Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 167 168 169 170 171

In Vlaanderen is zelfs 70% van de ziekenhuisopnames gevaccineerd. Logisch, want de vaccinatiegraad is er hoger. In de IC's is het echter weer een stuk lager. Nog een indicatie dat vaccinaties wel degelijk helpen.

Nu komen er weer allerlei maatregelen maar de enige logische ontbreekt: Verplicht de vaccinaties. Pas dan kun je gaan kijken naar boosterpriks en die f*cking mondkapjes.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 31 oktober 2021 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 29 oktober 2021 om 22:24:
De groep gevaccineerden is beloofd dat wanneer we een bepaalde drempel gevaccineerden zouden bereiken in dit land, we terug naar normaal zouden kunnen.
Welnu, die drempel is ruimschoots overschreden.



En zijn we niet terug naar normaal gegaan? Terug is een richting. Dat we alleen in t OV nog een mondkapje op moeten en er om middernacht nog een sluitingstijd is, is zo marginaal vergeleken met alle maatregelen ooit. Wees eerlijk, heb jij er echt last van dat je om middernacht buiten wordt geveegd? En even een kwartiertje een mondkapje op, nou spannend... in Japan en China dragen ze die dingen dag en nacht... Oh, wacht, dus ze halen de zuurstof dus toch niet weg, want Chinezen en Japanners leven langer dan Europeanen gemiddeld... Daarbij zit de vaccinatiebereidheid in die landen vrijwel tegen de 100% aan... Langstlevenden laten zich dus makkelijker vaccineren... 1+1 = ?



Los van het feit dat het nonsens is dat kroegen om 12 dicht moeten (alsof pas dan het virus actief wordt) en dat dus ook weer een symbool-politieke maatregel is waar niemand mij de effectiviteit kan bewijzen; nam ik dus een voorschot op as dinsdag en wat er nog weer allemaal komen gaat.

Ik ben het met Klumpke eens, de enige effectieve maatregel is vaccineren.|
De rest is eigenlijk alleen maar een verder vertragen van het voortwoeden van het virus...wat daarmee dus feitelijk alleen maar meer kans krijgt te muteren.

We zouden na dat wat in NZ en Australië gebeurd is inmiddels toch moeten weten wat de enige weg uit is....

Als er nu dus weer allerlei maatregelen gaan komen omdat een deel van de mensen principieel weigert zich te laten vaccineren.....laat ik me graag uitleggen waar dan het verschil zou liggen dat ik me (als gevaccineerde met principiële weerstand tegen een groot aantal coronamaatregelen)wél dingen op zou moeten laten leggen?!|

Ik bedoel, er is een fundamenteel verschil met eerdere situaties. Er is nu namelijk wel een vaccin en het is makkelijk en snel verkrijgbaar.

De hele schreeuw dat we nu geen tweedeling zouden moeten creëren en we dus als overgrote meerderheid van de samenleving ons weer beperkingen en verplichtingen op moeten laten leggen omdat de minderheid niet in restricties gevangen zouden mogen worden die inherent aan hun keuze is, is voor mij onaanvaardbaar.

En tegen die minderheid zeg ik nogmaals: wat is nou eigenlijk je probleem?
De vaccins zijn inmiddels al zolang en bij zoveel mensen gebruikt, dat ik dan wel eens wil weten waar en wanneer het moment dan wel zou komen dat een vaccin veilig geacht zou worden?
Ik denk dat er in heel de medische geschiedenis nog nooit op deze schaal een methode beproefd is in de praktijk en na bijna een jaar hoeft ook niemand meer te komen praten over lange termijn effecten lijkt me!
Het zijn inmiddels drogredenen geworden.

 

+1/-1

Waarom ik me niet laat vaccineren, tot op heden.

1. Ik heb de afgelopen 2 jaar veel meegemaakt op gezondheidsgebied, en ben het vertrouwen in de medische wereld en mijn eigen lichaam op dit moment grotendeels kwijt. Om die reden ben ik huiverig om een vaccin te nemen waarvan niemand mij kan garanderen dat het geen negatieve consequenties op mijn gezondheid heeft, op korte of op lange termijn.
2. Ik val niet in een risicogroep en weet zeker dat natuurlijke immuniteit na het oplopen van covid (ik ga er vanuit dat ik niet in het ziekenhuis kom mocht ik covid krijgen) beter is voor mij dan een vaccin ontwikkelt in 2020 nemen tegen een virus dat zich ontwikkelt in verschillende varianten. Ook vraag ik me af in hoeverre je natuurlijke lichamelijke reactie op covid wordt beïnvloed door het vaccin dat je hebt genomen, ik weet het niet maar gevoelsmatig denk ik niet dat het een positieve bijdrage geeft.
3. De mensen die in een risicogroep behoren zijn inmiddels gevaccineerd, mits ze daar voor hebben gekozen.

Daar mag je van alles van vinden maar het zijn mijn beweegredenen om tot heden niet te vaccineren. Voor de rest test ik me netjes wanneer nodig, houd ik me aan alle maatregelen en de meeste adviezen.

De manier waarop de zwarte piet van deze crisis naar de niet gevaccineerden wordt geschoven, en de invloed van de overheid en media daarin vind ik echt zorgwekkend. Het voelt als een enorme druk die op mijn schouders wordt gelegd, maar tot op heden heb ik me niet laten duwen naar een vaccinatie. Als ik mijn baan kwijt raak dan doe ik het waarschijnlijk wel, daar trek ik dan maar de grens voor mezelf.

De manier waarop er ook op dit forum over niet gevaccineerden wordt gepraat vind ik ook heftig. We zijn nog steeds allebei evenveel mens.

 

+3/-3

3 drogredenen dus.

 

+2/-1

Jij vroeg om de beweegredenen van iemand die niet gevaccineerd is, ik geef die. Als je verder in discussie wilt moet je iets meer moeite in je reactie steken, mocht dat niet je intentie zijn ook prima. Nogmaals, ik geef gewoon aan hoe ik tot de keuze kom, al kan ik daar natuurlijk nog verder over uitweiden indien gevraagd (dit was een korte versie van mijn realiteit).

Misschien breng je me nog wel tot andere inzichten.

Flauwe vent ben je trouwens met je -1

 

+3/-1

Ok, antwoorden:
1: Als je wat verliespotjes hebt meegemaakt, ga je dan ook nooit meer naar PSV kijken? Je wil geen vaccin waar niemand je de negatieve effecten van kan aangeven, ok fair... Maar je gaat dan dus voor een vaccin waarvan de negatieve effecten WEL zijn aangetoond al: Wie niet sterft heeft kans op Long Covid, en wie weet wordt je net als met een nikkelallergie wel steeds vatbaarder voor Covid, iedere keer sneller en meer kans om het opnieuw te krijgen. De vaccins echter zijn niet nieuw zoals Willem Engerd en Derrie Bidet beweren. Dat zijn afgeleiden van andere SARS, ofwel Corona-vaccins. Jawel, Covid 19 is een van de vele honderden Corona-virussen, en hey, net als bij Malaria en Griep, zijn daar al vaccins tegen die ze keer op keer een klein beetje aanpassen. En van al die oude vaccins weet men al jaren de negatieve bijeffecten, kort EN lange termijn. Echter, van Covid19 zelf: niet. Ofwel geen reden je niet te vaccineren

2 Ik val ook verre van in een risicogroep maar ik ben sociaal met de mensen die daar wel in vallen. Ik denk niet in Ikke, maar in Wij. Het motto van PSV ook: Eendracht maakt macht! Verder: Zie 1

3 Klopt, ze zijn veelal gevaccineerd. Echter heeft nooit iemand gezegd dat je 100 % beschermd bent dan. Alleen gaan de scherpe kantjes er af. Bij de meesten, want ook in die groep is er een klein groepje die ongevoelig is voor het vaccin. Plus ja, na verloop van tijd neemt de werking iets af, net zoals bij alle vaccins, maar ook bij je lampen thuis en je accu in je auto. En hey, die lampen vervang je ook en je gaat ook naar de garage om ze zoveel tijd voor onderhoud...

Al met al: gewoon vaccineren.

Oh, en als antwoord op de onvermijdelijke vraag: "wat weet jij er nou van?": Ik heb Microbiologie gestudeerd, en jij?

 

+2/-1

Ik krijg soms wel een beetje de indruk dat "we" ongevaccineerden de schuld willen geven van het nog aanwezig zijn van het virus. Dat, terwijl het gewoon een kutvirus is, dat zelfs reeds geïnfecteerden kan treffen en waar we voorlopig niet vanaf zijn. Vaccineren is niet de oplossing. Die oplossing is er gewoonweg (nog) niet.

Wel kunnen we trouwens toekomstige virussen misschien wat meer beperken door een andere manier van leven en omgang met dieren te hanteren, maar dat is weer een andere discussie.

Ik vind het best schokkend om te zien, hoe "gemakkelijk" je tweespalt in een samenleving kunt veroorzaken.

 

+3/-0

De ongevaccineerden krijgen absoluut niet de schuld van het virus!

open/sluit de onderstaande quote:

Vaccineren is niet de oplossing. Die oplossing is er gewoonweg (nog) niet.


Vaccineren is geen 100% oplossing nee. Maar de cijfers tonen wel degelijk aan dat vaccineren een dusdanig effect heeft dat de impact op het gezondheidssysteem beheersbaar blijft, ook in het "seizoen".
En voor een ieder persoonlijk, het vaccineren heeft aangetoond dat de impact van het virus voor jouw gezondheid significant verminderd wordt.

Dat lijken me tamelijk moverende redenen.

Zeker afgezet tegen het feit dat inmiddels ook aangetoond is dat de risico's van het vaccineren op korte termijn uiterst klein zijn....en er van langere termijn gezondheidsrisico's al helemaal geen sprake lijkt te zijn.

En iedereen die denkt dat die impact pas over jaren voelbaar zal zijn, is het aan te raden zich eens te verdiepen in wat een vaccin is en en doet en hoe een vaccin in de tijd zich qua impact in het menselijk lichaam zich ontwikkelt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Skuddem schreef op 31 oktober 2021 om 20:02:

Jij vroeg om de beweegredenen van iemand die niet gevaccineerd is, ik geef die. Als je verder in discussie wilt moet je iets meer moeite in je reactie steken, mocht dat niet je intentie zijn ook prima. Nogmaals, ik geef gewoon aan hoe ik tot de keuze kom, al kan ik daar natuurlijk nog verder over uitweiden indien gevraagd (dit was een korte versie van mijn realiteit).

Misschien breng je me nog wel tot andere inzichten.

Flauwe vent ben je trouwens met je -1


Ik vroeg er niet om, dat was de wethouder.
Het profiel van de risicopatiënt is danig veranderd met de deltavariant.
Dat jij er zomaar vanuitgaat dat jij weinig last gaat hebben is ronduit dom. Dexen deze jongens ook: https://www.ad.nl/binnenland/sterkste-man-finalist-overlijdt-aan-corona-ook-zoon-27-in-coma-niet-te-bevatten~ac9efd6a/link

Ik heb verder niet de illusie dat ik je van gedachten kan doen veranderen. De media staan vol met goede redenen om je te laten vaccineren, dat lange termijn gelul kun je gewoon googlen. Geen enkel vaccin heeft lange termijn bijwerkingen.

Je wil het gewoon niet weten en steekt liever je kop in het zand. Prima, doen ze in Urk ook. Gaat lekker daar.

 

+2/-1

Nog iets met lange termijn effecten:

https://www.kwf.nl/standpunten/tatoeages-en-kankerrisicolink

Roken, vet eten, alcohol, allemaal veeeeel schadelijker dan 2 prikjes.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 31 oktober 2021 om 22:17:

Nog iets met lange termijn effecten:

https://www.kwf.nl/standpunten/tatoeages-en-kankerrisicolink

Roken, vet eten, alcohol, allemaal veeeeel schadelijker dan 2 prikjes.


Voeg daar ook nog maar PFAS (Teflon-pannen iemand?), dieseldampen, fijnstof en micro-plastics aan toe. Krijgen we ook allemaal binnen en ook allemaal giftig en/of kankerverwekkend, maar hoor er nooit iemand over.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 31 oktober 2021 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 31 oktober 2021 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 31 oktober 2021 om 14:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 29 oktober 2021 om 19:26:

Haha serieus? Dat mensen nu nog meegaan in deze zooi en nog met het beschuldigende vingertje naar de ongevaccineerden durven te wijzen.
Nu gewoon overduidelijk blijkt dat de prikken veel minder goed werken als gedacht en het 0,0 zin heeft om een virus onder controle te houden en een lockdown uiteindelijk ook gewoon zin heeft zullen we misschien onderhand eens in moeten zien dat we er gewoon mee moeten leren leven. Er is nog 0,0 gedaan aan om de mens gezonder te laten leven. Het enige dat gepusht wordt is prikken, want prikken doen wonderen. Nou dat blijkt wel. Daar komt bij dat alle beloftes die deze regering heeft gedaan weer geschonden zijn. Ik begrijp best dat het niet makkelijk is met iets nieuws, maar zo stelselmatig onzin verkondigen en/ of later terugkomen op je uitspraken is wel heel erg. En dan wordt je geadviseerd door zogenaamde experts, wat een grap. Dan kun je naar Wilders of Baudet kijken, maar zeker Wilders zegt vaak zinnige dingen. Een qr code laten zien in een restaurant, hoelang laten mensen zich deze onzin nog voorkauwen?



Het begon grappig en eindigde nog grappiger. Zeker Wilders zegt vaak zinnige dingen...

Oh, zoals? Of bedoel je Paul Wilders, Geert z'n broer, die iedereen juist waarschuwd voor zijn broer?

Daarbij 0,0 zin om een virus onder controle te houden? Vertel, je bron. Ben er als afgestudeerd Microbioloog wel benieuwd naar.

Dat jij zegt dat prikken niet werken, tsja.... Het overduidelijke bewijs is echter aanwezig dat de vaccinaties absoluut wel werken.

ongeveer 15% is niet gevaccineerd, maar hey, 80% van de ziekenhuisopnames komt uit die kleine groep... en meer dan 85% van de IC opnames komt uit die groep. Hoe zou dat komen? Toeval? Kom op, lees verder dan je PVV of FVD -pamflet



Kom op, kijk eens wat anders dan het NOS journaal. Als je wat verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dus dat dat helemaal niet zo is. We hebben al iemand gezien van het Maastrichts ziekenhuis, we hebben al kunnen lezen dat in België 55% in het ziekenhuis gevaccineerd is. Hugo begint te stotteren en geeft aan dat er geen cijfers beschikbaar zijn maar hij weet jou toch wijs te maken dat 80% gevaccineerd is. Knap!

Bovendien moet je mijn woorden niet verdraaien. Ik heb niet gezegd dat die prikken niet werken, ik heb gezegd dat ze veel minder goed werken dan gedacht.
Probeer me niet in een hoekje te duwen met je pamflet. Dat ik Wilders vaak zinnige dingen hoor zeggen betekent verder helemaal niets. En al was dat wel slaat je opmerking nog steeds helemaal nergens op en generaliseer je gruwelijk.



Ik kijk helemaal geen NOS journaal. Ik kijk namelijk helemaal geen TV.

Dat in België 55% gevaccineerd is in t ziekenhuis, wow! 80 % is gevaccineerd, ofwel het je als ongevaccineerde nog steeds meer kans om in het ziekenhuis te komen. Statistiek les 1. Of in jip en janneketaal: Als 1 van de 10 vrienden niet gevaccineerd is, en er 2 vriendein in het ziekenhuis komen: de ongevaccineerde en 1 gevaccineerde, liggen er 50% gevaccineerde vrienden in het ziekenhuis. Schokkend! Volgens PVV en FVD logica.

En generaliseren?, Ik lees: Haha serieus? Dat mensen nu nog meegaan in deze zooi en nog met het beschuldigende vingertje naar de ongevaccineerden durven te wijzen.

Over generaliseren gesproken. Maar ja, laat ik eens generaliseren: Van mij mogen alle niet gevaccineerden (op medische oorzaak na) per direct het land worden uitgezet. En ziekenkosten wegens COvid19 besmetting bij ongevaccineerden op eigen kosten. Generaliserend? Ja. wordt eens tijd om terug te generaliseren naar FVD en PVVers



Poh ik geef het op.... zelden iemand meegemaakt die zo slecht begrijpend leest en zo dingen uit zijn verband rukt in zijn eigen voordeel. Ohja, en volgens mij niet weet wat het woord generaliseren betekent. :D
Ze kunnen beter de dikke mensen met obesitas het land uitzetten. Ik gok dat jij daar ook bij hoort dat je zo bang bent voor dit virus. :D
Voor dat soort mensen moet ik me laten prikken met iets wat binnen een jaar bedacht is en ze om de één of andere reden totaal niet doorontwikkelen, en door dat soort mensen liggen de ziekenhuizen "vol". Ik ben er in ieder geval niet bang voor, sterker nog ik heb het al gehad.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 31 oktober 2021 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 31 oktober 2021 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 29 oktober 2021 om 22:24:
De groep gevaccineerden is beloofd dat wanneer we een bepaalde drempel gevaccineerden zouden bereiken in dit land, we terug naar normaal zouden kunnen.
Welnu, die drempel is ruimschoots overschreden.



En zijn we niet terug naar normaal gegaan? Terug is een richting. Dat we alleen in t OV nog een mondkapje op moeten en er om middernacht nog een sluitingstijd is, is zo marginaal vergeleken met alle maatregelen ooit. Wees eerlijk, heb jij er echt last van dat je om middernacht buiten wordt geveegd? En even een kwartiertje een mondkapje op, nou spannend... in Japan en China dragen ze die dingen dag en nacht... Oh, wacht, dus ze halen de zuurstof dus toch niet weg, want Chinezen en Japanners leven langer dan Europeanen gemiddeld... Daarbij zit de vaccinatiebereidheid in die landen vrijwel tegen de 100% aan... Langstlevenden laten zich dus makkelijker vaccineren... 1+1 = ?



Los van het feit dat het nonsens is dat kroegen om 12 dicht moeten (alsof pas dan het virus actief wordt) en dat dus ook weer een symbool-politieke maatregel is waar niemand mij de effectiviteit kan bewijzen; nam ik dus een voorschot op as dinsdag en wat er nog weer allemaal komen gaat.

Ik ben het met Klumpke eens, de enige effectieve maatregel is vaccineren.|
De rest is eigenlijk alleen maar een verder vertragen van het voortwoeden van het virus...wat daarmee dus feitelijk alleen maar meer kans krijgt te muteren.

We zouden na dat wat in NZ en Australië gebeurd is inmiddels toch moeten weten wat de enige weg uit is....

Als er nu dus weer allerlei maatregelen gaan komen omdat een deel van de mensen principieel weigert zich te laten vaccineren.....laat ik me graag uitleggen waar dan het verschil zou liggen dat ik me (als gevaccineerde met principiële weerstand tegen een groot aantal coronamaatregelen)wél dingen op zou moeten laten leggen?!|

Ik bedoel, er is een fundamenteel verschil met eerdere situaties. Er is nu namelijk wel een vaccin en het is makkelijk en snel verkrijgbaar.

De hele schreeuw dat we nu geen tweedeling zouden moeten creëren en we dus als overgrote meerderheid van de samenleving ons weer beperkingen en verplichtingen op moeten laten leggen omdat de minderheid niet in restricties gevangen zouden mogen worden die inherent aan hun keuze is, is voor mij onaanvaardbaar.

En tegen die minderheid zeg ik nogmaals: wat is nou eigenlijk je probleem?
De vaccins zijn inmiddels al zolang en bij zoveel mensen gebruikt, dat ik dan wel eens wil weten waar en wanneer het moment dan wel zou komen dat een vaccin veilig geacht zou worden?
Ik denk dat er in heel de medische geschiedenis nog nooit op deze schaal een methode beproefd is in de praktijk en na bijna een jaar hoeft ook niemand meer te komen praten over lange termijn effecten lijkt me!
Het zijn inmiddels drogredenen geworden.



Ik ken 2 vrouwen die onvruchtbaar zijn geworden maar dat is colleteral damage?

Hoe kom je er bij dat als we allemaal gevaccineerd zijn, het virus niet muteert? Ik vind het sowieso al vreemd dat we de laatste tijd geen mutaties meer hebben maar dat is een ander verhaal. Dit virus gaat nooit weg en het blijft muteren, want ook gevaccineerd kun je het bij je dragen en kan het muteren. Daarom geef ik dus aan dat prikken veel minder effectief zijn als dat ze dachten (en hoopten) en daardoor komen onze heren ministers alle beloftes niet na. Want het was eerst toch als 70% een prikkie had gehad dat alles weer normaal zou zijn. Dat is niet voor niets niet. Dus alleen ieder jaar prikken gaat werken. Daar zit ik dus niet op te wachten en ik kan je nu al zeggen, hoe meer prikken er gehaald moeten worden, hoe meer mensen af gaan haken. Dus de dekking wordt minder en minder. Dus leer er mee leven en doe lekker je ding.

 

+1/-3

Die vrouwen weten nu al dat ze onvruchtbaar zijn geworden? Klinkt hoogst onwaarschijnlijk.

1) moeten ze dus hebben willen pogen zwanger te worden, sinds het vaccin, want hoe kom je er anders achter?
2) moet er een lang onderzoek zijn uitgevoerd.
3) moet uitgesloten zijn dat ze vooraf niet al onvruchtbaar waren.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 31 oktober 2021 om 22:04:

En iedereen die denkt dat die impact pas over jaren voelbaar zal zijn, is het aan te raden zich eens te verdiepen in wat een vaccin is en en doet en hoe een vaccin in de tijd zich qua impact in het menselijk lichaam zich ontwikkelt.



Tegenwoordig is iedereen een groot kenner van vaccins, epidemiën en medicijnen. Ik heb een "wappie" in mijn vriendenkring die beweert geen opleiding nodig te hebben, vanwege een academische geest (toffe gast, verder).

Zoals ik wetenschappelijke kennis heb leren kennen, gaan daar tientallen dikke boeken, onderzoeken en artikelen aan vooraf. Ik geloof dan ook niet dat een Google search mij die zekerheid gaat geven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 01 november 2021 om 01:10:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 31 oktober 2021 om 18:53:

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 31 oktober 2021 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 29 oktober 2021 om 22:24:
De groep gevaccineerden is beloofd dat wanneer we een bepaalde drempel gevaccineerden zouden bereiken in dit land, we terug naar normaal zouden kunnen.
Welnu, die drempel is ruimschoots overschreden.



En zijn we niet terug naar normaal gegaan? Terug is een richting. Dat we alleen in t OV nog een mondkapje op moeten en er om middernacht nog een sluitingstijd is, is zo marginaal vergeleken met alle maatregelen ooit. Wees eerlijk, heb jij er echt last van dat je om middernacht buiten wordt geveegd? En even een kwartiertje een mondkapje op, nou spannend... in Japan en China dragen ze die dingen dag en nacht... Oh, wacht, dus ze halen de zuurstof dus toch niet weg, want Chinezen en Japanners leven langer dan Europeanen gemiddeld... Daarbij zit de vaccinatiebereidheid in die landen vrijwel tegen de 100% aan... Langstlevenden laten zich dus makkelijker vaccineren... 1+1 = ?



Los van het feit dat het nonsens is dat kroegen om 12 dicht moeten (alsof pas dan het virus actief wordt) en dat dus ook weer een symbool-politieke maatregel is waar niemand mij de effectiviteit kan bewijzen; nam ik dus een voorschot op as dinsdag en wat er nog weer allemaal komen gaat.

Ik ben het met Klumpke eens, de enige effectieve maatregel is vaccineren.|
De rest is eigenlijk alleen maar een verder vertragen van het voortwoeden van het virus...wat daarmee dus feitelijk alleen maar meer kans krijgt te muteren.

We zouden na dat wat in NZ en Australië gebeurd is inmiddels toch moeten weten wat de enige weg uit is....

Als er nu dus weer allerlei maatregelen gaan komen omdat een deel van de mensen principieel weigert zich te laten vaccineren.....laat ik me graag uitleggen waar dan het verschil zou liggen dat ik me (als gevaccineerde met principiële weerstand tegen een groot aantal coronamaatregelen)wél dingen op zou moeten laten leggen?!|

Ik bedoel, er is een fundamenteel verschil met eerdere situaties. Er is nu namelijk wel een vaccin en het is makkelijk en snel verkrijgbaar.

De hele schreeuw dat we nu geen tweedeling zouden moeten creëren en we dus als overgrote meerderheid van de samenleving ons weer beperkingen en verplichtingen op moeten laten leggen omdat de minderheid niet in restricties gevangen zouden mogen worden die inherent aan hun keuze is, is voor mij onaanvaardbaar.

En tegen die minderheid zeg ik nogmaals: wat is nou eigenlijk je probleem?
De vaccins zijn inmiddels al zolang en bij zoveel mensen gebruikt, dat ik dan wel eens wil weten waar en wanneer het moment dan wel zou komen dat een vaccin veilig geacht zou worden?
Ik denk dat er in heel de medische geschiedenis nog nooit op deze schaal een methode beproefd is in de praktijk en na bijna een jaar hoeft ook niemand meer te komen praten over lange termijn effecten lijkt me!
Het zijn inmiddels drogredenen geworden.



Ik ken 2 vrouwen die onvruchtbaar zijn geworden maar dat is colleteral damage?

Hoe kom je er bij dat als we allemaal gevaccineerd zijn, het virus niet muteert? Ik vind het sowieso al vreemd dat we de laatste tijd geen mutaties meer hebben maar dat is een ander verhaal. Dit virus gaat nooit weg en het blijft muteren, want ook gevaccineerd kun je het bij je dragen en kan het muteren. Daarom geef ik dus aan dat prikken veel minder effectief zijn als dat ze dachten (en hoopten) en daardoor komen onze heren ministers alle beloftes niet na. Want het was eerst toch als 70% een prikkie had gehad dat alles weer normaal zou zijn. Dat is niet voor niets niet. Dus alleen ieder jaar prikken gaat werken. Daar zit ik dus niet op te wachten en ik kan je nu al zeggen, hoe meer prikken er gehaald moeten worden, hoe meer mensen af gaan haken. Dus de dekking wordt minder en minder. Dus leer er mee leven en doe lekker je ding.



Het virus muteert sowieso wel, zijn zelfs wetenschappers die beweren dat het virus zich juist sneller aanpast door massale vaccinatie. Daarnaast wordt er i.m.o. ook erg makkelijk gedaan over dat er 'zeker' geen lange termijn effecten zijn. Dat weten we simpelweg gewoon niet. Dat we ook allerlei andere zooi binnen krijgen is zeker waar, maar je kunt bijv. nog kiezen met welke pannen je kookt, geen plastic te gebruiken en het vaccin is straks vrees ik geen keuze meer. We worden niet voor niets op de tv al ingemasseerd met een coronapas op het werk.

Overigens, iedereen zegt idd dat ze al zover waren met het Sars vaccin, maar dit is nooit afgerond toch? En was dit ook een MRNA vaccin zoals nu wordt gebruikt? De techniek is namelijk nog amper ingezet in het verleden volgens mij.

 

+3/-0

Ik heb geen behoefte om bij te dragen aan de genoemde tweespalt in de samenleving, maar één ding vraag ik me wel af.

Als je gevaccineerden de vraag stelt hoe we uit deze ellende kunnen komen, dan is het antwoord vaak "allemaal laten vaccineren, daarna alles open gooien en dankzij de vaccinaties wordt de zorg niet overbelast".

Ik vraag me dan vaak af wat het antwoord van ongevacinneerden op dezelfde vraag is. Uit die hoek hoor ik vaak "leer er mee leven", "gooi alles open, het is maar een griepje" etc. maar het lijkt me duidelijk dat dat geen optie is, omdat de zorg dan overbelast wordt.

Het enige waar we het denk ik wel allemaal over eens zijn is dat nog jarenlang (gedeeltelijke) lockdowns sowieso geen optie is. Kunnen we dan niet gewoon zeggen dat iedereen tot 1 januari de kans krijgt om 2x te vaccineren. Het is een vrije keuze, maar als je het niet doet accepteer je dat je als ongevaccinneerde risico loopt om een ziekenhuis bed mis te lopen (mocht je dat nodig hebben tgv een coronabesmetting) als de capaciteit ontoereikend is. Dat is toch de enige manier om er uit te komen?

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 01 november 2021 om 06:54:

Die vrouwen weten nu al dat ze onvruchtbaar zijn geworden? Klinkt hoogst onwaarschijnlijk.

1) moeten ze dus hebben willen pogen zwanger te worden, sinds het vaccin, want hoe kom je er anders achter?
2) moet er een lang onderzoek zijn uitgevoerd.
3) moet uitgesloten zijn dat ze vooraf niet al onvruchtbaar waren.



Daar kun je natuurlijk eindeloos over discussiëren, is het toeval of niet? Zij denken in ieder geval van niet. En inderdaad kan ook niemand iets zeggen over de lange termijn effecten. Ik ken in ieder geval wel genoeg mensen die er zieker van zijn geworden dan ik van corona. Maar ik sport 6 dagen per week, leef heel gezond, ben al nooit ziek verder. In de afgelopen anderhalf jaar is het nog niet één keer daar over gegaan, terwijl in de kranten toch duidelijk stond dat de meeste mensen op de IC obesitas hadden. En dan gaat zo'n Bruls wat roepen over verplichte vaccinatie op de werkvloer. Wat een grap.

open/sluit de onderstaande quote:

Het enige waar we het denk ik wel allemaal over eens zijn is dat nog jarenlang (gedeeltelijke) lockdowns sowieso geen optie is. Kunnen we dan niet gewoon zeggen dat iedereen tot 1 januari de kans krijgt om 2x te vaccineren. Het is een vrije keuze, maar als je het niet doet accepteer je dat je als ongevaccinneerde risico loopt om een ziekenhuis bed mis te lopen (mocht je dat nodig hebben tgv een coronabesmetting) als de capaciteit ontoereikend is. Dat is toch de enige manier om er uit te komen?



Nee.... die dikke mensen die een spuit nemen omdat ze gewoon niet gezond zijn gaan geen voorrang krijgen op mij. Iemand die zwaar gezond is en nooit gebruikt maakt van zulke voorzieningen. Dat zou nergens op slaan.

 

+1/-1

En dan gaan ze de Coronapas waarschijnlijk ook nog verplichten voor de sportschool..

 

+2/-0

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona