Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 26 27 28 29 30

Ik ben het wel eens dat een verdediging met Sambo en Boscagli anders is dan vorig seizoen, ook van Aanholt kwam was in januari en deed het prima en zelfs Teze was international als RCV ipv back. Maar in the end hopen wij als supporters dat niet alleen wij allemaal (geen uitzonderingen onder 200.000 a 500.000 fans) dat er íets wordt gedaan. Nu lijkt het alsof ze denken dat er nieuwe ronde nieuwe kansen zijn.
En als je vaak genoeg gokt dan kun je ook wel eens winnen dus wie weet blijkt het ineens als een puzzel in elkaar te vallen en speelt Sambo in de NL11 en verdienen we 10 miljoen door de verkoop van Boscagli in een jaar tijd.

Bosz is een korte periode TD geweest, Brands heel lang en Earnie ook heel lang. Samen zou je mogen verwachten dat ze weten wat ze doen dus het geduld is dan wel op maar het vertrouwen nog niet. Als ze straks met Mees Hilgers aan komen zetten dan hebben we natuurlijk wel een probleem.

 

+3/-0

Tja Tinus, misschien is mijn glas half leeg en het jouwe half vol, maar ik zou zeggen: als je vaak genoeg gokt, dan eindig je uiteindelijk in de goot. PSV zou het niet moeten hebben van "geluk" dat alles op magische wijze in elkaar valt. PSV moet zorgen dat het op basis van goed beleid zorgt voor een sterke selectie met spelers die, over het algemeen, hun transfersom en salaris meer dan waard zijn.

Sambo deed het leuk bij Sparta, Boscagli is weer terug na zijn blessure. Maar zijn dit nou de twee mannen die ervoor zorgen dat de fouten van de afgelopen jaren niet meer gemaakt worden? Wel ben ik het ermee eens dat we met Van Aanholt een linksback hebben die voldoet. Dat is Max, zeker verdedigend gezien, nooit geweest.

Een verdediging met Sambo - Teze - Boscagli - Van Aanholt zal het, over het algemeen, best aardig gaan doen. Maar dat is niet goed genoeg voor PSV. Wij moeten een verdediging hebben die staat als een huis, waarbij het niet wachten is tot het moment of de wedstrijd waarin het toch weer als een kaartenhuis in elkaar valt. Als je bij Feyenoord kijkt, dan hebben die met Geertruida - Trauner - Hancko - Hartman gewoon op elke positie een speler staan die eigenlijk beter is als de onze.

Ik zit geheel op de lijn van guppy. Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. Oftewel, het is wachten op aankopen, of op het moment dat we de deksel weer op ons neus krijgen.

 

+1/-0

Dan kom je uiteindelijk toch weer op de onderwerpen ´scouting´ en ´beleid´ uit. Met Trauner en Hancko heeft Feyenoord ook niet bepaald op buitencategorie gemikt maar het pakt wel goed uit waar wij met Baumgartl miljoenen in de put hebben gekieperd.
Feyenoord heeft jarenlang in die categorie moeten scouten en heeft daar ook meer dan genoeg miskopen in gedaan. Verschil is dat daar sinds Arnesen en Slot een duidelijk beleid wordt gevoerd waardoor de kans dat dit soort aankopen functioneert ook groter wordt.
Kijk naar Boscagli bij ons. Na zijn eerste jaar bijna bij het grof vuil gezet, door Schmidt opgepikt en belangrijk gemaakt en inmiddels een prima basisspeler. Teze idem. Haalt onder Schmidt het NL-elftal, wordt door RvN misbruikt als back en door iedereen vervloekt.
Het ligt dichter bij elkaar dan het veelal lijkt en daarin speelt het voeren van een duidelijk technisch beleid een grote rol.

Ik zit dan ook tussen Tinus en Bas in. Een kwalitatieve impuls is welkom maar Teze - Boscagli met twee fatsoenlijke backs, een degelijke keeper en een duidelijke tactiek kan een aanzienlijk verschil zijn t.o.v. vorig seizoen.

 

+1/-0

voeg daar aan toe : een trainer die duidelijk communiceert, een duidelijk plan heeft (plan B moet nog blijken) en rust uitstraalt. Dat heeft zeker ook impact op de selectie.

 

+1/-0

Het gaat me te ver om Teze en Boscagli PRIMA basisspelers te noemen; Boscagli ws voor zijn blessure de beste van de slechtste verdediging welke we ooit mochten aanschouwen. Een voldoende, maar geen speler die je naar een hoger niveau tilt.
Toch mag hij het van mij bewijzen met een kanjer van een CV naast zich, maar natuurlijk niet met Teze naast zich.
Die heeft m.i. aangetoond gewoon thuis te horen op een iets lager niveau en vind ik dus geen PSV-basismateriaal.
Overigens verontrust het me dat de toon ook alweer aan het veranderen is.
Van we moéten een sterke CV halen is het nu inmiddels "logisch dat PSV nog rondkijkt maar in principe tevreden met het materiaal", dat klinkt al een stuk vrijblijvender.
Het elftal dat vorig jaar volgens iedereen van achter tekort schoot mét daarbij Simons zou dus nu CL en kampioenswaardig moeten zijn geworden door het aantrekken van een vervnger voor Gakpo (die al na 2 maanden weg was), de spits van een degradant en nul verdedigers ???
Mij lijkt het erop dat we weer het bekende gokje gaan wagen en hopen dat we een keer mazzel hebben in de CL voorronde.
Onbegrijpelijk. Ik hoop toch écht dat ik het mis heb.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 juli 2023 om 07:22:

Mij lijkt het erop dat we weer het bekende gokje gaan wagen en hopen dat we een keer mazzel hebben in de CL voorronde.
Onbegrijpelijk. Ik hoop toch écht dat ik het mis heb.



Precies dat... en dat is het eigenlijk al jaren.
We gokken op de grillen van de individuele spelers, in de hoop dat die grillen genoeg en op de juiste momenten plaats vinden.

Al jaren (en dat gaat tot ver voor Schmidt) vind ik dat onze selectie in onbalans is t.o.v. de doelen die we onszelf elk jaar stellen. En dit jaar lijkt opnieuw zo'n jaar te worden..

 

+1/-0

Boscagli en Teze voldoen zeer zeker niet aan het niveau dat wij moeten nastreven. In verschillende berichten lees ik nu dat Teze de uitblinker zal worden onder Bosz. Ik zie dat niet gebeuren.

Het is geen toeval dat wanneer we incidenteel succes hadden er een sterke leider in de verdediging rondliep (Alex en Moreno)

Ook dit jaar gokken wij weer en ook dit jaar hoef je niet helderziend te zijn om te zien dat dit niet gaat werken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 27 juli 2023 om 08:48:

Boscagli en Teze voldoen zeer zeker niet aan het niveau dat wij moeten nastreven. In verschillende berichten lees ik nu dat Teze de uitblinker zal worden onder Bosz. Ik zie dat niet gebeuren.

Het is geen toeval dat wanneer we incidenteel succes hadden er een sterke leider in de verdediging rondliep (Alex en Moreno)

Ook dit jaar gokken wij weer en ook dit jaar hoef je niet helderziend te zijn om te zien dat dit niet gaat werken.



Er wordt overal gezegd (ook door de staf van PSV) dat er een verdediger bij moet komen. Dus dat PSV gokt, dat is natuurlijk onzin, en een reactie die erg kort door de bocht is.

PSV heeft gewoon geen geldpot van tientallen miljoenen euro's.
De selectie is totaal niet in balans (dit is het werk van voorgaande managers).

Verdedigers - aantal: 9 - voor 4 posities
We hebben Sambo, Boscagli, Teze, Obispo, van Aanholt, Mwene, Ramalho, Mauro en Oppegard als verdedigers op onze salarislijst staan. (tot gister ook nog Timo).

Middenveld - aantal: 4 - voor 3 posities
Sangare, Veerman, Til en Saibari

Aanval - aantal: 6 - voor 3 posities
Lang, Bakayoko, El Ghazi, Pepi, de Jong en Vertessen

Al je puur op kwantiteit kijkt, wat een bedrijf ook doet, dan hebben we in de verdedigingslijn te veel personen. Logisch dat de aandacht de eerste maanden van de transfermarkt eerst op onze aanval en middenveld is gelegd. Daar hebben we nu twee versterkingen, maar op het middenveld komen we twee personen te kort.

We hebben geen grote zak met geld. Ze zijn echt wel bezig met versterkingen, maar spelers die zich al bewezen hebben gaan of naar grotere competities of zijn financieel onhaalbaar.

We moeten wel realistisch blijven met ons allen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 juli 2023 om 07:22:

Het gaat me te ver om Teze en Boscagli PRIMA basisspelers te noemen; Boscagli ws voor zijn blessure de beste van de slechtste verdediging welke we ooit mochten aanschouwen. Een voldoende, maar geen speler die je naar een hoger niveau tilt.
Toch mag hij het van mij bewijzen met een kanjer van een CV naast zich, maar natuurlijk niet met Teze naast zich.
Die heeft m.i. aangetoond gewoon thuis te horen op een iets lager niveau en vind ik dus geen PSV-basismateriaal.
Overigens verontrust het me dat de toon ook alweer aan het veranderen is.
Van we moéten een sterke CV halen is het nu inmiddels "logisch dat PSV nog rondkijkt maar in principe tevreden met het materiaal", dat klinkt al een stuk vrijblijvender.
Het elftal dat vorig jaar volgens iedereen van achter tekort schoot mét daarbij Simons zou dus nu CL en kampioenswaardig moeten zijn geworden door het aantrekken van een vervnger voor Gakpo (die al na 2 maanden weg was), de spits van een degradant en nul verdedigers ???
Mij lijkt het erop dat we weer het bekende gokje gaan wagen en hopen dat we een keer mazzel hebben in de CL voorronde.
Onbegrijpelijk. Ik hoop toch écht dat ik het mis heb.



Wtf boeit het in hemelsnaam dat Pepi bij een degradant heeft gespeeld. Want als het team niet goed is, ben je individueel ook ongeschikt? Vond je dat toen ook toen Angelino werd gehaald nadat hij het seizoen daarvoor met NAC was gedegradeerd? :denk

 

+2/-0

We hebben zeker geen oneindige zak met geld, dat snap ik ook wel maar ik had dan toch het geld besteed aan Pepi gespendeerd aan een beer van een verdediger de qua spitspositie het vooralsnog even gelaten bij De Jong + jeugdspelers.
Iedereen roept dat we talentvolle jeugdspelers voor in de spits hebben lopen maar in plaats van die ook daadwerkelijk de kans te geven halen we Pepi en loopt de jeugd straks weer weg naar andere clubs.
Kortom, eerst die verdediging eens op orde en nu eens een keer als tweede de spitspositie.
Is je trouwens ook opgevallen dat we met hopen spelers in verband worden gebracht maar slechts met een enkele verdediger?
De verdediging is al jaaaaren de sluitpost en die lichtzinnigheid heeft ons al enkele jaren CL(inkomsten) gekost.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 27 juli 2023 om 10:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 juli 2023 om 07:22:

Het gaat me te ver om Teze en Boscagli PRIMA basisspelers te noemen; Boscagli ws voor zijn blessure de beste van de slechtste verdediging welke we ooit mochten aanschouwen. Een voldoende, maar geen speler die je naar een hoger niveau tilt.
Toch mag hij het van mij bewijzen met een kanjer van een CV naast zich, maar natuurlijk niet met Teze naast zich.
Die heeft m.i. aangetoond gewoon thuis te horen op een iets lager niveau en vind ik dus geen PSV-basismateriaal.
Overigens verontrust het me dat de toon ook alweer aan het veranderen is.
Van we moéten een sterke CV halen is het nu inmiddels "logisch dat PSV nog rondkijkt maar in principe tevreden met het materiaal", dat klinkt al een stuk vrijblijvender.
Het elftal dat vorig jaar volgens iedereen van achter tekort schoot mét daarbij Simons zou dus nu CL en kampioenswaardig moeten zijn geworden door het aantrekken van een vervnger voor Gakpo (die al na 2 maanden weg was), de spits van een degradant en nul verdedigers ???
Mij lijkt het erop dat we weer het bekende gokje gaan wagen en hopen dat we een keer mazzel hebben in de CL voorronde.
Onbegrijpelijk. Ik hoop toch écht dat ik het mis heb.



Wtf boeit het in hemelsnaam dat Pepi bij een degradant heeft gespeeld. Want als het team niet goed is, ben je individueel ook ongeschikt? Vond je dat toen ook toen Angelino werd gehaald nadat hij het seizoen daarvoor met NAC was gedegradeerd? :denk



Nee, dat boeit ook niet, als je van zijn kwaliteit overtuigd bent, moet je hem halen, waar hij ook speelt.
Ik chargeer om m'n punt te maken dat IK vind dat de prioriteiten niet juist zijn.
Eerst een dichte verdediging dus....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 27 juli 2023 om 10:30:

We hebben zeker geen oneindige zak met geld, dat snap ik ook wel maar ik had dan toch het geld besteed aan Pepi gespendeerd aan een beer van een verdediger de qua spitspositie het vooralsnog even gelaten bij De Jong + jeugdspelers.
Iedereen roept dat we talentvolle jeugdspelers voor in de spits hebben lopen maar in plaats van die ook daadwerkelijk de kans te geven halen we Pepi en loopt de jeugd straks weer weg naar andere clubs.
Kortom, eerst die verdediging eens op orde en nu eens een keer als tweede de spitspositie.
Is je trouwens ook opgevallen dat we met hopen spelers in verband worden gebracht maar slechts met een enkele verdediger?
De verdediging is al jaaaaren de sluitpost en die lichtzinnigheid heeft ons al enkele jaren CL(inkomsten) gekost.



Ik snap je punt en ben het ook eens dat de kwaliteit van de verdedigers omhoog moet. Maar als je slechts 4 aanvallers hebt en 4 middenvelders en 10 verdedigers dan snap ik dat je prioriteiten liggen bij de eerste twee genoemde linies.

Ook ik zie liever een verdediger ala Alex bij PSV voetballen, en ook ik vind kwalitatief de verdediging ons minst sterkste linie. Maar gezien de feiten snap ik de keuzes op dit moment wel.

Ik denk dat PSV had gehoop Sangare voor 35mil te verkopen en daar 1 middenvelder een een of 2 goede verdedigers voor te kunnen terughalen. Als je geen grote zak met geld hebt, dan ben je als club ook afhankelijk wat er gebeurd in de voetballerij.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 27 juli 2023 om 09:05:

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 27 juli 2023 om 08:48:

Boscagli en Teze voldoen zeer zeker niet aan het niveau dat wij moeten nastreven. In verschillende berichten lees ik nu dat Teze de uitblinker zal worden onder Bosz. Ik zie dat niet gebeuren.

Het is geen toeval dat wanneer we incidenteel succes hadden er een sterke leider in de verdediging rondliep (Alex en Moreno)

Ook dit jaar gokken wij weer en ook dit jaar hoef je niet helderziend te zijn om te zien dat dit niet gaat werken.



Er wordt overal gezegd (ook door de staf van PSV) dat er een verdediger bij moet komen. Dus dat PSV gokt, dat is natuurlijk onzin, en een reactie die erg kort door de bocht is.

PSV heeft gewoon geen geldpot van tientallen miljoenen euro's.
De selectie is totaal niet in balans (dit is het werk van voorgaande managers).

Verdedigers - aantal: 9 - voor 4 posities
We hebben Sambo, Boscagli, Teze, Obispo, van Aanholt, Mwene, Ramalho, Mauro en Oppegard als verdedigers op onze salarislijst staan. (tot gister ook nog Timo).

Middenveld - aantal: 4 - voor 3 posities
Sangare, Veerman, Til en Saibari

Aanval - aantal: 6 - voor 3 posities
Lang, Bakayoko, El Ghazi, Pepi, de Jong en Vertessen

Al je puur op kwantiteit kijkt, wat een bedrijf ook doet, dan hebben we in de verdedigingslijn te veel personen. Logisch dat de aandacht de eerste maanden van de transfermarkt eerst op onze aanval en middenveld is gelegd. Daar hebben we nu twee versterkingen, maar op het middenveld komen we twee personen te kort.

We hebben geen grote zak met geld. Ze zijn echt wel bezig met versterkingen, maar spelers die zich al bewezen hebben gaan of naar grotere competities of zijn financieel onhaalbaar.

We moeten wel realistisch blijven met ons allen.



Hehe, eindelijk iemand met een realistische blik, en die niet alleen maar klaagt over scouting etc. etc.

 

+2/-0

Wat ik allemaal lees is dat iedereen maar vind dat er een directe versterking voor de verdediging gehaald moet worden. Wie moet dat dan zijn? Noem eens een paar namen?

1. Gevestigde naam
Een speler met een leeftijd van 25+ die al heeft laten zien dat hij CL-niveau aankan.

Nadelen:
- Deze speler kan in grotere competitie spelen
- Deze speler kan al gegarandeerd in een team spelen dat al CL speelt
- Deze speler kan op een ander meer verdienen

2. Talent van kleinere club
Een speler van Heerenveen, Twente, AZ, Utrecht waar potentieel in zit

Nadelen:
- Deze speler heeft niet bewezen het CL-niveau aan te kunnen
- Vaak niet direct een versterking

3. Exotische aanwinst
Een speler uit een ander continent, een verrassing zoals in het verleden Alex, Farfan etc.

Nadelen
- Dit kan goed uitpakken en dit kan minder goed uitpakken. Dit zijn vaak spelers die zich nog moeten bewijzen, zoals de spelers uit groep 2. Talent van kleinere club
- Vaak niet direct een versterking
- Gaat hij kunnen aarden bij PSV. Houden niet van het weer, heimwee, etc.

4. Speler zonder perspectief
Een speler die bij een grote club op de bank zit of niet meer in aanmerking komt voor de selectie.

Nadelen
- Zijn gewend aan een groot salaris, dus zullen moeten inleveren
- Willen ze in de Eredivisie spelen?
- Veel kapers op de kust, ook van clubs uit aantrekkelijkere competities

Ik ben echt heel benieuwd met wat voor namen de mensen aankomen die al weken zeuren en vinden dat PSV allang versterkingen had moeten kopen. Ook rekening houdend met bovenstaande.

Wedden als straks PSV een speler presenteert dat iedereen zegt:
- Hij is geen versterking
- Hij kan er niks van
- Hij is veelste duur
- Hoezo een verdediger, we hebben slechts 4 middenvelders
- Blablabla

Het is gewoon nooit goed voor veel mensen. Wij zijn PSV, we zijn geen Man United.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 26 juli 2023 om 18:25:

Tja Tinus, misschien is mijn glas half leeg en het jouwe half vol, maar ik zou zeggen: als je vaak genoeg gokt, dan eindig je uiteindelijk in de goot. PSV zou het niet moeten hebben van "geluk" dat alles op magische wijze in elkaar valt. PSV moet zorgen dat het op basis van goed beleid zorgt voor een sterke selectie met spelers die, over het algemeen, hun transfersom en salaris meer dan waard zijn.

Sambo deed het leuk bij Sparta, Boscagli is weer terug na zijn blessure. Maar zijn dit nou de twee mannen die ervoor zorgen dat de fouten van de afgelopen jaren niet meer gemaakt worden? Wel ben ik het ermee eens dat we met Van Aanholt een linksback hebben die voldoet. Dat is Max, zeker verdedigend gezien, nooit geweest.

Een verdediging met Sambo - Teze - Boscagli - Van Aanholt zal het, over het algemeen, best aardig gaan doen. Maar dat is niet goed genoeg voor PSV. Wij moeten een verdediging hebben die staat als een huis, waarbij het niet wachten is tot het moment of de wedstrijd waarin het toch weer als een kaartenhuis in elkaar valt. Als je bij Feyenoord kijkt, dan hebben die met Geertruida - Trauner - Hancko - Hartman gewoon op elke positie een speler staan die eigenlijk beter is als de onze.

Ik zit geheel op de lijn van guppy. Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. Oftewel, het is wachten op aankopen, of op het moment dat we de deksel weer op ons neus krijgen.



De strekking van mijn post was zeker niet dat alles goed komt omdat het ook een keer goed kan vallen. Ik ben zelfs verbaasd dat er nog niets aan de verdediging is gedaan en ik heb ook zeker geen vertrouwen in deze laatste linie richting de komende 5 a 7 wedstrijden die het seizoen bij wijze van al kan verkwanselen.

Ik ben groot voorstander van enkel spelers halen die zoveel beter zijn dan dat we hebben dat we de selectie echt boosten ipv aanvullen. In de breedte hadden we namelijk al prima spelers (knechten) maar we hebben kopmannen nodig. En Lang en Pepi zijn voor mijn gevoel topaankopen. Precies wat we nodig hebben op de korte maar ook langere termijn. Waarde op het veld, concrete vacatures opgevuld en zelfs een speler die Xavi min of meer 1 op 1 vervangd op links. Het is allemaal fors wat er betaald is maar ik ga ervan uit dat het 8 + 12 was en dat het 10 + 15 kan worden indien het succesvol wordt.

Ik ben geen voorstander van het wachten, blijven onderhandelen, of blijven hopen op de versterkingen zoal nu het geval lijkt. Ik vind daadkrachtiger handelen belangrijk en dat wordt nu gewoon te weinig gedaan. Natuurlijk is het fijn dat je een speler het gevoel geeft dat je op hem wacht omdat hij nr 1 target is maar ik vind dat ons seizoen al begonnen is terwijl we er niet klaar voor zijn. Dat neem ik Brands/Earnie kwalijk. Niet omdat we PSV zijn maar omdat we PSV zijn wat in de winter 90 miljoen heeft opgehaald en expres niet heeft geïnvesteerd.

Nu is Xavi weg en Til geblesseerd... dan kom je met Babadi of Saibari aanzetten als je om de CL speelt. Het hoofddoel van de club en je hebt je zaken gewoon niet op orde. Je speelt nog steeds met dezelfde gemankeerde selectie en mist ook diepte op het middenveld.

Het is vooralsnog onvoldoende.

 

+1/-0

De verdediging daargelaten - begin mij toch zorgen te maken dat Drommel straks in de goal staat … krijgt veel speeltijd en zou zomaar kunnen dat hij gezien word als ‘past beter / beter met de voeten, etc’. Dan kan je nog zo’n hechte verdediging hebben maar …

 

+1/-0

Passievrucht, ik kan me helemaal vinden in je opsomming van categorieën en de bijbehorende nadelen. Dat het lastig is om een keuze te maken waar je je geld aan uit gaat geven, snap ik ook helemaal. Wij zitten niet in de positie om geld over de balk te smijten en moeten goed nadenken hoe we ons budget besteden. Ik vind het ook lastig om te zeggen wat PSV nu moet doen. Ik ben geen kenner van de markt en ik kan ook onze financiële situatie onvoldoende beoordelen. Ik vind alleen ergens wel dat het onverantwoord is om verdedigers te kopen als je al 9 verdedigers in je A-selectie hebt, van wie er 7 waarschijnlijk behoorlijke salarissen verdienen.

Eén categorie zou ik nog willen toevoegen: de spelers in de categorie Boscagli, Sangaré, Trauner, Hancko en nu bijv. de namen van die Kroaten waar Ajax en Feyenoord mee bezig zijn. In mijn ogen zijn dit allemaal geen gevestigde spelers waarvan je zeker weet dat ze mee kunnen op CL-niveau, maar het is wel het type speler die een Nederlandse topclub als een stap omhoog kan zien en die iets meer bagage mee brengt dan een talent uit ons eigen land. Het zijn (voor mij althans) ook allemaal spelers waarvan ik nog nooit gehoord had voordat ze in verband werden gebracht met de transfers naar onze topclubs.

Hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt om nog een schot in de roos binnen te halen. En zo lang wij niemand verkopen, kunnen we waarschijnlijk niemand halen. Dat valt bij mij dus onder de noemer "slecht beleid". Dat kun je Stewart / Brands natuurlijk niet aanrekenen, maar punt is wel zij nu met de gebakken peren zitten omdat we vast zitten aan matige verdedigers die te veel salaris kosten. Dan is het enige wat overblijft om extra investeringen te doen (economisch onverantwoord?) of om, zoals Sir Tinus zegt, te hopen dat het toch goed een keer goed valt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 27 juli 2023 om 19:02:

Passievrucht, ik kan me helemaal vinden in je opsomming van categorieën en de bijbehorende nadelen. Dat het lastig is om een keuze te maken waar je je geld aan uit gaat geven, snap ik ook helemaal. Wij zitten niet in de positie om geld over de balk te smijten en moeten goed nadenken hoe we ons budget besteden. Ik vind het ook lastig om te zeggen wat PSV nu moet doen. Ik ben geen kenner van de markt en ik kan ook onze financiële situatie onvoldoende beoordelen. Ik vind alleen ergens wel dat het onverantwoord is om verdedigers te kopen als je al 9 verdedigers in je A-selectie hebt, van wie er 7 waarschijnlijk behoorlijke salarissen verdienen.

Eén categorie zou ik nog willen toevoegen: de spelers in de categorie Boscagli, Sangaré, Trauner, Hancko en nu bijv. de namen van die Kroaten waar Ajax en Feyenoord mee bezig zijn. In mijn ogen zijn dit allemaal geen gevestigde spelers waarvan je zeker weet dat ze mee kunnen op CL-niveau, maar het is wel het type speler die een Nederlandse topclub als een stap omhoog kan zien en die iets meer bagage mee brengt dan een talent uit ons eigen land. Het zijn (voor mij althans) ook allemaal spelers waarvan ik nog nooit gehoord had voordat ze in verband werden gebracht met de transfers naar onze topclubs.

Hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt om nog een schot in de roos binnen te halen. En zo lang wij niemand verkopen, kunnen we waarschijnlijk niemand halen. Dat valt bij mij dus onder de noemer "slecht beleid". Dat kun je Stewart / Brands natuurlijk niet aanrekenen, maar punt is wel zij nu met de gebakken peren zitten omdat we vast zitten aan matige verdedigers die te veel salaris kosten. Dan is het enige wat overblijft om extra investeringen te doen (economisch onverantwoord?) of om, zoals Sir Tinus zegt, te hopen dat het toch goed een keer goed valt.



Goede post. Ik ben het hier ook zeker mee eens.
Ook ik vind dat we vanuit het verleden slecht beleid hebben gehanteerd en nu zitten we daarvoor op de blaren. Wat er met de inkomsten van Madueke en Gakpo precies is gedicht weet ik niet, maar ergens is daar wat verkeerd gegaan. Normaal hoop je met dat investeringsgeld weer verder te ontwikkelen zoals ieder gezond bedrijf dat doet.

 

+1/-0

Er is 100% zeker budget voor nog 2 a 3 versterkingen. Ik verwacht wel dat ze wat creatiever moeten worden omdat ze wellicht de hoop hadden dat het met Xavi goed zou komen en dus maar 2 aankopen benodigd waren.

 

+1/-0

Je hebt er echt meer dan 2 á 3 nodig. Ook zonder verkopen. Als ik nu zie wat Feyenoord allemaal koopt, wil kopen of al heeft gekocht, dan hebben die straks weer een erg brede selectie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 26 27 28 29 30

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 23/24