Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 167 168 169 170 171

Voor mij was het altijd belangrijk dat de zorg niet overbelast zou raken. Daarom was ik in december voor een lockdown. Bij mij zijn er twijfels over het voortzetten van de lockdown.

Terwijl het aantal besmettingen in Engeland hoog is blijft de ic-bezetting daarbij achter. Ook het aantal sterfgevallen is laag. Volgens mij is het nu meer de vraag voor hoeveel ziekenhuisopnames gaat Omikron zorgen.

Zonder lockdown zullen weer meer mensen griep krijgen en daarvoor in het ziekenhuis worden opgenomen. Je hebt dan plek voor griep- en coronapatiënten nodig.
Je ontkomt dan denk ik niet meer aan strengere selectie. Een andere bijkomstigheid is dat meer ziekenhuispersoneel besmet raakt waardoor de voortgang van alle zorg weer onder druk komt te staan.



De keerzijde van een lockdown is groot. Daarom vind ik het goed dat de data voor de wetenschap beschikbaar wordt gesteld. Daarover is afgelopen maand unaniem een motie aangenomen. Maar de motie is nog niet uitgevoerd... :nee

https://nos.nl/artikel/2412010-hoogleraren-geef-data-over-effect-maatregelen-op-oversterfte-vrij
Hoogleraren: 'Geef data over effect maatregelen op oversterfte vrij'

open/sluit de onderstaande quote:

Volgens Meester kan de oversterfte niet worden verklaard met coronadoden. "Het aantal mensen dat aan corona overlijdt, is daarvoor denk ik op dit moment te laag", zegt hij. "De oorzaak is belangrijk te achterhalen en dat is precies wat Omtzigt heeft voorgesteld, en wij herhalen die oproep om dat zo snel mogelijk te gaan doen."

Voldoende data beschikbaar
Meester zegt dat er verschillende oorzaken van de oversterfte kunnen zijn. "Bijvoorbeeld uitgestelde zorg, het algehele stressniveau van de maatschappij, maar ook de vaccinatiestrategie. Dat willen we onderzoeken - om eventuele ongerustheid weg te nemen, maar als er een verband is, dan moeten en willen we dat ook graag weten."



open/sluit de onderstaande quote:

"De data zijn alleen nog niet beschikbaar voor ons. Met de aantallen die overlijden in samenhang met de vaccinatiemomenten, kunnen we statistisch gezien prima uit de voeten, maar dan moeten die data wel vrijgegeven worden."

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 januari 2022, 13:06:58.

 

+4/-0

Alle wedstrijden van januari eruit knippen en achter het seizoen eraan plakken. Maar dat zal die ene club wel tegenhouden.

 

+1/-0

Gooi de competitie er maar gauw uit!
Oh nee wacht, Ajax staat niet bovenaan :D

 

+1/-0

Als er 1 kind in de klas positief wordt getest, dan moet de hele klas in quarantaine ... toch??

En wat doen ze bij Ajaks?? 4 spelers positief, dus zetten ze iedereen terug op het vliegtuig naar huis ... en dat is volgens de regels???
En ik geloof ook niet dat die met een prive-jet zullen vliegen, dus gewoon het hele vliegtuig risico laten lopen!
En die 4 positieve apart naar huis ... hoe dan, met z'n 4-tjes met de auto of zo? ... geloof je het zelf?

lekker bestuur daar ... of wie dat dan ook beslist ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 06 januari 2022 om 17:28:

Als er 1 kind in de klas positief wordt getest, dan moet de hele klas in quarantaine ... toch??

En wat doen ze bij Ajaks?? 4 spelers positief, dus zetten ze iedereen terug op het vliegtuig naar huis ... en dat is volgens de regels???
En ik geloof ook niet dat die met een prive-jet zullen vliegen, dus gewoon het hele vliegtuig risico laten lopen!
En die 4 positieve apart naar huis ... hoe dan, met z'n 4-tjes met de auto of zo? ... geloof je het zelf?

lekker bestuur daar ... of wie dat dan ook beslist ...



Ik ben ook zeer benieuwd naar hoe ze dit geregeld hebben.
Dacht dat je zowieso in het land waar je je begeeft in quarantaine moet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 06 januari 2022 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 06 januari 2022 om 17:28:

Als er 1 kind in de klas positief wordt getest, dan moet de hele klas in quarantaine ... toch??

En wat doen ze bij Ajaks?? 4 spelers positief, dus zetten ze iedereen terug op het vliegtuig naar huis ... en dat is volgens de regels???
En ik geloof ook niet dat die met een prive-jet zullen vliegen, dus gewoon het hele vliegtuig risico laten lopen!
En die 4 positieve apart naar huis ... hoe dan, met z'n 4-tjes met de auto of zo? ... geloof je het zelf?

lekker bestuur daar ... of wie dat dan ook beslist ...



Ik ben ook zeer benieuwd naar hoe ze dit geregeld hebben.
Dacht dat je zowieso in het land waar je je begeeft in quarantaine moet.



Tja, dat dacht ik ook ... maar ze zullen wel stiekem gevlucht zijn, denk ik. Zullen we snel de Portugese autoriteiten bellen?? ;)

 

+1/-0

Er is een opvallend verschil tussen Ajax en Vitesse in de manier waarop de clubs omgaan met de ’terugreis’. Waar de Amsterdammers de vier positief getesten, onder wie naar verluidt twee basisspelers, mee naar huis hebben genomen, heeft Vitesse de spelers die positief getest hebben achtergelaten in Portugal.

De regels in Portugal geven aan dat een positief geteste in zelfisolatie moet en pas mag gaan reizen als er een negatieve PCR-test kan worden overlegd. Ajax heeft er desondanks voor gekozen het viertal niet achter te laten in het hotel in de Algarve en daarmee heeft de club een loopje genomen met de coronaregels in Portugal en Nederland. Om verdere verspreiding van het virus te voorkomen heeft Ajax de vier wel apart van de rest van het gezelschap terug laten reizen in een privé-vliegtuig. Maar voor vliegen met een privé-vliegtuig gelden dezelfde regels als voor de rest van de luchtvaart. Ajax wil geen nadere toelichting geven op de gemaakte keuze en volstaat met de mededeling dat het viertal apart van de rest terug naar Nederland is gekomen.

 

+3/-0

Je hebt helemaal gelijk Romario. Echter gaan die normaliseringen (lees ‘versoepelingen’) er niet komen omdat er simpelweg teveel mensen genieten van deze lockdown. Daarbij zijn veel mensen murw geslagen en vindt men het allemaal wel prima zo.

 

+2/-5

open/sluit de onderstaande quote:




Een MSN Nieuws artikel, dat verwijst naar het Nieuwsblad dat verwijst naar Bloomberg / BusinessAML; link. Owja, en die hebben het weer vanuit een interview dat Grove Krause heeft gehad met TV2, een Deense televisiezender.

Zoek de verschillen tussen de 'echte' quotes en die uit het MSN-artikel:
Denmark expects the surge in the omicron variant of the coronavirus to peak later this month, with fewer hospitalizations versus earlier strains leading to an improvement by March, a senior health official told broadcaster TV2.

Patients with the omicron variant have as much as 50% bigger chance of avoiding hospitalizations compared to patients with other variants, Tyra Grove Krause, a director of the Statens Serum Institut, was quoted as saying in an interview with the broadcaster on Monday, citing data from the U.K. and South Africa.

Grove Krause expects Denmark to be “in a better place” in March, as more people will be immune after getting Covid-19, while fewer people will be hospitalized. Eventually it will only be vulnerable patients with chronic diseases that will have to be re-vaccinated ahead of the winter season, Krause added.

The Nordic nation, among the countries that do the most sequencing of positive tests, has seen some of the highest numbers of omicron cases since the new variant appeared toward the end of 2021."


Triest weer dat er Nederlandse en Belgische nieuwsmedia zijn die zaken gewoon copy-pasten, slecht vertalen en er een mooi verhaaltje omheen maken waarbij de kernboodschappen compleet verdraaid worden. En dat allemaal o.b.v één zogenaamde 'bron'. Niet verrassend dat de Telegraaf daar ook gewoon weer aan mee doet.

En dat andere artikel van Verslaggever Onderwijs Telegraaf (volgens haar eigen LinkedIn). Opnieuw zoek de verschillen tussen jouw statement 'Maar wie nu nog niet wil zien dat het OMT niet anders kan dan de lockdown hier in Nederland zsm opheffen, wil gewoon de realiteit niet zien.' en die van de experts uit het artikel;

1. Statement van de viroloog (Louis Kroes) uit je artikel: Op basis van de nieuwste inzichten zou er volgens de viroloog dan ook geleidelijk versoepeld kunnen worden.

2. Vaccindeskundige Ben van der Zeijst: Ook vaccindeskundige Ben van der Zeijst denkt dat we voorzichtig aan de goede kant op gaan. „Al is het nog wel koffiedik kijken, want de daadwerkelijke gevolgen van de besmettingen zie je pas over een aantal weken”, ligt hij toe.

3. Viroloog Bert Niesters: „Als over een paar weken de ziekenhuisopnames nog altijd afnemen, dan kan je pas echt wat zeggen over de ernst van deze variant” en "We moeten daarom niet denken dat omicron wel meevalt en alles weer opengooien. De kans is dan levensgroot dat mensen met cruciale beroepen besmet raken en uit zouden vallen. Dan zit je helemaal met de gebakken peren.”

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 januari 2022, 01:23:35.

 

+7/-4

Je kunt de nieuwsbronnen dan wel aanvallen.
Maar de sterftecijfers en ziekenhuiscijfers in Nederland ( in strenge lockdown) zijn niet beter/anders dan die in bijvoorbeeld Belgie en Duitsland. Waar heel veel Nederlanders en masse gaan shoppen en feesten.
Hoe kun jij dan een lockdown met gigantische schade aan welzijn en economie nog steeds blijven verdedigen Mar?
Ik hoop echt dat je antwoorden wilt!

 

+2/-5

Als "wij van wc eend" dan eindelijk eens de grondslagen voor hun modellen delen met andere onafhankelijke experts, dan kunnen we ze of weer een beetje gaan geloven, of ze eindelijk eens vervangen voor frisse en unbiased experts.
Maar dat doen ze niet. Waarom niet? We wonen toch niet in Rusland? Dit zijn toch gewoon wetenschappelijke data, geen staatsgeheimen?
Dit zaakje begint echt te stinken.

Pech voor hen is dat bijna heel Nederland inmiddels wel door heeft dat er in Duitsland en Belgie een heel andere situatie zich voordoet dan hier.
Ook niet uit te leggen.

Hetzij, met allerlei rekenmodelletjes en angstmodellen,...waarvan dus onduidelijk is waar ze op gestoeld zijn.

Intussen is allang duidelijk dat, ondanks de liegverhalen, de boostercampagne teleurstellend verloopt.
Eigen schuld!
Als je dingen belooft maar ze dan weer terug draait, als je labbekakkerig informeert (zoals Dissel deed) als je maar steeds angst en geen perspectief schetst, dan raak je de mensen kwijt!

En dat is inmiddels flink aan het gebeuren.
Ik ga echt niet boosteren zolang er lockdowns zijn. En geloof me maar, gezien de smsjes die ik krijg van de GGD, ik ben echt niet de enige!

 

+4/-5

Net de booster laten zetten. Ik ga niet uit rancune weigeren iets bij te dragen voor mijzelf en anderen, wanneer dat zo gemakkelijk kan. Ik kan prima het prikje laten zetten en alsnog klagen.

 

+8/-1

Ik vermijd dit topic al maaaaaanden omdat ik me erg kan opwinden over de coronapandemie en alle randzaken eromheen, maar deze post van romario onderstreept nog maar weer eens de kern van het probleem vanuit mijn optiek.

Wat ik in de post van romario lees: lockdown werkt niet, maar zolang de lockdowns blijven komen, geen booster.

En nu mijn verhaal: Ik woon op kamers met 2 huisgenoten. Ik wilde met Kerst naar mijn ouderlijk huis, zoals elk jaar. Ik ben dus vanaf 10 december uit eigen beweging in quarantaine gegaan omdat ik hoe dan ook zeker geen corona wilde oplopen. Als ik mijn pa aansteek, die al geen goeie longen heeft, dan is het risico gewoonweg te groot. Ik zeg dit ook tegen mijn huisgenoten, omdat ik contact met hen niet kan verhinderen. We hebben een gedeelde keuken, badkamer en wc. Ik heb eten ingeslagen voor 2 weken, ik hoef voor niks en niemand niet de deur uit en heb dat dus ook niet gedaan. Dan half december wordt de lockdown aangekondigd die ik al aan zag komen.

En nu komt het... Mijn huisgenoot heeft online tentamens ipv op locatie vanwege de lockdown. Ik meen dat het op 16 december was. En wat doet die zak na afloop van het tentamen? Geeft ie een feestje voor 14 man in het weekend! Ik wist van niets: hij had het mij expres niet meegedeeld omdat hij wist dat ik erop tegen zou zijn vanwege mijn zelf opgelegde quarantaine. De andere huisgenoot wist ook van niets, maar toen de bezoekers op kwamen dagen deed hij vrolijk mee.

De dag voor kerst, donderdag 23 december, doe ik een zelftest. Positief. Ik waarschuw mijn huisgenoten en zij testen ook: allebei positief. Wat doen ze? Toch naar huis want dat hadden ze gepland. De een met de auto, maar meneer feestbeest gaat gewoon met het openbaar vervoer, want andere mensen kunnen zijn rug op. De ouders zijn toch ingeënt is het argument, kans op besmetting is klein zegt ie. Dat wij alledrie dubbel zijn ingeënt maar toch besmet, negeert hij voor het gemak maar. En ik? Ik heb de Kerst moederziel alleen in mijn flatje doorgebracht.

Paar dagen na Kerst komt meneer feestbeest weer terug. De andere huisgenoot heeft besloten tot begin januari thuis te blijven nadat paps ook positief had getest na het kerstdinee. Ik wilde een pcr test doen, maar ik heb geen auto en de testlocaties in de buurt kwamen nooit voor in de online inschrijving bij de ggd, enkel locaties die zo ver weg zijn dat ik, besmet en al, ook met het openbaar vervoer zou moeten gaan, dus niet gedaan. Op de 30e hebben we allebei een zelftest gedaan: negatief. Het is voorbij, gelukkig. De volgende dag, wederom zonder waarschuwing komen er 8 man bij meneer feestbeest langs om oudejaar te vieren, ja altijd bij hem, want meneer moet de organisator uithangen. Ik sprong bijna uit mn vel. Wij zijn dan wellicht immuun nu, maar het is NOG STEEDS verboden, want we zitten in een lockdown! En wat zegt meneer daarop? Man die lockdown werkt toch niet, je ziet de cijfers toch steeds stijgen en wij waren ook besmet.

Ik stond paf. Meneer houdt zich totaal niet aan de lockdown regels, maar stelt dat, omdat wij besmet zijn geweest door zijn feest, dat de lockdown toch niet werkt... WAT? Hij neemt overigens ook geen booster. En dit is een student die een master aan het doen is en al een bachelor heeft gehaald. Toch een van de beter opgeleiden in NL. Als hij er al zo over denkt, wat moeten de plaatselijke tokkies er dan over denken? Hoe goed houden die zich aan de regels?

Fun fact. Mijn flat van 152 man heeft een equête ingevuld, 132 reacties (ja das hoog). 81% geeft toe (anoniem natuurlijk) zich niet aan de lockdown te houden. 89% geeft aan niet te geloven dat de lockdown werkt. GOH, nee echt? Had ik niet gedacht, want iedereen houdt zich er zo goed aan. 32% gaat geen booster halen. 44% geeft aan wel een booster te gaan halen, maar niet te geloven dat ze het echt nodig hebben, want ze zijn jong en het is maar een griepje oid.

25000 besmettingen gisteren, blijft maar stijgen. Ik denk dan bij mezelf: raaaar man, we hebben toch een lockdown (sarcasme is een kunst). De politie kan niet controleren, ze zijn onderbemand, zelf ook besmet en kunnen niet zomaar gebouwen binnendringen omdat illegale bijeenkomsten beëindigen de uitgelezen manier is om zelf ook besmet te raken.

Nog een fun fact: België heeft per inwoner bijna twee keer zoveel IC bedden beschikbaar dan NL. Die kunnen dus een coronagolf veel beter aan en hoeven dus niet zo snel aan een lockdown te denken. Ik ben niet op de hoogte van de statistieken in Duitsland.

PS: dit is geen aanval op romario, zag gewoon zijn post en kon me niet meer inhouden en wilde dit verhaaltje even delen met mijn medefans. Dingen van je af schrijven werkt therapeutisch is mij verteld. Overigens, mijn huisgenoot is een geboren en getogen Brabander en heeft als favoriete club.. 3x raden... juist... ajaks.

 

+12/-0

Ik vond hem al een lul maar nu is hij helemaal af . (Fun fact)

 

+8/-0

Ik zou andere huisgenoten zoeken 😉. En als de universiteit mij iets geleerd heeft, dan is het dat er net zoveel sukkels rondlopen als op alle andere plekken. Zo'n papiertje zegt hoogstens dat je aardig kunt leren, of dingen kunt onthouden, niet dat je voor rede vatbaar bent.

 

+10/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 07 januari 2022 om 09:32:

Ik vermijd dit topic al maaaaaanden omdat ik me erg kan opwinden over de coronapandemie en alle randzaken eromheen, maar deze post van romario onderstreept nog maar weer eens de kern van het probleem vanuit mijn optiek.

Wat ik in de post van romario lees: lockdown werkt niet, maar zolang de lockdowns blijven komen, geen booster.

En nu mijn verhaal: Ik woon op kamers met 2 huisgenoten. Ik wilde met Kerst naar mijn ouderlijk huis, zoals elk jaar. Ik ben dus vanaf 10 december uit eigen beweging in quarantaine gegaan omdat ik hoe dan ook zeker geen corona wilde oplopen. Als ik mijn pa aansteek, die al geen goeie longen heeft, dan is het risico gewoonweg te groot. Ik zeg dit ook tegen mijn huisgenoten, omdat ik contact met hen niet kan verhinderen. We hebben een gedeelde keuken, badkamer en wc. Ik heb eten ingeslagen voor 2 weken, ik hoef voor niks en niemand niet de deur uit en heb dat dus ook niet gedaan. Dan half december wordt de lockdown aangekondigd die ik al aan zag komen.

En nu komt het... Mijn huisgenoot heeft online tentamens ipv op locatie vanwege de lockdown. Ik meen dat het op 16 december was. En wat doet die zak na afloop van het tentamen? Geeft ie een feestje voor 14 man in het weekend! Ik wist van niets: hij had het mij expres niet meegedeeld omdat hij wist dat ik erop tegen zou zijn vanwege mijn zelf opgelegde quarantaine. De andere huisgenoot wist ook van niets, maar toen de bezoekers op kwamen dagen deed hij vrolijk mee.

De dag voor kerst, donderdag 23 december, doe ik een zelftest. Positief. Ik waarschuw mijn huisgenoten en zij testen ook: allebei positief. Wat doen ze? Toch naar huis want dat hadden ze gepland. De een met de auto, maar meneer feestbeest gaat gewoon met het openbaar vervoer, want andere mensen kunnen zijn rug op. De ouders zijn toch ingeënt is het argument, kans op besmetting is klein zegt ie. Dat wij alledrie dubbel zijn ingeënt maar toch besmet, negeert hij voor het gemak maar. En ik? Ik heb de Kerst moederziel alleen in mijn flatje doorgebracht.

Paar dagen na Kerst komt meneer feestbeest weer terug. De andere huisgenoot heeft besloten tot begin januari thuis te blijven nadat paps ook positief had getest na het kerstdinee. Ik wilde een pcr test doen, maar ik heb geen auto en de testlocaties in de buurt kwamen nooit voor in de online inschrijving bij de ggd, enkel locaties die zo ver weg zijn dat ik, besmet en al, ook met het openbaar vervoer zou moeten gaan, dus niet gedaan. Op de 30e hebben we allebei een zelftest gedaan: negatief. Het is voorbij, gelukkig. De volgende dag, wederom zonder waarschuwing komen er 8 man bij meneer feestbeest langs om oudejaar te vieren, ja altijd bij hem, want meneer moet de organisator uithangen. Ik sprong bijna uit mn vel. Wij zijn dan wellicht immuun nu, maar het is NOG STEEDS verboden, want we zitten in een lockdown! En wat zegt meneer daarop? Man die lockdown werkt toch niet, je ziet de cijfers toch steeds stijgen en wij waren ook besmet.

Ik stond paf. Meneer houdt zich totaal niet aan de lockdown regels, maar stelt dat, omdat wij besmet zijn geweest door zijn feest, dat de lockdown toch niet werkt... WAT? Hij neemt overigens ook geen booster. En dit is een student die een master aan het doen is en al een bachelor heeft gehaald. Toch een van de beter opgeleiden in NL. Als hij er al zo over denkt, wat moeten de plaatselijke tokkies er dan over denken? Hoe goed houden die zich aan de regels?

Fun fact. Mijn flat van 152 man heeft een equête ingevuld, 132 reacties (ja das hoog). 81% geeft toe (anoniem natuurlijk) zich niet aan de lockdown te houden. 89% geeft aan niet te geloven dat de lockdown werkt. GOH, nee echt? Had ik niet gedacht, want iedereen houdt zich er zo goed aan. 32% gaat geen booster halen. 44% geeft aan wel een booster te gaan halen, maar niet te geloven dat ze het echt nodig hebben, want ze zijn jong en het is maar een griepje oid.

25000 besmettingen gisteren, blijft maar stijgen. Ik denk dan bij mezelf: raaaar man, we hebben toch een lockdown (sarcasme is een kunst). De politie kan niet controleren, ze zijn onderbemand, zelf ook besmet en kunnen niet zomaar gebouwen binnendringen omdat illegale bijeenkomsten beëindigen de uitgelezen manier is om zelf ook besmet te raken.

Nog een fun fact: België heeft per inwoner bijna twee keer zoveel IC bedden beschikbaar dan NL. Die kunnen dus een coronagolf veel beter aan en hoeven dus niet zo snel aan een lockdown te denken. Ik ben niet op de hoogte van de statistieken in Duitsland.

PS: dit is geen aanval op romario, zag gewoon zijn post en kon me niet meer inhouden en wilde dit verhaaltje even delen met mijn medefans. Dingen van je af schrijven werkt therapeutisch is mij verteld. Overigens, mijn huisgenoot is een geboren en getogen Brabander en heeft als favoriete club.. 3x raden... juist... ajaks.



Bedankt voor je verhaal ! Dit beschrijft toch wel precies wat in mijn ogen het grootste probleem is in deze pandemie.

Wel allemaal wijzen naar de Rutte en de Jonge, maar jezelf aan vrij simpele regels houden is teveel gevraagd. (En met simpel wil ik niet zeggen dat het niet zwaar is)

Hele dikke middelvinger naar die mensen die zich zo gedragen als jouw huisgenoot.

 

+7/-3

Iedereen die van de Lockdown af wil: gedraag je, hou je aan de regels en haal die booster!
Doe je het niet, dan ben je zelf de oorzaak van het probleem. Hoe het verder gaat, we zullen het zien, in principe ben ik wel voor versoepelingen per 14-1. Het zal ervan afhangen welk Omikron scenario gevolgd wordt, ik zou zeggen ga uit van het meest realistische ipv het meeste zwarte scenario.

 

+5/-3

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona