-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
open/sluit de onderstaande quote:
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: -
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:"Vroeger" was het gewoon een half verslagen ziekte injecteren. Daar kon ik nog iets mee.
Ik heb het idee dat jullie denken dat ik kritisch ben over de techniek. Ik vind het geweldig. Alleen noemde je het "niets bijzonders" en dat is het absoluut niet. Het is een geweldig uitvloeisel van menselijke denkkracht, waar ik alleen maar "bravo" tegen kan zeggen.
Ik snap daarom ook niet dat zoveel mensen denken dat je wetenschap niet serieus hoeft te nemen, dan wel dat iedereen met een Google zoekbalk wetenschapper is. Wetenschap is kunst.
PSVeldhoven42
Fan van PSV
Debutant Oranje
Uit: Veldhoven
Forumreacties: 114
Reg.: 7 augustus 2019
open/sluit de onderstaande quote:Remigio schreef op 01 november 2021 om 20:17:
Wat fijn, iemand die alle antwoorden weet omdat hij een paar meter boeken heeft gelezen/bestudeerd! Microbioloog, leg jij even uit waarom mijn nicht (46 jaar) na 2 vaccins Pfizer ziek thuis zit omdat haar menstruatie al 10 dagen duurt en zo erg is dat ze niet kan werken? En dat dat in haar leven voor de vaccins nooit het geval was? Kan je ook vertellen wanneer dat weer normaal wordt? Er zijn toch geen lange termijn risico's?
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 02 november 2021 om 06:28:
open/sluit de onderstaande quote:Het feit dat fabrikanten en overheden geen verantwoordelijkheden willen nemen zegt toch voldoende? Put your money where your mouth is.
Dit is geen argument. Lees de bijsluiter van willekeurig welk geneesmiddel, ook die welke je gewoon bij de drogist kunt kopen en je ziet niet anders.
Maar op welke termijn vind jij dan dat er wel conclusies getrokken mogen worden? We zijn al bijna een jaar lang wereldwijd massaal aan het vaccineren.
Dat noem ik al een behoorlijke termijn en een enorme schaal van praktijkervaring voor een vaccin.
Dat er bijwerkingen zijn is waar, die zijn gedocumenteerd en ook de mate en omvang daarvan.
Maar er is werkelijk nog geen enkele indicatie, of ook maar iets wat aanleiding geeft te veronderstellen dat er lange termijn- effecten zouden zijn dan wel optreden.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Tot iets moois gaat het zeker niet leiden en dat is ook helemaal niet nodig.
Deze hele situatie is lelijk en wordt de komende maanden alleen nog maar lelijker.
Ik hoop alleen maar dat we op een punt komen waarin we eens nuchter terugkijken op de periode sinds maart 2020 en iedereen zich oprecht afvraagt of dit de wereld is waarin we met zijn allen samen willen leven.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Dat ben ik dan weer wel met je eens.
Er is echt heel veel mis met de manier waarop het kabinet deze crisis aanpakt en het gebrek aan leiderschap en echt perspectief.
Nu, ik snap ook wel dat het een dikke tegenvaller is dat de vaccinaties het virus niet verdreven hebben en dat er weer iets moet gebeuren, maar er ontbreekt politieke moed.
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.059
Reg.: 30 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 02 november 2021 om 12:14:
Er is echt heel veel mis met de manier waarop het kabinet deze crisis aanpakt en het gebrek aan leiderschap en echt perspectief.
Nu, ik snap ook wel dat het een dikke tegenvaller is dat de vaccinaties het virus niet verdreven hebben en dat er weer iets moet gebeuren, maar er ontbreekt politieke moed.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 6.153
Reg.: 26 maart 2000
open/sluit de onderstaande quote:PSVeldhoven42 schreef op 02 november 2021 om 08:08:
Moet toch wel een erg vervelend leven zijn he, als je altijd maar met wantrouwen moet leven.
Waarom je nicht van 46 al 10 dagen menstrueert kan ik niet zeggen. Onregelmatige menstruatie is een bekende bijwerking. Als ze zouden weten waarom, zouden ze die bijwerking eruit kunnen halen wellicht.
Sowieso is 46 jaar een typische leeftijd dat een vrouw al in de overgang zit, dus al met een onregelmatige menstruatie cycus zit.
Dit bericht is gewijzigd op 2 november 2021, 14:45:14.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:11 Sir Tinus schreef op 02 november 2021 om 14:02:
Niet alleen binnen NL, in alle andere landen op de wereld gaat het net zo fout.
PSVeldhoven42
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Remigio schreef op 02 november 2021 om 14:38:
Feit is dat nog lang niet alles bekend is van het vaccin. En dat is niet erg, maar doordat sommige lieden doen alsof ze er van alles af weten en het als risicoloos bestempelen, neemt de irritatie alleen toe. Het is niet zo dat als je dokter bent o.i.d. je van een nieuw virus alles kan weten. Een econoom weet ook niet of de beurs vandaag omhoog of omlaag gaat. Onzekerheden horen erbij, zowel in de economie als in de gezondheidszorg.
Zelf ben ik verbaasd dat de politiek alleen oog heeft voor de vaccinaties. Waarom wordt bij mensen die besmet waren niet na een half jaar gekeken hoeveel antistoffen er in het lichaam zijn? Wellicht meer/beter dan na een vaccinatie (volgens vele doctoren). Maar dat is geen reden voor de overheid om je een groen vinkje te geven, alleen een booster/vaccinatie is dat.
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:PSVeldhoven42 schreef op 02 november 2021 om 15:02:
Klopt, dat is een feit. maar ik ga je nu heel erg bang maken (aangezien je van het type bent dat alles wantrouwt: Van vrijwel NIETS is alles bekend. Dat is ook een feit. Weet je dat je van Zuurstof, ja zuurstof, kanker kan krijgen? Te veel water (wat overal inzit), kan je sterven, en damn er zijn mensen die verdienen aan zuurstof en water!!! FEIT.
Oh en dat er niet wordt gekeken naar de antistoffen na een half jaar: onzin, dat wordt namelijk WEL bekenen. FEIT
Wellicht is echter geen feit, wellicht is een opinie, en dat is geen feit of zekerheid.
PSVeldhoven42
Fan van PSV
Debutant Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Remigio schreef op 02 november 2021 om 15:25:
Hahaha ik wantrouw zeker niet alles, maar ik denk dat ik wat langer in de wereld rondloop dan jij. Daarnaast werk ik in de wereld van het (hele) grote geld en dan zie je en hoor je wat meer dan andere mensen.
Inderdaad, van vrijwel niets is alles bekend, goed gezegd. Ik lees reacties van leden die 1 jaar al een lange periode vinden om te bekijken of iets geen lange termijn problemen oplevert of niet. Je kan dan wel zaken noemen als zuurstof en water, maar dat is volgens mij allemaal niet zo spannend en daarmee diskwalificeer je je alleen maar als persoon om normaal mee te discussiëren.
ontopic:
Er wordt misschien wel gekeken of men antistoffen heeft na een half jaar, maar feit is dat er maar 3 manieren zijn voor een groen vinkje bij de overheid:
- testen voor toegang, 1 dag geldig
- 2 vaccinatieprikken of 1 van Janssen
- besmet zijn geweest, half jaar geldig
Waar kan jij mij laten zien dat genoeg antistoffen hebben na casus 3 ook recht op een groen vinkje geeft? Dan ga ik daar namelijk over een maandje heen. Mijn groene vinkje is nog tot 25 dec geldig namelijk. Volgens die doctoren is het overigens een feit, dus geen opinie, dat een besmetting veel betere bescherming beidt dan een vaccin. Volgens mij is daarover ook wel consensus in de medische wereld (correct me if I am wrong). Maar ondanks die consensus, krijg je daarvoor geen groen vinkje toebedeeld.
Dit bericht is gewijzigd op 2 november 2021, 16:30:29 door een mod.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Klompje schreef op 02 november 2021 om 12:14:
Remigio
Fan van PSV
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 02 november 2021 om 16:44:
Het is sneller als jullie 'm gewoon op tafel leggen, centimeter ernaast, een foto maken en die hier posten 😉.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona