betwijfelen of Bayern bereid zal zijn om hem te verkopen (voor een voor PSV betaalbare prijs), of dat enkel een huur bespreekbaar zal zijn. En in dat laatste geval ben je enkel aan het opleiden voor de top zonder dat je daar compensatie voor krijgt, wat je in mijn ogen alleen moet doen als je niet in staat bent om een speler te kopen. En geld lijkt me nu niet het grootste probleem van PSV.
Dat er nog een buitenspeler bij moet, is evident. Van Bommel, Perisic, Driouech en Bajraktarevic is te licht om kampioen te worden en daarbij ook te presteren in de CL.
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 23 juli 2025 om 14:07:
Aan "waarschijnlijk" hebben we niets. Het is bittere noodzaak. Als we geen aanvallende middenvelder halen, dan vertrouwen we er blijkbaar op dat Babadi, na een jaar zonder speeltijd, nu opeens wel een belangrijke spil in een kampioenselftal gaat zijn. Ik hoop dat natuurlijk van harte, maar de vraag is of dat een realistische verwachting is. Aan de andere kant: wie had voor vorig seizoen van Milambo gehoord? Die deed het natuurlijk ook best aardig bij Feyenoord. Van de andere kant: "best aardig" is weer bij lange na niet voldoende om de inbreng van Tillman te vervangen.
Het nieuwste gerucht gaat over Paul Wanner, waar we eerder ook al wel eens interesse in hebben gehad. Is 19 jaar, wordt een van de grootste talenten van Duitsland genoemd, maar was desondanks voornamelijk bankzitter op het recente EK onder de 21. Heeft in de afgelopen seizoenen uitleenbeurten gehad in de 2e Bundesliga en (vorig jaar) in de Bundesliga bij Heidenheim. Ik waag het te betwijfelen of Bayern bereid zal zijn om hem te verkopen (voor een voor PSV betaalbare prijs), of dat enkel een huur bespreekbaar zal zijn. En in dat laatste geval ben je enkel aan het opleiden voor de top zonder dat je daar compensatie voor krijgt, wat je in mijn ogen alleen moet doen als je niet in staat bent om een speler te kopen. En geld lijkt me nu niet het grootste probleem van PSV.
Dat er nog een buitenspeler bij moet, is evident. Van Bommel, Perisic, Driouech en Bajraktarevic is te licht om kampioen te worden en daarbij ook te presteren in de CL.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 juli 2025, 15:00:34.
Als je Wanner al binnen kunt halen dan is het de vraag of hij de kant van Tillman opgaat of die van Fein. Niet ieder toptalent wordt ook echt een topper. Wanner kan misschien veel beter worden, op dit moment biedt Mijnans nog meer zekerheid lijkt me.
Het kan wel een voordeel zijn als je met een speler als Wanner of Bøving een speler zou kunnen halen die als aanvallende middenvelder en als buitenspeler zou kunnen fungeren, dat scheelt dan toch weer een aankoop.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 23 juli 2025 om 14:46:
PSV is hard bezig voor nog 2 versterkingen. Aanvallend middenveld en een buitenspeler.
En om te zeggen dat Babadi, en de vleugelspelers te licht zijn vind ik erg negatief gesteld.
Vorig jaar zei iedereen hetzelfde bij Flamingo. Hij zou veel te licht zijn, te weinig ervaring, te jong, etc..etc..etc.. maar heeft zich puike staande gehouden, ook in de Champions League. Dus dit nu al concluderen is te voorbarig.
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 24 juli 2025 om 12:28:
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 23 juli 2025 om 14:46:
PSV is hard bezig voor nog 2 versterkingen. Aanvallend middenveld en een buitenspeler.
En om te zeggen dat Babadi, en de vleugelspelers te licht zijn vind ik erg negatief gesteld.
Vorig jaar zei iedereen hetzelfde bij Flamingo. Hij zou veel te licht zijn, te weinig ervaring, te jong, etc..etc..etc.. maar heeft zich puike staande gehouden, ook in de Champions League. Dus dit nu al concluderen is te voorbarig.
Flamingo heeft vorig jaar vanaf zijn eerste wedstrijd laten zien een versterking voor PSV te zijn. Babadi, Driouech en Bajraktarevic waren er alledrie vorig jaar, maar hebben nauwelijks minuten gekregen. Daar zal een reden voor zijn toch?
Babadi is nog niet constant genoeg en heeft moeite aan te pikken bij het niveau, te vrijblijvend. Het is nog teveel een jeugdvoetballer. Ik zou ervoor kiezen hem een jaar te verhuren bij bijv. Heerenveen. Dan heb je volgend jaar hopelijk een speler die zich via veel speelminuten goed heeft door kunnen ontwikkelen. Jammer genoeg lukte dat niet afgelopen winter. Ik heb nog steeds vertrouwen in Babadi, gezien zijn surplus aan talent, maar er is meer voor nodig om de nummer 10 van PSV te zijn.
Bajraktarevic is ook nog erg een jeugdspeler, terwijl Driouech een wapen is met zijn snelheid om in te brengen. Beide nog niet goed genoeg voor de basis / CL niveau. Het is niet voor niets dat PSV naast Perisic en Van Bommel kijkt naar een derde vleugelspeler. Daarnaast is het zo dat je het verschil kan maken in een wedstrijd door extra klasse in te kunnen brengen. Overigens denk ik dat Plea eventueel ook wel uit de voeten kan op de vleugel. Maar ik zie graag een vervanger komen voor Bakayoko met die extra klasse die op beide vleugelposities uit de voeten kan. Een verschilmaker.
Wat daarnaast speelt is inderdaad jonge verdediging. Ik vind dat ook wel een dingetje. Een toevoeging van bijv. een Itakura is eigenlijk wel nodig.
Daarnaast graag nog een klasbak op de nummer 10 positie en een pinchhitter.
Samenvattend: multifunctionele vleugelaanvaller, een aanvallende middenvelder, ervaring in de verdediging en mogelijk een 3e spits, soort pinchhitter voor het laatste kwartier.
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 24 juli 2025 om 13:01:
Babadi is nog niet constant genoeg en heeft moeite aan te pikken bij het niveau, te vrijblijvend. Het is nog teveel een jeugdvoetballer. Ik zou ervoor kiezen hem een jaar te verhuren bij bijv. Heerenveen. Dan heb je volgend jaar hopelijk een speler die zich via veel speelminuten goed heeft door kunnen ontwikkelen. Jammer genoeg lukte dat niet afgelopen winter. Ik heb nog steeds vertrouwen in Babadi, gezien zijn surplus aan talent, maar er is meer voor nodig om de nummer 10 van PSV te zijn.
Bajraktarevic is ook nog erg een jeugdspeler, terwijl Driouech een wapen is met zijn snelheid om in te brengen. Beide nog niet goed genoeg voor de basis / CL niveau. Het is niet voor niets dat PSV naast Perisic en Van Bommel kijkt naar een derde vleugelspeler. Daarnaast is het zo dat je het verschil kan maken in een wedstrijd door extra klasse in te kunnen brengen. Overigens denk ik dat Plea eventueel ook wel uit de voeten kan op de vleugel. Maar ik zie graag een vervanger komen voor Bakayoko met die extra klasse die op beide vleugelposities uit de voeten kan. Een verschilmaker.
Wat daarnaast speelt is inderdaad jonge verdediging. Ik vind dat ook wel een dingetje. Een toevoeging van bijv. een Itakura is eigenlijk wel nodig.
Samenvattend: multifunctionele vleugelaanvaller, een aanvallende middenvelder, ervaring in de verdediging en mogelijk een 3e spits, soort pinchhitter voor het laatste kwartier.
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 24 juli 2025 om 13:40:
open/sluit de onderstaande quote:StephanPSV schreef op 24 juli 2025 om 13:01:
Dat zou inderdaad ideaal zijn, maar of het inderdaad zover gaat komen…
Als pinchitter zou je aan Lauritsen van Sparta kunnen denken. Lauritsen heeft blijkbaar nog een contract tot 1 juli 2026. Lauritsen scoorde bij Sparta ieder seizoen minimaal 10 doelpunten. Internationaal zijn er vast meer lange kopsterke spitsen te vinden, die minimaal 10 doelpunten per seizoen scoorden.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat PSV nog een 3e spits aan de selectie toe gaat voegen. Hoe vaak heeft PSV nou echt zo'n plan B nodig? En wat is het perspectief voor bijv. Lauritsen in andere wedstrijden? Want Pepi is jong, gretig en wil minuten maken. Hij zal vast niet elke wedstrijd 90 minuten spelen, maar als hij fit blijft ga je hem niet elke wedstrijd in de 70e minuut wisselen op deze leeftijd.
Je hebt Plea al als back-up, die als voordeel heeft dat hij ook op andere posities uit de voeten kan. Een 3e spits, ook als Luuk de Jong alsnog zou willen bijtekenen, zie ik niet zo snel gebeuren. De enige mogelijkheid zou dan zijn dat je Plea als optie voor het middenveld zou zien, en je besluit geen vervanger voor Tillman te halen. En als ik moet kiezen, dan zie ik liever een potentiële topspeler voor het middenveld komen dan een 3e spits.
Kijk ook eens naar de centjes:
Uitgaand:
- Lang 28 miljoen
- Bakayoko 20 miljoen
- Tillman 40 miljoen
- Boscagli, Benitez, Ledezma, Karsdorp, Malacia, De Jong, Perez 0 euro
Met daarbij nog wat fooitjes voor de verkoop van Steur, de opleidingsvergoeding van Madueke, etc. Zeg in totaal ca. 90 miljoen euro inkomsten.
Inkomend:
- Kovar 5 miljoen (eigenlijk nu een huursom en 5 miljoen volgende zomer als hij gaat spelen)
- Olij 3 miljoen
- Gasiorowski 10 miljoen
- Sildillia 6 miljoen
- Van Bommel 16 miljoen
- Plea 3 miljoen
Plus onbekende tekengelden voor contractverlenging Perisic en Til. Zeg in totaal om en nabij de 45 miljoen euro.
Dan hoor je elk jaar de geluiden dat PSV een transfer nodig heeft om boekhoudkundig de cijfertjes mooi zwart te houden, en heb je de wetenschap dat je vorig jaar weliswaar wat verkopen hebt gedaan maar geen echte klappers hebt gerealiseerd.
Er zal dus echt nog wel investeringsruimte zijn, maar geen enorm grote ruimte. En de 2 spelers die we zullen halen, die zullen naar alle waarschijnlijk niet goedkoop zijn en sowieso per stuk 10 miljoen of meer gaan kosten.
Zo'n Lauritsen is gewoon 1 van de betere spitsen van Nederland, die zal Sparta ook niet voor 2 miljoen laten gaan, ondanks zijn nog éénjarig contract.
Ik verwacht dat PSV nu even een pas op de plaats maakt, en ergens gedurende de maand augustus nog een aantal inkomende transfers gaat realiseren. Ik zou de nieuwe jongens er het liefst nu direct bij krijgen, maar kan me voorstellen dat PSV nu een iets afwachtendere houding gaat aannemen.
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Uit: Etten-Leur
Vak: -
Forumreacties: 357
Reg.: 16 juni 2013
Selectie
Keepers:
Benitez —> Olij 2029 ✅
Kovar (gehuurd met optie tot koop) ✅
Schiks —> 2027 🤔
Verhuurd: Drommel 2027 ✅
Verdedigers
Mauro —> 2029 ✅
Dest —> 2028 🆗
Flamingo —> 2029 🆗
Ngalo —> 2029 🆗
Obispo —> 2027 🤔
Boscagli —> Gasirowski 2030 ✅
Malacia —> ❌
Ledezma —> ❌
Karsdorp —> Sildillia 2030 ✅
Middenveld:
Saibari —> 2029 🆗
Til —> 2028 ✅
Veerman —> 2028 ✅
Tillman —> ❌
Land —> 2029 ✅
Babadi —> 2028 🆗
Schouten —> 2028 🆗
Aanval
Lang —> Van Bommel 2030 ✅
Bakayoko —> 2026 ❌
Pepi —> 2030 ✅
Bajrakterovic —> 2029 ✅
Driouech —> 2029 🆗
De Jong —> Plea 2028 ✅
Perizic —> 2027 ✅
Inkomsten; 97,5 mln
Bakayoko 23 mln
Tillman 37,5 mln (35 en 40 wordt genoemd)
Lang 28 mln
Dams (9 mln - huursom Malacia) 7 mln
Peersman 0,5 mln
Opleidingsvergoeding Madueke 1,4 mln
Opleidingsvergoeding Aboukhlal 0,1 mln
Uitgaven: 42,5 mln
Olij 3 mln
Kovar (huursom)
Perizic tekenbonus (schatting; 2 mln)
Gasirowski 9,5 mln
Van Bommel 16 mln
Sildillia (6 mln)
Plea (3,5 mln)
Sidibe (2,5 mln) JONG PSV
Geruchten:
Verdediging: Mendy (lv/, lcv) Malanda (lv/lcv), Itakura (lcv), Young (rv, rcv)
Middenveld: Mijnands (am) Hamer (am) Stroeykens (am) Boving (am), Bidon (am), Wanner (am)
Aanval: Svedberg (la) Schjelderup (la) Endrick (sp) Romain Mundle (ra)
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 30 juli 2025, 14:39:49.
Rickardoko
Fan van PSV
Legende
Uit: Wezep
Forumreacties: 6.068
Reg.: 9 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:Rickardoko schreef op 26 juli 2025 om 21:14:
Toch hoop ik nog steeds op een vervanger voor Tillman en Bakayoko. Zou Memphis Depay er nu eens klaar voor zijn om terug te keren? Of als dat niet kan Danjuma of Malen huren.
DVDW
Vedette
Vak: Oost - Y
Forumreacties: 228
Reg.: 6 januari 2010
Malen gaat echt niet komen, zelfs Depay zie ik nu nog niet terug komen. Depay zal alles willen spelen - en dat wellicht eisen -, niet handig met de huidige selectie. Ik denk zelf dat er nog wel iets gaat komen voor de zijkant, maar niet iemand die er direct staat. Ik denk dat Driouech meer speeltijd gaat krijgen. Van Bajrakterovic heb ik nog te weinig gezien, lijkt me ook niet écht een goede fit.
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026