Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Uit: Etten-Leur
Vak: -
Forumreacties: 357
Reg.: 16 juni 2013
Favoriete opstelling: geen
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: 4-3-3
De contouren beginnen aardig duidelijk te worden:
Goal:
Olij, Kovar, Schiks
Drommel zal nog wel naar Sparta vertrekken neem ik aan
Defensie:
Dest, Sildillia, Flamengo, Nagalo, Gasiorowski, Obispo, Mauro
We voldoen bijna aan de NAVO-norm met de uitgavan aan de defensie. Er moet eigenlijk nog 1 (liefst veelbelovende, jonge) back bij die een jaar de tijd krijgt om te wennen. Obispo out en Itakura in zou natuurlijk nog een kwaliteitsinjectie zijn.
Middenrif:
Schouten, Veerman, Saibari, Til, Land, Babadi
Er zal een vervanger van Tillman aangetrokken worden. Ik zou het ook niet erg vinden als Land en Babadi wat meer kansen zouden krijgen in ons elftal. Echter, als ze daar nog niet klaar voor zijn, dan moet je ze verhuren. Maar dan zit je met 5 man toch weer een klein beetje krap in de aantallen, zeker als er blessures gaan komen. Zou er nog iets gaan spelen rond Veerman en Saibari? Het zou heel fijn zijn als het middenveld na het vertrek van Tillman bij elkaar zou blijven.
Aanval:
Van Bommel, Perisic, Driouech, Bajraktarevic, Pepi
Voor het gemak heb ik De Jong en Bakayoko hier alvast weggelaten. Mochten ze onverhoopt blijven, dan is dat prima. Maar aan het rijtje spelers wat hier staat moet absoluut nog 1 directe versterking op de flank worden toegevoegd en een 2e spits. We hebben niets in Jong PSV. Ik word niet direct heel enthousiast van jongens als Abed, Bars, Uneken...
Dus, kortgezegd, wat moet er nog gebeuren:
* Drommel verkopen
* Jonge verdediger voor de flanken erbij
* evt. Itakura i.p.v. Obispo
* Tillman vervangen
* Land of Babadi verhuren, de ander een serieuze kans geven
* Aanval op orde brengen door hier 2 PSV1-waardige spelers te halen of Bakayoko en/of De Jong een nieuw contract te laten tekenen
Frisky.Dingo
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - TT
Forumreacties: 8.766
Reg.: 18 oktober 2003
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 14 juli 2025 om 09:46:
Defensie:
We voldoen bijna aan de NAVO-norm met de uitgavan aan de defensie. Er moet eigenlijk nog 1 (liefst veelbelovende, jonge) back bij die een jaar de tijd krijgt om te wennen. Obispo out en Itakura in zou natuurlijk nog een kwaliteitsinjectie zijn.
DVDW
Vedette
Uit: Utrecht
Vak: Oost - Y
Forumreacties: 228
Reg.: 6 januari 2010
Ik denk dat Mendy niet meer gaat komen. Obispo mag wat mij betreft ook vertrekken, die heeft het beoogde (CL) niveau niet, echter is hij wel een goede clubvoetballer en is dan weer 'prima' voor de ED. De selectie dient ook te voldoen aan genoeg home-grown spelers voor de CL en daar past Obispo wel goed bij.
Itakura zie ik los van Obispo graag komen, dan wordt het wel schuiven voor Bosz, maar dan zie ik het zo gebeuren dat Flamingo vaker op 6 gaat spelen.
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 14 juli 2025 om 09:46:
De contouren beginnen aardig duidelijk te worden:
Goal:
Olij, Kovar, Schiks
Drommel zal nog wel naar Sparta vertrekken neem ik aan
Defensie:
Middenrif:
Schouten, Veerman, Saibari, Til, Land, Babadi
Er zal een vervanger van Tillman aangetrokken worden. Ik zou het ook niet erg vinden als Land en Babadi wat meer kansen zouden krijgen in ons elftal. Echter, als ze daar nog niet klaar voor zijn, dan moet je ze verhuren. Maar dan zit je met 5 man toch weer een klein beetje krap in de aantallen, zeker als er blessures gaan komen. Zou er nog iets gaan spelen rond Veerman en Saibari? Het zou heel fijn zijn als het middenveld na het vertrek van Tillman bij elkaar zou blijven.
Aanval:
Van Bommel, Perisic, Driouech, Bajraktarevic, Pepi
Voor het gemak heb ik De Jong en Bakayoko hier alvast weggelaten. Mochten ze onverhoopt blijven, dan is dat prima. Maar aan het rijtje spelers wat hier staat moet absoluut nog 1 directe versterking op de flank worden toegevoegd en een 2e spits. We hebben niets in Jong PSV. Ik word niet direct heel enthousiast van jongens als Abed, Bars, Uneken...
Dus, kortgezegd, wat moet er nog gebeuren:
* Drommel verkopen
* Jonge verdediger voor de flanken erbij
* evt. Itakura i.p.v. Obispo
* Tillman vervangen
* Land of Babadi verhuren, de ander een serieuze kans geven
* Aanval op orde brengen door hier 2 PSV1-waardige spelers te halen of Bakayoko en/of De Jong een nieuw contract te laten tekenen
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Zeker een slimme tactiek, want daardoor hoef je geen 11 "top-vervangers" te hebben, en kun je door te schuiven blijven terugvallen op een kern van bijv. zo'n 16 'kampioenswaardige spelers'. Dat is voor een Nederlandse club toch een stuk beter te realiseren dan 22.
De afgelopen jaren hadden we op het middenveld 5 basiswaardige spelers. We konden dus prima rouleren, mensen rust geven en wisselen om iets te forceren als dat nodig was. Als je 'roulatie-materiaal' onvoldoende is, dan kom je direct in de problemen als er een keer iemand wegvalt.
Afgelopen jaar zag je dat Tillman eigenlijk onvervangbaar was. En dat terwijl we Til gewoon achter de hand hadden.
Het is natuurlijk afwachten hoe goed de nieuwe aankopen blijken te zijn, maar we zijn aardig op weg om opnieuw een kern te creëren van zo'n 16 spelers waarmee je in principe de titel zou moeten kunnen prolongeren.
Van de andere kant: 1 september duurt nog lang en als er bijv. nog dingen gebeuren rond Veerman, Saibari of zelfs Flamingo, dan heb je wel heel veel wisselingen ten opzichte van vorig jaar en zou het een wereldprestatie zijn als je dan meteen wéér een kampioenswaardige elftal kunt hebben.
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 735
Reg.: 17 augustus 2005
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Overeengekomen transfers (nog niet ondertekend)
Update 14-7 Plea aangekocht (4,5 mln)
Update 14/7 Bakayoko verkocht (23 mln)
Selectie
Keepers:
Benitez —> Olij 2029 ✅
Kovar (gehuurd met optie tot koop) ✅
Schiks —> 2027 🤔
Verhuurd: Drommel 2027 ✅
Verdedigers
Mauro —> 2029 ✅
Dest —> 2028 🆗
Flamingo —> 2029 🆗
Ngalo —> 2029 🆗
Obispo —> 2027 🤔
Boscagli —> Gasirowski 2030 ✅
Malacia —> ❌
Ledezma —> ❌
Karsdorp —> Sildillia 2030 ✅
Middenveld:
Saibari —> 2029 🆗
Til —> 2028 ✅
Veerman —> 2028 ✅
Tillman —> ❌
Land —> 2029 ✅
Babadi —> 2028 🆗
Schouten —> 2028 🆗
Aanval
Lang —> Van Bommel 2030 ✅
Bakayoko —> 2026 ❌
Pepi —> 2030 ✅
Bajrakterovic —> 2029 ✅
Driouech —> 2029 🆗
De Jong —> Plea 2028 ✅
Perizic —> 2027 ✅
Inkomsten; 96,9 mln
Bakayoko 23 mln
Tillman 37,5 mln (35 en 40 wordt genoemd)
Lang 28 mln
Dams (9 mln - huursom Malacia) 7 mln
Opleidingsvergoeding Madueke 1,4 mln
Uitgaven: 40 mln
Olij 3 mln
Kovar (huursom)
Perizic tekenbonus (schatting; 2 mln)
Gasirowski 9,5 mln
Van Bommel 16 mln
Sildillia (6 mln)
Plea (3,5 mln)
Geruchten:
Verdediging: Mendy (lv/, lcv) Malanda (lv/lcv), Itakura (lcv), Young (rv, rcv)
Middenveld: Mijnands (am) Hamer (am) Stroeykens (am) Boving (am), Bidon (am)
Aanval: Svedberg (la) Schjelderup (la) Endrick (sp) Romain Mundle (ra)
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 juli 2025, 11:45:43.
Frisky.Dingo
Fan van PSV
Mister PSV
Vak: Noord - TT
Forumreacties: 8.766
Reg.: 18 oktober 2003
Rickardoko
Fan van PSV
Legende
Uit: Wezep
Forumreacties: 6.068
Reg.: 9 juli 2006
Het begint inmiddels een serieuze metamorfose te worden bij PSV. Nu Bakayoko ook vertrekt hoop ik eerlijk gezegd wel op Schjelderup of die Svedberg.
Dan zal er ook nog wel een vervanger komen voor Tillman.
Opzich is Plea wel een prima vervanger voor de Jong. Wat ervaren kerels in de selectie moet je ook hebben.
De aanval vind ik nu wel minder zonder Tillman en Lang.
Perisic en Pepi zijn zekerheidjes. Plea ook en van Bommel gaat er ook zeker wel komen.
Het is afwachten wat Bajraktarevic en Driouech gaan laten zien.
Hypo666crisy
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Noordwijk (ZH)
Forumreacties: 374
Reg.: 6 februari 2018
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Hoewel we al behoorlijk wat spelers binnen hebben, verwacht ik dat we nog de nodige aankopen mogen verwelkomen.
Ik verwacht dat Obispo na jaren trouwe dienst PSV nog gaat verlaten. Daarvoor zou Itakura dan logischerwijs komen.
Ik verwacht nog een vervanger voor Tillman en voor Bakayoko, en wellicht nog een talentvolle jonge back (cijfermatig hebben we nog altijd maar 7 verdedigers voor 4 posities - geen dubbele bezetting)
Ik verwacht dat PSV Land en Babadi gaat verhuren. Daarmee wordt de spoeling op het middenveld echt dun. Ik hoop daar op twee talentvolle aanwinsten (jonge spelers van een internationale topclub - deal a la Tillman)
Maar waar ik het meeste op hoop is aanwas voor Jong PSV. Dat team was vorig jaar echt niet op sterkte….
Dit bericht is gewijzigd op 16 juli 2025, 20:54:09.
PSV wordt nu in verband gebracht met Gustavo Hamer. Ik zie het daar toch minder in zitten. Ik zie liever een wat jongere speler komen met wat statiegeld. Hamer is al 28. Uiteraard heb je ook ervaring nodig, maar ik vind hem tekort komen voor het niveau wat PSV nastreeft. Hamer is geen verschilmaker op CL niveau.
Uit: Utrecht
Vak: Zuid - CC
Forumreacties: 216
Reg.: 1 januari 2006
Wat het CL-niveau betreft maakt het niet uit of de speler 20 is of 28. Het gaat om de technische en fysieke kwaliteiten, snelheid ook. Bij gelijke kwaliteiten kan de leeftijd wel mee gaan spelen.
Bidon bijvoorbeeld is een balvirtuoos die enorm wendbaar is, snel wegdraait en veel korte passes geeft, Hamer is fysiek sterk en technisch gewoon goed. Misschien heb je op dit moment wel meer aan Hamer dan aan Bidon. Boving is fysiek verder dan Bidon.
Saibari zie ik liever niet vertrekken. Hij is sterk, technisch, kent het PSV spel en heeft een aardig rendement.
Als ie wel vertrekt zal er toch echt 35-40 miljoen op tafel moeten komen. Clubs uit de Premier League leggen dat wel neer als ze hem echt willen hebben.
Ik heb begrepen dat PSV wat actiever bezig is met Breno Bidon. Ook Stroeykens staat hoog op de verlanglijst als aanvallende middenvelder. Hamer zit in de wachtkamer, maar hopelijk wordt het een van voorgenoemde.
DieKaleMan
Fan van PSV
Vedette
Uit: Wist ik het maar
Forumreacties: 108
Reg.: 18 augustus 2011
Mooie speler maar niet echt een top speler in spe.
Geregeld geblesseerd en zoals afgelopen jaar, meerdere malen te laat komen.
Als die er zin in heeft een hele goeie voetballer, maar wel als die er zin in heeft.
Kan me ook nog wel een paar potjes voor de geest halen dat het helemaal niets was.
Dus komt er een clup die er 35 voor betaald, ben je spekkoper.
En die Africa cup werkt ook niet mee, dan ben je hem gewoon 2 maanden kwijt.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat de artikelen in de (voetbalgerelateerde) media zo spreken van een 'koopwoede' van PSV en het feit dat we zo daadkrachtig zijn. Natuurlijk ben ik blij met de slagvaardigheid van de afgelopen 2 weken, maar in mijn ogen zijn we (tot nu toe) nog niet slagvaardig genoeg geweest.
Er zijn 10 spelers vertrokken: Benitez, Drommel, Ledezma, Karsdorp, Malacia, Boscagli, Tillman, Lang, Bakayoko en Luuk de Jong.
We hebben er 6 terug gehaald: Olij, Kovar, Sildillia, Gasiorowski, Plea en Van Bommel.
Netto resultaat: -4.
Dan kun je zeggen dat we dit opvangen door jeugdspelers als Kuhn, Babadi, Land en Bajraktarevic een prominentere plek in de selectie te geven, maar dan moeten ze wel in staat zijn om die noodzakelijke stappen omhoog te kunnen maken. Zeker bij Kuhn heb ik daar mijn twijfels bij.
Al met al zou ik nog zeker 3 toevoegingen aan de selectie willen zien voordat je kan zeggen dat we qua selectie goed én breed genoeg zijn om een nieuw seizoen in te gaan. De geluiden zijn er natuurlijk dat we nog een extra verdediger, een vervanger voor Tillman en een vervanger voor Baka gaan halen. Maar ik zou ze het liefst de komende 2 weken zien en niet in de laatste dagen voor 1 september.
Passievrucht
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 735
Reg.: 17 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 21 juli 2025 om 10:02:
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat de artikelen in de (voetbalgerelateerde) media zo spreken van een 'koopwoede' van PSV en het feit dat we zo daadkrachtig zijn. Natuurlijk ben ik blij met de slagvaardigheid van de afgelopen 2 weken, maar in mijn ogen zijn we (tot nu toe) nog niet slagvaardig genoeg geweest.
Er zijn 10 spelers vertrokken: Benitez, Drommel, Ledezma, Karsdorp, Malacia, Boscagli, Tillman, Lang, Bakayoko en Luuk de Jong.
We hebben er 6 terug gehaald: Olij, Kovar, Sildillia, Gasiorowski, Plea en Van Bommel.
Dan kun je zeggen dat we dit opvangen door jeugdspelers als Kuhn, Babadi, Land en Bajraktarevic een prominentere plek in de selectie te geven, maar dan moeten ze wel in staat zijn om die noodzakelijke stappen omhoog te kunnen maken. Zeker bij Kuhn heb ik daar mijn twijfels bij.
Al met al zou ik nog zeker 3 toevoegingen aan de selectie willen zien voordat je kan zeggen dat we qua selectie goed én breed genoeg zijn om een nieuw seizoen in te gaan. De geluiden zijn er natuurlijk dat we nog een extra verdediger, een vervanger voor Tillman en een vervanger voor Baka gaan halen. Maar ik zou ze het liefst de komende 2 weken zien en niet in de laatste dagen voor 1 september.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Passievrucht schreef op 21 juli 2025 om 10:14:
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 21 juli 2025 om 10:02:
PSV heeft deze zomer bewust gekozen voor multifunctionele spelers, waardoor het niet per se nodig is om elke positie dubbel bezet te hebben.
Sildillia kan zowel centraal als op rechtsback spelen, en Gasiorowski kan uit de voeten als centrale verdediger én als linksback. Bovendien hebben we vorig jaar nauwelijks iets aan Dest gehad, dus wat mij betreft mag je hem dit seizoen als een extra optie meetellen ten opzichte van vorig jaar.
Persoonlijk zou ik nog een kwaliteitsverdediger aantrekken en Obispo verhuren of verkopen. Al is dat qua aantallen niet per se noodzakelijk. Wat mij betreft zou een talent als Eus Waaijer ook prima mogen doorschuiven als derde optie centraal achterin.
Verder verwacht ik nog een extra buitenspeler én een aanvallende middenvelder. Bosz houdt ervan om in die linies veel te rouleren, en juist daar kun je vaak het verschil maken – zeker in aanvallend opzicht.
Tot slot wordt het ook tijd om knopen door te hakken rond Babadi. Als je nog iets met hem wilt, moet je hem nú perspectief bieden. In de oefenwedstrijden viel hij in elk geval weer positief op. Als je nu een aanvallende middenvelder koopt, kan je eigenlijk Babadi afschrijven imo...
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2025/2026