Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 13 januari 2022 om 12:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 11 januari 2022 om 09:00:

En inderdaad: Ook inzetten op gezonder leven. Er zou een soort online zelftest moeten komen waarin je kunt checken of je tot de risicogroep behoort. Behoor je dat, word je sterk aangeraden om te vaccineren en, indien mogelijk, je levensstijl te veranderen. Meer bewegen, gezonder eten en zorgen voor je vitamines.



Klompje, is het probleem niet dat de mensen in bepaalde risicogroepen niet in staat zijn om daar zonder hulp uit te komen? Of misschien niet eens uit willen komen?

Enerzijds heb je de ouderen en de mensen met onderliggende ziektes die het immuunsysteem negatief beïnvloeden. Deze mensen kunnen er niks aan doen dat ze tot een risicogroep behoren. Ik denk dat dit ook de mensen zijn die over het algemeen prima in staat zijn om zelf te bepalen hoe en hoever ze hun risico willen beperken.

Als je kijkt naar de groep mensen met een ongezonde levensstijl, die veel te veel vette troep, suiker, alcohol, drugs en/of sigaretten consumeren en daarnaast vaak ook nog eens te weinig bewegen... denk je dat die mensen zich niet bewust zijn van het feit dat ze niet gezond bezig zijn? Denk je dat die - na het zien van de uitkomst van een zelftest - opeens wél radicaal veranderen? Waarschijnlijk bereik je een groot deel van die mensen niet eens. En dan heb je natuurlijk nog de problemen dat gezonder eten vaak een groter financieel plaatje met zich meebrengt. Frikandellen zijn nou eenmaal goedkoper dan salades. En voor velen ook lekkerder. Dus je moet ook nog een behoorlijke zelfdiscipline hebben om je uit zo'n ongezonde levensstijl te ontworstelen.

Zo'n Hubert Bruls weet echt wel dat ie flink wat kilootjes te zwaar is. Maar die zie ik echt niet in staat om zijn bourgondische maaltijd met bijpassende wijnen in te ruilen voor een kopje soep met een glas water.



Dat dus. Weet je hoelang mijn moeder stopte met roken toen mijn vader overleden was aan longkanker? Eén dag! Daar kun je van alles van vinden, en dat vind ik ook, maar dat is de realiteit. Maar dan gaan ze weer terugvallen op dat zorgverhaal natuurlijk.

 

+1/-0

Dat is toch precies wat ik bedoel met " indien mogelijk," en "sterk aangeraden"?

Ik denk niet dat die mensen hun levensstijl radicaal aanpassen, maar het helpt wellicht wel degelijk bij tot bewustwording.
En natuurlijk zou de overheid daar nog dwingender in kunnen worden. Hoezo kunnen mensen nog steeds beginnen met roken? Nieuw Zeeland heeft dat prima opgelost. Iedereen die na 2003 ofzo geboren is mag geen sigaretten kopen. Nooit meer. En laat die suikertax ook maar komen.
Voor de rest zijn er wel degelijk heel veel maatschappelijke tendensen die inzetten op bijvoorbeeld minder vlees, vet, suiker en meer bewegen (fietsen in plaats van de auto). Bij iedere trend heb je setters en laggers, maar je ziet dat supermarkten ook erin meegaan.

 

+1/-0

De nieuwe maatregelen beginnen langzaam door te sijpelen.

Niet-essentiële winkels open op afspraak tot 17:00
Universiteiten, hogescholen en het mbo mogen weer fysiek les geven
Horeca en cultuursector blijven dicht
Binnen en buiten sporten weer mogelijk (tijdsrestrictie onduidelijk)
Geen publiek aanwezig bij sport

Persoonlijk vind ik het zeer teleurstellend. Had verwacht dat de niet-essentiële winkels normaal open zouden gaan en dat de horeca open zou gaan tot minimaal 20:00. Wat we nu voorgeschoteld krijgen is wat mij betreft nog steeds een strenge lockdown.

Geen publiek bij sportwedstrijden is ook een pijnlijke met Ajax thuis over een week...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 13 januari 2022 om 12:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 11 januari 2022 om 09:00:

En inderdaad: Ook inzetten op gezonder leven. Er zou een soort online zelftest moeten komen waarin je kunt checken of je tot de risicogroep behoort. Behoor je dat, word je sterk aangeraden om te vaccineren en, indien mogelijk, je levensstijl te veranderen. Meer bewegen, gezonder eten en zorgen voor je vitamines.



Klompje, is het probleem niet dat de mensen in bepaalde risicogroepen niet in staat zijn om daar zonder hulp uit te komen? Of misschien niet eens uit willen komen?

Enerzijds heb je de ouderen en de mensen met onderliggende ziektes die het immuunsysteem negatief beïnvloeden. Deze mensen kunnen er niks aan doen dat ze tot een risicogroep behoren. Ik denk dat dit ook de mensen zijn die over het algemeen prima in staat zijn om zelf te bepalen hoe en hoever ze hun risico willen beperken.

Als je kijkt naar de groep mensen met een ongezonde levensstijl, die veel te veel vette troep, suiker, alcohol, drugs en/of sigaretten consumeren en daarnaast vaak ook nog eens te weinig bewegen... denk je dat die mensen zich niet bewust zijn van het feit dat ze niet gezond bezig zijn? Denk je dat die - na het zien van de uitkomst van een zelftest - opeens wél radicaal veranderen? Waarschijnlijk bereik je een groot deel van die mensen niet eens. En dan heb je natuurlijk nog de problemen dat gezonder eten vaak een groter financieel plaatje met zich meebrengt. Frikandellen zijn nou eenmaal goedkoper dan salades. En voor velen ook lekkerder. Dus je moet ook nog een behoorlijke zelfdiscipline hebben om je uit zo'n ongezonde levensstijl te ontworstelen.

Zo'n Hubert Bruls weet echt wel dat ie flink wat kilootjes te zwaar is. Maar die zie ik echt niet in staat om zijn bourgondische maaltijd met bijpassende wijnen in te ruilen voor een kopje soep met een glas water.



Daar heb je een punt. De fundamentele vraag is dan in hoeverre de samenleving voor de gevolgen daarvan op moet draaien. Die vraag hebben we nooit gesteld en dat is wat mij betreft terecht omdat ik principieel voorstander ben van keuzevrijheid. Als iemand zichzelf kapot wil maken is dat een keuze.
Waarbij je als overheid/maatschappij uiteraard wel moet voorlichten, faciliteren en sturen op een gezonde levenswijze omdat zowel individu als collectief daar beter van worden.

En dan kom ik toch met een omweg weer bij de vaccinatiedrang en 2G-discussie van afgelopen jaar en de bijzondere ontwikkeling dat op dit ene specifieke onderdeel het ineens geoorloofd lijkt te worden om drang/dwang en uitsluiting aan te moedigen.
Waarom zou dat dan wel geoorloofd zijn. Is overigens geen vraag specifiek aan jou Bas. Jij hebt volgens mij meermaals aangegeven hier niet voor te zijn.

Uiteindelijk ligt de basis breed maatschappelijk:
- zorgsysteem met meer preventiefocus i.p.v. pillen en prikken. Pak de oorzaak aan en niet alleen maar het gevolg;
- meer aandacht voor gezond leven in het onderwijs vanaf de allerjongsten;
- sporten nog meer faciliteren;
- meer aandacht voor gezonde voeding;
etc, etc.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 13 januari 2022 om 15:04:

De nieuwe maatregelen beginnen langzaam door te sijpelen.

Niet-essentiële winkels open op afspraak tot 17:00
Universiteiten, hogescholen en het mbo mogen weer fysiek les geven
Horeca en cultuursector blijven dicht
Binnen en buiten sporten weer mogelijk (tijdsrestrictie onduidelijk)
Geen publiek aanwezig bij sport

Persoonlijk vind ik het zeer teleurstellend. Had verwacht dat de niet-essentiële winkels normaal open zouden gaan en dat de horeca open zou gaan tot minimaal 20:00. Wat we nu voorgeschoteld krijgen is wat mij betreft nog steeds een strenge lockdown.

Geen publiek bij sportwedstrijden is ook een pijnlijke met Ajax thuis over een week...



Meer durven ze niet omdat ze daarmee een enorme blunder toe moeten geven.
Je ziet het aan de communicatie die nu naar buiten komt. De nadruk ligt meer op 'de rek is eruit' en 'niet meer te handhaven' dan op het simpele feit dat die lockdown onnodig was en er geen medische noodzaak meer is.

Dit is damagecontrol waarbij ze wellicht ook bang zijn voor claims van sectoren die achteraf wekenlang onnodig dicht zijn geweest als ze nu alles weer open gooien.

 

+2/-1

Lekker is dat. Zeker gezien deze cijfers..... Bij mij is het s'avonds het drukste en dus loop ik nog steeds belachelijk veel omzet mis.

 

+1/-0

Ja, voor mijn gevoel zijn dit versoepelingen voor de bühne. Natuurlijk, het is beter dan niets, maar het is erg minimaal allemaal. Zeker in vergelijking met alle landen om ons heen. Ik denk dat het kabinet beseft dat volledige handhaving van de lockdown niet te verdedigen is. Nu zullen ze wel weer met het kulverhaal komen dat ze over 3 weken veel meer informatie hebben en dat ze, indien mogelijk, dan echt verder gaan versoepelen. En dan zal wellicht de horeca mondjesmaat opengaan.. De stadions zullen echt nog wel een hele poos dichtblijven. En ik vind dat echt heel raar als je dat vergelijkt met hoe ze er in de ons omringende landen mee om kunnen gaan.

Ben benieuwd naar de cijfers die ze gaan gebruiken voor de onderbouwing van de keuzes. Er zouden nu tenslotte toch voldoende cijfers moeten zijn, bijna een maand na de vorige persconferentie.

@Klompje:
Tuurlijk zie je dingen veranderen. Het vega-schap bij de supermarkt is groter dan ooit. De suikertax zit in de planning. Roken wordt steeds meer ontmoedigd. Er zijn allerlei initiatieven die mensen aansporen tot bewegen. Toch zie ik hier regelmatig voorbijkomen (niet per sé door jou hoor) dat er geen aandacht is voor levensstijl en preventie. En dat dat veel meer schade brengt dan corona.

Punt is dat zo'n verandering van levensstijl iets is wat heel langzaam gaat. Het moet "gewoon" worden om rekening te houden met je gezondheid en het klimaat bij de keuzes die je maakt. Voor een deel van de mensen gaat dat vanzelf, die passen zich redelijk makkelijk aan. Maar het gaat hier om de mensen die je niet bereikt. Die ongeacht de prijs en de teksten op de pakjes, tóch sigaretten blijven kopen. Die 4x per week fast food aan huis laten bezorgen. Die liters energydrink per week wegdrinken. En het lastige is ook, dat iedereen bevoegd is om zijn eigen (en dus ook slechte) keuzes te maken. De vraag die erachter zit, waaróm mensen dat doen, en of ze beseffen wat voor gevolgen het kan hebben, die wordt aan deze mensen niet gesteld. Waarschijnlijk zijn die mensen zelf ook niet gelukkig met alle keuzes die ze maken. Fysieke en mentale gezondheid is uiteindelijk toch voor het grootste deel je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt wel met allerlei signalen of regels proberen mensen te beïnvloeden, maar uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keuzes en verzint iedereen (ook ik) zijn eigen (kul)argumenten om bepaalde slechte keuzes goed te praten.

@Nikiforov
Ik ben het met je eens, dat het ook in de vaccin-kwestie uiteindelijk aan eenieder is om zijn eigen afweging te maken. Je hoeft geen vaccin te nemen als je niet wilt en idealiter word je daarom niet geweerd uit (delen van) de samenleving.

Het fundamentele verschil is in mijn ogen echter wel dat er nu een acute crisissituatie is ten gevolge van Corona, terwijl de "ongezonde levensstijl" misschien wel een stuk gevaarlijker is voor de volksgezondheid, maar lang niet zo acuut. De zorg staat niet 'direct' op kiepen door het feit dat er teveel mensen met een te hoge BMI zijn.

Toen er een paar jaar terug een mazelen-epidemie rondging in bepaalde gebieden in Nederland, kwam opeens ook het onderwerp ter sprake om ongevaccineerde kinderen te mogen weigeren bij kinderopvang en BSO's. Terwijl dat onderscheid eigenlijk niet gemaakt mag worden, vond ik het zeer terecht dat ouders van ingeënte kinderen niet willen dat hun kind onnodig risico loopt.

Echter, je moet met dit soort onderwerpen zeer voorzichtig zijn en er is een dun lijntje tussen wat geoorloofd zou moeten zijn en wat "uitsluiting" is en dat lijntje is voor iedereen ook weer anders. Je moet als kabinet dus wel heel zeker weten dat vaccinweigeraars hele grote problemen veroorzaken als je ze uit het sociale leven wil weren middels 2G. En in mijn ogen gaat het kabinet daarbij, zoals wel vaker op corona-gebied, veel te kort door de bocht.

Dit bericht is gewijzigd op 13 januari 2022, 18:27:07.

 

+1/-0

Gemakkelijk, goedkoop en verslavend.

Ik ben, in deze omstandigheden, ook niet meer voor verplicht vaccineren. Dat kalf is verdronken met Delta. Dit moet ook zonder zulke dingen controleerbaar worden.

 

+2/-0

@Bas

De aandacht voor leefstijl en preventie is m.i. veel te beperkt Het overheidsbeleid zit overwegend op belasten van ongezond (accijns op drank en rookwaren) en communicatie op ongezond, vingertje wijzen en bestraffen dus. Dat is makkelijk maar niet constructief. Als je echt iets wilt bereiken moet er sprake zijn van daadwerkelijk beleid en concrete programma's. Wat doe je WEL i.p.v. wat doe je NIET om als samenleving gezonder te worden.

Deels eens over de acute crisissituatie. Al wordt dat ook voor een groot deel veroorzaakt door het structurele probleem van een ongezonde bevolking. Oorzaak --> gevolg dus en dat wordt wederom op dezelfde platte manier aangepakt. Vingertje wijzen en bestraffen i.p.v. maatwerk en daadwerkelijk beleid. Te kort door de bocht dus, daar zijn we het 100% over eens.

Laten we hopen dat de ommekeer nu wordt ingezet met een langetermijnbeleid. Rutte heeft in ieder geval vaker laten zien makkelijk op het volgende treintje te springen en kan ook nu het beleid De Jonge/Van Dissel zomaar loslaten als de nieuwe bewindslieden een ander geluid laten horen. Hij kan zich wat dat betreft blijven verschuilen achter de Jonge en OMT zoals hij al twee jaar doet.
Bijkomende voordeel is dat met Paternotte de hardste 2G schreeuwer niet langer het coronadossier doet. Er kunnen dus wat partijen zonder al teveel gezichtsverlies van inzicht veranderen. Het blijf politiek immers.

 

+2/-1

In UK wint het gezonde verstand
https://www.thetimes.co.uk/article/sajid-javid-to-abandon-covid-passes-as-the-omicron-surge-recedes-nq7cbvgj5#Echobox=1642145255link

Hopelijk kunnen we hier ook snel de 2G/3G discussie achter ons laten.
Scheelt ook bak Euro's voor Testen voor Toegang die beter besteed kunnen worden.

 

+2/-2

Daar gaan we weer. Ik heb dit topic weer gelezen de laatste weken, maar schei er nu weer mee uit.

Uk en gezond verstand... Feestende premier en staf, 2x zoveel coronadoden per capita, ook een veel hogere besmettingsgraad per capita ivg met NL. Laten we vooral de anti-vaccin groep alle vrijheid geven en nergens controleren zodat de ziekenhuisopnames en de IC bezetting weer hard kunnen stijgen. Het is bewezen dat de vaccins de schade van het virus aantoonbaar en signifact omlaag halen. Dat veel gevaccineerden besmet raken met omicron wil niet zeggen dat we dan maar de incentives om gevaccineerd te worden moeten weghalen.

Rutte ervan betichten dat hij zijn beleid met regelmaat 180 graden draait obv de waan van de dag... En laten we vooral het OMT en de minister van volksgezondheid van de afgelopen 4,5 jaar negeren want die snappen er toch niets van. De VVD heeft met afstand de meeste hoogopgeleide stemmers, maar als we dan de adviezen van de hoogopgeleide experts volgen dan heet dat "ons verschuilen" achter hen.

Iedere keer als ik een argument van jou lees Nikiforov waarvan ik denk: ja daar heeft ie een punt, kom je vervolgens met dit soort uitspraken, waardoor je hele argument aan kracht verliest.

Ik ben zelf zelden tot nooit ziek, heb nooit een griepprik laten zetten en heb in de afgelopen 10 jaar misschien 2x een griepje gehad. 3 dagen koorts en symptomen van een zware verkoudheid, niet meer niet minder. Dat corona echter geen gewoon griepje is, moge onderhand toch wel duidelijk zijn. Dat 100x boosteren noodzakelijk is, betwijfel ik ook, maar het is een kleine moeite. Waar we naar toe willen is dat we overal weer binnen kunnen, alles weer kunnen doen zonder voortdurend bang te hoeven zijn dat we met vuur spelen. Als ik ergens binnen wil en ik moet ff een QR code laten scannen, neem ik dat graag voor lief. Kost mij een hele 5 seconden.

2g, 3g, prima hoor. Dat we nog steeds omicron kunnen hebben ondanks de vaccinaties doet daar verder weinig van af. Als je geen symptomen hebt, verspreid je minder virussen omdat je niet voortdurend moet hoesten of niezen. En omdat inentingen de ernst van de ziekte verlagen, en iedereen die bijeenkomt ingeënt/genezen moet zijn ivm 2g of 3g komt dat mooi uit. Hoef ik 's avonds niet wakker te liggen of ik verantwoordelijk ben voor de dood van mensen om mij heen omdat ik wellicht niet-gevaccineerden heb aangestoken. Maatschappelijke verantwoordelijkheid noemt men dat. En heb je symptomen? Meteen testen. Positief? Blijf dan thuis. Maarja als we niet meer gaan controleren en vervolgens lopen er klojos rond met symptomen en die komen gewoon overal binnen zonder boeh of bah dan blijft er van maatschappelijke verantwoordelijkheid ook niets meer over. Ik kan er nog steeds niet over uit hoe mensen het redelijk en/of billijk vinden om bewust risico's te lopen met niet alleen de eigen gezondheid, maar ook die van anderen. Nja, maakt niet uit hoe vaak ik dat zeg, heb het gevoel dat ik vaak tegen een muur aan het lullen ben.

Succes en de kost, ik hoop dat jij, Nikiforov, en iedereen anders een gezond en coronavrij 2022 tegemoet gaan.

 

+3/-3

Dan pas ,hadden al veel eerder met de vuis op tafel moeten slaan ,veel te soft allemaal ...

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 14 januari 2022 om 17:17:

Daar gaan we weer. Ik heb dit topic weer gelezen de laatste weken, maar schei er nu weer mee uit.

Uk en gezond verstand... Feestende premier en staf, 2x zoveel coronadoden per capita, ook een veel hogere besmettingsgraad per capita ivg met NL. Laten we vooral de anti-vaccin groep alle vrijheid geven en nergens controleren zodat de ziekenhuisopnames en de IC bezetting weer hard kunnen stijgen. Het is bewezen dat de vaccins de schade van het virus aantoonbaar en signifact omlaag halen. Dat veel gevaccineerden besmet raken met omicron wil niet zeggen dat we dan maar de incentives om gevaccineerd te worden moeten weghalen.

Rutte ervan betichten dat hij zijn beleid met regelmaat 180 graden draait obv de waan van de dag... En laten we vooral het OMT en de minister van volksgezondheid van de afgelopen 4,5 jaar negeren want die snappen er toch niets van. De VVD heeft met afstand de meeste hoogopgeleide stemmers, maar als we dan de adviezen van de hoogopgeleide experts volgen dan heet dat "ons verschuilen" achter hen.

Iedere keer als ik een argument van jou lees Nikiforov waarvan ik denk: ja daar heeft ie een punt, kom je vervolgens met dit soort uitspraken, waardoor je hele argument aan kracht verliest.

Ik ben zelf zelden tot nooit ziek, heb nooit een griepprik laten zetten en heb in de afgelopen 10 jaar misschien 2x een griepje gehad. 3 dagen koorts en symptomen van een zware verkoudheid, niet meer niet minder. Dat corona echter geen gewoon griepje is, moge onderhand toch wel duidelijk zijn. Dat 100x boosteren noodzakelijk is, betwijfel ik ook, maar het is een kleine moeite. Waar we naar toe willen is dat we overal weer binnen kunnen, alles weer kunnen doen zonder voortdurend bang te hoeven zijn dat we met vuur spelen. Als ik ergens binnen wil en ik moet ff een QR code laten scannen, neem ik dat graag voor lief. Kost mij een hele 5 seconden.

2g, 3g, prima hoor. Dat we nog steeds omicron kunnen hebben ondanks de vaccinaties doet daar verder weinig van af. Als je geen symptomen hebt, verspreid je minder virussen omdat je niet voortdurend moet hoesten of niezen. En omdat inentingen de ernst van de ziekte verlagen, en iedereen die bijeenkomt ingeënt/genezen moet zijn ivm 2g of 3g komt dat mooi uit. Hoef ik 's avonds niet wakker te liggen of ik verantwoordelijk ben voor de dood van mensen om mij heen omdat ik wellicht niet-gevaccineerden heb aangestoken. Maatschappelijke verantwoordelijkheid noemt men dat. En heb je symptomen? Meteen testen. Positief? Blijf dan thuis. Maarja als we niet meer gaan controleren en vervolgens lopen er klojos rond met symptomen en die komen gewoon overal binnen zonder boeh of bah dan blijft er van maatschappelijke verantwoordelijkheid ook niets meer over. Ik kan er nog steeds niet over uit hoe mensen het redelijk en/of billijk vinden om bewust risico's te lopen met niet alleen de eigen gezondheid, maar ook die van anderen. Nja, maakt niet uit hoe vaak ik dat zeg, heb het gevoel dat ik vaak tegen een muur aan het lullen ben.

Succes en de kost, ik hoop dat jij, Nikiforov, en iedereen anders een gezond en coronavrij 2022 tegemoet gaan.



Haha ik moet zo lachen om mensen die hier nog steeds in geloven. Hetgeen zin heeft gehad is lockdowns, daardoor gingen cijfers omlaag. Maar daar is iedereen wel klaar mee denk ik zo en gezien deze mildere variant nemen de meeste ziek worden voor lief. Hier in Cura gaat het als een lopend vuurtje, maar buiten een beetje ziek worden gebeurd er weinig. Gezien de cijfers is dat in NL ook. Die vaccins hebben amper geholpen. Het enige dat ons red is de mildere variant, eindeloos prikjes laten zetten kan gewoon niet goed zijn en helpt gewoon niet.

 

+6/-4

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 14 januari 2022 om 17:17:
.

Iedere keer als ik een argument van jou lees Nikiforov waarvan ik denk: ja daar heeft ie een punt, kom je vervolgens met dit soort uitspraken, waardoor je hele argument aan kracht verliest.



Heel herkenbaar.

Verder goeie rant, ik hoop niet dat je ook niet naar mij verwijst want ik ben inderdaad niet voor qr codes op lange termijn maar nu zijn ze prima.

De vaccinatie weigeraars zoeken het verder zelf maar uit.

En de VVD is echt wel een heel erge kutpartij hoor, onafhankelijk van het aantal hoogopgeleiden die erop stemmen .

 

+3/-0

Zat er aan te komen. Maar er is nu wel een niet nader te noemen club die daar flink voordeel van heeft( Utrecht uit, PSV uit)

 

+1/-0

Als PSV (en andere clubs) ballen hebben, dan gooien ze het stadion gewoon open volgende week.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 14 januari 2022 om 17:17:

Iedere keer als ik een argument van jou lees Nikiforov waarvan ik denk: ja daar heeft ie een punt, kom je vervolgens met dit soort uitspraken, waardoor je hele argument aan kracht verliest.

2g, 3g, prima hoor. Dat we nog steeds omicron kunnen hebben ondanks de vaccinaties doet daar verder weinig van af. Als je geen symptomen hebt, verspreid je minder virussen omdat je niet voortdurend moet hoesten of niezen. En omdat inentingen de ernst van de ziekte verlagen, en iedereen die bijeenkomt ingeënt/genezen moet zijn ivm 2g of 3g komt dat mooi uit. Hoef ik 's avonds niet wakker te liggen of ik verantwoordelijk ben voor de dood van mensen om mij heen omdat ik wellicht niet-gevaccineerden heb aangestoken. Maatschappelijke verantwoordelijkheid noemt men dat. En heb je symptomen? Meteen testen. Positief? Blijf dan thuis. Maarja als we niet meer gaan controleren en vervolgens lopen er klojos rond met symptomen en die komen gewoon overal binnen zonder boeh of bah dan blijft er van maatschappelijke verantwoordelijkheid ook niets meer over. Ik kan er nog steeds niet over uit hoe mensen het redelijk en/of billijk vinden om bewust risico's te lopen met niet alleen de eigen gezondheid, maar ook die van anderen. Nja, maakt niet uit hoe vaak ik dat zeg, heb het gevoel dat ik vaak tegen een muur aan het lullen ben.

Succes en de kost, ik hoop dat jij, Nikiforov, en iedereen anders een gezond en coronavrij 2022 tegemoet gaan.



Prima hoor. Ik heb hier een uitgesproken en wellicht wat contraire mening over en daar ga ik niet omheen draaien.
Je hele rant over het nut van 2G-3G is alleen volledig door de realiteit achterhaalt.
Een gevaccineerde loopt overal naar binnen met zijn QR-code ongeacht of ze wel of geen klachten hebben. Het enige zinvolle advies uit die alinea is 'thuis blijven en/of testen' als je klachten hebt.
Als jij je eindeloos wilt laten boosteren moet je dat vooral doen.Het EMA adviseert toch echt anders. https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-drug-regulator-says-more-data-needed-impact-omicron-vaccines-2022-01-11/link
Zolang het niet beschermt tegen ziek worden en besmetten bescherm je jezelf. Anderen bescherm je er niet mee hoe graag je dat wellicht wilt geloven.

Jij ook succes en een gezond en vooral gelukkig 2022. Het is zo zonde om onnodig in angst te leven.
Ik maak me persoonlijk in ieder geval geen zorgen en hoop vooral op een jaar zonder maatregelen en beperkingen.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

JesperPSV schreef op 14 januari 2022 om 20:18:

Als PSV (en andere clubs) ballen hebben, dan gooien ze het stadion gewoon open volgende week.


Dit inderdaad! Gewoon open als Ajax op bezoek komt!

 

+2/-2

Bok op met je statement. Hou je aan de regels. Ik wil ook graag weer op Oost staan, maar wil ook van dat corona af.

 

+3/-4

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona