Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 26 maart 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 maart 2021 om 21:21:

Wie dit zijn kinderen aandoet?
Ik.
Als mijn kinderen een hoogrisicocontact hebben gehad laat ik ze NATUURLIJK testen zodat ze (of ik) het niet verder verspreiden.

Er is verder ook niks dramatisch aan dus dat "aandoen" begrijp ik sowieso niet.

Crimineel zelfs...


Inderdaad, wtf hey. Hoe haal je het in je hoofd dit crimineel te noemen. Het mooie (of eigenlijk treurige) is dat engnekken zoals die Willem Engel en die Karin "ik-achtervolg-Hugo-de-Jonge-uit-liefde" dit ook lopen te roeptoeteren en dat terwijl ze zelf geen kinderen hebben. Allemaal omdat ze tegen testen (en uiteraard ook tegen vaccinaties) zijn. Kinderen krijgen heel hun jeugd met allemaal dingen te maken die niet 'prettig' zijn. Moeten onze kinderen nu ook geen vaccinatie tegen bv polio krijgen (of moeten we dit crimineel noemen) omdat die complotdenkers of anti-coronagekkies tegen vaccinaties zijn?


Ik lees hier dat ik klaarblijkelijk crimineel ben omdat ik mijn kinderen heb laten testen. Soms loont het om even te wachten met een reactie op postst. Dan doet iemand anders het, met exact hetzelfde gevoel. Dank.

 

+6/-2

Ik vind het niet crimineel om je kinderen te laten testen.
Maar wie kan mij nou eens goed uitleggen waarom je kinderen tegen covid zou moeten vaccineren terwijl bekend is dat ze er niet ernstig ziek van worden en terwijl bekend is dat ook wanneer ze gevaccineerd zijn, ze toch het virus kunnen dragen (en dus ook doorgeven) ?!

Je kunt natuurlijk ook bij gebrek aan argumenten of antwoorden een laffe min drukken.
Maar het zou wel sterk zijn als je op argumenten de discussie hierover met me aan durft.


En even een paar notes:
- Mijn kinderen hebben altijd alle vaccinaties gehad en zou ik zo weer doen. Maar de discussie gaat niet over algemeen vaccineren maar specifiek over covid
- Uiteraard zou je kinderen met een onderliggende ziektes die wel een verhoogd risico lopen wel kunnen/moeten vaccineren, maar we hebben het hier over de overgrote groep die weinig to niets merken van een covid besmetting.

-Ik heb altijd geleerd dat kinderen als ze jong zijn juist af en toe ziek worden om hun immuunsysteem te trainen en natuurlijke weerstand op te bouwen.

Ik hoor graag....

 

+4/-4

Wethouder,

De aanname (mogelijk een verkeerde) die ik maak (en die jij nu iig even niet lijkt mee te nemen) is dat de varianten die meer schadelijk verdreven worden door (a) de vaccinatie en (b) minder schadelijke varianten. In punt (b) zit 'm de crux. Het idee dat varianten effectief concurreren. Maw laat de minder schadelijke varianten de strijd winnen van de meer schadelijke.

Als die amateur-viroloog logica opgaat, dan kunnen de schadelijke varianten mogelijk vrijwel tot nul worden teruggebracht (iets wat met de door jou aanpak niet of veel minder snel gaat).

Door het vaccinatie programma (alswel andere maatregelen) globaal (zo ver mogelijk) specifiek te richten op de meer schadelijke varianten, komen we zo sneller tot een situatie waar maatregelen en inenting niet meer / minder nodig is. Dat is nu juist het idee. Dat je een paar jaar een groot deels van de bevolking jaarlijks moet inenten lijkt me dan geen onoverkomelijke stap. Zolang het maar niet indefinite is.

In jouw scenario zie ik een fundamenteel probleem. Als, zoals je regelmatig onderstreept, de vaccinatie duidelijke beperkingen hebben (i.e. ze werken slechts voor een bepaalde percentage), dan betekent dat dat als je alleen de meer kwetsbaren jaarlijks inent, dat een bepaald (aar jouw eigen inschatting tov de effectiviteit van vaccins behoorlijk hoog) percentage van die groep geinfecteerd gaat worden met de meer schadelijke varianten. Schadelijke varianten die tegelijkertijd in jouw plannen helemaal vrij weg hebben onder de rest van de bevolking, dus je creeert er effectief een maximale pool van buiten de kwetsbare groep. Dat lijkt mij nou weer onwenselijk en onwerkbaar.

 

+6/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Ook in een samenleving waar de meeste mensen zijn ingeënt, zal het coronavirus daarom niet verdwijnen, denken de experts


open/sluit de onderstaande quote:

We zullen sowieso moeten leren leven met het coronavirus, zegt Lia van der Hoek, viroloog in Amsterdam UMC. Zij volgde tientallen jaren lang hoe vaak dezelfde mensen besmet raakten met coronaverkoudheidsvirussen. Daaruit bleek dat hun immuniteit ongeveer een jaar aanhield voordat ze weer enigszins vatbaar werden. ‘Dat zal voor dit coronavirus ook opgaan, verwachten we.’ Als er genoeg mensen weer vatbaar worden, zakt de bevolking onder de groepsimmuniteitsgrens. We krijgen dan naast een jaarlijkse griepepidemie ook een regelmatige corona-epidemie. In hoeverre we daarom opnieuw moeten gaan vaccineren, hangt af van hoe hard het coronavirus dan nog weet toe te slaan. Van der Hoek verwacht op basis van de andere coronavirussoorten dat ook de huidige varianten uiteindelijk zullen muteren tot een mild verkoudsheidsvirus – dan zou vaccinatie hooguit nodig zijn voor kwetsbare ouderen. Het kan overigens vijf tot twintig jaar duren voordat het coronavirus relatief onschuldig wordt, becijferden onderzoekers onlangs in wetenschapsblad Science.



https://www.volkskrant.nl/wetenschap/hoe-gaan-we-groepsimmuniteit-kweken-met-vaccinaties~b66a3b44/link

Even een paar zaken waarover denk ik consensus is

1) Covid is here to stay helaas
2) Vaccinatie nu is geen blijvende bescherming
3) Virussen muteren. En dan heb ik het nog niet psrse over al dan niet schadelijker, maar wel over het vermogen de bestaande vaccins te omzeilen
4) Dus ontkom je in mijn ogen niet aan een repeterende aanpak

En daar ging mijn punt over. Hoe ver wil en kun je daarin gaan. En wanneer landt het besef dat dit virus ondanks alle maatregelen toch jaarlijks slachtoffers zal maken?!

Maar goed, iedereen is vrij om te geloven dat we nu met een wereldwijde vaccinatiecampagne vervolgens klaar zijn.
Ik ben een pragmaticus en probeer achter de volgende bocht te kijken zoveel als kan.
En verbaas mij dat vanuit de kant van de experts daar weinig geluid over te horen valt.
Voor we in Nederland iedereen gevaccineerd hebben voor de eerste keer, staat de volgende winter al weer voor de deur.
Dat is over een maand of 8-9 al.

Lijkt me meer dan zinvol om daar nu al heel goed over na te denken en plannen op te maken.
Incluis een eerlijk verhaal naar ons, de bevolking.

 

+4/-2

Ach de discussie hier heeft duidelijk geen enkele zin.
Symptomatisch voor wat er in dit land gebeurt vind ik. Ik vroeg waarom ouders (hier) hun kinderen zouden moeten laten vaccineren.

Die vraag wordt zichtbaar niet gewaardeerd gezien de minnetjes, maar er komen intussen heel laf geen argumenten terug.
Zal wel een te kritische vraag worden gevonden, en als iets in deze crisis duidelijk is, is het dat kritische vragen niet gewaardeerd worden.

Na deze crisis zullen sociologen en gedragswetenschappers jaren voer voor onderzoek hebben voorspel ik.

Ik doe nog een poging, als die ook vruchteloos is dan laat ik deze "discussie" verder voor wat ze is. Het heeft geen zin om te trekken aan een dood paard, ga ik dan geen energie meer aan verspillen.

Maar mijn vraag is:
Waarom zou je als ouder een gezond kind van, laat zeggen 0-14, tegen het covidvirus laten vaccineren als je weet:

- Dat zij er niet of nauwelijks ziek van worden
- Ze ondanks de vaccinatie het virus toch gewoon mee kunnen blijven dragen alsook nog steeds kunnen overdragen?

Waarom zou je je kind met een vaccin inspuiten waar het zelf noch de omgeving enig nut of noodzaak voor heeft?
wie kan me dit uitleggen?

 

+4/-3

Er zijn steeds meer artsen en wetenschappers die aangeven dat vaccineren geen zin heeft. En zelfs averechts werkt.

AstraZeneca blijkt ook al niet meer te werken bij een nieuwe mutatie in Africa. Waardoor ze er daar alvast mee gestopt zijn.

Het ziet er allemaal niet goed uit. Ook met vaccineren dus niet.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet~ad9fbcb5/?fbclid=IwAR0-OX8kDdHyDEhusHrMGL-O4YOLhDpemJp0lK36Dek9hmyqF-VrpdjFR38

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 maart 2021 om 10:40:

Ach de discussie hier heeft duidelijk geen enkele zin.
Symptomatisch voor wat er in dit land gebeurt vind ik. Ik vroeg waarom ouders (hier) hun kinderen zouden moeten laten vaccineren.

Die vraag wordt zichtbaar niet gewaardeerd gezien de minnetjes, maar er komen intussen heel laf geen argumenten terug.
Zal wel een te kritische vraag worden gevonden, en als iets in deze crisis duidelijk is, is het dat kritische vragen niet gewaardeerd worden.

Na deze crisis zullen sociologen en gedragswetenschappers jaren voer voor onderzoek hebben voorspel ik.

Ik doe nog een poging, als die ook vruchteloos is dan laat ik deze "discussie" verder voor wat ze is. Het heeft geen zin om te trekken aan een dood paard, ga ik dan geen energie meer aan verspillen.

Maar mijn vraag is:
Waarom zou je als ouder een gezond kind van, laat zeggen 0-14, tegen het covidvirus laten vaccineren als je weet:

- Dat zij er niet of nauwelijks ziek van worden
- Ze ondanks de vaccinatie het virus toch gewoon mee kunnen blijven dragen alsook nog steeds kunnen overdragen?

Waarom zou je je kind met een vaccin inspuiten waar het zelf noch de omgeving enig nut of noodzaak voor heeft?
wie kan me dit uitleggen?


Wethouder, het is al eens uitgelegd: Als je als gevaccineerde het virus nig kunt overdragen zal het waarschijnlijk korter en minder zijn.
De logische tegenvraag is waarom je het niet zou doen en als je "eigen immuunsysteem" zegt ben je af.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 maart 2021 om 10:40:


Ik doe nog een poging, als die ook vruchteloos is dan laat ik deze "discussie" verder voor wat ze is. Het heeft geen zin om te trekken aan een dood paard, ga ik dan geen energie meer aan verspillen.

Maar mijn vraag is:
Waarom zou je als ouder een gezond kind van, laat zeggen 0-14, tegen het covidvirus laten vaccineren als je weet:

- Dat zij er niet of nauwelijks ziek van worden
- Ze ondanks de vaccinatie het virus toch gewoon mee kunnen blijven dragen alsook nog steeds kunnen overdragen?

Waarom zou je je kind met een vaccin inspuiten waar het zelf noch de omgeving enig nut of noodzaak voor heeft?
wie kan me dit uitleggen?



Een goede vraag waar ik het antwoord ook niet op weet.
Mijn kinderen zijn destijds net als ikzelf vroeger ingeént tegen gevaarlijke kinderziekten.
Met vaccins die na jarenlang onderzoek zeer nuttig bleken.

Op dit moment kleven er nog zoveel onzekerheden aan de snelle totstandkoming , effectiviteit, bijwerkingen op korte en lange termijn van de massaal door overheden ingekochte vaccins dat ik als kritisch individu twijfels heb over de noodzaak van vaccinatie van de hele bevolking.

Zoals ik hier eerder aangaf, lijkt me dit niet het ei van Columbus. Dus raad ik je aan toch te blijven trekken aan het m.i. niet dode paard. ;)

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:


Covid is here to stay helaas
2) Vaccinatie nu is geen blijvende bescherming
3) Virussen muteren. En dan heb ik het nog niet psrse over al dan niet schadelijker, maar wel over het vermogen de bestaande vaccins te omzeilen
4) Dus ontkom je in mijn ogen niet aan een repeterende aanpak


1 is geen concensus over, maar dat laat ik voor the sake of the discussion even buiten beschouwing.

Het is m.i. niet zo zinnig om in zwart/wit termen te denken (misschien interpreteer ik dit niet goed hoor - excuses als dat zo is, maar ik lees het een beetje tussen de regels). Het is niet 'het virus blijft vs virus blijft niet'. De mate waarin het virus blijft en de varianten die overheersen bepalen ontzettend veel. Ik probeerde daarom een pad te creeeren binnen de discussie die dat thema oppakt, en een idee dat mogelijk het doel van vaccinatie enigzins verlegt.

Een bepaalde mate van repeteren is verder inderdaad niet aan te ontkomen, maar de aanpak bepaalt wat we jaarlijks gaan herhalen: m.i. beter vaccinaties repeteren dan jaarlijks grote aantallen slachtoffers en lockdowns.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:


Wethouder, het is al eens uitgelegd: Als je als gevaccineerde het virus nig kunt overdragen zal het waarschijnlijk korter en minder zijn.
De logische tegenvraag is waarom je het niet zou doen en als je "eigen immuunsysteem" zegt ben je af.


Klumpke,
Om wat ik vorige pagina al schreef, om hierom
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet~ad9fbcb5/link

Bommel,
open/sluit de onderstaande quote:

is geen concensus over, maar dat laat ik voor the sake of the discussion even buiten beschouwing.


Over welke van die 3 punten is er geen consensus? echt is mij niet duidelijk!

open/sluit de onderstaande quote:

'het virus blijft vs virus blijft niet'. De mate waarin het virus blijft en de varianten die overheersen bepalen ontzettend veel



Dat! En daar is precies mijn vraag op gestoeld!

open/sluit de onderstaande quote:

Een bepaalde mate van repeteren is verder inderdaad niet aan te ontkomen, maar de aanpak bepaalt wat we jaarlijks gaan herhalen: m.i. beter vaccinaties repeteren dan jaarlijks grote aantallen slachtoffers en lockdowns.



En dat is precies waarom ik de vraag stelde. Waar leggen we de lat?
Elk jaar iedereen opnieuw vaccineren? De kwetsbare groep alleen (jaarlijks) vaccineren? Kunnen we accepteren dat er jaarlijks een aantal mensen aan corona zullen sterven, en waar ligt dan de acceptabele grens?

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 28 maart 2021 om 10:40:

Ach de discussie hier heeft duidelijk geen enkele zin.
Symptomatisch voor wat er in dit land gebeurt vind ik. Ik vroeg waarom ouders (hier) hun kinderen zouden moeten laten vaccineren.

Die vraag wordt zichtbaar niet gewaardeerd gezien de minnetjes, maar er komen intussen heel laf geen argumenten terug.
Zal wel een te kritische vraag worden gevonden, en als iets in deze crisis duidelijk is, is het dat kritische vragen niet gewaardeerd worden.

Na deze crisis zullen sociologen en gedragswetenschappers jaren voer voor onderzoek hebben voorspel ik.

Ik doe nog een poging, als die ook vruchteloos is dan laat ik deze "discussie" verder voor wat ze is. Het heeft geen zin om te trekken aan een dood paard, ga ik dan geen energie meer aan verspillen.

Maar mijn vraag is:
Waarom zou je als ouder een gezond kind van, laat zeggen 0-14, tegen het covidvirus laten vaccineren als je weet:

- Dat zij er niet of nauwelijks ziek van worden
- Ze ondanks de vaccinatie het virus toch gewoon mee kunnen blijven dragen alsook nog steeds kunnen overdragen?

Waarom zou je je kind met een vaccin inspuiten waar het zelf noch de omgeving enig nut of noodzaak voor heeft?
wie kan me dit uitleggen?


Mijn reactie was primair op de stelling over kinderen laten testen. Vaccineren heb ik niet genoemd. In eerdere postst heb ik ook al aangegeven dat ik tegen geluid met gegronde argumenten juist waardeer, ook al is het niet altijd mijn standpunt. Ik zal ook niet snel iemand gekkie noemen. Het is een lastig verhaal, met daar boven op een stuk emotie (die ik ook heb, ben er ook stevig klaar mee), maar met mijn gebrek aan kennis vertrouw ik op de diegenen die beleid uitdragen, en democratisch gekozen zijn. Daar mag je iets van vinden. Ik kan me inhoudelijk, de stukken lezende, eigenlijk alleen maar aansluitingen bij het verhaal van Klompje. Maar hoop van ganser harte dat jij, met goede vragen de discussie aan blijft gaan.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaar mee), maar met mijn gebrek aan kennis vertrouw ik op de diegenen die beleid uitdragen, en democratisch gekozen zijn. Daar mag je iets van vinden

'
Maar juist als je daar op vertrouwd zou je kritische vragen moeten mogen/kunnen stellen en daar dan ook een antwoord op mogen verwachten.

Mijn vraag aan jou, als jij gezonde kinderen in de leeftijd van 0-14 hebt, waarom zou je die blootstellen aan vaccinatie terwijl bekend en bevestigd is dat het virus voor deze groep ongevaarlijk is en zij bij de verspreiding geen rol van betekenis spelen?

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderenlink

Zeker als je in acht neemt dat ook na vaccinatie mensen (en dus ook kinderen) evengoed het virus nog kunnen dragen en overdragen.

Om heel veel redenen lijkt me dit een legitieme vraag.

 

+4/-4

Waarom deze vraag stellen, aangezien het nu niet speelt? Vaccineren is vooralsnog vanaf 18 jaar.

 

+4/-2

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 28 maart 2021 om 16:37:

Waarom deze vraag stellen, aangezien het nu niet speelt? Vaccineren is vooralsnog vanaf 18 jaar.


Yep precies waar mijn zorg en grief zit bij de hele corona-aaanpak.
Het zijn schuivende panelen waar we elke keer collectief een station verder gemanoeuvreerd worden.
Je ziet de bui hangen (nee geen mondkapjes want die zijn niet zinvol, ja wel mondkapjes want die redden levens, nee geen totale lockdown - ja totale lockdown, nee geen avondklok want te ingrijpend- ja wel avondklok want oh zo belangrijk - tot weer een verlening daarvan en nog een...om er eens een paar te noemen)

https://www.nporadio1.nl/gezondheid/29401-koopmans-vaccineren-kinderen-serieus-overwegenlink

https://www.nu.nl/coronavirus/6124090/pfizer-tweede-fabrikant-die-coronavaccin-test-op-kinderen.htmllink

En als we allemaal zoals jij denken gaan we ook hier met open ogen in. Waarom je er nu al druk over maken?! Tot straks het in een keer er door geperst wordt want "de tjilitjap variant" is daar en die is oh zo veel besmettelijker en dus moeten gauw ook alle kinderen gevaccineerd worden.

Ik vind dat de discussie nu wel degelijk al gevoerd moet worden en ook afgetimmerd. En ik hoop dat veel mensen zich niet in slaap laten sussen en kritisch zijn op het proces en de uitkomst.

De kindervaccinatie is nu een voorbeeld wat ik bij de hoorns pak omdat ik het relevant en sprekend vind.
Het staat voor mij symbool voor een steeds verder voortschrijdende doctrine en een steeds minder kritische collectieve bevolking.
Een ontwikkeling die een democratische samenleving met scherp kritische blik zou moeten volgen.

 

+5/-5

https://www.1limburg.nl/coronavaccin-inzetten-bij-kinderen-na-goede-testresultatenlink

open/sluit de onderstaande quote:

. In Nederland zijn er 3,4 miljoen jongeren in de leeftijd tot 18 jaar, goed voor twintig procent van de bevolking. Zij zouden een grote rol kunnen spelen in het ontwikkelen van groepsimmuniteit. "Als de onderzoeken zijn afgerond en de groepsimmuniteit is al heel hoog en de pandemie is op zijn retour of bijna voorbij, is het misschien niet nodig." Knottnerus vindt het wel goed dat de onderzoeken worden gedaan. "Als je de onderzoeken gedaan hebt, kun je later alsnog beslissen om het in te zetten. Daar is geen bezwaar tegen."



Kinderen dus als middel gebruiken om groepsimmuniteit te realiseren. Kun je later alsnog beslissen....is geen bezwaar tegen

open/sluit de onderstaande quote:

Hij zei op de Belgische televisie dat kinderen op termijn ook worden gevaccineerd. "Kinderen zullen ook een vaccin krijgen, maar zij zijn de minst kwetsbaren." De Croo denkt dat het vaccin niet aan kinderen wordt toegediend voor de zomer, omdat eerst alle andere groepen aan de beurt zijn.



In Belgie kunnen ze de borst dus al nat maken.

Maar hey, zolang er maar niemand meer dood gaat aan corona, al ben je 88, is alles geoorloofd in de strijd.

Nou, gauw allemaal weer min drukken zonder de discussie inhoudelijk aan te gaan. Maar ik druk een morele min bij iedereen die zonder argumenten vind dat dit een piste is die gewoon wel degelijk serieus overwogen wordt en de manier hoe hier licht over gesproken wordt. Slaap gerust verder en geef je kritiekloos over aan "de experts", zo ook je kinderen als daar om gevraagd wordt!
Fijne wedstrijd.

 

+6/-3

open/sluit de onderstaande quote:

De Gallier schreef op 27 maart 2021 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 26 maart 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 maart 2021 om 21:21:

Wie dit zijn kinderen aandoet?
Ik.
Als mijn kinderen een hoogrisicocontact hebben gehad laat ik ze NATUURLIJK testen zodat ze (of ik) het niet verder verspreiden.

Er is verder ook niks dramatisch aan dus dat "aandoen" begrijp ik sowieso niet.

Crimineel zelfs...


Inderdaad, wtf hey. Hoe haal je het in je hoofd dit crimineel te noemen. Het mooie (of eigenlijk treurige) is dat engnekken zoals die Willem Engel en die Karin "ik-achtervolg-Hugo-de-Jonge-uit-liefde" dit ook lopen te roeptoeteren en dat terwijl ze zelf geen kinderen hebben. Allemaal omdat ze tegen testen (en uiteraard ook tegen vaccinaties) zijn. Kinderen krijgen heel hun jeugd met allemaal dingen te maken die niet 'prettig' zijn. Moeten onze kinderen nu ook geen vaccinatie tegen bv polio krijgen (of moeten we dit crimineel noemen) omdat die complotdenkers of anti-coronagekkies tegen vaccinaties zijn?


Ik lees hier dat ik klaarblijkelijk crimineel ben omdat ik mijn kinderen heb laten testen. Soms loont het om even te wachten met een reactie op postst. Dan doet iemand anders het, met exact hetzelfde gevoel. Dank.



Blijkbaar was mijn post niet duidelijk genoeg dus bij deze.

Het was absoluut niet mijn bedoeling om iets te vinden van mensen die hun kinderen laten testen. Ik vraag me af waarom je het zou doen wanneer ze (of jijzelf) geen klachten hebt maar die keuze moet ieder voor zich maken.

Wat ik 'crimineel' vind is de wijze waarop wij een richting een test-, vaccinatie- en controlesamenleving worden gemanipuleerd. Een samenleving waarin structureel en op grote schaal testen van gezonde mensen zonder klachten wordt genormaliseerd. 'Even een sneltestje na het tandenpoetsen' en 'even naar de teststraat voor een voetbalwedstrijd in het weekend'. Op een hele slinkse wijze wordt een samenleving ingericht die mijlenver afstaat van hetgeen we in maart 2020 achterlieten.
- Waarom heeft testen van gezonde mensen nu ineens zin terwijl we al een jaar lang horen dat testen zonder klachten niet nodig is;
- Het begon met het tijdelijke 'nieuwe normaal' en de terugkeer naar het 'oude normaal'. Inmiddels horen we die termen al niet meer en is het vervangen door 'stap voor stap krijgen we onze vrijheid terug'. Waarbij die 'vrijheid' gepaard gaat met een waslijst aan voorwaarden en nieuwe maatregelen
- Over het afschaffen van mondkapjes, 1.5 meter etc. wordt niets eens meer gesproken kortom een samenleving zonder coronamaatregelen lijkt niet meer te bestaan (zie ook die routekaart waarin basismaatregelen op ieder niveau van kracht blijven).

En dat vinden we gerechtvaardigd voor een virus wat gelukkig vele malen minder ernstig is dan begin 2020 werd gevreesd. Waarvan heel duidelijk is voor wie het daadwerkelijk gevaarlijk is en waarvan de IFR vergelijkbaar is met een stevige griep. Wat gaan dan doen wanneer we op enig moment met een gevaarlijker en dodelijker virus worden geconfronteerd..

Er worden kortom miljarden geïnvesteerd in vaccins, testen, vaccinatiepaspoorten.
Ik vraag me dan oprecht af wat hiermee gebeurt als op enig moment (zomer 2021, wellicht 2022) de besmettingen minimaal zijn en ziekenhuis en IC's leeg.
Denken we dan echt dat het opeens voorbij is en we over gaan tot de orde van de dag? We zomaar stoppen met verplichte testen of vaccinaties? We ineens geen vaccinatiebewijs meer nodig hebben?

Met als concrete vraag: wie denkt dat we in het voetbalseizoen 2021/2022 17 keer 'normaal' in een vol stadion naar PSV kunnen. En met 'normaal' bedoel ik zoals voorheen dus zonder testen, bewijzen, paspoorten, mondkapjes etc.

Ik vermoed dat jullie mijn verwachting wel kunnen invullen.

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 29 maart 2021 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

De Gallier schreef op 27 maart 2021 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 26 maart 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 maart 2021 om 21:21:

Wie dit zijn kinderen aandoet?
Ik.
Als mijn kinderen een hoogrisicocontact hebben gehad laat ik ze NATUURLIJK testen zodat ze (of ik) het niet verder verspreiden.

Er is verder ook niks dramatisch aan dus dat "aandoen" begrijp ik sowieso niet.

Crimineel zelfs...


Inderdaad, wtf hey. Hoe haal je het in je hoofd dit crimineel te noemen. Het mooie (of eigenlijk treurige) is dat engnekken zoals die Willem Engel en die Karin "ik-achtervolg-Hugo-de-Jonge-uit-liefde" dit ook lopen te roeptoeteren en dat terwijl ze zelf geen kinderen hebben. Allemaal omdat ze tegen testen (en uiteraard ook tegen vaccinaties) zijn. Kinderen krijgen heel hun jeugd met allemaal dingen te maken die niet 'prettig' zijn. Moeten onze kinderen nu ook geen vaccinatie tegen bv polio krijgen (of moeten we dit crimineel noemen) omdat die complotdenkers of anti-coronagekkies tegen vaccinaties zijn?


Ik lees hier dat ik klaarblijkelijk crimineel ben omdat ik mijn kinderen heb laten testen. Soms loont het om even te wachten met een reactie op postst. Dan doet iemand anders het, met exact hetzelfde gevoel. Dank.



- Waarom heeft testen van gezonde mensen nu ineens zin terwijl we al een jaar lang horen dat testen zonder klachten niet nodig is;



Ik pik er deze even snel uit vanwege tijdgebrek: Volgens mij is dit altijd een leugen geweest. Het WHO advies is heel duidelijk: Testen, testen, testen, testen. Mensen die positief zijn zonder klachten stop je in quarantaine en laat je het virus niet verder verspreiden. Maar omdat de overheid de testcapacititeit eigenlijk nooit op orde kreeg hebben ze hier omheen geluld.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 29 maart 2021 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 29 maart 2021 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

De Gallier schreef op 27 maart 2021 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 26 maart 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 maart 2021 om 21:21:

Wie dit zijn kinderen aandoet?
Ik.
Als mijn kinderen een hoogrisicocontact hebben gehad laat ik ze NATUURLIJK testen zodat ze (of ik) het niet verder verspreiden.

Er is verder ook niks dramatisch aan dus dat "aandoen" begrijp ik sowieso niet.

Crimineel zelfs...


Inderdaad, wtf hey. Hoe haal je het in je hoofd dit crimineel te noemen. Het mooie (of eigenlijk treurige) is dat engnekken zoals die Willem Engel en die Karin "ik-achtervolg-Hugo-de-Jonge-uit-liefde" dit ook lopen te roeptoeteren en dat terwijl ze zelf geen kinderen hebben. Allemaal omdat ze tegen testen (en uiteraard ook tegen vaccinaties) zijn. Kinderen krijgen heel hun jeugd met allemaal dingen te maken die niet 'prettig' zijn. Moeten onze kinderen nu ook geen vaccinatie tegen bv polio krijgen (of moeten we dit crimineel noemen) omdat die complotdenkers of anti-coronagekkies tegen vaccinaties zijn?


Ik lees hier dat ik klaarblijkelijk crimineel ben omdat ik mijn kinderen heb laten testen. Soms loont het om even te wachten met een reactie op postst. Dan doet iemand anders het, met exact hetzelfde gevoel. Dank.



- Waarom heeft testen van gezonde mensen nu ineens zin terwijl we al een jaar lang horen dat testen zonder klachten niet nodig is;



Ik pik er deze even snel uit vanwege tijdgebrek: Volgens mij is dit altijd een leugen geweest. Het WHO advies is heel duidelijk: Testen, testen, testen, testen. Mensen die positief zijn zonder klachten stop je in quarantaine en laat je het virus niet verder verspreiden. Maar omdat de overheid de testcapacititeit eigenlijk nooit op orde kreeg hebben ze hier omheen geluld.



Wat is nu de leugen geweest? Dat testen zonder klachten niet nodig was? Je wil zeggen dat we dus maar te pas en te onpas ons moeten laten testen?

Ik ken mensen - met kleine kinderen - die zich braaf bij elk snotje of kuchje tot 5 keer toe of meer hebben laten testen. Altijd negatief.

Zelf heb ik afgelopen jaar - zonder kleine kinderen in huis - een paar keer geniesd, enkele keren gehoest en wel eens een snotneus gekregen.
Geen enkele maal heb ik mij laten testen.

Noch bovenvermelde mensen, noch ikzelf hebben ergens last van gehad.
Wel of niet getest; allen kerngezond.

Ik geloof steeds meer in wat Nikiforov te berde brengt en steeds minder van die onheilstijdingen. De derde golf is er nog niet, maar van Dissel komt nu al met verhalen over een vierde golf.

Ik denk dat ik met me laten vaccineren wacht tot we over een aantal jaren in de 187e golf zitten.Dan is er misschien tevens meer bekend over lange termijn bijwerkingen.

Nogmaals, ik wil de boel niet bagatelliseren, zie ook de ernst in sommige gevallen heel goed, houdt mij keurig aan bijna alle regels die we voorgeschreven krijgen,hoe onlogisch ze soms ook lijken, maar mij bekruipt toch ook het gevoel dat er zich hier en daar griezelig aanvoelende processen afspelen.

 

+3/-2

Onlangs nog van nabij meegemaakt: echtpaar en beide kinderen besmet door iemand die op dat moment geen klachten had. Kinderen hadden ook geen klachten, maar wel positief.
Je kunt ook zonder klachten iemand besmetten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 29 maart 2021 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 29 maart 2021 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

De Gallier schreef op 27 maart 2021 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Asmo schreef op 26 maart 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 maart 2021 om 21:21:

Wie dit zijn kinderen aandoet?
Ik.
Als mijn kinderen een hoogrisicocontact hebben gehad laat ik ze NATUURLIJK testen zodat ze (of ik) het niet verder verspreiden.

Er is verder ook niks dramatisch aan dus dat "aandoen" begrijp ik sowieso niet.

Crimineel zelfs...


Inderdaad, wtf hey. Hoe haal je het in je hoofd dit crimineel te noemen. Het mooie (of eigenlijk treurige) is dat engnekken zoals die Willem Engel en die Karin "ik-achtervolg-Hugo-de-Jonge-uit-liefde" dit ook lopen te roeptoeteren en dat terwijl ze zelf geen kinderen hebben. Allemaal omdat ze tegen testen (en uiteraard ook tegen vaccinaties) zijn. Kinderen krijgen heel hun jeugd met allemaal dingen te maken die niet 'prettig' zijn. Moeten onze kinderen nu ook geen vaccinatie tegen bv polio krijgen (of moeten we dit crimineel noemen) omdat die complotdenkers of anti-coronagekkies tegen vaccinaties zijn?


Ik lees hier dat ik klaarblijkelijk crimineel ben omdat ik mijn kinderen heb laten testen. Soms loont het om even te wachten met een reactie op postst. Dan doet iemand anders het, met exact hetzelfde gevoel. Dank.



- Waarom heeft testen van gezonde mensen nu ineens zin terwijl we al een jaar lang horen dat testen zonder klachten niet nodig is;



Ik pik er deze even snel uit vanwege tijdgebrek: Volgens mij is dit altijd een leugen geweest. Het WHO advies is heel duidelijk: Testen, testen, testen, testen. Mensen die positief zijn zonder klachten stop je in quarantaine en laat je het virus niet verder verspreiden. Maar omdat de overheid de testcapacititeit eigenlijk nooit op orde kreeg hebben ze hier omheen geluld.



Dan Rutte heel recent nog staan liegen (wat op zich voor Rutte niet nieuw is).
De website van de overheid vermeld het nog steeds:
https://www.government.nl/topics/coronavirus-covid-19/coronavirus-testlink

Dat nog los van de al vaker aangehaalde kanttekeningen bij de PCR-test.
En de fundamentele vraag of je een samenleving zo in kunt (en met name wilt) richten.

Een risicovrij leven heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan.

 

+2/-4

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona