Uit: Utrecht
Vak: Zuid - CC
Forumreacties: 216
Reg.: 1 januari 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:abroad schreef op 11 augustus 2025 om 10:25:
Ben benieuwd of Pepi alsnog op de nominatie staat om te vertrekken als de biedingen omhoog blijven gaan. Als de interesse in El Bilal Toure idd klopt kan ik mij haast niet voorstellen dat hij er als derde spits bijkomt - behalve als Plea word uitgelegd als een multi functionele speler itt spits.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Tilburg
Vak: -
Forumreacties: 531
Reg.: 27 oktober 2019
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 11 augustus 2025 om 12:32:
Ben benieuwd of Pepi alsnog op de nominatie staat om te vertrekken als de biedingen omhoog blijven gaan. Als de interesse in El Bilal Toure idd klopt kan ik mij haast niet voorstellen dat hij er als derde spits bijkomt - behalve als Plea word uitgelegd als een multi functionele speler itt spits.
Toch zou ik er nog wel graag een fysiek sterke, kopsterke spits bij willen hebben, zodat je ook iets kunt forceren wanneer het eens minder lekker loopt.
Vorig seizoen hadden we ook drie spitsen nodig. Hoe vaak gebeurt het dat iedereen fit is?
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 11 augustus 2025 om 12:32:
Toch zou ik er nog wel graag een fysiek sterke, kopsterke spits bij willen hebben, zodat je ook iets kunt forceren wanneer het eens minder lekker loopt.
Vorig seizoen hadden we ook drie spitsen nodig. Hoe vaak gebeurt het dat iedereen fit is?
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.871
Reg.: 26 april 2007
Ik vind het toch wel opvallend hoe goed PSV bezig is de laatste tijd met aankopen. De laatste jaren is alleen Nagalo een tegenvallende aankoop, maar ook dat zou nog wat kunnen worden als hij een keer langer fit is. Karsdorp, Malacia, Perez kostten niet zo veel en moesten wel vanwege diverse problemen met blessures. Driouech en Bajraktarevic zijn ok selectievulling met hun prijs.
Daar staan tegenover een aantal flinke klappers met Tillman, Dest, Lang, Flamingo, Pepi en Schouten en een stunt met Perisic.
Gasirowski maakt een goede indruk tot nog toe. Van Bommel lijkt me wat overbetaald, maar tegenwoordig verkopen we dergelijke spelers redelijk makkelijk voor meer. Maar liever leidt het tot sportieve successen uiteraard.
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 11 augustus 2025 om 17:30:
Wat bedoel je ermee dat we 3 spitsen nodig hadden? Of wil je die 20 minuten van Lucas Perez als bepalende factor in de successen van vorig jaar benoemen?
Natuurlijk, als 1 spits voor langere tijd wegvalt, dan ben je niet heel blij als je geen alternatief meer hebt voor op de bank. Maar ik denk dat PSV in die situatie nog voldoende opties kan onderzoeken binnen de selectie. En iemand die bij ons als "3e spits" wil komen ballen, heeft die meer kwaliteiten dan wanneer we Til of Perisic een keertje in de punt opstellen?
Ik vond het vorig jaar, ook vóór de TBC-besmetting, al een heel rare keuze om een werkloze Spanjaard onder contract te nemen voor de belangrijkste fase van het seizoen.
open/sluit de onderstaande quote:Kleine1 schreef op 11 augustus 2025 om 13:46:
Want? Pepi en Plea kunnen helemaal niet koppen? En de rest van de spelers ook niet?
We scoren 2x met de kop afgelopen weekend ...
Tja, Luuk is er niet meer bij, maar volgens mij hebben we nog genoeg lengte in het team (of zelfs meer dan vorig seizoen?), en ook (voldoende) goede koppers.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Bij voorzetten uit open spel is het vrijlopen / ruimtes zien ook een hele belangrijke kwaliteit. Natuurlijk slinger je een bal makkelijker voor als je Luuk de Jong in de spits hebt lopen, maar ook Pepi heb ik toch al een heel aantal mooie kopgoals zien maken. En Plea had tegen de Eagles ook een hele goeie kopbal richting de verre hoek, die net op het dak van het doel belandde. Het is natuurlijk niet zo dat we een dwerg in de spits hebben lopen nu.
Natuurlijk zou je, als je va banque wil gaan spelen, het liefst een echte targetman in de spits willen zetten. Maar ik blijf het onverstandig vinden om je geld uit te geven aan een speler die je enkel in die bepaalde situatie zou willen inzetten.
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 14 augustus 2025 om 14:28:
Bij voorzetten uit open spel is het vrijlopen / ruimtes zien ook een hele belangrijke kwaliteit. Natuurlijk slinger je een bal makkelijker voor als je Luuk de Jong in de spits hebt lopen, maar ook Pepi heb ik toch al een heel aantal mooie kopgoals zien maken. En Plea had tegen de Eagles ook een hele goeie kopbal richting de verre hoek, die net op het dak van het doel belandde. Het is natuurlijk niet zo dat we een dwerg in de spits hebben lopen nu.
Natuurlijk zou je, als je va banque wil gaan spelen, het liefst een echte targetman in de spits willen zetten. Maar ik blijf het onverstandig vinden om je geld uit te geven aan een speler die je enkel in die bepaalde situatie zou willen inzetten.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Tilburg
Forumreacties: 531
Reg.: 27 oktober 2019
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 14 augustus 2025 om 14:28:
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
En als je vanuit achteren de bal naar voren roste, dan wist je altijd dat er een goede kans was dat De Jong het balbezit voor PSV in stand zou kunnen houden. Die optie heb je nu minder, want Pepi en Plea zijn daar niet het type voor. Het zal vaker voetballend moeten worden opgelost, en de vraag is of we daar altijd in staat zijn als we onder druk gezet worden. Zo niet, dan zullen de naar voren geschoten ballen altijd balverlies opleveren en kom je lastiger onder de druk uit.
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Belfast
Forumreacties: 20.925
Reg.: 6 februari 2000
Pepi's first touch is wat ondermaats, dus ook over de grond wordt het met hem iets lastiger inspelen. Maar hij is zo'n waanzinnige afmaker dat tegenstanders wellicht wat angstig kunnen worden om met druk naar voren te spelen.
Plea is super aanspeelbaar, en meer beweeglijk dan Luuk. Ik denk dat je over the whole met Plea zelfs net wat makkelijker onder de druk uit kunt spelen.
Pepi nog geblesseerd. Plea is afwachten, maar ziet er niet goed uit. Best armoedig dat PSV met een middenvelder nu in de spits moet spelen.
Je mist ook een breekijzer, gewoon een target man, iemand die ook een balletje voorop vast kan houden zodat de rest aan kan sluiten. Ik vrees dat alsnog een spits nodig gaat zijn om aan te kopen. Lauritsen van Sparta?
Verder lijkt het erop dat PSV op Wanner wacht voor de aanvallende middenvelder positie. Hopelijk niet te lang, anders vis je straks achter het net.
En dan nog een linksback erbij? Nkounkou of is dat toch financieel lastig?
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Normaliter zou je als PSV zijnde blessures willen opvangen door ofwel multifunctionele spelers ofwel door aanstormende talenten die nog niet direct in aanmerking komen voor speeltijd bij het eerste.
Het is zeer ongelukkig dat nu zowel onze eerste spits als reservespits geblesseerd zijn. Qua multifunctionele opties kom je er dan inderdaad op uit om Saibari, Til of Perisic in de spits te zetten, en dat is een rol die hen niet echt heel goed past. Je verzwakt je dan eigenlijk op 2 posities, omdat je deze jongens ook weer van hun eigen plek af haalt.
Qua aanstormende talenten is er echt een gat gevallen tussen de A-selectie en de opleiding. Na een periode waarin er aanzienlijk wat aanvallende talenten vanuit Jong doorstroomden naar de A-selectie, is er nu eigenlijk nog geen optie. Of je moet Robin van Duijven direct voor de leeuwen gaan gooien, terwijl het plan voor hem eigenlijk anders was uitgetekend.
Al met al ontkom je er mijns inziens nu niet aan om de markt op te gaan. Laten we vooropstellen dat PSV waarschijnlijk een beter beeld heeft bij de inzetbaarheid van Pepi in de komende drukke maanden, maar als we er vertrouwen in hebben dat hij minstens 75% van het aantal minuten kan maken, dan kun je volstaan met een nieuwe back-up spits. Maar als je twijfelt of hij de eerste seizoenshelft wel volledig terug kan keren, dan moet je, om je ambities te kunnen waarmaken, toch echt een serieuze versterking halen.
Probleem als je, bijvoorbeeld, Zirkzee haalt, is dat die jongen eigenlijk weer te duur is om op de bank te belanden. En Pepi verdient natuurlijk wel zijn kans als nummer 1 dit seizoen.
Ander probleem is dat je als PSV waarschijnlijk een plan had gemaakt qua uitgaven voor de nog in te vullen posities. En door de blessure van Plea kan dat hele plan weer de prullenbak in.
Al met al zijn we behoorlijk genaaid door die lompe actie van Pröpper. Dit was nou echt een blessure die voorkomen had kunnen worden.
Forumreacties: 85
Reg.: 1 september 2007
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 4.535
Reg.: 28 juli 1999
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.459
Reg.: 28 november 2001
Een oud speler van Willem 2? Ik mag hopen dat wij toch wel een niveautje hoger mikken...
Naast al vele genoemde namen, zie ik nu ook de naam van Vincent Janssen voorbij komen. Er vanuit gaande dat Pepi relatief snel terug is (binnen nu een pak 'm beet een maand), maar dan voorlopig nog niet direct alles volledig kan en zal spelen, dan denk ik dat we met Janssen een prima alternatief zouden halen. Hij zal erin de eredivisie, zeker tegen de mindere tegenstanders, voldoende in schoppen, en in de belangrijkere wedstrijden gaan we vooral op Pepi inzetten.
Hij kost geen godsvermogen, en gezien zijn wat afgebladderde status, zal hij hier toch niet direct een 100% basisplaats meer eisen, en accepteren dat hij naast Pepi simpelweg ook lang niet alles zal spelen. En dus ook geen probleemmaker in de groep naar ik aanneem.
Almere vak V
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 4.535
Reg.: 28 juli 1999
Ik denk dat we met het ontbreken van Plea en Pepi dat er in ieder geval een oplossing moet komen. Eentje die past bij PSV. Maar die ook past bij de CL, Maar die ook weer de ruimte geeft richting volgend seizoen.
Ik heb hier al eerder gezegd dat het mij verbaast hoe lang Pepi er over doet om terug te komen. Voor zijn blessure staat normaal een maand of 5. Tijdens een seizoen kan ik me voorstellen dat er druk op staat om zo snel mogelijk weer fit te geraken. Van Pepi wisten we al vrij snel dat hij dit seizoen niet meer terug kwam maar fit moest zijn bij aanvang competitie. Inmiddels zij we bijna 7 maanden verder. Ik kan alleen maar hopen dat er niet meer aan de gang is.
Het zou mij verbazen als we Plea dit seizoen nog in actie gaan zien. Kraakbeenblessures zijn een drama. Ik was bijna teleurgesteld dat het geen kruisband was. Dan weet je hoe en wat. En heb je een voorop gesteld plan. Bij kraakbeenblssures zijn er te veel keuzes wat mij betreft. EN dan maar hopen op de goede afloop. Daarbij gaat de leeftijd van Plea ook niet helpen. Dus laat ik mijn eerste zin herzien. Het zou mij verbazen als we Plea uberhaupt nog in actie gaan zien.
Dan de oplossing. Ik denk dat wij vooral gebaat zijn bij een spits die met de rug naar de goal kan spelen. Die het spel ziet. De bal kan afleggen en als het nodig is ook zelf kan scoren. Dat was volgens mij ook het profiel van Plea. Plea was niet alleen de standin van Pepi. Ze moe(s)ten ook samen kunnen spelen als dat nodig was.
Dan kan je van alle namen die er genoemd worden een heleboel af laten vallen en dan blijft er tot op dit moment maar eentje wat mij betreft over. Zierikzee. Ja, dat is een dure oplossing. Die kunnen we zeker niet kopen. Maar dan kunnen we naar volgend seizoen wel naar een definiteve oplossing toe gaan werken. Daar hebben we nu dan mooi alle tijd voor.
Die was in zijn jeugd alles en iedereen ver vooruit. Was bij Bologna belachelijk goed. En zoals ManU voor elke voetballer een verkeerde keuze lijkt te zijn. Dus ook voor Zierikzee. Maar gezien bovenstaand. Denk ik. Voor PSV. De beste oplossing. En wellicht ook voor hem richting het WK. En minstens 8, 10, 12 wedstrijden op CL niveau.
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Uit: Etten-Leur
Forumreacties: 357
Reg.: 16 juni 2013
Wanner is binnen!
Op basis van mijn zomerlijstje, de uitspraken van Bosz dat Land en Babadi verhuurd mogen worden, en de blessure van Plea verwacht ik nog minimaal 1 back, een spits en een CM
Keepers:
Benitez —> Olij 2029 ✅
Kovar (gehuurd met optie tot koop) ✅
Schiks —> 2027 🤔
Verhuurd: Drommel 2027 ✅
Verdedigers
Mauro —> 2029 ✅
Dest —> 2028 🆗
Flamingo —> 2029 🆗
Ngalo —> 2029 🆗
Obispo —> 2027 🤔
Boscagli —> Gasirowski 2030 ✅
Malacia —> ❌
Ledezma —> ❌
Karsdorp —> Sildillia 2030 ✅
Middenveld:
Saibari —> 2029 🆗
Til —> 2028 ✅
Veerman —> 2028 ✅
Tillman —> Wanner 2030 ✅
Land —> 2029 ✅
Babadi —> 2028 🆗
Schouten —> 2030 ✅
Aanval
Lang —> Van Bommel 2030 ✅
Bakayoko —> Man 2029 ✅
Pepi —> 2030 ✅
Bajrakterovic —> 2029 ✅
Driouech —> 2029 🆗
De Jong —> Plea 2028 ✅
Perizic —> 2027 ✅
Inkomsten; 99,5 mln
Bakayoko 23 mln
Tillman 37,5 mln (35 en 40 wordt genoemd)
Lang 28 mln
Dams (9 mln - huursom Malacia) 7 mln
Peersman 0,5 mln
Opleidingsvergoeding Madueke 1,4 mln
Opleidingsvergoeding Aboukhlal 0,1 mln
Doorverkoop + opleidingsvergoeding Doan 2 mln
Uitgaven: 67 mln
Olij 3 mln
Kovar (huursom)
Perizic tekenbonus (schatting; 2 mln)
Gasirowski 9,5 mln
Van Bommel 16 mln
Sildillia (6 mln)
Plea (3,5 mln)
Man (8,5 mln)
Wanner (16 mln)
Sidibe (2,5 mln) JONG PSV
Geruchten:
Back positie: Malanda (lv/lcv), Young (rv, rcv)
Spits: Dessers, Zirkzee, El Bilal Touré
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 augustus 2025, 15:26:18.
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026