Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 26 27 28 29 30

Alsof iemand hier ook maar iets zinnigs kan zeggen over wat de scouting wel of niet doet. Werkelijk niemand hier heeft daar ook maar enige inzage in.

 

+1/-0

Die scouting heeft echt wel data van veel profielen,wat je in de media leest is meestal slechts afleiding.
Achter de schermen zijn ze met andere en veel opties bezig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johntejong schreef op 24 juli 2023 om 14:00:

Israëlische verdediger is Stav Lemkin, die staat op transfermarkt voor 500 dz euro.
Als je die echt wil hebben moet dat toch lukken.
De scouting is gewoon bras.
Je moet in je scouting mensen hebben die de data van duizenden spelers bijhouden.
Scoutingteams in Scandinavië,Amerika, Oostblok etc.
Daar valt veel winst te halen.
Ze willen spelers nu zoals Sanchez en die 2 belgen die genoeg andere opties hebben dus daarom duurt het zo lang.
Als je je scouting op orde hebt had je allang verdediger gehad die geen 15 miljoen kost en 5 miljoen salaris.
Tijd tikt door.
Ik ben echt benieuwd.



Waarom zou PSV hem willen? afgelopen seizoen 16 potjes op het hoogste niveau in Israel wat niet bepaald een hoog niveau is, waarvan hij 6x een volle wedstrijd speelde om vervolgens om degradatie te moeten strijden?

Nu heb ik hem zelf nog nooit zien spelen, maar er zit op dit moment geen enkele club achter hem aan, zelfs niet Maccabi Haifa of Maccabi Tel Aviv of andere grotere clubs in Israel die hem toch een stuk beter zouden moeten kennen? Dat is op zijn minst toch een teken dat het wellicht toch geen geweldenaar is.

 

+1/-0

Shoppen met een lege portemonnee en een stuk minder mogelijkheden qua salaris dan de ploegen in Turkije, Rusland en de zandbak is natuurlijk niet makkelijk. Je moet spelers hebben die je kunt overtuigen van het project PSV, die dat als mooie stap omhoog zien op weg naar een carrière in een topcompetitie.

Zo'n Davinson Sanchez, waarom zou die terugkomen voor een 'hongerloontje' in vergelijking met wat hij in Engeland kreeg? Als hij heel veel sportieve honger zou hebben om weer wat te presteren, om voor de prijzen te willen spelen, dan was PSV voor hem misschien een optie geweest. Maar als hij liever in Rusland gaat voetballen, één van de meest controversiële landen ter wereld, waarbij je ook alleen nog maar binnenlandse potjes kunt spelen... dan heb je niks aan zo'n speler.

En ondanks dat onze competitie de afgelopen jaren goed gestegen is op de UEFA Ranking, hebben we natuurlijk nog steeds geen goede competitie. De onderlinge wedstrijden tegen Feyenoord, Ajax en AZ zijn leuk. Dan heb je nog altijd een stuk of 3 ploegen die het ook bovengemiddeld doen, maar tegenwoordig spelen er wel 10 ploegen in de eredivisie waar je gewoon helemaal niks aan hebt. Dat zijn 20 wedstrijden per jaar waar je met 1 vinger in je neus en je andere hand in je onderbroek waarschijnlijk nog gewoon 3 punten pakt. Nou is dat natuurlijk het probleem van heel veel competities, maar toch denk ik dat een competitie die in de breedte meer weerstand biedt, uiteindelijk leidt tot betere spelers en ook meer mogelijkheden om goede spelers te verleiden.

Ik ben benieuwd of er op korte termijn beweging komt rond Sangaré, want als dat onverhoopt tot de laatste weken van augustus gaat duren, dan kun je er vergif op innemen dat we uiteindelijk weer genoegen moeten nemen met één of andere huurspeler die vervolgens niet direct fit is of niets toevoegt.

Het is op dit moment gokken dat onze huidige verdedigers onder Bosz opeens toppers blijken (= naïeve gedachte) of dat onze jeugdspelers ineens het niveau omhoog krikken (= ook een naïeve gedachte). Je moet als journalist toch iets schrijven, en dat een Isaac Babadi het leuk doet in de voorbereiding, is natuurlijk heel fijn. Maar de gedachte dat we met de huidige groep ook wel klaar zouden kunnen zijn voor de start van het seizoen, is onzinnig. En ja, ook met deze groep zullen we behoorlijk wat potjes winnen in Nederland, maar van het "willen winnen", wat blijkbaar de reden is voor de goede match tussen Bosz en PSV, zie ik tot op heden toch nog erg weinig terecht komen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 juli 2023 om 17:57:

... Dat zijn 20 wedstrijden per jaar waar je met 1 vinger in je neus en je andere hand in je onderbroek waarschijnlijk nog gewoon 3 punten pakt. ....



Laat dat nou net de wedstrijden zijn waar we afgelopen jaar onze titel mee verspeelden..

Ik had echt de hoop dat we dit jaar eens klaar zouden zijn VOOR de financieel belangrijkste wedstrijden van het jaar (CL kwalificatie).

Maar opnieuw lijkt het erop dat dat niet gaat gebeuren. Gevolg gaat weer zijn dat we het niet redden, dat de zilvervloot niet binnen gaat komen en dat we weer een stapje terug moeten doen.

Hoop dat we het kunnen keren :psv

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 25 juli 2023 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 juli 2023 om 17:57:

... Dat zijn 20 wedstrijden per jaar waar je met 1 vinger in je neus en je andere hand in je onderbroek waarschijnlijk nog gewoon 3 punten pakt. ....



Laat dat nou net de wedstrijden zijn waar we afgelopen jaar onze titel mee verspeelden..

Ik had echt de hoop dat we dit jaar eens klaar zouden zijn VOOR de financieel belangrijkste wedstrijden van het jaar (CL kwalificatie).

Maar opnieuw lijkt het erop dat dat niet gaat gebeuren. Gevolg gaat weer zijn dat we het niet redden, dat de zilvervloot niet binnen gaat komen en dat we weer een stapje terug moeten doen.

Hoop dat we het kunnen keren :psv



Al had dat verspelen van punten vrij weinig met de selectie te maken.
Uit bij Cambuur en Groningen stonden de toppers (inclusief Gakpo, die alleen bij Emmen uit ontbrak) 'gewoon' op het veld en dezelfde selectie won van Ajax (3x zelfs), Feyenoord en AZ.

Dan mag de selectie geen enkel excuus zijn om van deze clubs te verliezen; ook afgelopen seizoen niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 25 juli 2023 om 08:27:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 25 juli 2023 om 08:04:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 24 juli 2023 om 17:57:

... Dat zijn 20 wedstrijden per jaar waar je met 1 vinger in je neus en je andere hand in je onderbroek waarschijnlijk nog gewoon 3 punten pakt. ....



Laat dat nou net de wedstrijden zijn waar we afgelopen jaar onze titel mee verspeelden..

Ik had echt de hoop dat we dit jaar eens klaar zouden zijn VOOR de financieel belangrijkste wedstrijden van het jaar (CL kwalificatie).

Maar opnieuw lijkt het erop dat dat niet gaat gebeuren. Gevolg gaat weer zijn dat we het niet redden, dat de zilvervloot niet binnen gaat komen en dat we weer een stapje terug moeten doen.

Hoop dat we het kunnen keren :psv



Al had dat verspelen van punten vrij weinig met de selectie te maken.
Uit bij Cambuur en Groningen stonden de toppers (inclusief Gakpo, die alleen bij Emmen uit ontbrak) 'gewoon' op het veld en dezelfde selectie won van Ajax (3x zelfs), Feyenoord en AZ.

Dan mag de selectie geen enkel excuus zijn om van deze clubs te verliezen; ook afgelopen seizoen niet.



Eens :B
In geen enkel seizoen is kwaliteit de oorzaak om zulke duels te verliezen, dat is pure mindset (al is dat ook een kwaliteit)

 

+1/-0

Ongeacht of je Sanchez erbij wilde zien of niet, het patroon is dat van elk seizoen in de afgelopen 5 jaar.
Schermen met een grote naam, daar je supporters een paar weken mee bezig houden, vervolgens lukt het niet hem te halen en oeps.......
we hebben nu wel weinig tijd over.
Maar gelukkig loten we gunstig dus dat redden we wel met die deuken-verdediging, nog even pappen en nathouden dus en afwachten.
Uiteindelijk in de 2e voorronde blijkt die verdediging toch weer te zwak en pissen we overal naast.
Het is elke keer hetzelfde, men leert gewoon niet van het verleden.

 

+3/-0

Zolang Sangare niet verkocht wordt hoeven we hooguit 1 nieuwe speler te verwachten. Stewart is een capabel man die met een klein bedrag een selectie moet samenstellen wat kampioen moet worden. PSV is geen titelkandidaat. Ik vind Feyenoord echt ruimschoots voorbij PSV. Zij halen spelers voor kleinere bedragen en halen meer uit deze spelers. Kijk hoe goedkoop Gimemez was? Wieffer bijvoorbeeld. Nu halen ze Stengs op en zijn ze bezig met die Kroaat.

PSV kan toch ook ergens anders een verdediger scouten die 5 of 6 miljoen kost in plaats van 12 miljoen met een Brits salaris. Ik vind de huidige selectie achterin slecht. Het middenveld daarentegen is mager bezet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 25 juli 2023 om 11:59:

Zolang Sangare niet verkocht wordt hoeven we hooguit 1 nieuwe speler te verwachten. Stewart is een capabel man die met een klein bedrag een selectie moet samenstellen wat kampioen moet worden. PSV is geen titelkandidaat. Ik vind Feyenoord echt ruimschoots voorbij PSV. Zij halen spelers voor kleinere bedragen en halen meer uit deze spelers. Kijk hoe goedkoop Gimemez was? Wieffer bijvoorbeeld. Nu halen ze Stengs op en zijn ze bezig met die Kroaat.

PSV kan toch ook ergens anders een verdediger scouten die 5 of 6 miljoen kost in plaats van 12 miljoen met een Brits salaris. Ik vind de huidige selectie achterin slecht. Het middenveld daarentegen is mager bezet.



Wat betreft Sangare ben ik het met je eens.
De vergelijking met Feyenoord vind ik onzin. Je noemt nu Wieffer en Gimenez als voorbeeld, dit soort voorbeelden kan je ook bij PSV vinden. Bij PSV ontwikkelen ook veel spelers zich en worden met meer waarde verkocht. Stengs vind ik persoonlijk geen meerwaarde. Was in zijn AZ tijd goed, maar is daarna niet beter geworden. Feyenoord gaat daar imo ook een bedrag voor betalen die realistisch is, niet dat ze die extra goedkoop oppikken ofzo...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 25 juli 2023 om 12:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 25 juli 2023 om 11:59:

Zolang Sangare niet verkocht wordt hoeven we hooguit 1 nieuwe speler te verwachten. Stewart is een capabel man die met een klein bedrag een selectie moet samenstellen wat kampioen moet worden. PSV is geen titelkandidaat. Ik vind Feyenoord echt ruimschoots voorbij PSV. Zij halen spelers voor kleinere bedragen en halen meer uit deze spelers. Kijk hoe goedkoop Gimemez was? Wieffer bijvoorbeeld. Nu halen ze Stengs op en zijn ze bezig met die Kroaat.

PSV kan toch ook ergens anders een verdediger scouten die 5 of 6 miljoen kost in plaats van 12 miljoen met een Brits salaris. Ik vind de huidige selectie achterin slecht. Het middenveld daarentegen is mager bezet.



Wat betreft Sangare ben ik het met je eens.
De vergelijking met Feyenoord vind ik onzin. Je noemt nu Wieffer en Gimenez als voorbeeld, dit soort voorbeelden kan je ook bij PSV vinden. Bij PSV ontwikkelen ook veel spelers zich en worden met meer waarde verkocht. Stengs vind ik persoonlijk geen meerwaarde. Was in zijn AZ tijd goed, maar is daarna niet beter geworden. Feyenoord gaat daar imo ook een bedrag voor betalen die realistisch is, niet dat ze die extra goedkoop oppikken ofzo...



En ik las dat die Stengs een salaris heeft van 2,5 miljoen, en dat hij niet minder wilde gaan verdienen.
Alleen al daardoor moeten we hem niet willen … hoe zou dat overkomen op een speler als Veerman, die ik persoonlijk nog beter vind als Stengs?

 

+1/-0

Ik lees nu dat Joey Kooij geen wedstrijden van Feyenoord meer mag fluiten door de komst van Stengs. Dat maakt het opeens een gemiste kans dat je hem niet hebt vastgelegd :D

 

+1/-0

Lekker nog een jaar naar dezelfde bras in de verdediging kijken. Nu al zin in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 juli 2023 om 13:48:

Ik lees nu dat Joey Kooij geen wedstrijden van Feyenoord meer mag fluiten door de komst van Stengs. Dat maakt het opeens een gemiste kans dat je hem niet hebt vastgelegd :D


haha, ik zat ook al te denken.. moeten wij niet gewoon familiereden van bepaalde scheidsrechters een contract aanbieden... ook al kunnen ze er geen hout van ;)

Zus/broer/neef/whatever van Bas Nijhuis ofzo?
Of van die man met al die "ü"'s ?

 

+1/-0

De gelatenheid op het forum verbaasd mij. Vorig jaar hadden we een waardeloze verdediging.
We zijn nu vol in de voorbereiding en er is niets bijgekomen. Ik houd mijn hart vast voor de ontmoeting met Sturm graz

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 25 juli 2023 om 15:20:

De gelatenheid op het forum verbaasd mij. Vorig jaar hadden we een waardeloze verdediging.
We zijn nu vol in de voorbereiding en er is niets bijgekomen. Ik houd mijn hart vast voor de ontmoeting met Sturm graz



Ik ook.. en ook voor de CJS tegen Feyenoord.. (al was ik daar vorig jaar tegen Ajax aanvankelijk ook wel huiverig voor).
Na de CJS, de eerste echte krachtmeting zullen we wel een redelijk beeld hebben van waar we staan.

Iemand trouwens een idee tot wanneer er spelers ingeschreven kunnen worden voor de wedstrijd tegen Sturm Graz?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 25 juli 2023 om 15:20:

De gelatenheid op het forum verbaasd mij. Vorig jaar hadden we een waardeloze verdediging.
We zijn nu vol in de voorbereiding en er is niets bijgekomen. Ik houd mijn hart vast voor de ontmoeting met Sturm graz


Ik kijk er ook niet bepaald naar uit, maar ik denk dat de meesten hier het ondertussen gewoon gewend zijn dat er iedere zomer weer zo'n potje van gemaakt wordt... Precies het verhaal van Guppie hierboven, het is al jaren hetzelfde liedje. Ik denk al 3 of 4 jaar lang, goh dit jaar moet het toch kunnen om CL te halen. En al 3 of 4 jaar lang is het een sof tegen matige teams. Daarom ga ik ook geen moeite doen om tijdens m'n vakantie wedstrijden te kijken. Ik focus me wel op de competitie, en alles wat daar bijkomt is meegenomen.

Dit bericht is gewijzigd op 25 juli 2023, 18:02:16.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 25 juli 2023 om 15:20:

De gelatenheid op het forum verbaasd mij. Vorig jaar hadden we een waardeloze verdediging.
We zijn nu vol in de voorbereiding en er is niets bijgekomen. Ik houd mijn hart vast voor de ontmoeting met Sturm graz



Niemand van ons weet echt waar ze mee bezig zijn en of er nog wat gaat bijkomen. Daarnaast een verdediging met Boscagli en Sambo is wellicht al heel anders dan vorig seizoen.

Gelatenheid is niet het goede woord denk ik. De meeste weten gewoon nog niet wat de ideeen zijn van Bosz en of er eventueel nog wat bij gaat komen. We moeten gewoon afwachten denk ik, denk dat dat het meer is.

 

+2/-0

Leuk stukje uit de Feijenoord supporters site:
https://feyenoord.supporters.nl/forums/reacties/15/1/41/Ajax#reactie2913link

Ik ben het wel met die gast eens ... we zitten min of meer allemaal in hetzelfde schuitje, en het heeft geen zin om een hoop commentaar te geven op de scouting en/of TD's ...

Uiteindelijk draait het allemaal om dat beetje geluk dat een selectie "past", of niet ... en Feijenoord had vorig jaar dat geluk. Natuurlijk komen er ook andere (belangrijke) factoren bij kijken, zoals bv een goede/ervaren trainer (welke wij en Ajaks vorig jaar niet hadden), maar de klik binnen een selectie en met de trainer, is meestal toch wel een van de belangrijkste factoren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24