BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Ja, het is natuurlijk nog een beetje koffiedik kijken, maar je laatste zin is in mijn ogen het meest waarschijnlijke scenario. Je ziet in diverse Europese landen het aantal besmettingen toch weer oplopen, in Nederland ook de laatste 2 dagen. Maar de vraag is natuurlijk of het vaccinatieprogramma er inderdaad voor gaat zorgen dat de kwetsbare groep voor het grote deel uit het ziekenhuis kan wegblijven.
Ik heb helaas nog geen cijfers gezien vanuit andere landen, met een vergelijkbare vaccinatiegraad, over de veranderingen in de verhouding tussen het aantal positieve testen en het aantal ziekenhuisopnames. Dat zou een indicatie kunnen geven of onze verwachtingen realistisch zijn of toch voornamelijk op hoop gebaseerd.
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 943
Reg.: 19 februari 2006
Probleem is nu dat ze bang zijn dat het virus dat rond gaat onder de niet gevaccineerden (veel jongeren nu natuurlijk), zich kan gaan muteren. En dan is het hopen dat de vaccins blijven werken tegen eventuele nieuwe varianten.
Ik sta er niet van te kijken als er toch een aantal maatregelen teruggedraaid gaan worden. Maar een volledige Lockdown niet meer.
Ja het is natuurlijk makkelijk om de ongevaccineerden de schuld te geven van alle mutaties. Al die gevaccineerden die alleen de prik nemen om weer naar de festivals en op vakantie te kunnen is natuurlijk niets te verwijten…
Las al over de plannen in Duitsland dat straks alleen de ongevaccineerden wellicht in lockdown hoeven. Bizarre wereld waar we in leven…
'Wie zich laat inenten tegen corona beschermt niet alleen zichzelf, maar ook anderen. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat gevaccineerden niet alleen zelf veel minder vaak ziek worden, maar ook dat ze het virus nauwelijks nog kunnen overdragen.'
Lijkt me dus logisch dat het vooral hard gaat onder de niet-gevaccineerden.
Dit bericht is gewijzigd op 3 juli 2021, 12:36:06.
B O M M E L
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Belfast
Vak: -
Forumreacties: 20.754
Reg.: 6 februari 2000
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
Het demissionaire kabinet besluit dat voetbalstadions voor slechts twee derde gevuld mogen worden. Van dat besluit kun je vanalles vinden. Maar wat ik dan niet begrijp: hoezo is in de Kuip de eerste ring ramvol en de tweede ring helemaal leeg? In ons stadion gebeurde tegen Galatasaray min of meer hetzelfde. Eerste ring vol, tweede ring onderaan vol, boven helemaal leeg. Het hele idee van die twee-derde-regel is toch om afstand te kunnen houden?
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 02 augustus 2021 om 16:49:
Het demissionaire kabinet besluit dat voetbalstadions voor slechts twee derde gevuld mogen worden. Van dat besluit kun je vanalles vinden. Maar wat ik dan niet begrijp: hoezo is in de Kuip de eerste ring ramvol en de tweede ring helemaal leeg? In ons stadion gebeurde tegen Galatasaray min of meer hetzelfde. Eerste ring vol, tweede ring onderaan vol, boven helemaal leeg. Het hele idee van die twee-derde-regel is toch om afstand te kunnen houden?
Uit: Doetinchem
Forumreacties: 446
Reg.: 3 augustus 2002
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 02 augustus 2021 om 16:49:
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
open/sluit de onderstaande quote:antonh schreef op 02 augustus 2021 om 18:56:
1,5 meter afstand hoeft niet bij deze evenementen. Maar het is wel zeer merkwaardig inderdaad. Ik denk dat ze gewoon een beperking willen opleggen qua aantallen mensen ivm de deltavariant.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Er is geen onderbouwing voor gegeven. Het is 1/3 zonder dat coronacheckapp-gedoe en 2/3 als er wel gebruik wordt gemaakt van die app. Waarom er in combinatie met die app geen volle capaciteit mag zijn en waar dan die 2/3 op gebaseerd is wordt nergens uitgelegd. Daar werd op de vorige persconferentie ook niet naar gevraagd. De aanwezige journalisten hadden het weer veel te druk met het stellen van volkomen onnozele vragen.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Ricardo Izecson Santos schreef op 02 augustus 2021 om 19:56:
Er is geen onderbouwing voor gegeven. Het is 1/3 zonder dat coronacheckapp-gedoe en 2/3 als er wel gebruik wordt gemaakt van die app. Waarom er in combinatie met die app geen volle capaciteit mag zijn en waar dan die 2/3 op gebaseerd is wordt nergens uitgelegd. Daar werd op de vorige persconferentie ook niet naar gevraagd. De aanwezige journalisten hadden het weer veel te druk met het stellen van volkomen onnozele vragen.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona